PDA

View Full Version : God tidlig søndag fra California

Hypern
15-01-2023, 06:58
Fortsatt lørdag her men tillater meg å åpne tråden likevel. Sitter på en pub som minner meg mest om Bohemen i Oslo. Bagasjen min har jeg ikke funnet noen god fasit på ennå, men claim er inne hos SAS og klær er innkjøpt som reiseforsikringen dekker. Uansett ble ingenting av denne ferien som jeg hadde tenkt. Men jeg får gjøre det beste ut av det og se hva jeg ender opp med til slutt

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

EB
15-01-2023, 07:03
God morgen fra den blå stuen på Ris. Fyr på peisen og nok kaffe gir en hyggelig start på dagen. Blir en 8 timers økt på Telenor arena før jeg drar til Gardermoen og en natt der for å rekke morgenavgangen til Røros 06:00 i morgen tidlig. Gjør søndagen best.

TriStar
15-01-2023, 07:45
God morgen fra Grønland. Tidlig våken i dag, men ingen store planer for dagen. Men en tur ut til Telenor Arena er planlagt. Alltid hyggelig på reiselivsmesse, kanskje får man inspirasjon til noen nye utflukter i det nye året. Nå er det tid for kaffe og nydelige fylte horn fra Lampeland Bakeri. Ha en finfin søndag i ruskeværet[emoji3]

Og håper ferien til Hypern blir bedre etter en kjip start…

Someone
15-01-2023, 10:00
God morgen fra Hønefoss. Klar for hockeycup her, før turen går rett til Nesodden for et bursdagsselskap. Så fra er sted som er vel så mye en tilstand som sted, til et annet. Visning på utleiehybelen i kveld, men ser ut som interessen er såpass stor det blir lite problem å finne ny leieboer. Ha en fin dag

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230115/e32d7e1f6557415f8a66290aefcd0fea.jpg

Henshaw
15-01-2023, 10:03
Halloen fra Kolsås. Litt avhengig av hvor lenge noen tenker å sove i formiddag tar man seg kanskje en tur til Telenor Arena, men siden det å reise kollektiv på tvers av Bærum (altså ikke mot Oslo ellernoe Sandvika) enten krever mange bytter eller billett for 2V blir det nok bil...

Jamesbond_ppk
15-01-2023, 10:03
Mornings fra Riga. Deilig tur med BT A220-300 på vei hit.

Chriscross
15-01-2023, 11:21
God formiddag fra Fornebu. Fikk 16 km fra Vestmarksetra i strålende forhold og ræva ski, med andre ord en god treningsøkt. Kom hjem og trodde jeg skulle på håndballkamp, men den var avlyst så da blir det vel litt avslapping før kjøring i bursdag. Ser ut til at kona tar håndballkamp nr to.

SudCaravelle
15-01-2023, 12:09
Hepp fra en snøfylt Knaus hvor man sipper til mimosaen foran peisen. Lett hangover etter en herlig middag i går hvor jeg lovte Dragen alpint i dag, og da blir det jo det.

Gleder meg til det er over og man nyter bacalao-rester ferdig plaget.

Hickok
15-01-2023, 12:30
God dag fra TFS. Returnå, og først skal gamle OY-VKN fra My Travel ta meg til BRU. På vei inn nå, så blir nok i rute. Stort sett samme været hele uken, utenom en dag som var litt varmere, så alt i rute til neste skiftet her.

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk

Futura
15-01-2023, 12:53
Mornings fra Lommedalen. Det ble nokk en World cup seier på nabolagets store sønn i Wengen i går, så får vi se om sambygdingene Lie-McGrath og Bråthen, eller Christoffersen, som har gått på skole her, klarer å følge opp i dag. De er alle top5 etter første omgang, så vi bør få minst en på pallen.
I dag blir det mer snømåking, litt pakking og jeg tenkte jeg skulle skrive ut vaksinekortet så det er klart til til avreise på onsdag. Middag blir hos min bror, som fylte 50 tidligere i uken. Ellers blir det å psykisk forberede seg til en beinhard 2 dagers uke. Like mye blir det å forberede seg på Imigration i USA. Jeg har stor medfølelse med Hypern. Da vi reiste i juni fikk kona fire $$$$ på bordingkortet noe som medførte full kontroll ved gate, med klut for å detektere narkotika på absolutt alt hun hadde med seg. Med venting tok det 45 minutter. Da vi kom til FLL ble hun tatt for å smugle banan og jeg for å smugle skinke, så vi er psykisk forberedt på både endetarmsundersøkelse og det som verre er. Det verste er at vi skal gjennom Imigration 2 ganger på 2 uker. Spesielt når vi annkomer MIA etter 14 timer i Bogota.
Ha en fortsatt trivelig dag alle sammen

SudCaravelle
15-01-2023, 17:27
Hepp fra en snøfylt Knaus hvor man sipper til mimosaen foran peisen. Lett hangover etter en herlig middag i går hvor jeg lovte Dragen alpint i dag, og da blir det jo det.

