View Full Version : Siste dagen/tirsdagen i januar:-)
God morgen fra Ris. Klar for siste dagen av januar…tiden går fort:-) og noe annet som går (om ikke fort) er undertegnede og månedsmessig blir denne måneden den beste på 7 år mht antall skritt - men så ligger det jo en bonustur til Italia om jeg klarer målet på 12000 skritt om dagen. Nå venter NRK og dagens E-aviser. Ha en fin tirsdag!
SudCaravelle
31-01-2023, 06:32
Gjeeeesp fra Knausen. Ut på verkstedet igjen da de hadde glemt en sak som gjorde at man ikke har servo-styring. Så er det kontoret etterfulgt av gode gamle Kiel-fergen.
Nyt dagen.
God morgen fra L1. Som vanlig lite folk ombord før 07. Løpetur mens eldstemann er på trening, før det skal spilles inn en podcast. Ha en fjong tirsdag
Glem ikke at det er siste tirsdagen i uke 5 i dag. Det er siste gangen det skjer i hele år!
Gratulerer med dagen, altså
God morgen fra R14 mot bortekontoret. Deilig å jobbe litt hjemme først så man er ajour før bortekontoret.
Ha en fin en
SudCaravelle
31-01-2023, 10:11
Gjeeeesp fra Knausen. Ut på verkstedet igjen da de hadde glemt en sak som gjorde at man ikke har servo-styring. Så er det kontoret etterfulgt av gode gamle Kiel-fergen.
Nyt dagen.
Satan.. 1 time fra Sandvika til Lysaker.. Kjenner jeg ikke er vant til kø, eller laget for dette. Det er jo helt vilt at folk står så lenge i kø for å jobbe? Artig å se hvordan alle også kjører slalom for å velge det raskeste feltet uten å tenke at det slakker ned hele køen ytterligere. Hadde i alle fall servo-styring.
Satan.. 1 time fra Sandvika til Lysaker.. Kjenner jeg ikke er vant til kø, eller laget for dette. Det er jo helt vilt at folk står så lenge i kø for å jobbe? Artig å se hvordan alle også kjører slalom for å velge det raskeste feltet uten å tenke at det slakker ned hele køen ytterligere. Hadde i alle fall servo-styring.
Toget bruker 5 minutter [emoji6]
God morgen fra Kongsberg
Stille og rolig morgen her i dag. Prøver å ta unna litt arbeid som ligger. Etterhvert blir det trening hos fysioterapeuten. Det trengs. Det er fremdeles mye igjen før jeg er fysisk tilbake der jeg var.
SudCaravelle
31-01-2023, 10:22
Toget bruker 5 minutter [emoji6]
Det tar jeg ikke av komfort-grunner og ikke minst praktiske med shopping osv. Ser man på køen så virker det som de fleste andre er i samme posisjon.
Jeg bruker 17 minutter, det er akkurat innafor. (Drømmen er jo å kunne gå til jobb på +/- 30 minutter)
Det tar jeg ikke av komfort-grunner og ikke minst praktiske med shopping osv. Ser man på køen så virker det som de fleste andre er i samme posisjon.
Jeg bruker 17 minutter, det er akkurat innafor. (Drømmen er jo å kunne gå til jobb på +/- 30 minutter)
På hjemmekontor på 6. året og til møtene mine i Oslo så går jeg gjerne…50 minutter med Flypodden på øret fra Ris til Jernbanetorget…og bonusen er at det blir nok skritt til det en årlig nr. 2 tur til Italia. Bedre miljø blir det jo også.
Pøh .. Det holder med trafkkork opp trappa og å komme seg på plass før all benplassen er tatt .. Snart 15 år med dette, så begynner å bli dreven.
G’morgen fra tåka. Ny arbeidsuke står for døren og siden det er første tirsdag i uke 5 må man gjøre tirsdagsrapport. I motsetning til siste onsdag, hvor det må lages onsdagsrapport. Med blåpapir.
Ha en fin rapportdag!
Siste dag av hvit januar, men ikke med snø.
Holdt meg på matta i 31 dager, men begynner å bli tørst.
Regner med noen fete margaritas i morgen den dag, men ikke for tidlig.:colgate:
God Februar til alle som er i samme båt.
God Februar til alle som er i samme båt.
