PDA

View Full Version : God søndag morgen

EB
08-01-2023, 05:47
God morgen fra kjøkkenbordet på Ris….definitivt en dag for å holde seg innendørs med regn, regn og mere regn. Kaffe og forum før jeg kanskje tar meg en liten blund igjen før frokost - herlig med en dag med null planer:-)

TriStar
08-01-2023, 07:05
God morgen fra Dubai[emoji3] Strålende vær med skyfri himmel og temperatur godt opp på 20-tallet i dag. Planene for dagen er bl.a å ta seg opp i denne høye bygningen som sees fra hotellrommet. Ellers hadde fruen ønske om å besøke noen markeder, så da blir det nok en tur til Deira også. Ha en strålende søndag!
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230108/489bf5e68f04556d246c847258e1cc73.jpg

Someone
08-01-2023, 07:38
God morgen fra Hvalstad. Drittvær og jeg prøver finne på hva vi skal ta oss til, mens kona trengte å jobbe noen timer hjemmefra, og helst ville ha oss ut av huset. Men inntil da er det bare sitte er og drikke espresso :p Ha en fin dag

FBI2012
08-01-2023, 08:44
GOD SØNDAG fra Arlanda!

Nettopp landet fra EWR. Var heldig og fikk vindusplass helt bakerst i fremste kabin i ‘singelsete’ så det var lett å isolere seg fra omverden i 7 timer og 20 minuttene reisen varte. Smooth flyvning over med hyggelig norsk/svensk kabincrew. SAS har for tiden bra filmutvalg og jeg var heldig og fikk se ferdig en spennende film jeg startet på da jeg fløy ZRH-Saõ Paulo med SWISS i september 2022 samt en helt underbar britisk krimkomedie(‘See How They Run’) blant New Releases.

Dessverre dårlig flyforbindelse til OSL fra Stockholm på søndager, så jeg har timer med venting foran meg, men har fått lastet ned med Netflex filmer i USA og satser på å se et par nå. Nå kjennes det nesten som å ha kommet hjem. 3 uker på reise blir jo samlet sett en del dager. Herlig å tenke på at alt har gått så bra; hatt få hindringer ved å krysse landegrenser og kontinent og lettet over å ha klart å holde seg frisk hele tiden(tross diverse smittefarer som COVID, zikavirus,denguefeber ect).
Nå skal det uansett bli bare DEILIG å komme hjem og endelig få sove i sin egen seng!

Ha en fin søndag!

Henshaw
08-01-2023, 08:45
Morn fra Kolsås. Planen var egentlig tur til Sandefjord for en bursdagsfeiring, men når hastigheten på E18 er satt ned til 80kmt pga mye vann i veibanen og Vestfoldbanen er stengt Holmestrand - Skien så utgår det tror jeg. Tar heller en tur i svømmehallen

Chriscross
08-01-2023, 08:47
God morgen. Hadde to dager nå der jeg har fått hvilt skikkelig ut. Hører utenfor at joggetur neppe er det smarteste en kan ta seg til i dag. To hjemmekamper i håndball som vi kan gå til er på programmet. Fant frem brodder i går.

Hickok
08-01-2023, 10:30
God morgen fra Costa Adeja på Tenerife. Sol, men litt kjølig på morgenen. Skål!

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk

Fnate
08-01-2023, 11:24
God morgen fra Costa Adeja på Tenerife. Sol, men litt kjølig på morgenen. Skål!

Er det fremdeles varmt der? Vi var rett borti høgget der i romjulen og det er varmeste jeg har opplevd der på vinteren.

God morgen fra Lillestrøm. Deilig å våkne opp når man driver med hvit januar (bare starten på januar) og er frisk som en fisk. La meg tidlig og greier. Sånn bortsett fra at jeg strakk korsryggen da jeg reiste meg for et kakestykke i går.

I dag blir det vel litt Tour de Ski, Tour de Skippy og egg & bacon.

Ha en brillefinest dag

Hypern
08-01-2023, 11:58
God søndag fra Oslo. Her frister det ikke så mye å gå ut, regn og sikkert holkeføre, men jeg har nå brodder på skoa så kanskje jeg beveger meg ut en liten tur likevel. Gårsdagens kveldsvakt var faktisk av det rolige slaget, selv om jeg var mentalt forberedt på et helvete. Men det er bra å bli positivt overrasket i grunn. :) Ha en fin søndag hvor hen dere er.

