PDA

View Full Version : Reiseåret 2022


Hypern
20-12-2022, 16:03
Ja da er 2022 over og store deler av året har man kunnet reise mer eller mindre som normalt etter mildt sagt to unntaksår.
Min reisevirksomhet var ikke så fryktelig spennende i år, den startet i Tallinn for å slippe unna norske coronafestregler og det ble mildt sagt heftig på byen der nyttårshelga 21-22. I februar var jeg i Madrid og testet Air France sin businessklasse, en måned senere i mars var jeg da i Oradea i Romania med tog fra Budapest. Tog i denne delen av Europa er grisebillig sett fra et norsk synspunkt og anbefales. Romania og Ungarn hadde på dette tidspunktet opphevet alle covid restriksjoner så munnbind og sånt trengtes ikke da bortsett fra på Norwegian flyet men dette ble jo opphevet kort tid etter det igjen. . Dvs Romania hadde en slags anbefaling i kraft fortsatt, men dette ble ignorert av alle jeg så.

Så kom påska og var i Budapest en tur i fint vårvær. Sommeren holdt jeg meg stortsett i Oslo med litt turer i naboland som Danmark og Sverige og en helgetur til Istanbul. Etter sommeren ble det en tur med Kielferga og en snartur til Munchen for å være litt med på oktoberfesten..

Nye flyplasser for min del i år er kun nye IST og MAD.
Og et nytt flyselskap Turkish Airlines.

Hvordan var deres reiseår i 2022? Forhåpentligvis bedre enn 2021.

Henshaw
20-12-2022, 16:35
Etter både Covid-19 og baby-slump i flyginga, så endte man på 11 stk til slutt, mot 5 i både 2020 og 2021. Høydepunktet var jo bonusreise foran i flyet til NYC, og første long-haul siden 2018

https://i.imgur.com/M0nu1mq.png

SK384
20-12-2022, 17:36
Det har vært minimalt med reising for min del av naturlige årsaker som dere kjenner til. Noen småturer har det vært. Vi kom oss til Lillehammer og var turister der noen dager i juni, ellers ble alle planer for sommerferien i tur og orden avlyst. I november fikk jeg min første flytur på 3 år da ferden gikk fra Oslo til Bergen. Det ble en riktig fin tur der jeg fikk besøkt de gamle samt min søster og ellers slappet av. Kona og jeg var også på en tur til Sverige i november. Vi tok båten fra Sandefjord til Strømstad og overnattet deretter en natt i Strømstad og en natt i Sarpsborg.

Ellers har det blitt uttallige turer mellom Kongsberg og Rikshospitalet gjennom året. Det meste har vært med type 75 sett fra VY samt noen turer med Type 73 sett fra Goahead. Skulle gjerne vært foruten disse reisene, men når situasjonen er som den er så var det ikke til å unngå at det ble mange turer til Riksen og langvarige opphold der. Jeg er bare glad for at vi har det helsevesenet vi har og at behandlingen og oppfølgingen er så god som den er.

I 2023 satser jeg på færre reiser til Riksen og flere hyggelige turer i stedenfor. :)

Concorde98
20-12-2022, 18:02
Reiseåret 2022 ble ikke så travelt akkurat, men visse godbiter befinner seg i statistikken. Totalen så langt er 36 turer, det blir 37 antagelig da Finnair skal fly oss til Helsinki 30 desember.
På grunn av kjøp av ferieleilighet blir det naturlig nok en nedgang i flyturer framover. Det handler litt om prioritering.
Så til flyturer. Jeg fikk en tur med Tiger Moth også i år. Litt mye vind først, så etter to timer venting var det take off. Nydelig runde i åpen cockpit over Oslo og Oslofjorden! [emoji4] Nesten birdstrike ved landing ENKJ med Tiger Mothen men vi gikk klar. [emoji4]

Utenlands ble det Østerrike, Sveits, Portugal, Tyskland og Skandinavia. Hmm, ikke så stort utvalg egentlig. Ellers prøvde jeg Flyr fire ganger med blokkert midtsete. Blokkert midtsete hadde Austrian og Helvetic airways også. Ellers sier statistikken 8 flyturer fra Kjeller, nærflyplassen. Diverse Diamond da40, Tecnam, Piper Archer og Tiger Moth. Cornell ble det ikke i år, motoren hadde problemer.
Fikk fløyet en tur til Sverige med småfly også.

