PDA

View Full Version : God jul og god morgen

Chriscross
25-12-2022, 05:43
God kveld fra Pasadena. Langham har gitt meg tilbake troen på at det faktisk finnes bra hotell i USA. Her storkoser vi oss. Endte med roomservicemiddag i loungen som betjeningen syntes var helt naturlig. Passet bra da vi var litt usikre på hvor lenge barna orket å holde det gående utover kvelden. I morgen blir det rolig dag på hotellet før Delta tar oss til sfo. Intercontinental skryter på seg en suite ser jeg.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Someone
25-12-2022, 07:06
God morgen fra Tjøme. Oppe med barna og forsøker unngå vekke resten av huset. En dag uten de helt store planene men bør vel på testet løpeskoene. Ha en fin dag

SK384
25-12-2022, 09:09
God morgen fra Kongsberg.

Her er det -10 grader samtidig som det snør. Det blir nok en rolig dag her i dag. Det blir pinnekjøtt middag hos eldste datter i dag så det blir bra. Jeg må bare beherske meg litt med inntaket av mat. Ellers ikke de store planene for dagen.

petter380
25-12-2022, 09:36
God kveld fra Melbs i 28c nå 19:00[emoji41] Tredje gangen i MEL på 11 år, fantastisk sted med ufattelig god og variert mat (selv McD smaker godt her, haha..), kultur, Australian Open osv. Dagslys fra 06-21 er magisk, og det samme er det faktum at vi er her i 2 uker til, før en uke roadtrip på Tasmania, langhelg med venner sør i Mel og 1 uke i Singapore på vei nordover med ankomst BGO om én måned [emoji3059]

LH til SIN, QF videre og VA til HBA på tre bookinger, slik at man får fly det man selv ønsker [emoji85] Mistet barnevognen mellom SIN-MEL, ellers smuud så langt.

Pga. jetlag fikk jeg hørt mye Flypodden, så nå er jeg ajour og gleder meg til mer[emoji8]

Hypern
25-12-2022, 10:11
God 1 juledag fra Oslos østkant. Gårsdagens julaftenvakt på Ahus var av det rolige slaget, så tre nøtter til Askepott ble sett der.

Siden jeg er halvt britisk blir det enda en julefeiring i dag og med kalkun i kveld. Heldigvis kjører jo kollektivtransporten vanlig søndagsrute her i byen i dag så det blir litt enklere å komme seg frem med korrespondanser osv.

EB
25-12-2022, 11:05
Gledelig jul fra Gamleveien i Lommedalen. Morgenstund med en tre åring og en to åring er rett og slett herlig. Nå tilbake til nytt etegilde på Ris. Hiv innpå!

Fnate
25-12-2022, 11:57
God morgen fra Lillestrøm. Her er siste rest av julemiddagen nå omsider fjernet. Alt er vasket og tilbakestilt, så dags for en kaffe og linær-TV.

Jeg og Storsmurfen hadde kjøpt en tur overraskelse til hverandre i går, og det var stor suksess. Så nå blir det to langhelger til rimelig eksotiske plasser i Eutopa til våren. Jeg gleder meg sjukt til begge.

Nå skal jeg se om jeg orker en tur ut, eller om jeg skal nøye meg med å henge opp den nye 5G antennen jeg fikk av Telenor her om dagen, etter at en jordfeil tok den gamle.

Ha en superbest dag!

LN-MOW
25-12-2022, 13:01
G’morgen! Kongsberg-temperatur her i Vestsørøst på morran .. altså -10, så ikke like ille som i går. Det antydes 1 plussgrad etterhvert, men solen hjelper vel litt med å varme taket.
Fikk en støkk i sted da strømmen gikk, men det varte heldigvis bare et halvt minutt. Så slapp med å måtte stille klokken på ovn og mikro.

Julen ble feiret i går, siden et par familiemedlemmer skal fly hjem til Seattle i dag. Ikkeno Bongo-booking, men Chester rett til SEA, så da burde det gå greit. Seattle melder om plusssgrader og vått, så med kun en direkteflight burde det være grei skuring.

Når gjengen våkner blir det stor julebrunch før jeg kjører dem ned til ATL.

Ha en fin en!

