View Full Version : Siste fredagen i 2022
God morgen fra kjøkkenbordet på Ris. Kaffe og konfekt er dagens første kombo…ikke umulig det blir en liten blund igjen etter «frokosten». Fri i dag og det betyr en tur på kino og Kampen om Narvik. Middagen sørger gutta på Vinderen sjømat for… Ha en best fredag du også.
God morgen fra Hvalstad. Plutselig har barna begynt å stå opp uten å vekke med, så ble litt hektisk med plutselig får ut de siste mailene før folka i Asia logger av for siste gang i 2022. Kona og eldstemann stikker i bakken for å starte alpinsesongen, mens jeg trakk det korteste strøet og er satt til å rydde hjemme med minstemann. Mulig vi tar en togtur for en kanelsnurrekspedisjon. Ha en fin dag
God morgen fra kjøkkenbordet på Ris. Kaffe og konfekt er dagens første kombo…ikke umulig det blir en liten blund igjen etter «frokosten». Fri i dag og det betyr en tur på kino og Kampen om Narvik. Middagen sørger gutta på Vinderen sjømat for… Ha en best fredag du også.Kampen om Narvik ja. Var og så den 1 juledag, synes selv den var helt ok verken mer eller mindre. Men en viktig bit av norsk historie uten tvil.
God morgen fra Krakow. Her har man sovet godt til tross for at rommet er ut mot trikken. Søtt lite hotell det her , rent og pent og billig. Booka hotellet helt uten å se på Tripadvisor og der fikk det 4.5 av 5 stjerner så der gjorde jeg et lite scoop. Vi får se hva dagen bringer.
Ja dessverre tok man Ryanair fra Torp da. Det polske underbruket Buzz har faktisk litt kule fly utseendemessig 52607
Sent fra min SM-G990B via Tapatalk
Morn fra Kolsås. Her følte noen for å starte dagen kl 0515, men for en gangs skyld kunne jeg snu meg rundt og ignore han.
I dag skal man rense sluket i dusjen og returnere en pakke gulvlaminat på Coop Bygg. Burde være overkommelig.
God morgen fra Kongsberg.
Her startet dagen med rutinemessig blodprøvetaking. Nå inntas en bedre frokost før det blir samtale med legen litt senere i dag. Skal prøve å kombinere samtalen med legen med et besøk hos svigerfar til eldste datter som ligger i etasjen over på sykehuset. Han var i slalombakken for noen dager siden og endte på ortopedisk avdeling med et komplisert brudd.
Chriscross
30-12-2022, 09:33
God døgnvill dag. Våknet 03.15 og sovnet vel igjen ca 05.00. Våknet igjen 08.30 som var litt senere enn planlagt. Må få kontoret litt, brødet er allerede stekt og håper å få squeezed inn en skitur før mildværet er tilbake i ettermiddag. Skal jeg få til det blir det nok litt kontorering i kveld og i morgen også.
God formiddag fra Grønland. Etter et par arbeidsdager er det fridag igjen. Ser det ligger en liten «to do» lapp fra kona her, så må nok en tur innom frisør, Meny og vinkjelleren… Kanskje litt øl og mat ute på byen i kveld, ser jeg har fått innkalling på Messenger[emoji3] Ellers ordnet det seg med fjorårets CT sånn helt på tampen av året også. I morgen settes kursen mot Kongsberg for nyttårsfeiring. Ha en strålende siste rest av 2022!
God formiddag fra Forus,
En liten tur innom kontoret på formiddagen for å avslutte arbeidsåret 2022.
Starter over helgen på et nytt år og full fart i Prosjektet.
Nyttårhelgen blir moderat feiring for mitt vedkommende med nok et interessant og travlet år som starter umiddelbart over helgen.
Ha en fortsatt fin dag og god Nyttårs helg.
Midtiblinken
30-12-2022, 12:13
Har ikke sett filmen, men om dere noen gang er i Narvik så anbefaler jeg Krigsmuseumet der.
SudCaravelle
30-12-2022, 13:22
Goood morgen fra FLL. Nydelig middag langs elven i går på Casa Sensei som var en innertier for alle.
Nå er det frokost på stranden og tradisjonsmiddag på Shooters som er favoritten i strøket.
Vidar Teisen mener det skal bli 28 grader i dag og det holder.. :cool:
Chriscross
30-12-2022, 13:39
Goood morgen fra FLL. Nydelig middag langs elven i går på Casa Sensei som var en innertier for alle.
Nå er det frokost på stranden og tradisjonsmiddag på Shooters som er favoritten i strøket.
Leier du via kjente eller Airbnb når du er i Florida? 28 grader hadde vært ok, men rakk iallfall en tur til Skjennungen før det ble plussgrader i dag.
Narvik, ja .. kommer forhåpendtligvis på Netflix eller Prime. Var med på minneøvelsen i 1980. Ikke så mye action for oss, såvidt jeg husker, men ett av lagene rappet middagen til de franske deltagerne og måtte gå i dekning. De var mildt sagt gærne .. :D
Siste arbeidsdag for året. Satser på at den ikke blir altfor travel.
