View Full Version : God lørdag fra 1395
God morgen. Alt hatt flere espressoer. Relativt lite julete aktiviteter i dag, med et barn som skal i bursdag, og en annen på hockeytrening. Og tror jeg vet en blanding av uhell og overlate det til andre er i god rute med det meste som må kjøpes inn til jul. Ha en fin dag
Glad hvit lørdag fra Ris. Her skal det måkes sne og et par biler skal også frigjøres for sne. Men først kaffe og julekake med gjestene som overnattet. Ingen andre planer enn å slappe av i dag.
Chriscross
17-12-2022, 07:36
God lørdag. Diverse lastebiler og traktorer jobber hardt for å fjerne snø. Sitter her og innser at det neppe blir noe businesssete på meg over dammen i morgen, men snøret er fortsatt hengende. Blir vel pakking i dag. Veldig lyst på en skitur og har veldig behov for en hårklipp sier kona.
ENGM RAMP
17-12-2022, 07:53
Glad morgen fra betongsøyla @ OSL og ca. 80 meters høyde :)
Med 10-12 cm snø falt i natt, så brøytes det på alle kanter her oppe, og det blir vel forsinkelser som akkumulerer seg utover dagen, en og annen fanblade-heating som må tilbake for ekstra heating kommer nok, MEN viktigst av alt...
Termokoppen er full av kaffe og holder en stund ;)
Bare 11,2 timer igjen av vakten :P
Ha en flott førjulsdag forumister !
Bedre loerdag, her er man paa vei hjem til verdens beste lille öy og den lille italienerinnen. Gjoer det ukomplisert og har sete 4A paa begge flyvningene i dag (fortesthjemmedmedalaskapoeng(tm)). Ser ut som det er litt sne baade her og der underveis.
Starter bra - L2 skarpt i rute fra Kolbotn - har en foelelse at det er mulig at det ikke noedvendigvis fortsetter slik - greit med gjennomgaaende billet saa en ikke maa sende fax til Bongo Support
God morgen fra hjemmkontoret,
Selvsagt med litt fuck ups, Hadde byttet AWB (fraktbrev) nummer på en forsendelse i forrige uke for å få det til å gå opp på enklest mulig måte, i går kom det frem at kunden ikke hadde gjort det, så jeg fikk endret i våre systemer, med masse mikkmakk.
I dag tidlig våkner jeg til at han hadde endret, men glemte det selv.... så da må det nye dokumenter og masse tjohei. Ser ut som det er sånn delvis på stell nå så vi får denne bilen avgårde.
Og mens vi er inne på tema, i går hadde jeg en annen som informete om en oppdatering på en større forsendelse til Afrika. Som plutselig hadde doblet seg i vekt og tredoblet volumet.... Det viste seg og ikke stemme, det var bare en terminal borte på vestlandet som hadde troll i kalkulatoren. Men var et kvarters tid der hvor jeg lurte på om jeg bare skulle bøtte på med valium....
Vel, nå er det bare å håpe at resten av dagen går sånn passe greit :)
Blir vel ut å måke litt før en skal drive litt privat logistikk.
Happy Lørdag
S
Fellowship
17-12-2022, 09:37
God lørdag fra 0970
I dag er det en fridag, med indretjeneste og med litt hobby, og sikker noe godt å spise og drikke for kvelden.
Ha en god helg :)
Mornings fra 1350 Lommedalen.
Frihelg og ikke noe som skal gjøres for andre enn husstands medlemmer. Ingen idrettsarrangement som skal arrangeres. Etter 8 uker med ryggproblemer og så en helg med influensa er dette første helg på ca 3mnd jeg har fri og er frisk.
Det brenner i peisen og snart skal jeg fyre opp i ovnen i kjellerstuen også. Det skal henges opp en 100m lenke med 1000 led lys på huset og det skal spas, dyttes og freses snø. 5 biler skal det fjernes snø fra og VW Caravellen skal få på vinterdekkene og forhåpentlig rekker jeg å bytte bremseskiver og ett bremserør på den i løpet av lang-helgen. Jeg skal innom T.Hansen på Holmen i Asker for å hente pollenfilter til min Nissan Leaf, noe som forhåpentlig gir bedre trykk på luften ut av defrosteren. Til middag blir det Koteletter med poteter, rosenkål og surkål og selvfølgelig tyttebær syltetøy. Åhh det er deilig med fri. Og ikke skal jeg på jobb før tirsdag heller
Morn fra Kolsås. Flott og hvitt ute og mor skal bort i formiddag, så gutta styrer i heimen. Lukter nok en tur i akebakken etterpå, usikker på hvem som er mest gira av far og sønn [emoji23]
God morgen fra et vinterhvitt Warszawa. Det har vært kaldt her en stund, men vakkert med all sne.
Sent from my iPhone using Tapatalk
God morgen fra Tórshavn! Her har jeg nettopp spist frokost til en helt magisk utsikt. Snøstorm i natt, og veiene er i ferd med å bli ryddet for snø nå så straks blir det å sette seg i leiebilen og kjøre til øyene lenger nord. For en helt magisk plass!