SudCaravelle
25-12-2022, 13:19
Hola fra FLL.. 8 grader og to dager igjen til charter-været kommer. Veldig koselig dag i går med blant annet sjømannskjerka og noen alt for store biffer senere. Nå er det mengder med godteri fra julesokkene som dyttes i seg og arvingene er i gang med gavene sine.

Alt er stengt i dag og kaldt så det blir nok en liten roadtrip nordover eller sørover. Fikk forøvrig en speller ny Suburban Premier av AVIS som er et nydelig stykke stål.

Nyt julefreden.

Ruby
25-12-2022, 13:36
God juledag fra Stavanger. Hadde en flott julefeiring i går sammen med døttre, ex kone og ex svigerbeist. Var stuptrøtt da jeg kom hjem og sov da sammenhengende helt til 09 i morges, kan ikke huske sist jeg sov så godt.
I dag har en så vert på jule brunsj. Nå ruller siste episode av «livet på Savoy» i London på skjermen her og etterpå skal en se «Dyre vaner» og på sen eftan blir det ny runde med julemat.
Ha en nydelig juledag :)

LN-MOW
25-12-2022, 14:56
Alt er stengt i dag og kaldt ..

Asiatiske restauranter er stort sett åpne. Waffle House også. Fin sørstatstradisjon med juledagsfrokost på Waffle House. Ingenting som smører blodløpene som en skikkelig All Star Breakfast (serveres hele døgnet)

Fnate
25-12-2022, 15:05
Asiatiske restauranter er stort sett åpne. Waffle House også. Fin sørstatstradisjon med juledagsfrokost på Waffle House. Ingenting som smører blodløpene som en skikkelig All Star Breakfast (serveres hele døgnet)

Ser de ranker den helt på topp her:

https://firstwefeast.com/features/best-waffle-house-dishes/waffle-house-all-star-breakfast

"The All-Star breakfast—consisting of a huge waffle, hash browns any style (or grits), two eggs, and a choice of breakfast meat, is the perfect Waffle House dish, as it serves two kinds of regulars: the drunk customer who desperately needs a mound of food, and the parent who orders it for his two kids to share in order to save money."

LN-MOW
25-12-2022, 15:17
Ser de ranker den helt på topp her:

https://firstwefeast.com/features/best-waffle-house-dishes/waffle-house-all-star-breakfast

"The All-Star breakfast—consisting of a huge waffle, hash browns any style (or grits), two eggs, and a choice of breakfast meat, is the perfect Waffle House dish, as it serves two kinds of regulars: the drunk customer who desperately needs a mound of food, and the parent who orders it for his two kids to share in order to save money."

Som sagt, en riktig klassiker!

https://media1.giphy.com/media/SXYsos8CYOjc1Ms5Sh/giphy.gif

SudCaravelle
25-12-2022, 15:31

Ha ha, ble en Groundhog Day frokost her..

52589

LN-RTP
25-12-2022, 15:53
Ha ha, ble en Groundhog Day frokost her..

Hvor havnet Dere på frokost?
(Bodde i Fort Lauderdale 23+ år, godt kjent.)

Anbefaler Ocean 3030 for bedre middag, og Pirates Republic for lunch på elva.

God Jul fra Palm Coast. Ikke mye som skjer utenom god mat og god drikke.
Har verdens minste juletre, passer bra siden vi trapper ned.

dc-8-63
25-12-2022, 16:19
Cnausen in the Waffle House - hoeres ut som Netflix oppfølgeren til «Emily in Paris». !!

Her i vest er vi ennaa paa Bainbridge, vaeret bedret seg litt i lavlandet, men Highway 26 var fremdeles utsatt for Freezing Rain. Kanskje er det bedre i dag, men med mye flom er det kanskje bedre aa sende den Lille Italienerinnen med Chester til Bend for Svigermors bursdag, vi rekker uansett ikke Juleferingen.

Stille morgen med god espresso og gode boeker (maa leses foer de blir «banned») Zelensky’s bok kommer nok paa listen etter de angrepene FOX og GOP kom med etter han talte til Kongressen.

SudCaravelle
25-12-2022, 16:28
Hvor havnet Dere på frokost?
(Bodde i Fort Lauderdale 23+ år, godt kjent.)