Så selv om antall flyturer er beskjedent, er det god spredning i typer flymaskiner! [emoji4] En del business klasse ble det også. Alle reiser er private turer.

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

LN-MOW
20-12-2022, 18:59
Ikke all verden men best siden 2018. Høydepunktet var nok å bo her en natt.

http://enfb.net/Flybilder/220428_arn/jumbo.jpg

SudCaravelle
20-12-2022, 20:15
Denne tråden er alltid hyggelig hvor man kan meske seg i fly-fråtsing..

Det ble et godt reiseår med 68 flighter og 185 timer i luften. Mesteparten privat og mye med "Bolaget"

Nytt flyselskap ble faktisk Delta og det ble fem nye flyplasser:

- Los Angeles
- Tampa (innmari fin)
- Fort Lauderdale (innmari fin)
- Bologna
- Venezia

Hele familien dro inn noen voldsomme Bolagspoeng med over dobbel diamant på far, gull på de to yngste og det ser ut som Dragen og arving to klokker inn diamant. Hun (10 åringen) rakk faktisk 12 intekontinental flighter og trives nesten like godt ombord som faren.

Turer som skilte seg ut:

- Widerøe jerfly til LHR
- Zwiss i biz LAX-ZRH

Turer som ikke var optimale:

- Siste flighten fra JFK til Tampa med Delta (Delta var meget bra) etter 54 timer i samme boxeren.

Hypern
20-12-2022, 20:25
Jeg ser jeg glemte en viktig detalj hva gjelder nye flyplasser. Var jo på Røst med Flyprat gjengen! Det var for mitt vedkommende en ny flyplass, men den er jo så liten at den er lett å glemme. Dog så fikk vi stresstestet sikkerhetskontrollen på den plassen der da. Den var ikke konstruert for så mange mennesker mildt sagt og Røst hadde sikkert tidenes beste juni måned i antall pax, det er vel i snitt sånn 2-3 påstigende pax pr avgang der eller no.Ok kanskje litt mer da når jeg nå faktisk sjekket disse tallene. Men at Flyprat.no bidro vesentlig i juni er det nok veldig lite tvil om...

jb1
20-12-2022, 22:13
Hyggelige oppsummeringer her. Aarets siste flyvning ble gjennomfoert igaar.
Det ble ny rekord i flyvninger, mest p.g.a. pendling og jobb. 94 flyvninger totalt i 2022. Tidligere rekord var 84.
Det ble et par nerdeturer for aa hake av nye flytyper og flyplasser
Nye flyplasser: 7 - Aberdeen, Bologna, Mallorca, Mariehamn, Newcastle, Timisoara og Valencia
Nye Selskaper: 2 - Eastern Airways (UK) og Amapola.
Nye flytyper: 2 -Jetstream 41 og CRJ-1000.

rettelse: J-41 ikke 31. 41 er jo langt sjeldnere.

Polaris
20-12-2022, 22:28
0 - nix - nada for 3 året på rad. Ikke flydd siden August 2019. Vet ikke om jeg snart ikke kvalifiserer til flyinteressert.

Vært på 1 ferie i Nederland, vært gravid og født en unge. Det får holde det :colgate:

jb1
20-12-2022, 23:07
0 - nix - nada for 3 året på rad. Ikke flydd siden August 2019. Vet ikke om jeg snart ikke kvalifiserer til flyinteressert.

Vært på 1 ferie i Nederland, vært gravid og født en unge. Det får holde det :colgate:

Det barnet vil nok snart roere paa seg og da blir det noen turer.

Martin
20-12-2022, 23:22
To ganger tur/retur OSL-CPH og en tur/retur OSL-BOO med SAS, og en envegs OSL-SVG med Flyr.

