View Full Version : Glad mandag fra Røros
God morgen fra Røros Hotell. Klar for en liten økt på kontoret før kursen settes mot Ris og til slutt en treningsøkt på Nordstrandsplatået. Fortsatt fin og kald vinter her. Ha en best start på uken.
Morn fra T-banen. På vei til sentrum for å prøve en av Oslo sine mange flytende badstuer, så får vi se om jeg også lar meg pure til å hoppe i havet eller om jeg står i mot gruppepress.
SudCaravelle
19-12-2022, 07:37
God morgen fra borte-kontoret.. For en helg.. Våknet opp i et postkort i dag også, og håper snøen holder seg slik til helgen i alle fall.
Chet Baker på full muring til kontoret i dag og må si at dette Bose anlegget som tyskerene har stappet inn all kriker og kroker av denne bilen er enormt - litt øresus nå, men det er alderen.
Masse små-closing i dag og åtte personer til bords i kveld.
Har en reisefeber som nestne gjør vondt, og den lar seg nesten ikke dempe av at meterologene melder en massiv kuldefront inn over Miami i julehelgen :wow
God morgen fra hjemmekontoret
En liten økt her mens man er litt STBY for tingretten. Vara i en bitteliten sak, men må holde meg klar en liten stund på morningen. Og bedre å være i Nittedal enn Gardermoen hvis man plutselig må ta turen til Lillestrøm...
Ellers rimelig mye på programmet for dagen, så satser på at man kommer seg sånn relaetivt ajour igjennom dagen. Må vel en rask tur ut i ettermiddag for noen gaver.
S
God morgen fra kontoret. L1 var i rute, og snøen ligger fint. Planen er et snartur til Sandefjord eller jobb for litt familieplikter. Ha en fin dag
God morgen fra Kongsberg.
I dag blir det en rutinemessig undersøkelse på Kongsberg sykehus samt vaksine mot influensa etterpå. Jeg måtte holde meg til flytende kost i hele går så jeg ser frem til noe skikkelig mat etterpå. Ellers lite på programmet i dag.
God morgen fra Stavanger. Ikke noe hjemmekontorering her. Her koser en seg med forum, nyheter, sjokoladekuler og Matcha latte.
Ved lunsjtider skal en ut med eldste datter og til kvelden blir det runde to med Home Alone sammen med de to andre døtrene.
Så her er juletradisjonene allerede godt i gang.
Ha en flott mandag :)
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221219/8542a42f93629c6859c3c5173ccb2a80.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
Riktig GOD MORGEN fra OSL!
Nå er plantene der hjemme solid vannet, kjøleskapet tømt og Amerika-kofferten pakket og alt klart for 3 uker ferie! Blir litt kryss-og-tvers i Europa i dag før jeg settet kursen mot mer fjerntliggende strøk i morgen. Første etappe blir Düsseldorf.
Ha en fin mandag!
Fellowship
19-12-2022, 08:58
God mandag ønskes alle forumister
Seniordag i dag, det betyr at det ikke jobbes så mye, men hovedfokuset idag er å gå i en begravelse for en veldig flott og hyggelig kolllega i Haugerud kirke midt på dagen.
God mandag fra Oslo øst, rett ved nevnte Haugerud kirke faktisk. Må opp på Ahus i dag for å finne igjen vottene mine jeg glemte i all hui og hast i går etter dagvakt for å rekke VM finalen. SÅ ivrig var jeg på å rekke den 300 ekspressen til sentrum at skiftingen gikk litt fort i garderoben fra hvitt til sivilt. Fastvakter på sykehus kan være alt fra ganske koselig og greit til veldig veldig krevende. I går var det av sistnevnte sorten. Nesten litt for krevende i forhold til mitt kompetansenivå mener jeg. Nuvel, det gikk nå helt ok tilslutt. Ser de sender ut SMS om fastvakter i dag og, men jeg tror jeg hopper glatt over det. Som assisterende vikarassistent så har jeg friheten til det.
Koseligste fastvakten jeg noensinne har hatt var en pasient som delte fotballinteresse med meg og da gikk jo vakten ganske fort for å si det sånn når man kan finne slike samtleemner. Tilfeldigvis da var det en rekke fotballkamper på vanlig tv så det kunne man jo se på sammen, selv om de mikroskjermene på sykehuset kun egner seg til en person om gangen...
