PDA

View Full Version : God torsdag på vei til Junaiten

Fnate
16-02-2023, 04:26
God torsdag morgen fra Lillestrøm. Her skal nøyaktig 1 kaffe til ned i gapet før jeg kjører opp til OSL for en jobbtur til Tampa. Litt odd routing med OSL-CDG-LHR-TPA.

Men da slipper jeg connection i USA og får poeng med AF. Og ikke minst får jeg testet nye A350 til Virgin.

Det er ihvertfall planen. Får ikke sjekket inn online, da det er umulig å legge inn US myndigheters krav til kontaktinfo. Sikkert ikke helt sync på systemene til Virgin enda.

Blir spennende! Ha en suprest torsdag.

EB
16-02-2023, 05:10
Glad torsdag fra Ris. Kaffe og forum er første kombo`n i dag. Hjemmekontorering til jeg forflytter meg ned til Majorstuen for et styremøte i ettermiddag/kveld. Heier på suprest torsdag!

dc-8-63
16-02-2023, 05:25
Her er en klar for en ennaa bedre torsdag, HA 29 til Maui - nonstop og greier, CnausenCars har en IkkeToyota klar, Whole Foods Maui for litt smaagodt(tm) og Norsk öl Ola Brewing fra Kona (bedre enn Miller (som i det minste burde hete Möller (som Möllers Tran !)).

Dette er meget god medisin for oss begge, Boeing driver den lille Italienerinnen hardere enn en gjennom snitt’s Drage fra St.Knaus - spennende hvordan Boeing utvikler lederskiktet.

Mahalo for Life (and SmallItalians) and Coffee from Kula….

Eirik
16-02-2023, 06:28
God morgen fra Munchen nær Isar.
Snart en liten frokost på kafe, resten av bøtteballetten våkner jo ikke før nærmere 8 likevel.
Her er en klar for en ennaa bedre torsdag, HA 29 til Maui - nonstop og greier.
Kjenner at første skikkelige langtur på 3 år har gjort godt for kropp, sjel og reiselyst, skal se om en omsider kan komme seg til Hawaii i løpet av neste året, traff igjen folk derfra som bør besøkes, og folk en gjerne vil reise dit sammen med.

Fnate
16-02-2023, 06:44
Ah... streik i Frankrike så klart. Super dag å fly med AF.

Blir spennende å se hva routingen min blir nå.

Someone
16-02-2023, 07:00
God morgen fra Hvalstad. Her ligger vi godt an til å komme først i barnehagen i dag også. En jobbmiddag i kveld på en av Oslos franske brasserier. Ha en fin dag

Ruby
16-02-2023, 07:30
God morgen fra Stavanger. Her var det planlagt sove-lenge-dag, men våknet 6:30…
Så en har mekket seg kaffe og litt frokost.
Turen går senere ut til Sola for et Skype møte.
Ha en fin torsdag :)

Henshaw
16-02-2023, 07:49
Morn fra T-banen. Klarte utrolig nok ikke å være først i barnehagen, på tross av ankomst før rutetid.
Kaffe og arbeid venter, og så opphører alenepappa-tilstanden i ettermiddag

SudCaravelle
16-02-2023, 07:55
Hola fra bortekontoret.. Sabla godt å sove i egen seng igjen, og deilig å dra tidlig på jobb - har liksom byen for seg selv der man putrer mot kontoret.

Travel dag og lissom-lørdag med hele familien i kveld.

SK384
16-02-2023, 08:45
God morgen fra Kongsberg.

Fint vær her i dag. Planen er å fortsette med undervisningsplanlegging og prøve ut litt ideer i Zoom. Godt å slippe å være med i barnehagekonkurransen og kampen om å levere tidlig. Her handler det mer om å få dradd ungdommen opp av sengen om morningen.

learjet
16-02-2023, 09:08

Vel, hva forventes det når man skal via CDG og LHR på en Bongo's booking?

Vi andre setter stor pris på at du tar en for laget og skaper litt underholding, kanskje man skulle puttet litt i potten og laget en liten konkuranse med mulige utfall og festlige reroutinger.

:colgate:

OJB
16-02-2023, 09:22
God morgen fra Forus,
Ny dag med spennende utfordringer i Prosjektet. Dagen går med til planlegging for neste ukes møter med leverandørene i KUL.
Må en tur innom frisøren i lunsjen idag for å trimme skallen før nytt besøk på "varmen".
Ha en fin dag

Fnate
16-02-2023, 10:01
Dæææven... ikke bare rakk jeg AF1580 videre til LHR fra T2E/K som hadde startet boarding når vi taxet inn mot T2F fra Oslo. Passkontroll og det hele.

Men slapp til og med å sjekke inn bags som en av de siste. Sannsynligvis siden det ble for kukete når jeg skal videre med Virgin. Og det var ledig hylle rett over setet.

Nevnte jeg at Bongos Tryllereiser er best på elegante turopplegg.

Tror forresten en vegetarianer fra Frösundavik kan ha fått jobb i AF... ?

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230216/5aec0b034f2e7e9d4fceec2d5781349b.jpg

Men de hadde glemt rosa krem på toppen og masse rare frø.

Twin Otter
16-02-2023, 10:02

Rapport er nesten obligatorisk her! God tur!