Ett nytt flyselskap (Flyr) og fikk også testet Airbus på norsk innenriks for første gang.

ln-bre
21-12-2022, 00:25
Antall flygninger: 103
(+1 helikoptertur og to "helikopterturer" i full flight level D simulator)
Nye destinasjoner: Accra, Sao Tome, Wien og Bratislava
Mest besøkte flyplasser: SVG, OSL og FRA
Mest brukte selskaper: SK, LH (godt å ha de tilbake på SVG)
Nye selskaper: Finnair/Norra, Brussels Airlines og Austrian
Nye flytyper: Erj195 og A321neo

andreas_a
21-12-2022, 07:41
Det har ikke blitt det mest spennende, men noen turer har det blitt.
Det begynte med TOS i vinter, EVE i sommer og deretter LGW, RIX og GDN i høst / vinter
52553

Fly med oss
21-12-2022, 08:15
Det ser ikke så verst ut, og om jeg medregner det som gjenstår i løpet av året siste dager blir det sånn:

Antall flyvninger: 32
Nye flyplasser: Chicago O'Hare og Miami International
Nye selskaper: Finnair og China Airlines.

Skal ikke klage, har vært i Aarhus, Oslo, Miami, Singapore, Chicago, Seoul, Busan og Tokyo. For å runde av året flyr vi til Taiwan på juleferie.

Fnate
21-12-2022, 16:30
Her mangler det fremdeles 1 flight, nemlig DY fra OSL-TFS. Men ellers ble det ganske mye spennende og nytt i år. Condor til EVN med Storsmurfen var f.eks knall.

Ellers var Lerwick, Kirkwall, Aberdeen, Oklahoma City, Vilnius og noen jeg ikke helt husker hva egentlig heter. ORF, RTV og et par til som skjuler seg godt i bildet jeg dro frem. Svært mye mindre BA i år, og det kan se ut til å fortsette.

Største nedtur er vel Brussels Airlines shorthaul sånn generelt. Stusselige greier.

Største opptur er sikkert noe så sykt klisje som First Class Terminal paketet til Lufthansa. Også inkl smurf og Pellefant. Skulle ønske jeg hadde noe bedre. Kanskje VIP arrival pakken i Armenia. Det var blant det rarere jeg noensinne har opplevd på reisefronten. :)

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221221/e87c15bb76bf0654fc6d03d80e918387.jpg

Twin Otter
21-12-2022, 17:29
Reiseåret 2022 for meg endte opp med 7 flighter og en togreise. Foruten to turer til hytta i Spania dreide resten seg om sosiale eventer tilknyttet forumet. Både fly & Øl i Lillestrøm i mai og julebord nå i desember. Det mest spennende var nok at jeg fikk en liten flytur med Flyr, og returen hjem fra julebordet som gikk med Go-Ahead i et fancy nytt sete som faktisk var veldig komfortabelt. Mini-rapport her (https://forum.flyprat.no/showpost.php?p=1270247&postcount=92).

Someone
22-12-2022, 10:33
Da var 2022 over reisemessig, og ikke siden 2013 har jeg hatt flere flighter. 29 endte det på, og det ble også først IC longhaul siden 2015

Dog, noen nye linjer på kartet ble det, selv om det totalt sett ble lite nytt: Røst ble eneste nye flyplass, og 737-MAX 8 eneste nye flytype, dog ble det 4 turer med den (FS x2, DY og SQ). Og med litt "juks" ble det et nytt flyselskap, hvis man kan definere SunClass som nytt. LHR-SIN ble også min lengste nonstop flight noensinne, og det ble gjensyn med både A380 og A350, hvilket var lenge siden sist (2015 og 2016). Men man ser det er nye tider når det ikke er 737NG på topp, men A320neo og 737-MAX 8 over det jeg hadde flest flighter med.

Utenom flyvning var jeg også en tur i Gøteborg, men det med bil. Og mine turer på Østlandsområet: Tjøme, Sandefjord og Beitostølen, har jo alle også være med bil

https://live.staticflickr.com/65535/52578619002_16da85e072_b.jpg

Martin
22-12-2022, 11:05
To ganger tur/retur OSL-CPH og en tur/retur OSL-BOO med SAS, og en envegs OSL-SVG med Flyr.

Ett nytt flyselskap (Flyr) og fikk også testet Airbus på norsk innenriks for første gang.

Skal man ta med REISEåret, så hadde jeg også en liten kombinert Sørlands- og Grenlandsekspidisjon med VY og Go-Ahead, bl.a. for å krysse av Bratsbergbanen og Arendalsbanen (Undertittel: Summer of 69").

Det ble også en liten svipp til Otta for å teste SJ Premium Pluss, og returen fra ovennevnte enveis OSL-SVG gikk også med Go Ahead.

