Flyprat >
Reiseforum > Om å reise med LATAM, booking, bagasje, seter, oppgradering osv
View Full Version : Om å reise med LATAM, booking, bagasje, seter, oppgradering osv
Vi skal reise med LATAM om 5 dager. Først MIA til Quito med A320 En uke senere Quito til Bogota med A320 for en natt der, så til MIA med B788. Vi har fått mail om å by på oppgradering til premium Eco og Premium Bussines på siste legg på B788 til MIA. MIA til UIO kan vi by fra $50/pax, UIO til BOG fra $40 og BOG til MIA på $250, da er det 2-2-2 i bredden og lie flat seter.
Vi har ikke innsjekket bagasje, så 3x23kg er u-interessant. Mat kan vi vel kjøpe på flyplassen for mindre en vi betale for oppgradering, så det eneste som kunne vært av interesse er BOG til MIA, for å komme først av flyet og først i køen til Imigration, vi har 7 timer fra ank MIA til avgang FLL, med Norse. Men skulle vi få tilslaget vil det koste 5000nok, noe jeg føler er litt bortkastet midt på dagen på en 3:45 timers tur. Vi har Premium videre med Norse, så vi får den opplevelsen uansett.
Vil vi oppleve at prisene settes ned når vi kommer nærmere, om setene er ledige?
Det er vel neppe verd så mye å komme først ut av køen pga immigration i MIA. MIA mottar jo en skokk med fly hele tiden, så det vil nesten alltid være pakket med folk der. Å komme foran noen få andre fra en 788 blir litt som å tisse i Stillehavet tror jeg.
Men komforten i business på Latam 788 er jo milevis bedre enn i economy og kan ikke sammenlignes med Premium på Norse (som vel er nokså likt gamle Norwegian)
SudCaravelle
14-01-2023, 16:43
Vi skal reise med LATAM om 5 dager. Først MIA til Quito med A320 En uke senere Quito til Bogota med A320 for en natt der, så til MIA med B788. Vi har fått mail om å by på oppgradering til premium Eco og Premium Bussines på siste legg på B788 til MIA. MIA til UIO kan vi by fra $50/pax, UIO til BOG fra $40 og BOG til MIA på $250, da er det 2-2-2 i bredden og lie flat seter.
Vi har ikke innsjekket bagasje, så 3x23kg er u-interessant. Mat kan vi vel kjøpe på flyplassen for mindre en vi betale for oppgradering, så det eneste som kunne vært av interesse er BOG til MIA, for å komme først av flyet og først i køen til Imigration, vi har 7 timer fra ank MIA til avgang FLL, med Norse. Men skulle vi få tilslaget vil det koste 5000nok, noe jeg føler er litt bortkastet midt på dagen på en 3:45 timers tur. Vi har Premium videre med Norse, så vi får den opplevelsen uansett.
Vil vi oppleve at prisene settes ned når vi kommer nærmere, om setene er ledige?
Har landet på to forskjellige terminaler på MIA siste månedene (SAS byttet). Den ene kom det "bare" ett SAS fly og de hadde tydligvis kun noen får båser åpne på grunn av dette - da var det svært deilig og gå av flyet først da det ble en ganske lang saktegående kø. Har dog aldri stårr mer enn 30-40 minutter på MIA. Nå i julen var det 15 minutter og da ut av monkey.
Men komforten i business på Latam 788 er jo milevis bedre enn i economy og kan ikke sammenlignes med Premium på Norse (som vel er nokså likt gamle Norwegian)
Helt likt. Det er de samme flyene og de samme setene.
Da vi kom til FLL med Norse i juni tok det ca 45-60 min å få bagasjen, de skulle vel rutinmemessig sjekke alt for narkotika, da alle andre utenlandsfly, unntatt Canada var fra Latinamerika. Vi var første rutefly fra utenfor Amerika på 2 år. Det var ingen kø i imigration overhode, før flyet fra Panama, som landet 30 min etter oss, også fikk sin bagasje, da kom vi 2 fly på en gang. Totalt fra vi landet til vi var ute, tok det 2:30.
LATAM har 55x35x20cm på håndbagasjen, så selv en "Ryanair koffert" er for tykk, med sine 40cm. Jeg tar like vel sjansen på en "Ryanair koffert" på 52x40x20
Jeg la inn laveste mulige bud på Premium Economy MIA til Quito. $50/pax Jeg tenkte å ta buss 150 Miami Beach-MIA og beregne god tid. Får vi oppgradering vil vi kunne bruke loungen på MIA. Får vi ikke oppgradering, så er det penger spart.
Helt likt. Det er de samme flyene og de samme setene.
Har de to typer 788 da? Jeg har unektelig fløtet Latam 788 med lie-flat i business på FRA-MAD.
Han mente nok at Norse og Norwegian sine 788 er helt like.
Han mente nok at Norse og Norwegian sine 788 er helt like.
Jepp! Ser jeg formulerte meg på en måte som kan misforstås, beklager.
Det skal selvsagt være at Norse og Norwegians 787 er like. Og de har definitivt ikke flatseng!