PDA

View Full Version : Priority pass og Loungekey

jb1
12-07-2023, 19:47
Loungekey gir adgang til en ordentlig lounge på Gardermoen (OSL-lounge), men Priority pass har til nå ikke hatt noe tilbud på hovedflyplassen. Nå gir begge programmer også avslag på regningen (kr 240) på restaurant Havsalt. Skal prøves.
https://www.prioritypass.com/lounges/norway/oslo-gardermoen/osl1d-havsalt

Midtiblinken
12-07-2023, 21:29
Interessant. Priority Pass har aldri hatt noe i Oslo. Hva koster det og betale inngang?

jb1
12-07-2023, 22:11
Interessant. Priority Pass har aldri hatt noe i Oslo. Hva koster det og betale inngang?

Har du ubegrenset loungebesøk/et visst antall gratis besøk inkludert i medlemskapet koster å besøke restauranten det det samme som ett normal loungebesøk ville kostet. Du betaler ikke noe ekstra om regningen er under det beløpet som dekkes. I dette tilfelle er det kr 240 per person. Er regningen mindre får du ikke det overskytende utbetalt. Overskytende må betales på stedet. Betaler man per besøk betaler man det som et vanlig loungebesøk i etterkant. Det står en advarsel om at man skal passe på om det lønner seg. Jeg har forsøkt lignende opplegg på Gatwick og i Berlin. Britiske lounger har en irriterende praksis (les lurendreieri) og sier det er fullt om du ikke har betalt et reservasjonsgebyr på forhånd. Stakkars de som jobber der, jeg har sett dem bli æreskjelt. Jeg gjorde ikke det, men jeg klaget skriftlig, og de påstod at fordi folk ofte kommer mange timer før må de gjøre dette. Hva med å heller sette en grense for hvor mange timer før flyvningen man kan komme?

Loungekey er alltid knyttet til et kredittkort man har, mens priority pass kan kjøpes uavhengig av kredittkort også.

Midtiblinken
12-07-2023, 22:29
Jeg hadde ubegrenset tilgang fra et «elite» kort jeg hadde før. Kunne spise på mange gode restauranter, fikk $28 eller $30 kreditt. Vet noen som spiste på et bra steak house i JFK ofte. Jeg gjorde det ikke selv utenom reising. Kom gjennom Miami fra cruise med timers venting på flyplassen når vi ble guidet til en restaurant, ikke lounge. Vi var 6 og fikk $180 kreditt. Var ikke mye sulten, og de prakket på oss vann flasker og en sandwich. Tror de fikk hele summen selv om vi brukte halvparten. Ble kvitt kortet under Covid når alle lounger stengte.
Har en Amex i dag med 10 besøk per år, har kun brukt en gang. Betalte oss inn i går i EWR der de ikke hadde PP.

jb1
13-08-2023, 03:35
Restaurant Havsalt er visst allerede borte fra Priority pass, men fortsatt der for LoungeKey. Osl er igjen en hvit flekk for PP.

Sent from my iPhone using Tapatalk

jb1
17-08-2023, 08:42
Restaurant Havsalt er visst allerede borte fra Priority pass, men fortsatt der for LoungeKey. Osl er igjen en hvit flekk for PP.

Jeg er litt usikker på hva som gjelder her. PP har Havsalt på OSL med på nettsiden, men ikke i appen. En mulig bug.

chrisljo
17-08-2023, 14:47
Jeg er litt usikker på hva som gjelder her. PP har Havsalt på OSL med på nettsiden, men ikke i appen. En mulig bug.

Er ikke det avhengig av hvilken Priorioty Pass man har? Tror American Express PP ikke har tilgang til restauranter.

Chriscross
17-08-2023, 15:03
Leste et sted at Havsalt allerede var ute av PP, men fortsatt i Loungekey.

Henshaw
17-08-2023, 15:07

Jeg har Havsalt i min PP-app så kanskje er variasjon.

Edit: Har også Lounge Key så kanskje det er derfor, ref Chriscross

jb1
17-08-2023, 15:44
Har også begge, men mulig PP appen må oppdateres. Jeg har flere gjester inkludert i PP, så det har litt å si.

jb1
17-10-2023, 00:04
Har også begge, men mulig PP appen må oppdateres. Jeg har flere gjester inkludert i PP, så det har litt å si.

Svaret er at PP select kort ikke gjelder for restaurantbesøk.