Egentlig et veldig bra år, lite flyving til tross :)

TG923
22-12-2022, 16:12
Har reist både med T-banelinje 2 og busslinjene 21, 69 og 79

Godt man har lifetime gold

KnutW
22-12-2022, 17:35
Jeg har for første gang reist med Gaustabanen i 2022! Både opp og ned.

Fly? Nja, ikke så mye. Men hadde en fin tur til Bodø og Røst.

Fnate
22-12-2022, 19:51
Jeg har for første gang reist med Gaustabanen i 2022! Både opp og ned.


Den jeg tar til jobb hver morgen?

KnutW
23-12-2022, 03:17
Den jeg tar til jobb hver morgen?

Nei. Selv ikke deg:

https://gaustabanen.no/

Og bare for å ja sagt det: Jeg gikk opp! Den ene gangen jeg tok banen opp og ned var med en handikappet bekjent.

Hypern
23-12-2022, 10:54
Har reist både med T-banelinje 2 og busslinjene 21, 69 og 79

Godt man har lifetime gold

Åh 79 det er østkantens egen mjølkerute. Er noen jeg kjenner som har en drikkelek på den bussen der hvor man tar en shot for hver gang den stopper på et stopp som slutter på -rud. PS det er ganske mange av dem på ruta...

Men jeg sliter litt med å kåre hvem som er mest mjølkerute av den og 100 bussen, men jeg er tilbøyelig til å si 100 bussen da 100 bussen går innom omtrent alle steder det er mulig å svinge innom mellom Oslo og Lillestrøm og ikke bare litt engang...

Fnate
23-12-2022, 17:20
Nei. Selv ikke deg:

https://gaustabanen.no/

Og bare for å ja sagt det: Jeg gikk opp! Den ene gangen jeg tok banen opp og ned var med en handikappet bekjent.

MAKAN! Feil Gaustad

Jeg sittet og sett på den toppen du snakker om da. Drakk øl og så på den. Fin i profil

Turtle
23-12-2022, 19:23
Da ble det visst et år som er litt mer som forventet og med en salig blanding av veteran varianten A320, nye A20N med russisk spesifikasjon og lodne seter helt foran og nesten nye A21N med gardin og fancy seter foran, men normale seter helt foran.

Concorde98
23-12-2022, 19:55
MAKAN! Feil Gaustad

Jeg sittet og sett på den toppen du snakker om da. Drakk øl og så på den. Fin i profilToppen må og skal jo sees fra fly da. I lav høyde rundt. MAKAN, dette er jo et flyforum, ikke sant! [emoji2369][emoji6]5257952580

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

Fnate
23-12-2022, 20:36
Toppen må og skal jo sees fra fly da. I lav høyde rundt. MAKAN, dette er jo et flyforum, ikke sant! [emoji2369][emoji6]5257952580

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

Det så magisk ut. En gang for ca 16 år siden opplevde jeg det samme med Braathens eller SAS eller noe. Var under 10 pax, det var knallvær og TGIF. Var riktig fint.

KnutW
24-12-2022, 01:44
Toppen må og skal jo sees fra fly da. I lav høyde rundt.

Pass på fallvind på lesiden, den kan fort bli skummel hvis man er for lavt og for nærme. Fikk merke det veldig godt en gang jeg fløy motorseilfly rundt der i ungdommen.

WF789
24-12-2022, 01:44
Ble 84 flygninger i år, inkludert to gjenstående.

Ingen nye selskaper
Nye flyplasser ble RET, GDN og RNO
Nye flytyper MAX8/9, 772, 77W, CRJ200, A321neo


https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=52581&stc=1&d=1671840684

EB
24-12-2022, 05:50
Mye WF Oslo-Røros etter at de igjen overtok ruten i januar, en del Oslo-Trondheim med både SAS og Norwegian, en tur til Stavanger med SAS, en tur til Ålesund med SAS, to turer til Napoli og Roma med Lufthansa og en tur til Seattle med Icelandair…tenker og planlegger det samme for 2023.

