View Full Version : Min nästa bok: SCANAIR
Hej,
Mitt nästa bokprojekt presenterades tidigare denna vecka!
MED VÄRME TILL VÄRMEN – HISTORIEN OM SCANAIR
https://i0.wp.com/vikingtails.se/wp-content/uploads/2023/05/scanairbok.jpg
Planerad utgivning i 2025. Uppdateringar postas på vikingtails.se (https://www.vikingtails.se), så följ med!
Hälsningar Hans Jakobsson
raider66
20-05-2023, 10:38
Dette ser vi virkelig frem til Hans!!
Espen
Swedeline F28
20-05-2023, 13:06
Vad kul Hans! Den ser jag fram emot!
STRÅLENDE! En slik bok har jeg ventet på lenge! Ser frem til å lese om det ikoniske skandinaviske charterselskapet som jeg dessverre kun fikk anledning til å fly med 2 ganger(med A300). Men hvilken fantastisk opplevelse det var for en ung gutt!
Lykke til!
Supert prosjekt, koser meg med «Den stora vikingen».
Sent from my iPhone using Tapatalk
Dette blir spennende. Vi gleder oss til boken kommer. :)
Si fra om du trenger bilder :)
JAA!!! MASSE Scanair bilder må til!!
Husker da vi reiste ned til LPA med A300-maskinen så stod en veldig interessant artikkel i ombord-magasinet om livet som flyvertinne i Scanair. Tror den het noe sånt som "Vad gör du bakom gardinen, Gunilla". Der beskrev artikkelen arbeidsdagen til Scanair-vertinnen Gunilla, med masse herlige bilder av jobben ombord i en Scanair maskin; med kolleger, pax, arbeidet i galley etc.
Jeg husker artikkelen godt for min søster tok med magasinet da vi landet. Jeg kikket på den ofte, men dessverre forsvant magasinet i en av min mors mange "opprenskninger" sånn ca på slutten av 80-tallet. Skulle gjerne lest denne artikkelen på nytt eller tilsvarende beskrivelse av jobben i Scanair:)
Hej Kjell Oskar!
Tack för erbjudandet, jag är mycket intresserad om du har bilder :wow: du kan gärna kontakta mig på hugeviking@outlook.com när du har tid!
Bästa hälsningar Hans
JAA!!! MASSE Scanair bilder må til!!
Husker da vi reiste ned til LPA med A300-maskinen så stod en veldig interessant artikkel i ombord-magasinet om livet som flyvertinne i Scanair. Tror den het noe sånt som "Vad gör du bakom gardinen, Gunilla". Der beskrev artikkelen arbeidsdagen til Scanair-vertinnen Gunilla, med masse herlige bilder av jobben ombord i en Scanair maskin; med kolleger, pax, arbeidet i galley etc.
Är det denna du tänker på? Här heter hon Åsa och det är från Scanairs branschtidning "Charter" som publicerades 1983-1985. :)
Fly med oss
23-05-2023, 06:35
Jeg gleder meg! Jeg tilbragte mange timer ombord hos Scanair som liten... Arbeidshestene DC-8, DC-10 og A300 tok oss til "eksotiske" destinasjoner som Kreta, Rhodos og Kypros ^_^
Miljøet ombord må ha vært helt spesielt… kjenner flere kollegaer fra min første jobb på 80-tallet som gikk til Scanair. Noen flyr fortsatt…men selv de som har sluttet pleier kontakten med kollegaene fra tiden som crew. Alltid morsomt å høre de snakke om samholdet, opplevelsene…passasjerene…
Är det denna du tänker på? Här heter hon Åsa...
JA!! NETTOPP DENNE var det jeg tenkte på! Kjenner godt igjen bildene fra galley´n. Husker hun hadde et litt typisk svensk-klingende navn, men det var altså "Åsa" og ikke "Gunilla." Artig gjensyn med artikkelen! Gode minner fra 1980-tallet:)