PDA

View Full Version : Hurra 17 mai 2023

Hypern
17-05-2023, 04:37
Hurra fra en taxi på vei hjem fra festligheter. Nå blir det noen få timer på øyet før det blir mer festligheter. Av og til lurer jeg på om det er verdt det . Mest sannsynlig ikke.

Uansett fikk ordna opp i kort osv i går. Lørenskog politistasjon var effektivt å levere en anmeldelse hos hva gjaldt kortsvindel

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

EB
17-05-2023, 06:01
Gratulerer med dagen fra Verdens Ende. Kaffe og banankake er dagens første kombo…så fortsetter det med nytelser resten av dagen… Til de som synes at russen har blitt drøyere og drøyere kan det være på sin plass å se til Ris-russen 1966 og deres slagord;

Dåsespark og knært i trusa,
Fres i fiser`n, frem med musa,
Ned med buksa, mere sex,
Vi er Riisruss seksti-seks.

Alt var nødvendigvis ikke bedre før! Nyt dagen der du er.

jb1
17-05-2023, 06:32
Gratulerer med dagen og grunnloven. Det skal feires med jobb og regnvær i Warszawa, men også en liten mottagelse ikveld.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Someone
17-05-2023, 07:01
God morgen fra Hvalstad. Bunaden er på og straks er det avsted for å levere en til skolen og barnetog. Med barn i Askerskolen blir det lite tid til frokost. Opp til Krompen skal vi også for en dose rojal-vinkin. Så går det vel slag i slag. Ha en fin dag

SudCaravelle
17-05-2023, 07:14
God morgen fra Knausen og god 17 mai - herlig dag og dagen da alle jenter og damer i området er fra Telemark. Undertegnede kjører streight italiensk shipping-bunad da det er fint lite dialekt på stamtreet.

Nå skal den eldste leveres på frokost før vi sammes en 50 pax for champagne-frokost fire kvartaler unna. Deretter toget i sentrum h or alle barna er med, skolen for leker og latter før endelig buffet hjemme. :cool:

Nyt drømmedagen.

Henshaw
17-05-2023, 07:22
God morgen fra Vest Knausens skyggeside. Må få montert på meg bunaden etterhvert og ture inn til Oslo for litt bobler til frokost. Etterhvert navigerer man seg i Bjølsen for litteratur BBQ. Blir sikkert morsomt å komme seg frem med barnevogn på kollektiv i dag

FBI2012
17-05-2023, 07:33
GRATULERER MED DAGEN fra Bangkok!!

Her er det i øyeblikket 36’C og det skal visstnok bli enda litt varmere i løpet av dagen. Har rigget meg til ved poolen på Landmark Hotel og har ingen andre planer for dagen enn å lese om CIA sin historie, kjøle meg ned i poolen med jevne mellomrom og holde væskebalansen intakt. Fana-bunaden med sine 72 stk sølvknapper(som lett oksiderer) og 2 stk tykke ullvester + tykk ull-jakke(i tillegg til ull-bukse og tykke deilige ull-knestrømper) får hvile i skapet der hjemme i år.

Ha en strålende feiring der i nord!

jcnorway
17-05-2023, 07:48
God morgen fra hovedstaden.

Frokost og litt pakking før det kommer en taxi i retning OSL og BA763. Finfint med Låndån på 17. mai også tipper jeg [emoji3526]

Ha en fin feiring!

Chriscross
17-05-2023, 08:25
God morgen. Foreløpig rolig her da vi droppet sosial frokost i år. I manko av ett par bunadsko siden eldstejente nekter å bruke joggesko i toget kjører kona kjole og er dertil mer avslappet humør. Har selv aldri hatt helt sansen for kostymet som ble avlet frem noen 100 m fra der Someone bor for litt over 100 år siden.

Ingen forpliktelser på skolen i år så det blir bare fryd og gammen og besøk av svigers.