Futura
08-01-2023, 12:41
Morn fra Lommedalen. Ikke de store planer for dagen. Muligens ta på piggskoene og fjerne noe mer snø utenfor og passe på at regnvannet dreneres bort, og strø mer. I går kveld fant jeg ut at vi manglet surkål til Kotelettene, jeg satt meg i bilen for å kjøre de 1,4km og 130 høydemetrene ned til Rema. Da jeg hadde kommet 30 høydemeter ned, var det bare våt is i veibanen. Jeg er ikke den eneste som mener at jeg har nerver av stål når det gjelder å kjøre på snø og is, men jeg skjønte at jeg ikke ville komme opp igjen og heller ikke ville jeg ha kontroll over bilen nedover, dermed snudde jeg og kjørte hjemover, så erstattet vi surkål med rosenkål og alle var enige om at det var et klokt valg. Ellers er det å se på kollektivreisemåter i FLL-Miami, Quito og Bogota, Leiebil i Equador ble bestilt i går, hos Hertz. En Renault Stepway intense. Det er vel en bil på størrelse med Polo, men med 4wd. Den selges i Europa som Dacia Logan så vidt jeg skjønner.(Men det er vel ingen på dette forumet som har greie på Dacia vil jeg tro)

EB
08-01-2023, 12:50
Er det fremdeles varmt der? Vi var rett borti høgget der i romjulen og det er varmeste jeg har opplevd der på vinteren.

God morgen fra Lillestrøm. Deilig å våkne opp når man driver med hvit januar (bare starten på januar) og er frisk som en fisk. La meg tidlig og greier. Sånn bortsett fra at jeg strakk korsryggen da jeg reiste meg for et kakestykke i går.

I dag blir det vel litt Tour de Ski, Tour de Skippy og egg & bacon.

Ha en brillefinest dag

Er det hvit måned så spiser man vel ikke kaker???? Hilsen en som er gift med en som liker kaker mer enn vin men som alltid kommer til kort når jeg krever kakestopp om det skal være alkostopp.

SudCaravelle
08-01-2023, 12:52
God morgen fra Knausen. Frokosten er ferdig og snart skal man ned på Bogstad-Kiwien for å fylle opp kammerset hjemme så ikke de sulter i hjel mens far er på tur hele neste uke. Får vel lure ut arvingene på en tur også mens Dragen endelig skal fjerne 500 kilo julepynt.

52677

Hickok
08-01-2023, 12:52

21-22 om dagen, 12-13 om natten.

Fnate
08-01-2023, 13:01
Er det hvit måned så spiser man vel ikke kaker???? Hilsen en som er gift med en som liker kaker mer enn vin men som alltid kommer til kort når jeg krever kakestopp om det skal være alkostopp.

Makan... det var lørdag. Man kan ikke kutte både vin og kake helt. Så det ble litt kake hos opphavet (muligens ikke ulikt en annen fyr du kjenner?) og lakrispiper.

Fnate
08-01-2023, 13:02
21-22 om dagen, 12-13 om natten.

Kjølt seg ned litt da. Vi hadde 25-26 om dagen og 17-18 om natten. Men fortsatt fint. Gleder oss til å komme tilbake.

LN-MOW
08-01-2023, 13:33
G’morgen .. Solen har så smått begynt å klatre og bikkjene og jeg har det storfint på terrassen. Nå skal snart porten åpnes så pleiersken kommer seg inn, og hun er hjertelig velkommen. SVÆRT hjertelig velkommen.

Må en tur over til nabofylket, men har håp om å få med meg 2. omgang av Cardiff-Leeds.

SBT
08-01-2023, 13:57
[Men det er vel ingen på dette forumet som har greie på Dacia vil jeg tro)[/QUOTE]
Det går massevis av Dacia her i Spania, også som taxi, er ikke disse fra Romania ? Dacia er vel et latinsk navn på et landskap der

Hickok
08-01-2023, 14:28
[Men det er vel ingen på dette forumet som har greie på Dacia vil jeg tro)

Det går massevis av Dacia her i Spania, også som taxi, er ikke disse fra Romania ? Dacia er vel et latinsk navn på et landskap der[/QUOTE]Hadde en i går som hadde gått nesten 500k km.

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk

KnutW
08-01-2023, 14:33
Men det er vel ingen på dette forumet som har greie på Dacia vil jeg tro)

Greie og greie, men jeg har kjørt Dacia som leiebil et par ganger i nøden.
Jeg kommer ikke til å kjøpe Dacia.

Forøvrig forundrer det meg en smule at en bilvant mann som deg ikke setter på kjetting før du begir deg ut på våt is. Når Lommedalen blir farbar vil jeg på det sterkeste anbefale at du tar snarturen ned til Biltema på Rud og anskaffer disse:
Det funker…kjetting!

