PDA

View Full Version : Nydelig torsdag

Ruby
05-01-2023, 03:47
God torsdag fra Bangkok. Herfra kan det meldes om skyfritt og gode 26°C.
Ellers er det fridag for oss i dag, så ble en time ekstra på puten. Nå nytes kaffe og sjokolade fra Lindt mens frokosten mekkes. Så blir det massasje etterfulgt av kino. Så blir det nok middag utomhus i kveld.
Ha en glitrende flott torsdag :)

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230105/cac14dc781b16edc9b33cd83c80818e9.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

EB
05-01-2023, 05:41
God gammeldags vinterstemninger på Ris og med fyr på peisen blir absolutt hjemmekontoret et hyggelig tilholdssted i dag. Først kaffe, forum og om litt NRK Stor Oslo før arbeidsdagen for fullt starter. Skal se det blir en treningsøkt i løpet av dagen også. Nyt!

Chriscross
05-01-2023, 06:12
God morgen fra prærien, der det vel har kommet 12 cm snø. Det er med andre ord et stykke igjen til de 25-40 cm de truet med. Hjemmekontorering her før det blir maraton til diverse helseforetak i løpet av dagen med barna. Håper å få lurt inn en form for ski også på ettermiddagen, men er en håndballtrening som kommer litt for tidlig er jeg redd.

fluxie
05-01-2023, 07:10
God morgen fra R12 fra Mjøndalen mot Lysaker. Her har det kommet nærmere 40;cm som lovet. Vil tippe at vi er på ett sted mellom 30-35 cm siste 24 timer. Kontorering på Lysaker i dag, før man i morgen tar årets første arbeidsdag i felt og tar en tur opp til OSL.

Ønsker alle en riktig god dag!

Henshaw
05-01-2023, 08:24
Morn fra Kolsås. Hjemmekontor så man slipper barnevogn i løssnø, samt da får man også tid til å ake litt i ettermiddag. Kjenner det er litt greit og ikke ha så mange m2 med snø å måke

SK384
05-01-2023, 08:30
God morgen fra Kongsberg.

Det snør litt i dag også gitt, men ikke like heftig som i går heldigvis. Ikke de store planene for dagen utover å få jobbet litt.

SudCaravelle
05-01-2023, 08:47
God morgen fra bortekontoret.. Nydelig start på dagen hvor arving #2 har fødselsdag så det var doughnuts fra Tøyen Donut Lab og pakke-kos. De 25 kollegaene mine har blitt beordret til hjemmekontor grunnet "uværet" så det var på nippet at jeg droppet dressen, men Dragen stoppet meg. Innmari synd at ingen av kollegaene får se brunfargen. #SonnyCrockett

Heldigvis så er ungene enstemte på at rå fisk er det beste fødselsdagsmåltidet så kokken har fri og drar innom Vinderen Sushi.

NB! Dere som sykler vinglete midt i veien i dyp snø på vei til jobben.. Dra til ¤//%/)

Someone
05-01-2023, 08:59
God morgen fra L1. Dagen ble startet med en måkeøkt. Ikke fullt 40cm, men nok til å kunne kalle det styrketrening og trenge en dusj etterpå. Ut med kolleger for noen øl etter jobb. Ha en fin dag

Fnate
05-01-2023, 09:34
God morgen fra Lillestrøm og hjemmekontoret. Her er det ryddet litt i innboks og så venter litt eksterne møter utover dagen. Tenker egentlig at i går og i dag var noen relativt greie dager å ha hjemmekontor på. Så får vi våge oss ut på toget og sånt i morgen igjen.

Etter en liten Skippy the beer can pause i desember kom vi på igjen i ferien, så i kveld regner jeg med å få fullført bok 6. Full gass.

Mer kaffe. Ha en fin en

OJB
05-01-2023, 14:21
God ettermiddag fra EXPRO Engineerium , Fornebu.
Prosjektsamling hele dagen her og middag/Teambuilding i kveld med prosjekt kollegene. Intensivt.
Fin vinter på utsiden , hadde en nostalgisk spasertur fra Scandic Fornebu ved Sjøflyhavna og opp til EXPRO Engineerium tidlig på morgenkvisten i herlig vintervær. Her var det jo for pokker en flyplass en gang i tiden! Kan man kalle det for herværk det som har skjedd siden?!
På toppen av det hele så ønsket Purseren(en Danske) på SK4042 i går kveld velkommen på denne flight som gikk til Fornebo og det 2 ganger under alminnelig munterhet for alle. Derfor hadde jeg forhåpninger til at FBU var gjenåpnet en kort stund :-)
Det ble ikke bedre at 2P'en ønsket velkommen ombord på denne flight fra Stavanger til Stockholm ! Mer latter ombord.
Var crewet trøtte etter en lang arbeidsdag eller var en form for skandinavisk forbrødring mon tro?! Vi var 2 timer seine inn til OSL.
Vel , vel , ha en fin dag folkens.

