View Full Version : God lørdag fra Ris
God morgen fra kjøkkenbordet. Snart ut døren for å spise frokost på et av Thons hoteller i sentrum før turen nok en gang går ut til Telenor arena og en 8 timers arbeidsøkt der. Nyt lørdagen med jobb eller fri.
God midt-på-dagen fra Bangkok.
Her var en usedvanlig tidlig oppe i dag og fikk servert vanvittig god hjemmelaget suppe samt omelett til frokost.
Har rukket den vanlige ice mokka på Amazon inne på CW, men i dag ble det buss begge veier.
Nå sløves det i solen her ved bassengkanten. Til kvelden blir det hjemmelaget middag som undertegnede skal mekke.
Ha en fin fin lørdag :)
God morgen fra Hvalstad. Første espresso er alt inntatt, og alle unntatt kona er oppe. Får se om det blir Asker eller Holmen for dagens innkjøp, uansett blir det sikkert en anledning å kjøpe med noe søt gjærbakst. Ha en fin dag
Chriscross
14-01-2023, 08:10
God morgen fra Kongsberg. Her er første Lungo inntatt på rommet mens vi venter på at frokosten åpner 08.00. Henger et forheng foran buffe som vel indikerer at vi ikke får tjuvstarte. Det er vel eneste minuset sp langt her er forheng foran frokosten, men de tok det bort 7 min før 8. 50 min til skisenter åpner så vi får sette opp farten her. Halvveis til 50 i dag (litt avhengig av hvor man teller fra) så det venter kake på oss når vi er tilbake på prærien.
God morgen fra Kongsberg. Her i huset åpner frokostene før hotellet og den er allerede inntatt. Lite planer i dag utover å se på sport. Gratulerer med dagen Chrisscross og kos dere i bakken i dag.
God morgen fra Oslo Øst. Rolig start på dagen, men ser jeg må en tur til baker’n før vi kan ordne frokost. Så foreløpig blir det bare kaffe å få her… Siste rest av jula skal, noe forsinket, pakkes ned i dag. Ellers blir det kanskje et kaffeslaberas i Hokksund litt utpå dagen. Og så er det vel utfor fra Wengen som man må få med seg. Ingen store planer for kvelden, så man får se hvor haren hopper… Ha en finfin lørdag[emoji3]
SudCaravelle
14-01-2023, 08:26
God alt for tidlig morgen fra Knausen. Er vel en time eller to til stor-frokosten er bestilt fra Dragen & Co.
Klippfisken begynner å bli klar til bacalaoen som skal serveres til gjester i kveld. Noen nykokte Kollen-reker skal hentes på Vinderen som skal jobbe som forrett. Det artige med bacalao er at man blir vandrende lenge rundt i kjelleren å glo dag det er så mange viner som passer.
God lørdags formiddag fra Stavanger. En liten tur ut i det som faktisk kan kalles finvær her på rogalandsk (det regner ikke) for å lufte hue etter en mildt sagt hektisk start på året. Ingen store planer denne helgen og det er fint. :) Ha en fin lørdag!
God snøværsdag fra Lommedalen. Det er grått, som det har vært i ukeshvis. Jeg var stuptrøtt i går og fikk ikke sove før i 04 tiden, så kan ikke si jeg er uthvilt. I løpet av helgen skal det meste av julen ryddes bort. Bare den utvendige 100m lyslenken med 1000 led pærer skal få sitte på noen uker til.
Så skal vi begynne å pakke for turen til Equador til Onsdag. 10kg håndbagasje, + en liten veske skulle bli ca 11-12kg det bør holde greit til en 9 netters ferie til Equador. Med DY til Dubai var det 8 kg og det gikk det også. Det snør så det blir å fjerne noe snø ute og kanskje en tur i butikken for ett eller annet. Til middag blir det å benytte noe som bør spises opp før ferien. Nabolagets store sønn, vokst opp under 100 meter herfra, skal prøve å kjøre seg ihjel på alpinski, i Wengen, så det må vi få med oss.
Ha en framifrå dag alle sammen.
Bare den utvendige 100m lyslenken med 1000 led pærer skal få sitte på noen uker til.
Joy tooo the wooooorld...
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230114/807c4086c81c60d70bc78db454e24a1d.jpg
God morgen fra Lillestrøm. Deilig å våkne nok en lørdag og være frisk og uthvilt. Straks skal jeg ut og "redigere purra", som vi sier på Lillestrøm og så bærer det opp til opphavet en tur for å ønske dem god tur til Tenerife i morgen.
Til slutt er det filmkveld med pizza og Storsmurf. Dette blir ekstra best, føler jeg.
Ha en super lørdag
God morgen fra San Francisco. Her skulle man vært på tur med Amtrak i dag men jeg kan ikke dra noe sted uten den bagasjen. Ringte SAS i Norge på nytt nå, de ba meg om å file en claim på nettsiden. SÅ har gjort det. Kanskje jeg skal like gjerne ta en tur ut til flyplassen. Jeg kan ikke skjønne hvorfor dette skal være så vanskelig egentlig, men SAS bør nå sørge for at folk lokalt tar telefonen. Prøvde å nå dem i hele dag i går inkludert den tiden på døgnet SAS lander uten hell. Det var bare en voicemail som sa at SAS baggage service San Francisco var unavailable. Fikk iallefall kansellert Amtrak, men de gav meg bare en voucher som må brukes innen et år... Jaja... Så kanskje jeg skal ta toget et helt annet sted.
God morgen fra San Francisco. Her skulle man vært på tur med Amtrak i dag men jeg kan ikke dra noe sted uten den bagasjen. Ringte SAS i Norge på nytt nå, de ba meg om å file en claim på nettsiden. SÅ har gjort det. Kanskje jeg skal like gjerne ta en tur ut til flyplassen. Jeg kan ikke skjønne hvorfor dette skal være så vanskelig egentlig, men SAS bør nå sørge for at folk lokalt tar telefonen. Prøvde å nå dem i hele dag i går inkludert den tiden på døgnet SAS lander uten hell. Det var bare en voicemail som sa at SAS baggage service San Francisco var unavailable. Fikk iallefall kansellert Amtrak, men de gav meg bare en voucher som må brukes innen et år... Jaja... Så kanskje jeg skal ta toget et helt annet sted.
Bagasjen her skal jo dekkes av reiseforsikring, så hadde bare vært å kjøpt en ny garderobe og reist videre
Midtiblinken
14-01-2023, 18:27
Hiv deg på toget ut defra før været blir enda værre……
Hiv deg på toget ut defra før været blir enda værre……
Nå blir det faktisk litt bedre utover her i følge værmeldingen. I mellomtiden får jeg stikke til Macys på shoppingtur. Det her blir dekket av reiseforsikringen så lenge jeg har filet en PIR med flyselskapet og det har jeg gjort.
Midtiblinken
14-01-2023, 21:27
Dro fra LA i dag tidlig, fint i går men skulle bli dårlig i dag og i morgen.
Her på den andre siden er det kaldt, men klart. Skal varme opp litt til uka, men da kommer regnet igjen ..
Snart vår.