Gleder meg til det er over og man nyter bacalao-rester ferdig plaget.

Ahh.. Afterski.

52686

dc-8-63
15-01-2023, 18:09
Mornings fra Lommedalen. Det ble nokk en World cup seier på nabolagets store sønn i Wengen i går, så får vi se om sambygdingene Lie-McGrath og Bråthen, eller Christoffersen, som har gått på skole her, klarer å følge opp i dag. De er alle top5 etter første omgang, så vi bør få minst en på pallen.
I dag blir det mer snømåking, litt pakking og jeg tenkte jeg skulle skrive ut vaksinekortet så det er klart til til avreise på onsdag. Middag blir hos min bror, som fylte 50 tidligere i uken. Ellers blir det å psykisk forberede seg til en beinhard 2 dagers uke. Like mye blir det å forberede seg på Imigration i USA. Jeg har stor medfølelse med Hypern. Da vi reiste i juni fikk kona fire $$$$ på bordingkortet noe som medførte full kontroll ved gate, med klut for å detektere narkotika på absolutt alt hun hadde med seg. Med venting tok det 45 minutter. Da vi kom til FLL ble hun tatt for å smugle banan og jeg for å smugle skinke, så vi er psykisk forberedt på både endetarmsundersøkelse og det som verre er. Det verste er at vi skal gjennom Imigration 2 ganger på 2 uker. Spesielt når vi annkomer MIA etter 14 timer i Bogota.

Naa er jo de fleste som sitter i Immigrasjonen paragrafryttere, saa for oss som sliter med store bokStaver og Ord Deling og spesiellt innlegg uten paragrafer - blir vi tauet inn og maa skrive 50 sider med Word 6.0 paa en Compaq slepbar PC med 9 tommers skjerm on winDows 95.5 :lol:

Ved ankomst fra Bogota maa man igjennom det samme, men paa Spansk :p

Ellers var det en vaardag her borte i vest, 10 Miles og 25.000 steg med fugle kvitter og en kunne lukte forskjellig planter - alle vi 4 noet dagen - daarlig med Skifoere, men en UteIPA smakte allikevel utmerket i solveggen.

Hypern
15-01-2023, 18:40

Det kommer sikkert til å gå bra , dere skal jo bare ta et fly videre ut av landet nærmest umiddelbart. Men nei har slått meg litt til ro her nå. Virker som jetlaggen har avtatt litt i dag sov jeg jo til etter kl 6 lokal tid. Det synes jeg får være greit. Så lenge man kommer seg over duppen når kl er 3 og 4 på natta hjemme så har det gått overraskende fint denne gang. Siste visitt i 2020 klarte jeg jo aldri å justere til tidssonen så et ble et herk. Det kan være at flytidene til SAS har blitt mer optimale mtp å justere tidsforskjellen. Nå er ankomst mer sen ettermiddag - tidlig kveld enn midt på blanke formiddagen som det vel var før. Da er det på en måte ikke så lenge til leggetid lokal tid. På den annen side er det ikke gode forbindelser fra OSL til denne flighten, man får liksom noen timer på CPH på vei ut selv om man tar senest mulig flight. Så ble jeg også kjent med en ny pir i CPH jeg aldri har vært på før - E piren. Tidligere har vel flightene til non Schengen gått fra C i stor grad, men virker som SAS har samlet flightene til USA i pir E .

Kjekt med lounge, men SAS loungen er ganske kjedelig. På vei hjem får jeg under en time, men det bruker å være ganske greit å komme gjennom passkontrollen i Danmark for en norsk borger og CPH er vel designet sånn at reisende fra USA slipper ny sikkerhetskontroll for transit om jeg ikke husker helt feil. Jeg gleder meg til å se Polaris loungen til UA på vei hjem. Har hørt at den er ganske så rå. Ja jeg har billetten i business (faktisk kjøpt business billett denne gang).Også har jeg blitt Eurobonus gull og, SAS var ganske kjappe til å poste poengene. SÅ aldri så galt at det ikke er godt for noe. Selve flighten var bra og veldig bra kabinpersonale. Kvinnelig svensk kaptein også, det er ikke så vanlig. Kabinpersonale gikk gjennom flere ganger underveis med vann og juice, ellers var det bare å gå bak og hente eller spørre om sterkere saker om man ønsket det. De gikk dessverre tom for Mikkeller IPAen , det er det eneste jeg har å utsette egentlig. Men så er det jo en ganske ok digg øl da så skjønner at den er populær blant passasjerene. Det er faktisk lite som er så digg som å sitte i et businessete, se en film og nippe til en Mikeller IPA på siden.