God februar. :) Her har jeg hatt 10 hvite måneder. Enda gjenstår det to måneder før det hvite året er omme. Så får se hva legene sier og om de gir åpning for å kunne ta seg en øl i ny og ne eller om de forlenger den hvite perioden.
God februar. :) Her har jeg hatt 10 hvite måneder. Enda gjenstår det to måneder før det hvite året er omme. Så får se hva legene sier og om de gir åpning for å kunne ta seg en øl i ny og ne eller om de forlenger den hvite perioden.
Uffda, 10 måneder på vannvogna..:cry:
Det er på tide å godsnakke med legene ja, forklare at øl egentlig er en helsekost og godt for kropp og sjel, kalorier og vitaminer som står i kø, osv.
Kanskje prøve med bestikkelser også..
Lykke til og får du ikke grønt lys så skal jeg jammen ta noen for deg i morgen den dag.:up:
Twin Otter
31-01-2023, 15:46
God ettermiddag fra Forus. Aktiv dag med litt skranketjeneste i tillegg til et interessant møte. Nå ser jeg frem til et par dager fri før det skal jobbes litt igjen på fredagen. Ha en fin en!
God ettermiddag fra BGO. Her går det i sludd og haglbyger så ikke det beste vær.
Da var en ferdig med jobb i Bergen for denne uka og en er klar for retur til SVG.
Ha en fin en :)
Uffda, 10 måneder på vannvogna..:cry:
Det er på tide å godsnakke med legene ja, forklare at øl egentlig er en helsekost og godt for kropp og sjel, kalorier og vitaminer som står i kø, osv.
Kanskje prøve med bestikkelser også..
Lykke til og får du ikke grønt lys så skal jeg jammen ta noen for deg i morgen den dag.:up:
Ja du får ta noen glass for meg i morgen. :) Jeg ser alle de gode sidene ved øl som du nevner. Det hadde jammen meg smakt godt med en kald øl. :cheers: Selv om øl har mange gode sider så mener legene at det ikke er så godt for min nye lever så da får vi nok følge legenes råd. De vet hva de holder på med inne på Riksen.
Ja du får ta noen glass for meg i morgen. :) Jeg ser alle de gode sidene ved øl som du nevner. Det hadde jammen meg smakt godt med en kald øl. :cheers: Selv om øl har mange gode sider så mener legene at det ikke er så godt for min nye lever så da får vi nok følge legenes råd. De vet hva de holder på med inne på Riksen.
Ny lever?
Tja, men den må jo kjøres inn..:colgate:
Jeg gjennomgikk en levertransplantasjon i starten av april i fjor etter å ha pådradd meg sykdommen PSC. Det finnes ingen behandling for dette utenom transplantasjon. (Sykdommen har forøvrig intet med alkolforbruk å gjøre ;)) Vi får ta innkjøringen litt gradvis og følge legenes plan tenker jeg så dermed ble det et hvitt år. Det har gått veldig greit egentlig. Dette blir bare en bitteliten bagatell oppe i det hele.
Jeg gjennomgikk en levertransplantasjon i starten av april i fjor etter å ha pådradd meg sykdommen PSC. Det finnes ingen behandling for dette utenom transplantasjon. (Sykdommen har forøvrig intet med alkolforbruk å gjøre ;)) Vi får ta innkjøringen litt gradvis og følge legenes plan tenker jeg så dermed ble det et hvitt år. Det har gått veldig greit egentlig. Dette blir bare en bitteliten bagatell oppe i det hele.
Ja enig, det er ikke mye "hardship" for meg heller å ta en pause i drikkingen.
Dessuten er leveren min nokså takknemlig. :spin
Concorde98
31-01-2023, 21:27
God kveld fra Lillestrøm.
Straks februar og tiden flyr, snart vår!
Det blir nok litt mindre flyging framover, ferieleiligheten i Larvik er ferdig tidligere enn planlagt. I juni allerede! Men en og annen tur i lufta må man. ;)
Trist med Flyr ja, tanker til alle ansatte der.
Avslutter med noen bilder fra Flyr.
Tusen takk for turene.
PS Haren er den eneste jeg har fotografert fra et fly. Det var på Sola, fra Flyr før vi fløy.
52810528115281252813528145281552816528175281852819
Sent fra min SM-G998B via Tapatalk