View Full Version : Ut på tur - igjen og igjen!
I dag er dagen for flybestillinger... Neste tirsdag tar Norwegian meg til Nordens Paris. Da blir det vel også muligheter for kjøp av frokost, kaffe og andre godterier... neste formiddag tar de oss tilbake til hovedstaden og 10-årsdagen til nevøen!!!
Velkommen skal du være :D
Ta med varme klær, og sjekk været før du drar her :
http://weather.cs.uit.no/
:cheers:
Kanskje du skulle begynne aa nummerere disse traadene? Litt lettere aa holde orden paa dem .. :p
Desk pilot
17-10-2006, 15:48
Dette kartet bør kunne gi en oversikt over hvor EB har vært på tur, eller planlegger å dra på tur. :colgate:
Slenger bare på en "igjen" for hver ny tur... Tror faktisk det blir en tur til SVG om to uker også...igjen og igjen og igjen...:D
Originally posted by EB
I dag er dagen for flybestillinger... Neste tirsdag tar Norwegian meg til Nordens Paris. Da blir det vel også muligheter for kjøp av frokost, kaffe og andre godterier... neste formiddag tar de oss tilbake til hovedstaden og 10-årsdagen til nevøen!!!
Velkommen hit til Tromsø! Jeg er dessverre ikke her for å ta i mot deg, så du får klare deg på egenhånd. Om du skal drikke god kaffe så finner du det på Kaffebønna (like ved Skarven), og skal du spise godt så ville jeg valgt enten Compagniet eller Emmas Drømmekjøkken.
Originally posted by EB
Slenger bare på en "igjen" for hver ny tur... Tror faktisk det blir en tur til SVG om to uker også...igjen og igjen og igjen...:D
men bilder EB! Bilder!
Originally posted by TOS
Om du skal drikke god kaffe så finner du det på Kaffebønna (like ved Skarven), og skal du spise godt så ville jeg valgt enten Compagniet eller Emmas Drømmekjøkken.
Du finner alt du trenger hos ho Emma å han Lars........;)
Vi skal ha showet vårt på Scandic og middagen blir vel hos "ho" Emma på kvelden...før vi sover på Ishavshotellet.
Originally posted by LN-FHU
Originally posted by TOS
Om du skal drikke god kaffe så finner du det på Kaffebønna (like ved Skarven), og skal du spise godt så ville jeg valgt enten Compagniet eller Emmas Drømmekjøkken.
Du finner alt du trenger hos ho Emma å han Lars........;)
Vel, du får rett og slett ikke bedre kaffe enn på Kaffebønna (det får du forresten ikke mange steder i Norge eller ute heller for den saks skyld - jeg tar et "lite" forbehold fordi jeg ikke har testet alle kaffebarer personlig...:wink, men de er f.eks. normalt sett fullt på høyde med Espresso Vivace i Seattle, Monmouth Coffee COmpany og Flat White i London for de som kjenner til de kaffebarene).
Blir nok "et must" med Kaffebønna dagen etter showet... Frokostkaffen til Rica er det liten grunn å skryte av...
Originally posted by EB
Blir nok "et must" med Kaffebønna dagen etter showet... Frokostkaffen til Rica er det liten grunn å skryte av...
Rica kan iallefall skryte av fin utsikt fra både baren og frokostsalen (iallefall hvis det ikke står en rusten tråler utenfor....)
Enig!! Baren på Ishavshotellet er utrolig - definitivt en av de bedre utsiktene fra en bar i Norge!
Har du forresten bestillt bord på Emmas Drømmekjøkken.Vet at det er veldig fullt for tiden uansett dag i uka : Emmas Drømmekjøkken (http://www.dagbladet.no/magasinet/2006/03/04/459679.html)
Enjoy ;)
Det blir en LCC variant... Spiser på Scandic etter showet og så setter vi oss i baren på ishavshotellet...
Blandingen bar og kredittkort blir ikke alltid LCC............
Om du/dere vil stikke innom en virkelig god bar så vil jeg anbefale Aboteke Bar (ligger i etasjen over Mirage litt sør i Storgata). Problemet med den er at den ikke akkurat har noen utsikt å skryte av.
Om du vil spasere gjennom en av byens beste strøk (bostedsmessig) så tar man turen bak Scandic og over broen, og så er man i mitt nabolag..:cool:
Takk, takk... Vi skal også feire en 40 års dag i morgen - så bare baren har champis så kommer vi...:D
Here goes..
Spent på om det blir overvekt i dag... Nok av ting og tang til scenen (6 sceneskift) som er pakket i kofferten...
Først! Meget positiv til Northport ved innsjekk... Veldig hyggelige folk som kunne jobben sin...
Ved avgang 09:15 var det ikke en maskin på gate og heller ingen forklaring på om detr ville bli forsinkelse til Tromsø... maskinen kom vel et par minutter etterpå og vi gikk ombord 09:30...uten at det avstedkom noen beklagelse eller info på skjermen om ny avgangstid. Ble vel 30 minutter sene ut fra OSL- og bare 10 minutter sene ved ankomst Tromsø.
Satt ved nødutgang - hyggelig/voksent crew på vei nordover som solgte trekantsmørbrød, sjokolade, brus, kaffe og te... Hyggelig tur oppover til vinteren...:D
men, så kom returen.....?
Ja!!!:cry:
Kom til Tromsø lufthavn 45 minutter før avgang... Vår flight med avgang stod og blinket med ny tid: 14:45...der røyk både babysvømming og 10 årsdagen til nevøen...
14:50 kom vi avgård - og det skal Norwegian ha de tømmer en 737 og fyller`n oppigjen fort!!! Den kom inn til gate 14:35...
Satt rett bak vingen og mindre benplass har jeg aldri hatt på DY. Seteryggen var også ubehagelig lav...mye klager blant pax. Nå var nok ikke humøret hos noen særlig lystig etter denne forsinkelsen. Norwegian ba om forståelse (heter det ikke beklagelse?) for at de var forsinket...tror ikke de fikk noen! Flyverten hadde ingen forståelse for pensjonisten bak meg som hadde satt seg i et sete med sjokoladerester...da disse smeltet og hun ba om servietter/klut for å vaske bort det brune - fikk hun en spydig kommentar om at man tross alt ikke hadde tid til å gå igjennom kabinen når man snudde flyet så fort. det endte med at passasjeren ba om unskyldning...
Når skulle flighten egentlig ha reist?
Fikk dere ingen opplysning om hva forsinkelsen skyldes ?
I så fall :
DY 241 ( avgang 0655 fra Tromsø ) fikk et teknisk problem og måtte få flysendt deler fra Oslo. Samme maskin, DY241, skulle gå DY242 ( OSL-TOS ) , og DY245 ( din maskin fra TOS-OSL ). Dessverre ble det ikke bytte av maskin i Oslo , og dermed altså store følgeforsinkelser.
Så nå vet du det :wow:
Nope...ingen forklaringer! med andre ord så var det en del andre pax den dagen som også fikk problemer!
Fint opphold i Tromsø-byen..?
JA!!!! Både showet på Scandic, kvelden på Rica og kaffen til frokost på Kaffebønna var topp. I tillegg fikk vi jo lunsj på Aunegården...som også var bra - men jeg ville egentlig heller ha vært på babysvømming med Tælpen...
Dårlig av Norwegian og ikke gi en forklaring/beklagelse på forsinkelsen.
Reisebeskrivelsen er vel ganske typisk for de fleste flyselskaper som ikke er store etablerte fullserviceselskaper - ganske varierende.