God dag fra Tenerife. Var en grådig bra matopplevelse på M.B i går. Begge fryktet at det skulle være en sånn "tøyse-Michelin×2" sak, siden den ligger på hotellet. Men det var det ikke.
Så et sekund fikk vi lyst til å gå igjen i dag. Tipset grovt og ba dem ringe hvis det ble ledig. Det gjorde de plutselig, men da hadde vi våknet fra drømmeland og kommet til fornuft. Det er nemlig på'n igjen i morgen med 12 retter tasting meny.
Makan. Hverdagen kan ikke komme fort nok. :)
Ha en ekstra best fredag!
Riktig GOD FREDAG fra Mexico City!
Gradestokken viser kun 11´C, men det er fortsatt kun morgen her borte og det er spådd opp mot 19´C utover dagen, så det blir litt som en´helt grei` norsk sommerdag.
Flighten opp fra Buenos Aires gikk smidig! Fikk vindusete 6J i mellom-kabinen i C-class og fikk til og med ledig sete vedsiden av(slik at jeg slapp å klatre over noen hver gang jeg skulle benytte "el baño”). Dessverre fungerte ikke TV-skjermen på 6J normalt; språket switchet automatisk over til kinesisk og det kom til stadighet opp request om jeg kunne fylle inn en survey om hvordan jeg opplevde servicen ombord Aeromexico og det endte til slutt med at hele bilde på skjermen bare låste seg. Heldigvis var skjermen ved siden av ledig og jeg hadde god view over til den og kunne lett koble meg på der. Heller ikke det store utvalget av new-released filmer på Aeromexico, men helt greit samling. Setene i business var myke og gode, så jeg satt godt i de 8 timer og 40 minutter flyreisen varte.
Vakkert å fly over Andesfjellene, som vi krysset på tvers ganske nord i Argentina og mot grensen til Chile(omtrent på høyde med den chilenske byen Antofagasta).
Har egentlig ikke så mange planer her i Mexico City. Men her i verdens 5. største by(etter Tokyo, Delhi, Shanghai og Saõ Paulo), kjeder man seg aldri!
Ha en STRÅLENDE fredag!
SudCaravelle
30-12-2022, 16:43
Leier du via kjente eller Airbnb når du er i Florida? 28 grader hadde vært ok, men rakk iallfall en tur til Skjennungen før det ble plussgrader i dag.
Vi leier alltid via nordmenn som man ofte kommer første gang i kontakt med på Finn.no. Dessverre har de fleste solgt og den "nye" på vestkysten var nå okkupert av eierne. Denne gangen var i rimeligste og enkleste løsningen et lite hotell hvor vi fikk 110 kvm penthouse til "bare" 6000 natten som ikke er ille i julen.
SudCaravelle
30-12-2022, 17:01
Mimosaen til Debbie er sterk og god.
52614
Concorde98
30-12-2022, 18:33
God kveld fra OSL Lounge.
Lenge siden man har vært her ja! Som diamant hos SAS pleier man å gå til høyre, nå var det litt venstre. Grunnen til at man befinner seg her er jo ikke overraskende at man skal ut å fly. Finnair økonomi til og business hjem på søndag. Destinasjon Helsinki. Økonomi betyr å kjøpe tilgang i loungen, men det er jo greit nok. Etter en morgen hvor formen ikke var helt på topp, er den bedre nå heldigvis. Det hjelper å se fly vet dere! :)
God fredag ønskes alle! 5261552616
Sent fra min SM-G998B via Tapatalk
Concorde98
30-12-2022, 23:40
Ankommet Helsinki flyplass og hotellet her etter en fin tur med Finnair. [emoji4] Nesten i rute ved avgang, kjapt jobbet av alle så det ut til. Take off sørover fra OSL før vi dreide østover. Flotte flyforhold og vi ble servert blåbær juice i økonomi som smakte godt. Tilbake går vi for rad 1. [emoji6]
Ellers fikk vi en ekstra runde da landingen ble avbrutt på finalen. Nesa gikk i været og det var lett å konstatere at vi fikk en strafferunde.
Vi diskuterte hva det kunne være, jeg sa at det kan jo være så mangt, men skal jeg gjette, så tror jeg vi kom for tett på foranliggende fly.
Etter en stund kom kapteinen på PA og sa han avbrøt da separasjonen ble for liten... [emoji6][emoji4]
God kveld folkens! [emoji3575][emoji4]
Sent fra min SM-G998B via Tapatalk
God natt fra Bygdøy. Fin dag over, med første skikkelige besøk på Operaen, flott bygg innvendig som utvendig.
Siste Fredagen og full fart i Fort Lauderdale på en sjappe som heter YOT.
Vi kom med lettbåt på smal kanal og hadde drinks og snacks.
Så kom en 80 fots båt og rygget inn der vi hadde fortøyd, men skipperen sendte mannskapet for å flytte lettbåten vår så han kunne rygge inn.
Elegant, kunne ikke gjort det bedre selv.