SK384
08-01-2023, 17:40
God aften fra Kongsberg. Planen var å kjøre hjem fra Hamar i går, men en kombinasjon av vanskelige kjøreforhold samt at jeg var stuptrøtt, gjorde at jeg valgte å overnatte på Gardermoen. Comfort hotel Runway hadde rom for 875 kroner hvilket det virkelig ikke er noe å si på så da tok jeg inn der. Hva skal en si om hotellet? Rommet var fint og ikke noe å si på. Likevel er det en ting som virkelig var positivt og en ting som var negativt med oppholdet. Sengen var bare utrolig god å sove i og den beste hotellsengen jeg har vært borti. Frokosten var derimot helt elendig og det aller simpleste jeg har opplevd blant større hoteller. Utvalget av pålegg var svært begrenset. Ingen kaker, vafler, pannekaker ol. var tilgjengelig. Jada en klarer seg sikkert godt uten det til frokost, men det er da alltid godt med en vaffel eller noe søtt bakverk for å runde av frokosten med. Turen hjem i dag gikk veldig fint. Fine kjøreforhold hele veien, selv om det var litt advarsler om vanskelige forhold på radioen.

Martin
08-01-2023, 17:53
Er det hvit måned så spiser man vel ikke kaker????

Makan... det var lørdag. Man kan ikke kutte både vin og kake helt.

Bløtkake med krem? Kremen er hvit. Det er vel innafor? Eller melis.

Martin
08-01-2023, 18:00
Gudd dei.

Bl.a. brukt dagen til å legge inn litt turer i Tripit. Aner en mulig rød tråd i reiseplanleggingen for i år?

(Den nederste er dog litt usikker, da det visstnok er dyrt å reise til Cork via-via-via Bongo style).

Fun fact: Raskeste vei fra OSL til Stordalen sitt hotell i Skien (og forsåvidt Thon sitt også) er IKKE via Skien stasjon, men Porsgrunn.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230108/956fed44ef7d581bbc5c23975ac012a8.jpg

Ha en god en :)

Fellowship
08-01-2023, 18:28
God ettermiddag, vi har kastet ut juletre og diverse tilbehør er lagt på sin vante lagring i dag. Gårsdagens pizza var det nok igjen av til å hygge seg med i dag, og morsomt å følge avslutningen av EM i Vikingskipet har det vært.

Neste uke blir travlere en denne har vært så en tidlig kveld i dag.
Scanningen av bilder fra 2002 er vel i gang, men akkurat nå lurer jeg mest på hvor jeg finner en negativ filmrull som tilstøter lysbildene jeg la ut i går, men finner nok ikke de i dag. Et glass rosevin smaker bedre nå.

Ha en god kveld!

Someone
08-01-2023, 20:18
Hører utenfor at joggetur neppe er det smarteste en kan ta seg til i dag.

Kurrant med piggsko, dog var det ikke akkurat føre for rekorder. Og var veldig deilig bli ferdig med den løpeturen i januarregnet [emoji2957]

Twin Otter
08-01-2023, 20:39
God søndag fra Sandnes. Har vært en rolig helg stort sett innendørs her med møkkavær ute. Mandag og tirsdag gjenstår i friperioden før det blir å brette opp ermene igjen på onsdag.

Siden EB snakker om hvit måned og kakestopp i en måned synes jeg at det er verdt å nevne at jeg er på dag 8 uten å spise kaker og godterier i et helt år. Makan! Men det er noe fruen har holdt på med lenge. Så jeg vil ikke være noe dårligere jeg heller. I 2023 er det ikke lov med snop/snacks/kaker. Unntakene er hvis man er i bursdagsselskap. Da er det lov å spise kake. Så blir det spennende å se hvor lenge jeg holder ut i år. For to år siden mener jeg at jeg sprakk i juli...

Hypern
08-01-2023, 21:01
Og jeg skjønner ikke hvorfor man tar hvit måned i januar. Måneden er mørk og trist med lite å se frem til. Makan! Ta heller en hvit februar . Måneden er kortere enn januar og lysere!

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

Futura
08-01-2023, 21:03
Greie og greie, men jeg har kjørt Dacia som leiebil et par ganger i nøden.
Jeg kommer ikke til å kjøpe Dacia.

Forøvrig forundrer det meg en smule at en bilvant mann som deg ikke setter på kjetting før du begir deg ut på våt is. Når Lommedalen blir farbar vil jeg på det sterkeste anbefale at du tar snarturen ned til Biltema på Rud og anskaffer disse:
Det funker…kjetting!De kjettingene fra Biltema er best når det er litt mykt underlag, på rein hard is kommer de til kort. Jeg tror ikke jeg hadde kommet meg opp selv med sånne kjetting faktisk. Det ville krevd piggkjetting er jeg redd. Føret endret seg veldig i løpet av 50 meter, rett før bakketoppen, da snudde jeg. Og ja, det ligger i bilen. Jeg skal ha kjetting til konas nye VW ID4. 255/50-19 Det hadde de ikke på Rud på torsdag og begynte å bli lite av andre størrelser og i Oslo på fredag, hadde de ikke et eneste sett av noe slag igjen.