God morgen fra Forus. Litt hektisk start på dagen og noe er ikke helt som det skal være, så det blir straks en tur inn til legen. Blir litt triksing og miksing for å få det til, men helsa først. Langhelgen starter når denne dagen er over.

Fnate
16-02-2023, 10:03
Vel, hva forventes det når man skal via CDG og LHR på en Bongo's booking?

Vi er her for dere!

Chriscross
16-02-2023, 10:07
God formiddag, Tipper det blir en kjedelig versjon for Fnate med SAS til EWR. Eller kanskje han kom seg med SAS (eller enklere) BA til LHR siden han var tidlig oppe? I tilfelle synes jeg vi fortjener en Trip Report fra VS.

Arbeidsdagen godt i gang, som må avluttes tidlig for å fikse en steinsprut og samtidig kjøre en oppdatering på bilen. Da er det greit at det samtidig er et kurs på Teams som kan tas fra venteværelse på væsjstedet.

Ser denne posten kom litt seint...

Er det forresten noen som vet om en kommer gjennom portene ved sikkerhetskontrollen på osl ca 20.30 når flyet først går 07.55 neste dag?

Hypern
16-02-2023, 10:46
God morgen fra Kongsberg.

Fint vær her i dag. Planen er å fortsette med undervisningsplanlegging og prøve ut litt ideer i Zoom. Godt å slippe å være med i barnehagekonkurransen og kampen om å levere tidlig. Her handler det mer om å få dradd ungdommen opp av sengen om morningen.

Hehehe ideer i Zoom ja. Skjønt at du underviser i høyere utdanning, men hadde det vært ungdomsskolen eller barneskolen så kunne du satt uskikkelige elever i et breakout room for seg selv i en slags digital skammekrok Nå er jo tiden for hjemmeskole for lengst forbi da, men men :stir

God dag fra Oslo - her har man vært ute og handlet litt mat, ja apropos ungdomsskole jeg har jo en slik en rett i nærheten av meg så det var greit or meg å handle før de tok storefri, da fylles den butikken opp ganske heftig. Tlfeldigvis kjenner jeg en lærer der så har av og til truffet hun når hun har hatt inspeksjonsplikt utenfor butikken. Tror de er nøye med å ikke slippe for stort antall elever inn der om gangen. Så er det et møte i kveld for å planlegge en fest og så er det jobb i morgen og lørdag.

SK384
16-02-2023, 12:48
Hehehe ideer i Zoom ja. Skjønt at du underviser i høyere utdanning, men hadde det vært ungdomsskolen eller barneskolen så kunne du satt uskikkelige elever i et breakout room for seg selv i en slags digital skammekrok Nå er jo tiden for hjemmeskole for lengst forbi da, men men :stir

Hos oss går det fremdeles i nettundervisning og det har det i grunnen gjort de siste 12 årene. Første nettbaserte klasse jeg hadde innenfor lærerutdanning var i 2010. Vi var med andre ord godt forberedt når pandemien kom. :) Det er over 1,5 år siden jeg har undervist på Zoom grunnet sykehistorien min, så det er greit å få frisket opp gammel kunnskap og teste ut om ting fungerer som det skal. Å kjøre nettundervisning med PowerPoint er ikke noe sak, men når en skal bruke digitalt skrivebrett for håndskriving som er viktig i matematikk og samtidig også kunne vise praktiske oppgaver som studentene kan ta med ut i skolen kreves det litt mer. Men det er jo det som er morro.

Fnate
16-02-2023, 14:50
Trallabom. Da drar vi. Mirakuløst sitter vi faktisk på VS129, trass en del issues. Og det er veldig bra!!

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230216/d00c08994b7779f34458f1acd7e91028.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230216/48b0f55b908f13406a74ecaa4aa95c08.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230216/9ead9a54dde5648c06dca350e30b6268.jpg

LN-MOW
16-02-2023, 15:18
Bongo leverer! Eller ikke ... ;)

G'morgen. Sitter og prøver å få avgårde skatteoppgjør for både svigerbeist og resten av oss. Har rimelig god kontroll, men det er jo alltid noe .. Håper på å få tilbake noen skillinger.

Ellers alt som det pleier .. kaffe i koppen, litt kjeks i kroppen og Small Affairs fra NAK på NAD-sterererereoen.

Retro Torsdag i dag? Ja, hvorfor ikke. BA fra Denver 2002.

Eirik
16-02-2023, 15:50
Ellers alt som det pleier .. kaffe i koppen, litt kjeks i kroppen og Small Affairs fra NAK på NAD-sterererereoen. .

Ah, ferierte akkurat med vokalisten nede i hedningeland :) (er vel han som har mastra hele katalogen og forøvrig)

LN-MOW
16-02-2023, 16:03
Ah, ferierte akkurat med vokalisten nede i hedningeland :) (er vel han som har mastra hele katalogen og forøvrig)

Javisst! Hils - hvis han husker meg. Han spilte inn noen lydfiler for et prosjekt jeg jobbet på for 25 år siden eller så .. Dataspill for barn.

Morsomt sammentreff.

Eirik
16-02-2023, 18:07
Javisst! Hils - hvis han husker meg. Han spilte inn noen lydfiler for et prosjekt jeg jobbet på for 25 år siden eller så .. Dataspill for barn.
Morsomt sammentreff.

Will do :)