PDA

View Full Version : Ryanair forbyder medbragt alkohol

Scandinavien_Airlines
17-06-2023, 11:58
Nyeste Ryanairtiltag. "ban" alkohol købt i lufthavne. Dette tiltag gælder til feriedestinationer i Spanien.

https://finalcall.travel/da/ryanair-vil-ikke-have-tax-free-poser-ombord-paa-fly-fra-storbritannien/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook

Turtle
17-06-2023, 15:37
Dette er mer "velkommen etter, Ryanair". At de har innført dette for hele UK sier vel mer om klientellet de har ombord til disse destinasjonene for øyeblikket... I tillegg kan de jo si at alle behandles likt og at der ikke er regional forskjellsbehandling og det er jo også enklere å forholde seg til hvis det er likt over hele landet.

De første som begynte med dette i UK var vel Jet2 for flyginger fra Glasgow der visse flyginger, spesielt til Tyrkia (der var jo ikke tax-free til Spania i den tiden), hadde store problemer med uregjerlige passasjerer. Da ble det politi ved utgangen og innsamling av all alkohol fra håndbagasjen. Ikke lenge etter gjorde Thomas Cook det samme men så vidt jeg husker ble det aldri så ille i BHX at vi måtte gjøre det samme der. Dette var vel i 2016, eller deromkring, hvis jeg husker riktig.

jb1
18-06-2023, 00:13
Har ikke de fleste selskaper forbud mot alkohol som ikke er kjoept ombord. Jeg hoerer stadig dette paa ulike flyselskaper. Det synes jeg er helt ok, sikkerhetsmessig.

TG923
18-06-2023, 07:02
Forbud mot å nyte om bord ja, ikke å ta med inn i kabinen

jb1
18-06-2023, 09:57
Forbud mot å nyte om bord ja, ikke å ta med inn i kabinen

Ah, jeg misforstod. Det er jo strengt, men man får kjøpe ved ankomst, eller bælme skikkelig før boarding så rusen kommer når setebeltene kan løsnes og festen starte ;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk