PDA

View Full Version : God fredag fra Bogota, Columbia

Futura
27-01-2023, 05:42
Vi har akkurat ankommet hotellet, Hotel Regina, rett ved montserate, etter en rask kjøretur gjennom byen fra Eldorado flyplass.
Dagen startet med avreise fra Manta kl 06:15 det var lite trafikk, så vi kom oss greit ut av byen, men vi får kjørt i veldig varierende hastigheter, plutselig havner man bak noe tregt og det går i 40-50, så får man kjørt i 100 og hver gang man kommer inn i et tettsted så er det fartshumper. Vi klarte ikke sette TomTom'en på Mita del Mundo, så den stod på Quito flyplass, så det førte til et par mindre feilkjøringer. Gps'n på konas mobil fikk vi stilt riktig, men det var ikke alltid hun fikk korrigert meg før jeg hadde kjørt feil. Totalt tok feilkjøringen oss rundt 20min. og turen tok rundt 7 timer. Vi var nok godt over 3000 meter på det høyeste på turen. Vi ankom fra nord og da er det ikke skiltet til Mita Del Mundo, så vi kjørte egentlig forbi, men jeg kjente igjen bygningene til "Søramerikas EU" som ikke eksisterer lenger, så vi fikk snudd. Vi var der ca 1,5 timer før vi kjørte 30-40 min til flyplassen. Så tanket vi bilen og leverte den. De skulle sjekke den for skader, men den var så nedsølet at de ikke fikk sjekket den skikkelig. Men jeg er ganske sikker på at de ikke finner noe skader. Så sjekket vi inn, Security gikk fort, men passkontrollen tok litt tid, så opp i loungen, som vi hadde fått tilgang til pga oppgradering. tallerkenene var bitte små, men vi fikk da i oss en del, dette var dagens første og eneste skikkelige måltid. Vi var ved ombordstigningen da den skulle starte, men etter 45 min fikk vi sms om at avgangen var forsinket 1t10min. De måtte bytte den A319 vi skulle ha med en annen maskin. De holdt den nye avgangstiden, men nå tok vi av nordover, mot sørover 1 time tidligere. De serverte en tallerken med bittelitt kjøtt og litt ost og et salatblad med stekt ris. Da jeg var nesten ferdig kom setebelte lampen på og etter hvert ble det klargjort for landing på Eldorado. De rakk ikke å rydde opp alt før vi landet. Turen tok 1t15 min, mot rutetid som er 1:45 Vi landet mot vest, så ingen behov for å gå rundt å snu. 20 min kø i imigration og de hadde noen som sjekket korona vaksine status. etter lit om og men fikk vi tatt ut pæng fra en minusbank. litt vanskelig å vite hvor mye vi måtte ha. Vi gikk ut for å ta taxi og det var masse folk som prøvde å kapre oss til å ta taxi med dem, men vi stod i den offisielle køen og fikk en sjåfør som kjørte oss raskt og effektivt gjennom byen. Turen kostet rett under 40.000 gærninger. Jeg håper å få en time ute i morgen før frokost kl 07 og avgang med taxi til flyplassen rett etter frokost. Flyavgang med LATAM's 788, som er ny variant for meg, skal være 10:45 med ank MIA 14:40. Vi har fått sete 36 B og D, som er aller siste rad, på hver sin side av midtgangen. Med Norse har vi 8A og C
Ha en bedre dag en meg alle sammen.

Someone
27-01-2023, 07:03
God morgen fra denne delen av Asker. Her sitter vi å venter på at barnehagen skal åpne, før planen er å stikke ut på en skitur når det løsner litt, som endel av dagens hjemmekontorering. Kona stikker på tur i helgen, så får ta meg en luftetur når jeg kan. Ha en fin dag

EB
27-01-2023, 07:10
Gladur fredagur fra Reykjavik. Fin flytur med fullstappet MAX9 hit i går ettermiddag og rett på arrangementstart i Harpa og videre ut på en liten 10-retters middag. Nå er det snart frokost før det blir en dag med kundemøter og etter planene blir det også et lite Flyprat-treff. Ha en bestur fredagur!

Twin Otter
27-01-2023, 07:14
God morgen fra Forus. På den åttende dagen på rad på kontoret begynner helgen å demre i horisonten og kjenner det skal bli good med helg! Fikk endelig fingern ut og bestilt meg ny Mac i går. Så da blir det å glede seg til den dukker opp. Ellers så alt for mye planer i helgen håper jeg. Ha en fin fredag forumister!

Chriscross
27-01-2023, 07:36
God morgen. Tidlig start betyr forhåpentligvis tidlig avslutning slik at vi kommer oss til Kongsberg før det er totalt kaos i trafikken.
Mye på tapetet før den tid så det er bare å brette opp ermene.

svgflyer
27-01-2023, 08:28
God morgen fra Sandnes. Endelig hjemme etter en nydelig tur i KLM sin nye premium comfort kabin ombord på 787-10, LAX-AMS. Svært positivt overrasket, ikke var det en veldig dyr oppgradering heller. 2690 blanke kroner :-)
Sjeldent jeg har kjent noe særlig til jetlag men i dag er jeg ikke helt klar i hodet - mulig jeg bare lengter tilbake til Hawaii
Ha en god dag!

SK384
27-01-2023, 08:31
God morgen fra Kongsberg.

Formen er fremdeles ganske fin etter alle vaksinene jeg tok på onsdag. Satser på at det holder seg gjennom helgen og at jeg ikke blir like dårlig som sist. Ikke så mye på tapetet i dag, men jeg skal prøve å få gjort litt arbeid i dag.

God morgen. Tidlig start betyr forhåpentligvis tidlig avslutning slik at vi kommer oss til Kongsberg før det er totalt kaos i trafikken.

Kongsberg melder om lettskyet vær og -8 grader nå på morgenkvisten. Det skal visst bli noe mildere utover dagen.

SudCaravelle
27-01-2023, 08:50
God morgen fra Knausen.. Dragen er på vei ut døren, peisen berenner og kaffen er nykvernet - fa er det kose-kontor.

I dag bookes høstferien og det endte opp med en skikkelig gangster-villa i Marabella og vi får se om det blir Air Serbia, BA eller SAS som får oss ned dit.

Nå er de kun 11 timer igjen så er det raclette-fest.

OJB
27-01-2023, 09:02
God morgen fra Fru Haugans i Mosjøen.
Dagen er tilbake på "sporet" og det blir dagstur ned til Trondheim med Jernbanemuseets Stålvognstog.
Det skal bli en fin tur selv om det fortsatt er noe vær.

Ha en fin dag folkens

Henshaw
27-01-2023, 09:46
Morn fra Kolsås. Noen prøvde å starte dagen 0445 i dag, men det ble nedlagt veto. Resultatet ble en senere, men ufattelig effektiv morgen, 45 min fra oppstandelse (av arving, hjelper når jeg kan gjøre forberedelser i fred og ro) til jeg sitter på T-banen til jobb. I kveld har en kamerat invitert til Vin&Vinyl som nok blir en slager

Fnate
27-01-2023, 12:08
I kveld har en kamerat invitert til Vin&Vinyl som nok blir en slager

Vin&vinyl or mådderflippings genialt! Kos dere.

Gleder meg til å få stor nok kåk til å ha et skikkelig popanlegg hjemme selv. Høyttalerne er allerede kjøpt inn og står stablet fra gulv til tak bak pulten min på bortekontoret. Nå mangler vi bare et hus å putte dem i. Evt 2 hus, for jeg har et sett til på naborommet.

MAKAN

God dag fra Gaustad, forøvrig. God lunch i kantina i dag. God fly&øl i kveld. Ikke galt.

Ha en finest fredag

Futura
27-01-2023, 15:09
Fortsatt god dag, nå fra Eldorado flyplass. Vi rakk en liten 10 min gåtur ut av hotellet, før frokost kl 07.00 Men frokosten var ikke 07.00 Det var da de begynte å ta bestilling på frokost. Vi hadde bestilt flyplasstransport kl 07.30 så da måtte vi gå, etter å ha fått 3,5 biter med papaya. Det var litt morgentrafikk, fra der vi bodde, litt nedenfor Montserate. Men turen gikk like vel på 30min. Her på Eldorado var det ca 2 min kø i emigration, og ikke noe mer i security. Dermed har vi hele 3 timer til flyet går. Boarding starter visst 75min før avgang. Vi har kjøpt med sigaretter til en venninne, 2 baguetter som ikke var noe billigere enn på OSL og 2 brus. Nå surfer vi på nettet og venter på boarding. (Åhh nå tok en nydelig 727 fa AeroSucre av) Det står at flyet er i rute, men det var gårsdagens flight også, inntil 20 min før avgang. Norse fra OSL til FLL, maskinen vi skal ha hjem ser også ut til å være i rute. Står Gate closing på osl.no Avgang om 35min. Ha en fortsatt god ettermiddag alle sammen.

LN-MOW
27-01-2023, 16:20
Ja, boarding 75 minutter før avgang på en maskin som sikkert har 45 minutter liggetid er jo klassiker'n .. ;)

G'morgen! Her skinner solen fra bortimot skyfri himmel og jobber hardt med å få temperaturen opp på rødt nivå og det nærmer seg nå. Bikkjematkokedag og gutta fotfølger meg hvert minutt. Men det er jo bare hyggelig.

Ser frem til tre fridager nå. Trenger å tørke opp før jeg kan ta fatt på vårstellet ute, men det er sikkert noe annet jeg kan gjemme meg bort for å få gjort. Nå er imidlertid VPN-tunellen åpnet og lakrisbåtposen ditto. Good times!

OJB
27-01-2023, 18:31
God morgen fra Sandnes. Endelig hjemme etter en nydelig tur i KLM sin nye premium comfort kabin ombord på 787-10, LAX-AMS. Svært positivt overrasket, ikke var det en veldig dyr oppgradering heller. 2690 blanke kroner :-)
Sjeldent jeg har kjent noe særlig til jetlag men i dag er jeg ikke helt klar i hodet - mulig jeg bare lengter tilbake til Hawaii
Ha en god dag!

Det er mulig premium comfort kabinen er bedre enn business. Jeg hadde sete 2D på 787-10 fra DEL til AMS sist mandag.
De setene vil jeg kalle "rathole". Jeg la merke til en del overvektige PAX som ikke kom seg opp av setene på min flight. 3 av dessene på KLM maskinen måtte dra/løfte opp ei dame hver gang hun skulle på dass! Og selvfølgelig når vi kom fram.
Takke meg til de gode setene i annen etasje på 747-400 jeg brukte flere ganger på jobbturer til KUL , SIN og CGK gjennom mange år tidligere. Romslige seter , sete 79A var mitt faste sete på ca 25 flighter til Østen tidligere. Mye bedre enn dagens "fingerbøl".

KnutW
27-01-2023, 19:16
Det er mulig premium comfort kabinen er bedre enn business. Jeg hadde sete 2D på 787-10 fra DEL til AMS sist mandag.
De setene vil jeg kalle "rathole". Jeg la merke til en del overvektige PAX som ikke kom seg opp av setene på min flight. 3 av dessene på KLM maskinen måtte dra/løfte opp ei dame hver gang hun skulle på dass! Og selvfølgelig når vi kom fram.
Takke meg til de gode setene i annen etasje på 747-400 jeg brukte flere ganger på jobbturer til KUL , SIN og CGK gjennom mange år tidligere. Romslige seter , sete 79A var mitt faste sete på ca 25 flighter til Østen tidligere. Mye bedre enn dagens "fingerbøl".

Enig! Jeg fløy t/r Doha i Qatars nye Adient Ascent sete/boks på B789 nylig. Trangere enn Q-suite og med mine 194 cm litt krøkkete å komme inn og ut av. Joda, det blir jo litt mer privat når man kan lukke døren, men jeg vil tro mange finner det litt klaustrofobisk inne i «boksen». 787 er for trang til å få ordentlige Q-suiter, så de har redusert størrelsen i både lengde og bredde med 5-10 cm på de nye 787-suitene.

Jeg synes faktisk det var bedre og greiere med den åpne løsningen de hadde på B788 før, selv om man lå litt mer åpent.

Fnate
27-01-2023, 21:22

Saft suse. Er det så ille. Jeg har 2 turer med KLM 787-10, 1 med KLM 777-300 og 1 med KLM 777-200 de neste 2-3 månedene. Høres ut som om det eneste jeg har å glede meg til er gouda og glasshus. :)

svgflyer
27-01-2023, 22:09
Saft suse. Er det så ille. Jeg har 2 turer med KLM 787-10, 1 med KLM 777-300 og 1 med KLM 777-200 de neste 2-3 månedene. Høres ut som om det eneste jeg har å glede meg til er gouda og glasshus. :)

Hadde en tur der fremme på deres 777-200 i høst. Bedre enn premium comfort men føler det er mer et veldig godt premium comfort produkt enn spesielt dårlig biz. :)