Scandinavien_Airlines
17-05-2023, 09:02
Tillykke med nationaldagen, og godmorgen fra Aalborg :-)

ClassOne
17-05-2023, 09:59
God morgen fra Villa Copenhagen. Tradisjonen tro tilbringes 17. mai i Køben. Aner ikke hvorfor det er blitt sånn, men vi liker det. Nå må vi ned i lobbyen å fange et glass bobler tenker jeg.
Gratulerer med dagen folkens ��

TriStar
17-05-2023, 10:01
God morgen fra Grønland. Kaffe er inntatt og balkongflagg montert. Scanner litt gjennom nyheter og forum før det skal mekkes frokost, har planer om egg benedict og mimosa for å legge grunnlaget for en solfylt og muligens fuktig dag i selskap med venner. Blådressen ble prøvekjørt i en konfirmasjon forrige helg, registrerte at buksen hadde krympet litt siden sist. Men den går vel med et nødskrik… Og nå går brannalarmen her, så tydelig at noen av naboene er i gang med frokosten også[emoji51] Ha en bedre start på nasjonaldagen - over og ut!

Hypern
17-05-2023, 10:11
Da har jeg stått opp og nyter en reperasjonsøl på balkongen før jeg stikker avgårde 53378

Dette hjelper faktisk

Fnate
17-05-2023, 10:14
Gratulerer med dagen fra Lillestrøm. Her rigger vi opp til brunch. Mest av riggingen gjorde vi strengt tatt i går, men litt mer mat må forberedes.

Til dette har jeg vært i god-kjelleren og hentet en 2008 La Grand Dame, som jeg tror blir bra til karbis, eggerøre og krabbeskjell fra Sjømaten.

Ha en verdens beste 17 Mai!!!

LN-MOW
17-05-2023, 12:03
G’morgen, ja .. Rundt her tror enkelte at jeg flagger konføderert på 17. mai - men dem om det. :lol:

Dagen startet med å få ut valpen, og etter en kaffekopp, frokost og tur, kaller arbeidslivet på nytt. Noen må jo holde hjulene i gang så kollegene kan spise seg syke på is, pølser og hvadenåspiseridendelenavverden. De kan ihvertfall slippe å tenke på hverdagen i morgen, da jeg holder fortet på himmelspretten også. MEN - jeg skal ihvertfall feire med en pose Minde Lakrissjokolade …. :nor :nor

Ha en fin søttende!

SK384
17-05-2023, 17:53
God 17. mai til alle.

Her startet dagen med frokost for barn og barnebarn. Jeg droppet toget i år og gikk meg heller en tur på fjellet. Ferden gikk til Korset som er et lokalt minnesmerke. Det ble sagt at at det var her Christian kvart stod for 399 år siden og bestemte hvor Kongsberg skulle ligge. Turen er på 3,2 km en vei og 330 høydemeter med stigning. Ellers måtte vi nedom å kikke på russetoget. Det var kun fordi min datter er russ da må en nesten stille opp. Takk gud for at russetiden er ferdig nå. Da blir det nok litt roligere i heimen.

Hypern
17-05-2023, 17:55
Man har absolutt 0 rett til å klage på russetiden. Den har vært like støyende hvert eneste år sikkert de siste 40 årene. Men hele greia dukker opp i media hvert år. Jeg tror faktisk ikke ungdommen har blitt mer utagerende med årene.

RJon
17-05-2023, 18:22
God 17.mai fra Sørishavet, her blir det feiret med kaker og god mat, samt litt jobbing innimellom.

Flagget er selvfølgelig oppe

https://www.youtube.com/shorts/_OeqjtITfvk

SK384
17-05-2023, 19:27
Man har absolutt 0 rett til å klage på russetiden. Den har vært like støyende hvert eneste år sikkert de siste 40 årene. Men hele greia dukker opp i media hvert år. Jeg tror faktisk ikke ungdommen har blitt mer utagerende med årene.

Nei, men russetiden er litt annerledes nå enn når jeg var russ for 36 år siden. Bare vent til du får unger som blir russ og skal være med russebuss mm. Da skjønner du at far er glad når det er over. :)