Concorde98
24-12-2022, 08:32
Pass på fallvind på lesiden, den kan fort bli skummel hvis man er for lavt og for nærme. Fikk merke det veldig godt en gang jeg fløy motorseilfly rundt der i ungdommen.Nå er jeg kun passasjer noen ganger, men ja jeg husker litt turbulens på lesiden. Piloten forklarte litt om det også. Hvordan det er i le av fjell.

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

lanorge
26-12-2022, 11:47
Et fint flyår med ny rekord for min del i antall flyvninger, 39 i antallet, 11 innenlands og 28 innen Europa. Hadde litt å ta igjen etter corona-tiden. Alle var personlige turer alene eller med familie.

Fikk oppleve tre nye land med Finland, Estland og Latvia, pluss Åland dersom det teller med. Favorittreisemålet i år ble Saaremaa. De tre kjekkeste flytypene må være Fokker 50, Airbus A318-100 og Dakota C-53. En drøm å få fly disse før det er for sent.

Nye flyselskaper:
AirBaltic, Air France Hop, AIS Airlines, Amapola Flyg, Budapest Aircraft Service, Cityjet, Dakota Norway, Ethiopian Airlines, Finnair, Flyr, Norra, NyxAir, Swiss International Air Lines

Nye flytyper:
Airbus A220-100, Airbus A318-100, Airbus A220-300, Airbus A320neo, ATR 42-500, BAe Jetstream 32EP, Boeing 737-8, Boeing 787-8, Bombardier CRJ-1000, Douglas C-53D, Embraer 120ER, Fokker 50, Saab 340A

Nye flyplasser:
BOO, CDG, HEL, KDL, LYC, LYS, MHQ, POR, RIX, SRP, TLL, URE, ZRH,

Topp to flyselskap:
1. Norwegian Air Shuttle 10
2. NyxAir 4

Topp to flytyper:
1. Boeing 737-800 12
2. Airbus A320neo 3

Topp to flyplasser:
1. OSL 16
2. Stavanger 13

fjasebase
28-12-2022, 22:11
Blir jeg ender med 68 turer bak i flyet i år (DFW-EWR-ZRH i morgen). Litt opp fra 51 i fjor. 1/3 privat, 2/3 i jobbsammenheng.

https://live.staticflickr.com/65535/52592584590_2319556d8b_h.jpg (https://flic.kr/p/2o8qK6Q)map1 (https://flic.kr/p/2o8qK6Q) by fjasebase (https://www.flickr.com/photos/80672103@N08/), on Flickr

På seterad 0 ble det en god del mer. Lengste var SFO-BOS, korteste DFW-DAL og DAL-RBD. Begge ca 17km. Noen uker i Europa var god variasjon!

https://live.staticflickr.com/65535/52592422314_59f808751b_c.jpg (https://flic.kr/p/2o8pURY)map2 (https://flic.kr/p/2o8pURY) by fjasebase (https://www.flickr.com/photos/80672103@N08/), on Flickr

https://live.staticflickr.com/65535/52592584565_a072d5d3f7_c.jpg (https://flic.kr/p/2o8qK6p)map3 (https://flic.kr/p/2o8qK6p) by fjasebase (https://www.flickr.com/photos/80672103@N08/), on Flickr

Futura
29-12-2022, 13:50
Det ble "Bare" 3 flighter i 2022- men jeg er egentlig ganske fornøyd. En ny flytype: 787, ett nytt-nytt flyselskap: Norse og en ny flyplass:FLL, samt første gang jeg har kjøpt noe bedre en Economy
Første skikkelig long-haul tur siden 1987, (det må jo ikke være long haul, selv om det er 777-300ER) da vi tok Norse sin åpningstur til FLL. Dette var min andre widebody flight med ett Europeisk selskap, forrige gang var SAS DC10 CPH-SIN i 1986 Det var servering av champagne(Eller var det brutt?) kaker og boller og brus. Da vi landet i FLL var det vannsalutt og gave fra flyplassen, da dette var første ruteflyvning fra utenfor Amerika på 2 år. På returen prøvde vi Premium. Selv om det var irriterende å få servert maten kl 01.30 på natten så sov jeg godt etterpå og beaglen vi fikk til frokost smakte utrolig godt. Med sete 8C var jeg første man ut av flyet og dermed er jeg den første som har gjennomført en ukestur til Florida med Norse
I tillegg ble det en jobbtur BGO-OSL med den eldste maskinen til DY.