Jeg er sikker på at denne Renaulten er mer en tilstrekkelig for de ca 1200km vi kommer til å kjøre i løpet av 6 dager.

Fnate
08-01-2023, 21:04
Hvem søren snakker om en hvit mååååned... det høres jo dødskjedelig ut. Hvit januar her er i maks to helger. Med kake!

LN-RTP
08-01-2023, 21:38
Hvem søren snakker om en hvit mååååned... det høres jo dødskjedelig ut. Hvit januar her er i maks to helger. Med kake!

Tørr Januar her, slett ikke kjedelig.
Man får gjort ting og tang: Mye energi på lager og ikke noe morra sløvhet fra fyll dagen i forveien.
Har vært på gym idag, polert og vokset bil, oppdatert båt CV/Bio og begynt på skatte oppgjøret.
Heller ikke kake i Januar, men ser frem til første Februar: Da blir det mange store margaritas på nærmeste Mexikanske sjappe som seg hør og bør.
:cool:

LN-MOW
08-01-2023, 22:07
Har vært på gym idag, polert og vokset bil, oppdatert båt CV/Bio og begynt på skatte oppgjøret.

Dæven .. Er du også smittet av jævelskapen? Får ikke meg med på slikt, annet enn en tur på gymmen i ny og ne. Foretrekker å dø mett og fornøyd med et smil rundt munnen. Fort.

Skatteoppgjør, ja.. Det første bilaget er pent lagt inn i en blank plastfolder. Stolt nå. :)

LN-RTP
08-01-2023, 22:18
Dæven .. Er du også smittet av jævelskapen? Får ikke meg med på slikt, annet enn en tur på gymmen i ny og ne. Foretrekker å dø mett og fornøyd med et smil rundt munnen. Fort.

Skatteoppgjør, ja.. Det første bilaget er pent lagt inn i en blank plastfolder. Stolt nå. :)

Tja, ikke smittet egentlig, har dratt Tørr Januar 4-5 år, det er greit for da slipper man å drikke hele tiden. ;)

Tar meg flere uker å gjøre klar skatte greiene før jeg sender til CPA, da snekrer hun det sammen til en fin pakke til IRS og er man heldig får man sjekk i posten fra futen. (Måtte betale $8k ifjor, sure penger)
Blir dog enklere nå som Odin Charter er nedlagt men fruen har enda en hjemme butikk hvor hun lager kunst og selger i hytt og pine, derfor mange fradrag så man bestandig går i minus og kan trekke fra utgifter på mye rart.

Nåja, trives egentlig både med og uten drikke, fint å ha valget.:drink

Fnate
08-01-2023, 23:53
Tørr Januar her, slett ikke kjedelig.
Man får gjort ting og tang: Mye energi på lager og ikke noe morra sløvhet fra fyll dagen i forveien.
:cool:

Hællemåne. Morrasløvhet er bra det, for da går ikke hodet helt i høygir hele tiden. :)

Turtle
09-01-2023, 00:18
Gudd dei.

Bl.a. brukt dagen til å legge inn litt turer i Tripit. Aner en mulig rød tråd i reiseplanleggingen for i år?

(Den nederste er dog litt usikker, da det visstnok er dyrt å reise til Cork via-via-via Bongo style).

...

Dyrt å reise til Cork?! Tryllereisene må da ha en brukbar omvei for å komme dit? Eventuelt er jo Dublin og Shannon også alternativer siden den grønne øya ikke akkurat er veldig stor...

LN-MOW
09-01-2023, 00:26
Dyrt å reise til Cork?! Tryllereisene må da ha en brukbar omvei for å komme dit? Eventuelt er jo Dublin og Shannon også alternativer siden den grønne øya ikke akkurat er veldig stor...

Nårs eller DY til Gatwick og Ryanair videre til Cork.. Høres ikke fryktinngytende ut…

Martin
09-01-2023, 00:58
Cork blir dyrt om man skal komme seg dit med Norse, Great Western Railway, Stena Line, Bus Eireann og to netter på hotell underveis.

SAS selger gjennomgående med Aer Lingus videre fra LHR og KLM flyr også dit, så det finnes absolutt rimeligere alternativer, men ingenting er låst før man uansett har en godkjent feriesøknad utpå sensommeren en gang.

LN-MOW
09-01-2023, 01:06
Cork blir dyrt om man skal komme seg dit med Norse, Great Western Railway, Stena Line, Bus Eireann og to netter på hotell underveis.

.

Men det høres jo ut som en hyggelig tur ….