SBT
15-01-2023, 18:45

Det gikk jo veldig bra, men er ikke Braathen fra Hokksund og Kristoffersen fra Rælingen ? Er kanskje Kilde også fra Lommedalen ?

EB
15-01-2023, 18:47
..og der var arbeidsdagen avsluttet og jeg kan spise middag på Radisson Red på OSL. Snart natta før innsjekk 05:15

Henshaw
15-01-2023, 19:39
..og der var arbeidsdagen avsluttet og jeg kan spise middag på Radisson Red på OSL. Snart natta før innsjekk 05:15

Slitsomt med jobb, da guttungen og jeg traska forbi deg satt du ved et bord med noe som så ut som god drikke [emoji13]

LN-MOW
15-01-2023, 20:14
Hu hei ...
Formiddagen bød på teppelegging og møbelflytting, men nå har bikkjene og jeg inntatt terrrassen med kaffe og en godbit.
Velfortjent. Ihvertfall for mitt vedkommende. ;)

EB
15-01-2023, 20:36
Slitsomt med jobb, da guttungen og jeg traska forbi deg satt du ved et bord med noe som så ut som god drikke [emoji13]

…jeg nyter da arbeidslivet også;-) #livsnyteriallelivetsfaser

Midtiblinken
15-01-2023, 20:38
Det verste du kan ta inn i USA eller andre land i Amerika/Caribbean er frukt og kjøtt. Om du er i tvil, så la være. Enkelt, ingen svin eller storfe produkter. Ham sandwich er fyfy, turkey er okay. Jeg spiller på lag her, går gjennom toll minst 3-4 ganger i uka. Jeg blir sjelden sjekka, de bare spør om jeg har noe. Du kan ha med over kvote, så lenge du forteller de det. Men ikke forbudte varer. Du skal betale ekstra om du er over lovlig kvote, men de sier som regel glem det, bare småpenger uansett.

Futura
15-01-2023, 21:52
Det gikk jo veldig bra, men er ikke Braathen fra Hokksund og Kristoffersen fra Rælingen ? Er kanskje Kilde også fra Lommedalen ?Aamodt Kilde vokste opp under 100m fra huset vårt. Lie McGrath og Braaten representerer Bærum skiklubb. Hvor i Kommunen de kommer fra er jeg ikke sikker på. Lasse Kjus representerte også Bærum Skiklubb, men kom fra Langhus. Kristoffersen gikk på Idrettslinja på DønSki Videregående, men er fra Rælingen
Det verste du kan ta inn i USA eller andre land i Amerika/Caribbean er frukt og kjøtt. Om du er i tvil, så la være. Enkelt, ingen svin eller storfe produkter. Ham sandwich er fyfy, turkey er okay. Jeg spiller på lag her, går gjennom toll minst 3-4 ganger i uka. Jeg blir sjelden sjekka, de bare spør om jeg har noe. Du kan ha med over kvote, så lenge du forteller de det. Men ikke forbudte varer. Du skal betale ekstra om du er over lovlig kvote, men de sier som regel glem det, bare småpenger uansett.Vi hadde ikke bestilt mat på turen, så vi hadde med baguetter og bananer. Etter som vi ikke fikk spist noe før boarding, pga den(helvetes) sjekken kona ble utsatt for, rakk vi ikke å spise opp alt i løpet av flyturen. Da vi stod å ventet på bagasjen kom de med hund, som markerte på kona, som hadde maten. Det var 1 banan og en baguet med ost og skinke, og en med egg. Bananen spiste vi opp før kontrollen etter imigration, baguetten med ost og skinke måtte vi gi fra oss, men den med egg fikk vi beholde. Dette var små baguetter på 10-12cm kjøpt halvstekte på Rema og smurt dagen før. Vi dro hjemmefra 05.15 og flyavgang fra OSL var kl 09. Vi har ikke den største appetitten ved 5 tiden om morgenene, så deler av maten skulle vært frokost, som vi da aldri fikk spist. Nå er avgang kl 15:45 og vi har 2 måltider undervegs og tapas i tillegg.