For 2023 ser det mye bedre ut. Ny tur med Norse, i Premium, til FLL, ble bestilt for noen timer siden, med avreise om 20 dager. Derfra blir det til Quito og retur fra Guayaquil, eller motsatt. Kanskje blir det en mellomlanding på veien også. Og hvem vet kanskje er flyåret 2023 avsluttet før vi er ferdig med Januar. Eller kanskje ikke...

Cecilie
29-12-2022, 14:51
Året 2022 endte opp på 25 flighter, hvorav 22 var innenriks og 3 internasjonale.

https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=52603&stc=1&d=1672321707

Nytt flyselskap ble Atlantic Airways, etter å ha blitt ombooket på vei hjem fra FAE før jul, og Norra (for Widerøe BGO-KRS). Nye flyplasser ble RET og FAE, og nye streker på kartet ble OSL-BGO, BOO-RET-BOO, BGO-FAE, FAE-CPH og CPH-SVG.

Beste minne er da jeg måtte bælje nedpå en buy-onboard Cava RET-BOO, mens vi var på downwind til 25 med hjula nede og det hele :colgate:

Wig-wag
29-12-2022, 19:24
Kort oppsummert.
En tur tur/retur OSL-TOS med SAS pluss i november.
Behagelig tur med merkelig mat. (Fylte rundstykkelignende greier med uleselig tekst og ukjent innhold. )

Og dett var dett i 2022.

toftos
30-12-2022, 02:31
Det ble 20 flighter i 2022 som er det høyeste siden 2019.
Ingen nye flytyper dessverre, skulle fly 789 fra Addis, men ble endret til 788. Fikk to nye land Tanzania og Rwanda,3 nye flyselskap Rwandair-Brussels Airline og Ethiopian Airlines.
Det ble 5 nye flyplassser Brussel-Kigali-Dar-Es-Salaam-Kilmanjaro og Addis Abbeba

TriStar
30-12-2022, 14:19
Så er tiden inne for å oppsummere reiseåret 2022. Første halvåret var fortsatt preget av pandemien, så færre jobbreiser enn normalt, men dette tok seg opp utover høsten. Ble heldigvis også en tur på hytta i Thailand. Booket billetter under «Phuket Sandbox», noe som førte til litt ekstra papirarbeid. Men absolutt overkommelig og med raske tilbakemeldinger fra thailandske myndigheter. Var da enklest å booke flight direkte til Phuket, og da var det Emirates som kom ut som det beste valget med OSL-DXB-HKT med et par timer å vente i Dubai. Karantenehotellet i Phuket var Holiday Inn Resort i Patong. Har etter hvert blitt stamhotellet der, og er et veldig fint sted å tilbringe noen dager. Noen andre fritidsreiser ble det også, Bodø, 2 x København og en fin høstferie i Spania med utgangspunkt i Alicante. I tillegg ble det en ukes motorsykkelferie i Danmark, Jylland rundt på småveier.

Året endte da på 54.743 km fordelt på 58 flighter, godt over en dobling fra i fjor. Men fortsatt godt under gjennomsnittet for et «normalår». 41 flighter i jobb og 17 private – så tilbake til normalfordeling igjen etter et år med flere privatreiser enn jobbreiser. Årets høydepunkt var selvfølgelig den sagnomsuste turen til Røst😊 Og årets skuffelse? Emirates på business fra Bangkok til Dubai. Hadde ikke spist i loungen og hadde forberedt meg til noen timer med god mat og drikke, for så å sove på neste flight til Oslo. Men denne flighten kom opprinnelig fra Hong Kong og hadde kun en kort stopp i Bangkok. Så middag ble kun servert på første leg’et. Dette var svært skuffende, noe jeg også ga uttrykk for til CC. Fyren viste stor medlidenhet med meg og beklaget så mye, men mat var det ikke å få. Så det ble 5 skåler med nøtter, bobler og GT til jeg sloknet…

Nye flytyper: Embraer E195-E2
Nye selskaper: Thai Vietjet Air
Nye flyplasser: Røst (RET), Sandnessjøen (SSJ)

Topp 9 flytyper:
Boeing 737-800 (16)
Airbus A320neo (15)
Airbus A320 (7)
Boeing 777-300ER (4)
Dash 8-100 (4)
Airbus A319 (3)
Boeing 737 MAX 8 (2)
Airbus A321 (2)
ATR 72-600 (2)