Anbefaler Ocean 3030 for bedre middag, og Pirates Republic for lunch på elva.

God Jul fra Palm Coast. Ikke mye som skjer utenom god mat og god drikke.
Har verdens minste juletre, passer bra siden vi trapper ned.

Det ble frokost hjemme i dag også gitt.. praktisk for familien med medbragt kokk. Bor på Isle of Venice Recidense and Marina. Har leid penthousen der som har kjøkken - og heldigvis meget godt varmeanlegg :cool:

Genial beliggenhet og ganske gangbart hvis nåla i det minste bikker 18.

LN-RTP
25-12-2022, 16:54
Det ble frokost hjemme i dag også gitt.. praktisk for familien med medbragt kokk. Bor på Isle of Venice Recidense and Marina. Har leid penthousen der som har kjøkken - og heldigvis meget godt varmeanlegg :cool:

Genial beliggenhet og ganske gangbart hvis nåla i det minste bikker 18.

Aha, da så.
Gang avstand til Las Olas.
Der er det en Mexikansk restaurant jeg kan anbefale:
Rocco's Tacos & Tequila Bar
Meget god mat og god drikke.
Det blir fort varm igjen, sola er jo like sterk, men ser det er regn noen dager der i gården, da får ikke sola slippe til.
Da er jo Galleria Mall like i nærheten, Shop till You Drop.:cool:
Vi kommer Torsdag, skal ta med oss solen.

Chriscross
25-12-2022, 18:27
Er 1. juledag en travel reisedag i USA? Hjemme går det jo nesten ikke fly.

dc-8-63
25-12-2022, 18:29
Er 1. juledag en travel reisedag i USA? Hjemme går det jo nesten ikke fly.

Normalt er det stille, men i aar er allt langt fra normalt, mange er forsinket etter dager med stengte flyplasser.

Chriscross
25-12-2022, 19:23
Normalt er det stille, men i aar er allt langt fra normalt, mange er forsinket etter dager med stengte flyplasser.

Takk for det tipset, det har jo litt å si.

Noen triks en bør vite om for å komme gjennom sikkerhetskontrollen som kasteløse i Sky Team når en flyr Delta innenlands fra terminal 3. Tipper Deltalounger er like stusselige som United Club?

Eller så får dere inNorge ha en fin julekveld.

LN-MOW
25-12-2022, 19:53
Det er fortsatt ganske så miserabelt der ute .. Og det tar nok fortsatt noen dager før ting roer seg. Nyttårsrushet er jo også nært forestående.

https://flightaware.com/miserymap/

LN-RTP
25-12-2022, 20:55
Takk for det tipset, det har jo litt å si.

Noen triks en bør vite om for å komme gjennom sikkerhetskontrollen som kasteløse i Sky Team når en flyr Delta innenlands fra terminal 3. Tipper Deltalounger er like stusselige som United Club?

Eller så får dere inNorge ha en fin julekveld.

TSA Precheck hjelper mye.
Har du ordnet med det?

Discus
26-12-2022, 13:53
TSA Precheck hjelper mye.

TSA pre er vel bare åpent for de med US-pass eller permanent oppholdstillatelse?

LN-MOW
26-12-2022, 14:05
TSA pre er vel bare åpent for de med US-pass eller permanent oppholdstillatelse?

I utgangspunktet, ja. Men toppkunder hos flyselskapene (de amerikanske) kan inviteres.

LN-RTP
26-12-2022, 14:33

Ja, men det er en snarvei der: Mange nasjonaliteter kan få Global Entry og da er TSA Pre-check inkludert.
Jeg så nå den siste utgaven av listen med land, der er ikke Norge med, men 17 andre nasjoner er der. Trodde Norge var med før...?

LN-MOW
26-12-2022, 15:22
Ja, men det er en snarvei der: Mange nasjonaliteter kan få Global Entry og da er TSA Pre-check inkludert.
Jeg så nå den siste utgaven av listen med land, der er ikke Norge med, men 17 andre nasjoner er der. Trodde Norge var med før...?

Nei, av en eller annen grunn er vi ikke det. Mener å huske at det var noe med personvern som Norge ikke aksepterte. Men både Tyskland og GB er med ...