View Full Version : LN-OSD. Hva skjedde med den?
Etter et dykk i arkivet fant jeg dette bilde av LN-OSD på Finse.
Er det noen som vet/husker hvilken skjebne den fikk. Har funnet ut at den ble avskrevet i -91, var det en ulykke?
Etter det jeg fant ut totalhavarerte den 4/1-91 i Glomma v/ Bjørånes.
Takk for det LN-MEH! Da vet jeg litt mer om den.
Tenkte det var en ulykke siden den ble skrevet av i -91, knappe 9 år gammel.
Noen som vet om det foreligger en rapport fra denne hendelsen, har prøvd å søke på nettet men har ikke funnet noe :question: :question:
Først vil jeg sitere fra en annen tråd på forumet:
" For de som har tilgang på Retriever (tidligere Atekst) (en del har gjerne tilgang på kontoret i hvert fall?), kan hele kommentaren leses der. Det går ikke an å lenke direkte hos Retriever, men man kan søke seg fram fra http://www.retriever-info.com/atekst.php "
Det går an å finne NTB- eller avisartikler helt tilbake til 1984. Jeg fant ingenting om flyhavarikommisjonens rapport, men naturligvis NTB's stoff om selve ulykka.
To små sitater fra det NTB skrev 5/1:
"Alle fire om bord omkom da et helikopter fra Norsk Luftambulanse havarerte på Glomma-isen ved Prestenget seks kilometer nord for Koppang i Østerdalen fredag kveld. De fire omkomne er....."
"Ambulansehelikopteret var stasjonert på Dombås. Ulykkesturen startet fra Tynset klokka 16.43 og skulle gå sørover gjennom Østerdalen til Hedmark Sentralsjukehus i Elverum. Dit skulle det etter planen ha kommet en knapp time senere. Ved 17-tiden hadde sykehuset kontakt med helikoptermannskapet. Alt virket da normalt. Det var variabelt vær i området, men brukbar sikt under skydekket. Helikopteret ble meldt saknet av Norsk Luftambulanse klokken 18.42."
Takk til deg også Gunnar!
Både om LN-OSD og retriver-info siden, den var ny for meg.