Topp 8 selskaper:
SAS (23)
Norwegian (10)
Lufthansa (5)
Flyr (4)
Widerøe (4)
Emirates (4)
KLM (4)
Air France (2)

Topp 8 flyplasser:
Oslo (22)
Trondheim (14)
København (10)
Stavanger (8)
Bodø (6)
Amsterdam (4)
Dubai (4)
München (4)

Klasser:
Economy (38)
SAS Plus (17)
Business (3)
First (0)

FBI2012
31-12-2022, 00:39
Dette er min oversikt over Reiseåret 2022:

Nye destinasjoner jeg opplevde dette året; Cartagena, Montevideo, Saõ Paulo, Rio de Janeiro, Warszawa, Palermo.

fluxie
31-12-2022, 19:55
Da kan man runde av 2022. Det ble 58 flyturer i 2022.

Nye flyplasser:
RET, MIA, LUX, og LCY

Ny flyselskaper:
JetBlue, Luxair og EuroWings.

Topp 3 flytyper:

1. A320neo
2. DH8D
3. A319

Årets opptur: Å bli stuck i London, slik at man kunne fly LCY-LUX-OSL dagen etterpå.
Årets nedtur: Det ULTRAKJIPE hotellet vi bodde på ved LCY. Det er kanskje det kjipeste hotellrommet jeg noen sinne har sovet på. Det var rent, men minnet mer om en fengselcelle enn hotellrom.

Hypern
02-01-2023, 09:43
Da kan man runde av 2022. Det ble 58 flyturer i 2022.

Nye flyplasser:
RET, MIA, LUX, og LCY

Ny flyselskaper:
JetBlue, Luxair og EuroWings.

Topp 3 flytyper:

1. A320neo
2. DH8D
3. A319

Årets opptur: Å bli stuck i London, slik at man kunne fly LCY-LUX-OSL dagen etterpå.
Årets nedtur: Det ULTRAKJIPE hotellet vi bodde på ved LCY. Det er kanskje det kjipeste hotellrommet jeg noen sinne har sovet på. Det var rent, men minnet mer om en fengselcelle enn hotellrom.

Hehe vel det er vel ikke uten grunn at London har vunnet flere tvilsomme kåringer for å ha de dyreste og dårligste hotellrommene i verden. Har selv betalt 250 pund pr natt fra tid til annen for überkjipe bøttekott i den byen der. Heldigvis skjer ikke akkurat det så ofte, men noen ganger er prisene sånn. Men de hotellene som er i øverste sjiktet er virkelig virkelig bra og da. Tok meg råd til å bo en natt på The Landmark, det er vel verdt det bare for å ha opplevd det.

Snorreth
02-01-2023, 10:32
2022 ble et godt år for nye flyplasser og flyselskaper.
Nye flytyper fikk jeg også i boka mi.
Hyggelig gjensyn med A380 og!
Men 2022 bærer fortsatt preg av corona, der jeg historisk sett har fartet mye. Begge flyplassene i Shanghai er for første gang på flere år utenfor topp 10-listen., mens Wuhan er rolig kommet tilbake på topp 10.

Nye flyplasser:
BRE, GLA, ADD, CPT, JNB, MRU, VLC, HGH

Nye selskaper:
Ethiopian Airlines, South African Airways, Air Mauritius

Nye flytyper:
- CRJ-1000 hos Iberian
- A330-900NEO hos Air Mauritius
- A321NEO hos China Southern

LN-HFH
02-01-2023, 10:54
En halvering i antall flygninger i år i forhold til i fjor, så endte på 25.
Nye flyplasser ble BER, EVE og ANX. Nye flytyper ble DH8C, så da har man fløyet alle flytyper i WF sin nåværende flåte :)

Som vanlig mest mellom OSL og TOS, men og en tur til HFT og en svipptur innom BOO for å besøke luftfartsmuseet. Og en helgetur til Berlin før påske. Faktisk deilig med få folk og koronarestriksjoner, kunne gå rundt uten å trampe i andre folk, og ingen kø. Tror det er den mest avslappende storbyturen jeg noen gang har hatt!

Det meste ble med DY, men og 5 turer med WF og en med FS.