View Full Version : God mandag, første kontordag i 23
God morgen fra kontoret. Kaffe i koppen og ting er fyrt opp. Er vel ikke eneste småbarnsforeldre som syntes det var litt deilig at barnehagen åpnet igjen i dag :p Får etterhvert forsøke finne ut av hva vi solgte for i fjor, i denne bransjen er det av flere årsaker ikke like enkelt å finne ut av. Ha en fin dag
God morgen fra hjemmekontoret på Ris. Like stille her nå som det har vært i romjulen. Nytt år betyr nye mål mht antall kilometer jeg går pr dag. Har jeg hjemmekontor blir det ofte 3-4 kilometer tilbakelagt i huset i løpet av dagens telefonmøter…så kommer det minst like mange utendørs. Bring it on 2023!
Chriscross
02-01-2023, 07:44
God morgen fra prærien. Det har kommet 3 mm snø og under er det is her på Østlandet. Blir nok travelt på legevakten. Var tidlig igang og det blir tidlig avslutning pga planleggingsdag på skolen. Får ta en liten økt i kveld også. Fordelen er at det blir en skitur, enten bortover eller nedover.
Morn fra Kolsås.
Som straff for åpen barnehage og mye kjærestetid med kona i jula så er det planleggingsdag i dag. Blir vel en snartur på Storsenteret før lunch for å bytte en gave samt skaffe en bursdagsgave.
Godt mulig vi ryker på litt koffein og gjærbakst samtidig
God morgen og godt nytt år fra Kongsberg. Kona har dradd på jobb og ungene har dradd på skolen så nå har roen senket seg i heimen. Ungene blir 19 år i dag, men dagen i dag blir ganske rolig siden vi hadde selskap for dem i går med besteforeldre og tanter og onkler. Litt kakespising (vi har en del rester igjen) blir det likevel.
Nytt år betyr også at jeg må begynne å betale egenandeler igjen i helsevesenet og hos fysioterapeuten. Men det skal nok ikke gå lange tiden før jeg har kommet opp i egenandelstaket. Tipper det er i orden i løpet av februar.
Scandinavien_Airlines
02-01-2023, 10:31
Gooodmorgen fra D83086. I dag går turen hjem efter nytår i familiens skød.
God mandag der ude.
Twin Otter
02-01-2023, 10:50
God formiddag fra Forus og godt nytt år! Her er arbeidsdagen godt i gang og det er godt å være tilbake etter tre uker borte. Begynner å få kontroll på innboks og diverse småting som jeg ikke fikk tatt unna før juleferien startet. Med mindre det dukker opp noe ekstra er det foreløpig bare to arbeidsdager denne uka da jeg går på turnusfri etter jobb i morgen. Så håper på en smooth start på året. :-)
petter380
02-01-2023, 11:17
God kveld fra MEL, som i dag kunne by på behagelige 32c og deilig varm vind fra innlandet. Nå har vinden snudd fra nord til sør og da faller temperaturen med > 10c, digg det også!
Planleggingsdagen i barnehagen ble brukt med trikk og kos på St. Kilda, hvor masse rike mennesker bor.
Årets første flytur blir på fredag til en ny øy/region/flyplass; HBA [emoji1] Virgin Australia står for turen, og jeg er overrasket over de enorme mengdene fly til HBA og LST hver dag (selv fra Perth!), i tillegg til de mindre flyplassene hvor dash (Q300) stort sett blir brukt. Kunne valgt B717, men flytidene var ikke optimale med infant. 3 uker ferie igjen, takk til dere som holder hjulene i gang! [emoji1]
God ettermiddag fra Forus II og Godt nytt År.
Dagen og uken blir preget av oppstart for execute fasen i prosjektet med møter både på vest og østsiden av Langfjella.
Først noen døgn her i sørvest før forflytning østover onsdag.
Underholdningsfaktoren og trivselen er høy i arbeidet.
Ha en fortsatt fin dag.