Med ønske om en god lørdag :)
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221217/c35f49fed4fa06bf41b06ed2748d78e7.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
SudCaravelle
17-12-2022, 11:43
God morgen fra en nedsnødd Knaus. Frokosten er ferdig og det ryktes at jeg må ut med snøfreseren.. Galskap og ikke outsource måking.
Vurderer å vippe ut bak i hagen og ta en skikkelig Lars Monsen-tur i snøen før en svær livredd and skal stekes til kveldens intim-julebord. Blir årets siste i Norge og neste blir vel på Smith & Wollensky.
52531
God morgen fra Kongsberg.
Stille og rolig her i heimen i dag. Kone og barn har dradd til byen for å handle og dra på kafe. Det står jeg lett over. Prøver å ta slikt på hverdagene. Da kan far konsentrere seg om å se på sport på fjernsynet i fred og ro.
God morgen fra en nedsnødd Knaus. Frokosten er ferdig og det ryktes at jeg må ut med snøfreseren.. Galskap og ikke outsource måking.
Det har snødd en del her i natt også. Vi har en nabo som kommer å måker med traktoren. Det er noe av det lureste vi har gjort. Det koster 2000-3000 i året men det er det vel verdt. Så Sud, det er bare å outsource det om du har muligheten. Jeg kjøpte for noen år siden en liten elektrisk fres for en 1000 lapp for å ta verandaen og inngangspartiet til huset. Til det formålet duger den i massevis.
Her har vi rukket å måke to ganger allerede….nå godt parkert foran peisen.
God morgen fra Tórshavn! Her har jeg nettopp spist frokost til en helt magisk utsikt. Snøstorm i natt, og veiene er i ferd med å bli ryddet for snø nå så straks blir det å sette seg i leiebilen og kjøre til øyene lenger nord. For en helt magisk plass!
Med ønske om en god lørdag :)
Nå er du sikkert godt i gang allerede, men gled deg. Det er jo også noen relativt interessante tunneler helt nord. Jeg hadde ihvertfall kontinuerlig panikk første turen igjennom. :)
God dag fra Lillestrøm, hvor snømåking er outsourcet. Fikk meg en yoghurt til frunch og nå skal jeg ta meg en lang gåtur i finværet.
Senere skal jeg og Storsmurfen ha kjempelang julebrunch med innlagt nisseverksted og drikkestasjoner. Det blir helt fantastisk.
Ha en like deilig lørdag!
Galskap og ikke outsource måking.
Kødder du? Bedre mosjon får du ikke. Alle muskelgrupper brukes. Med en manuell måke. ;) På med hodetelefoner og gå ut og kos deg.
G’morgen. Ingen sne her, men jaggu kan det se ut som at det er mulighet for hvit jul her i semitropiske strok .. Det kan gi komplikasjoner.
Men denne dagen står i bikkjematens tegn. Fikk kjøpt tre svære skinkeavskjæringer for 10 dollar, og det er nok for en måned og gir noen flotte bein som bonus. Win-win og gutta er storfornøyde. Trykkokeren skal få kjørt seg i dag.
Starter bra - L2 skarpt i rute fra Kolbotn - har en foelelse at det er mulig at det ikke noedvendigvis fortsetter slik - greit med gjennomgaaende billet saa en ikke maa sende fax til Bongo Support
Takk for advarselen. Har fra sikre kilder at pluggen er dratt ut.
God ettermiddag fra Internasjonalen[emoji3] Godt med en halvliters pause fra juleshoppingen med fruen. Sitter og ser bort på det store partyteltet og lurte et øyeblikk på å se bronsefinalen der. Men å havne i skvis mellom en gjeng eksjoguslaver og marokkanere frister vel egentlig ikke. Så blir vel i trygge omgivelser i sofakroken… Ha en finfin helg, med eller uten snøfreser!
God ettermiddag fra Internasjonalen[emoji3] Godt med en halvliters pause fra juleshoppingen med fruen. Sitter og ser bort på det store partyteltet og lurte et øyeblikk på å se bronsefinalen der. Men å havne i skvis mellom en gjeng eksjoguslaver og marokkanere frister vel egentlig ikke. Så blir vel i trygge omgivelser i sofakroken… Ha en finfin helg, med eller uten snøfreser!
Du trenger ikke å bekymre deg - de har avlyst den visningen fordi det ble for mye rabalder sist.
God ettermiddag fra Oslo. Her har man vært på en skitur i dag, ikke så lang da forholdene var mild sagt suboptimale, med snøvær underveis og selve underlaget var jo nesten bare luftsnø. Det ser kanskje mye ut men når det blir pakket så er det ganske kort ned til barmarksunderlaget. Men det hadde kjørt en scooter i traseen da så det var jo mulig å gå men tja, så det ble vel bare en 6-7 km tur. Og så måtte jeg jo vente på en buss hjem som aldri kom heller. Det er morsomt å vente på når man er litt våt og kald.
Nå venter teater med familie i kveld , er en bursdagsgave til fattern som fylte år på luciadagen så det blir jo koselig, er ikke så ofte på teater at det gjør noe. SÅ var vel den lørdagen gått .
Du trenger ikke å bekymre deg - de har avlyst den visningen fordi det ble for mye rabalder sist.
Ja, gikk bortom og så at det var stengt. Så helt greit at Marokko ikke gikk til finalen[emoji106] Sånne typer fotballfans trenger vi ikke.