God mandag fra Flyprats korrespondent på Færøyene. Her har jeg blitt booket om med Atlantic Airways til København i ettermiddag etter at SAS kansellerte flyvningen som skulle gått herfra i formiddag. Et greit alternativ selv om det innebærer litt venting på flyplassen nå etter å ha levert leiebilen.
Stormen ser ut til å roe seg litt nå utover dagen heldigvis.
Nytt flyselskap, ny «strek» på flykartet. Fine greier. Ha en god mandag!
God mandag fra Flyprats korrespondent på Færøyene. Her har jeg blitt booket om med Atlantic Airways til København i ettermiddag etter at SAS kansellerte flyvningen som skulle gått herfra i formiddag. Et greit alternativ selv om det innebærer litt venting på flyplassen nå etter å ha levert leiebilen.
Stormen ser ut til å roe seg litt nå utover dagen heldigvis.
Nytt flyselskap, ny «strek» på flykartet. Fine greier. Ha en god mandag!
Hehe Vagar flyplass er da ikke akkurat et spennende sted å tilbringe mange timer på. Men de har en kafe og en taxfreebutikk iallefall. Man kan kjøpe lokalt færøysk øl derifra, det får man ikke akkurat tak i butikken i Norge.
For øvrig fant jeg vottene mine, de lå i garderoben. Heldigvis hadde ikke renhold eller noen andre tatt dem, da kunne det tatt enda mer tid å finne dem om man i det hele tatt hadde funnet dem da. Dette bruket her har omtrent 9000 ansatte eller noe i den dur så er ikke bare bare å finne ut av ting da, alt fra renhold til den øverste av den ypperste av de fremste overleger + merkantile funksjoner som administrasjon og sånne viktige ting.
God morgen fra Rosenberg slakteri der jeg jaggu fikk tak i ribbe til jul. Første gang jeg har styret med dette selv og innser at det nok var litt i siste liten. Pinnekjøtt var allerede tomt.
Nå skal det kontoreres videre. Ha en superbest dag
Har en reisefeber som nestne gjør vondt, og den lar seg nesten ikke dempe av at meterologene melder en massiv kuldefront inn over Miami i julehelgen :wow
Massiv kuldefront? Pluss 10 som minimumstemperatur ……. Pyse.
Her i nabostaten får vi minus 12 på fredag …. ;)
G’morgen fra nevnte nabostat. -3 på termometeret, men klart og fint. Blir litt shopping og rydding før jeg må ned til flyplassen og hente et par familiemedlemmer som kommer med Chester. Så da blir det nok litt mosjonering av kameraet også.
God ettermiddag fra Forus,
Her har det gått i detaljplanlegging for neste fase i prosjektet etter fredagens Happening med innlevering av søknader for utbygging og drift til O&E ministeren.
Legger opp til årets siste jobbtur østover i morgen og satser på at været ikke skaper seg for mye.
I ettermiddag/kveld legger jeg opp til noe rest julehandel mens føret er slik at jeg ikke riskerer livet på glatta.
Ha en fortsatt fin dag.
Chriscross
19-12-2022, 15:18
God morgen fra Lax. Fin tur med Sas går. Lite søvn i natt, men trimrommet er iallfall godkjent.
Twin Otter
19-12-2022, 15:22
Heisann fra Sandnes. Her er man i gang med ordentlig juleferie etter forrige ukes "driftstans". Ikke nok med at jeg har vært syk men når formen min begynte å bli bedre så kastet fruen i huset inn håndkleet. Så de siste dagene har jeg fungert som sykepleier og husmor med alle oppgaver som følger med.
Dagen i dag startet festlig på det glatte føret. Hovedveiene var godt saltet og fine men smågatene her i kommunen var såpeglatte. Så jeg startet dagen med å seile rundt i gata med Ioniqen. Heldigvis har vi en kasse med sand stående i gata så det var bare å sette i gang å strø rundt bilen så kom man seg ettterhvert avgårde og rakk avtalen i Stavanger med god margin.
Vel vel. Nå følger ytterligere indretjeneste her. Ha en trivelig mandag forumister!
God morgen fra Bainbridge - endelig hjemme til Julekort stemning. Det var veldig glatt paa Keflavik - om trent en time paa Pushback (Remote Stand) det tok 2 Pushback «traktorer» for aa faa oss loes.
Ankomst Seattle var betydelig bedre enn foer, 7 minutter fra flydoer til bagasje baandet, kombinasjonen av Immigrasjon og Toll fungerte utmerket - tok vel 1 minutt i skranken.