View Full Version : Reisetips for charterferie
Fredrik Propell
04-04-2023, 11:56
Hei alle sammen! Det planlegges å reise på chartertur (all inclusive) til Spanias solkyst (gjerne rundt Málaga/Marbella) og da er jeg interessert i å høre om tips og erfaringer på hvor man kan bo, hvem man bør bestille gjennom og ellers andre gode reisetips. Eller om man skal bestille alt selv. Vi er en småbarnsfamilie på 4. Vi er reisevante men ikke med småbarn. Ser fram til mange spennende tips :fly
Charterferier kan faktisk gi mange gode deals til tider. Man er omfattet av pakkereiseloven om det skjer noe tull og RGF om det skulle skje noe konkurser eller noe (alle seriøse charteroperatører er medlem der som Apollo, Ving etc)
Ville egentlig bare søkt litt rundt på Apollo osv sine nettsider, det begynner å bli lenge siden jeg selv var på charterferie men jeg synes nå Apollo fungerte veldig fint. Det kan være greit å gjøre litt research rundt hotellene særlig.Vær obs på at en del charterfly også har litt rare avgangs og ankomstider som kan være midt på natta (men jeg vet at ofte så bruker man mer ordinære rutefly nå til dags). Om det er SK charter så er det ofte rutenummer i SK7XXX serien, vær oppmerksom på at det ikke er mulig å tjene EB poeng på de flygingene.
Vær obs på at en del charterfly også har litt rare avgangs og ankomstider som kan være midt på natta (men jeg vet at ofte så bruker man mer ordinære rutefly nå til dags). Om det er SK charter så er det ofte rutenummer i SK7XXX serien, vær oppmerksom på at det ikke er mulig å tjene EB poeng på de flygingene.
Nå går det lite rene charterfly til fastlands-Spania
Ellers har de til øyene i Middelhavet ikke så mye «rarere» rutetider enn rutefly til samme destinasjoner
SudCaravelle
06-04-2023, 12:21
Jeg reiser jo en del med unger, og da fra de var spedbarn frem til må. Ser at svært ofte så er en rute man setter selv bedre på mange måter. Er det last minute (som det ofte ikke er med barn) så er det jo mye gode deals. Eksempelvis i høytider så er det nesten alltid bedre bang for the bucks med egen rute.
All inclusive kan fort bli er mareritt hvis man liker å oppleve litt.
Med selskapets egne fly og opphold på egne hoteller er det ofte mulighet til å sjekke inn baggasje på hotellet før avreise tilbake. Avhengig av avgangstider kan det være gull å slippe en time ekstra i kø på flyplassen.
-eggs