God ettermiddag fra Lysaker. Årsoppgjør, månedsavslutning, planlegging av møter fremover, og masse annet står på agendaen. Altså lik status som hos OJB underholdningsfaktoren og trivselen er høy i arbeidet.
Ønsker alle en god start på 2023.
God dag fra Tenerife. Sitter og venter på lunch på rommet. Siste dagen her før vi skal hjem i morgen. Har vært utrolig avslappende og det tror jeg har vært bra for meg. Har ligget og sovet/blundet 9-10 timer hver natt i en uke. Det er ikke normalt. Jeg pleier kanskje gjøre det en eller to netter på ferie, men så er jeg oppe og løper rastløst rundt de neste morgenene. :)
Så dette har vært bra altså. Og om bare drøyt 4 uker skal vi tilbake igjen for en ny uke her i sola.
Ha en strååååålende mandag
G’morgen .. Fortsatt 24 (nesten 27) timer unna årets første arbeidsdag. Men det er bryllupsdag her i dag, så da får vi markere litt. Favorittrestauranten(e) er stengt på mandager, så da får vi slenge noen kjøttfiller på grillen isteden. 24 år siden en diger prest i Hurdal så strengt på meg og forlangte positivt svar til hva jeg var i ferd med å gjøre.
Velvel .. her er jeg ….
24 år siden en diger prest i Hurdal så strengt på meg og forlangte positivt svar til hva jeg var i ferd med å gjøre.
Man gjør som regel som de ber om når digre hurdølinger ser strengt på en.
God dag fra bortekontoret. Nytt år, nye umuligheter. Var visst litt seigt å stå opp, og Guggelmaps anslo over en times kjøring. Men av en eller annen grunn blir det mindre kø før jeg kommer meg av gårde, og jeg merket kø kun to steder: Ved avkjøringa til Lørenskog, og ved innkjøringen til garasjen på jobb, da det antageligvis var noen som knotet med adgangskortet eller'no.
Omrokkering av arbeidsoppgaver, som gjør at det er litt andre kunder å forholde seg til. Knotet spesielt med en mail som het "Dokument fra Fargelaser", og jeg brukte litt tid på å skjønne at det ikke var navnet på kunden, men at den var videresendt fra en fargelaserprinterscanner :spin
Heldigvis bare 4,5 dager igjen til helg, og det har det ikke vært siden i fjor.
Ha en god en :)
Ellers har man startet året like bra som man avsluttet det forrige. NYT er ihvertfall enklere enn Airportle .. :p
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230102/f2744a24bb98d0a1b89daaf7fef1e3d9.jpg
Twin Otter
02-01-2023, 14:08
Måtte prøve Wordle jeg også. God start på året.
Wordle 562 3/6
🟩⬜⬜⬜🟨
🟩⬜🟩🟨⬜
🟩🟩🟩🟩🟩
God aften fra Bangkok. Her har det vert en hektisk dag.
Frokost inntatt ved Pratunam, handling av mat, fotmarsj hjem, bassengtjeneste, et par ettermiddags øl sammen med en kompis nede i soi 8 hvor også en annen nordboer kom innom på sin vei fra TPE til KKC.
Nå har en mekket Taco og venter bare på at den andre som bor her kommer hjem fra jobb og da blir det middag.
Ha en fortsatt flott mandag :)
SudCaravelle
02-01-2023, 16:30
God morgen fra Fort Lauderdale.. mexe-frokost som leverte skikkelig på stranden (tror karamellen spiket opp Mimosaene) og nå er det maks bruning på bryggen. Flyet går 1900 i kveld som er perfekt flight mot gamlelandet. Oppgradering gikk ikke gjennom som betyr 250.000 poeng spart og noen skarpe Bloody Marys på flyet før man drar på noen timer med søvn.
For et sted og for en ferie.. SAS appen mener det er fem uker til neste MIA flight, og det må man bare leve med.
52632
Midtiblinken
02-01-2023, 20:09
FLL og MIA er noe helt annet på denne tiden av året i forhold til sommer og høst….. Fint nå.