Futura
05-01-2023, 15:05
God snøværsdag Fra Lommedalen.
Dette har vært en dag i krakens tegn. Startet med Time i Sandvika for MR av en kul på fingern, kl 08.00 Måtte ta av alt på kroppen av metall og fikk Veneflon instalert i albuen. Etter 30min i MR-trommelen og de hadde korrigert liggestillingen en gang, fikk jeg kontrastvesken i Veneflonen, det medførte en del blodsøl, så puten måtte til rens etterpå. 09.15 var jeg ferdig og kunne gå til bilen for å kjøre til FBU. Lite trafikk, så turen tok 10-12 min. Det var ingen andre "kunder" på vaksinesenteret, bare 1 dame i mottak og 3 kvinnelige helsepersonell, som satt sprøyten. Rett før jeg hadde ventet 15min etter vaksinen kom det en mann til, som skulle ha både Korona og Influensa vaksine. Jeg har nå fått 4 doser Moderna og skal være godt foreberedt om Kraken skulle dukke opp. Jeg var så innom Biltema for å se etter kjetting til konas nye ID4 men heller ikke nå hadde de det på lager, så sjekket jeg svømmeanleggene på Rud og i Nadderudhallen. Kl 11.15 var det tannlegetime på Bekkestua, for avstøp, før ny krone som jeg får om noen uker. Deretter 1,5 timer med svømming i terapi/barnebasenget i Naddderudhallen. Det hadde ryggen godt av. Det ble en time med snømåking hjemme, Lett snø så det var egentlig godt for ryggen.
Nå skal jeg ordne ett par ting for Jobben, så får jeg se å trimme bookingfingeren litt. Vi(Jeg) bestemte oss for LATAM mellom Miami og Quito, på returen blir det 14 timer stopp i Bogota. Jeg må da få Booket hotell, 1 natt i Guayaquil, 2 netter i Montanito og 2 netter i muligens Manta, en natt i Bogota, samt leiebil, fra antakelig Hertz. Art-deco hotellet i Miami Beach South og nettene i Quito er alt booket. Ha en sykdomsfri dag alle sammen

Hypern
05-01-2023, 16:03
God snøværsdag Fra Lommedalen.
Dette har vært en dag i krakens tegn. Startet med Time i Sandvika for MR av en kul på fingern, kl 08.00 Måtte ta av alt på kroppen av metall og fikk Veneflon instalert i albuen. Etter 30min i MR-trommelen og de hadde korrigert liggestillingen en gang, fikk jeg kontrastvesken i Veneflonen, det medførte en del blodsøl, så puten måtte til rens etterpå.

Og derfor setter man alltid på en stoppekran, treveis eller lignende om man skal ha veneflonen over litt tid, nettopp for å slippe det der... Når man ikke har det og man glemmer å klemme av veneflonen, mens man ikke har noe koblet til eller en propp så ja skjer det der.

God ettermiddag fra Oslo, var litt av et vær i går kan man si mildt sagt med snø som kom sidelengs. Men jeg klarte nå i går ettermiddag å komme meg på Ahus i tide utrolig nok. En kollega var forsinket og hadde visst brukt to timer fra Økern og ut. Heldigvis gikk det greit å komme seg hjem da det ikke var så mye trafikk i 22 tiden og bussene gikk faktisk nogenlunde på rutetabellen så sent. Vi sjekket også status for antall inneliggende, ikke uventet tronet ortopediske pasienter på topp sånn sykehuset under ett. Så viktig å ha respekt for føret som er ute. Jeg vil tro at ortopediske pasienter troner på toppen i Osloområdet generelt såp bruk brodder. Det er ikke en nedre aldersgrense for det på 80 år.

I dag har jeg ikke gjort så mye vettugt i grunn. Det burde jeg kanskje ha gjort. Men nei det får jeg kanskje gjøre i morgen etter grundige vurderinger. Ha en videre fin ettermiddag og kveld.

LN-MOW
05-01-2023, 16:28
G'morgen .. Godt igang med drilling i VPN-tunellen. Straks skal forlengelsen til Sverige også åpnes igjen etter at SKIT fikk nøstet opp i tilgangskabalen.

Travelt i heimen - både bøtteballett og skadedyrkontroll samtidig, men nå roer det seg snart. Kaffe i koppen, Kaipa på spiller'n og bikkje under pulten. Dagen er tilbake i vater.

LN-MOW
06-01-2023, 04:35
Etter en liten Skippy the beer can pause i desember kom vi på igjen i ferien, så i kveld regner jeg med å få fullført bok 6. Full gass.

Bare ferdig med firer’n her .. Må oppdatere meg på Jack Ryan (senior) før jeg går videre. Begynner å bli lang backlog her. Trenger ferie under palmene.

Fnate
06-01-2023, 10:06
Bare ferdig med firer’n her .. Må oppdatere meg på Jack Ryan (senior) før jeg går videre. Begynner å bli lang backlog her. Trenger ferie under palmene.

Trenger lenger ferie her også, for å ta igjen backlog. Men bok 6 var bra!