View Full Version : God fredag!
Fellowship
16-12-2022, 06:56
God morgen, og god fredag!
Da her jeg gleden av å få åpne en God morgen tråd. I dag skal jeg være tidlig i Holmenkollen kapell før julegustjeneste med en herlig gjeng, lang tradisjon som holdes vedlike. Og et herlig samarbeid med en av Oslo beste organister, han er blind og kan spille hva som helst når som helst.
Ha en god dag der du er! :) Om en uke er det 23.desember, ikke stress!
Chriscross
16-12-2022, 07:03
God morgen.
Dagen mer eller mindre startet med banning over Sas og at de selv på nesten utsolgte avganger på død og liv skal stenge minikabinen i business. Tenkte mange stygge ord til jeg forstod jeg så på feil dato…. Så nå er det bare å fortsette bite negler for å se om budet mitt går gjennom så jeg kan få sitte sammen med de andre på flyet. Skal nok overleve i plus også. Ser det på Expertflyer er blokkert fem seter som likevel kan velges på Sas no, drømmer om første Diamonupgrade i livet, det ville skjedd etter sånn ca 500 flyginger.
Blir kanskje litt sjåførservise i dag. Hadde håpet å kunne snike meg avgårde å ta en lunsjtid på ski, men planen ryker nok.
Glad fredag fra Ris. 2 vellykkede julebord i går…og i kveld samler vi venner her hjemme til den årlig og tradisjonelle (30. året) markeringen av at solen snur rundt disse tider…så da er det helt greit med en frifredag. Bring it on:-)
SudCaravelle
16-12-2022, 07:48
God morgen fra bortkontoret hvor våre venner i Midtøsten er godt i gang med Teams. Peisen brenner for full guffe og vi traff rett under tusen kroner dagen (!) denne uken på strøm i følge Tibber. Da ble det Lufthansa pysj i natt som et sparetiltak.
Arving nummer to skal kjøres en tur til tannlegen og jeg skal ned på Centra og hente en hel and - da årets siste intim-julebord blir dansk julemat :) Gleder meg som en orangutang.
Mornings fra Hvalstad. -12 da vi tuslet til barnehagen i sted. Med en som etterpå må til en ekstra sjekk hos tannlegen, så passet det fint med hjemmekontor. Ulempen med å ha gutter er den noe manglende risikostyringen og dertil forhøyet risiko for å finne på ting, som f.eks resulterer i løse tenner. Vurderte også en skitur her, men lurer på om jeg heller bør få akkvirert et juletre og ordnet noen andre småærend. Ha en fin dag
God morgen fra SVG. Her er rullebanen for øyeblikket stengt i 20 minutter grunnet snørydding. På vei til Færøyene via Bergen. Mulig det blir jul i Tórshavn i år da værmeldingen for mandag når jeg opprinnelig skal fly hjem ser meget vindfull ut.
God morgen fra Kongsberg.
Kaldt her på morgenkvisten med -17 grader. Vedovnen er fyrt opp og snart er det levelig temperatur her inne. Det står trening med fysioterapeuten på programmet i dag. I tillegg må jeg ordne med litt småtterier til jul. Ellers ikke de store planene for dagen.
Ho-ho-ho fra Skaun!
Her skal reisenissen ta juleferie fra og med i dag, selv om jeg frykter mye mas også utover neste uke. Men når man har samlet opp alt for mye ferie og bare får flyttet deler av det til neste år så MÅ man bare ta ferie resten av året.
Allerede vet jeg 2023 bringer minst 8 ukers ferie, så noe å se frem til! :)
Ellers svinger bøtteballetten seg nå rundt i huset mens både fruen og jeg sitter i Teamsmøter på hver vår kant, juletreet er satt opp i stua, og i kveld skal man drikke rødvin og pynte klart huset.
Fine -6 grader her, litt nysnø, og sola titter frem over åskammen.
Ha en flott fredag alle!
Kim
God fredag fra heimen. Fyr i ovnen og kaffen er varm. Siste "seriøse hele uke" i 2022, neste uke er satt av til "opprydding" så man kan starte 2023 litt mer ajour enn en vanlig mandag.
Ha en fin dag i hytter og hus
God morgen fra Gaustad. I dag hadde jeg virkelig tenkt å ta toget, men -17 og signalfeil narret frem bilisten i meg.
Dessuten har Stormurfen sitt første hjemmekontor idag. Så jeg måtte ut uansett. :)
En første dag med hjemmekontor jeg forøvrig holdt på å ødelegge, da jeg skulle skrive ut noe i går. Når skriveren startet gikk sikringen. Med sikringen rød også Telenor routeren (evt 5G antennen, men jeg håper ikke det). Det skjedde rett etter Telenor stengte. Så eneste redningen var at jeg kom på at vi hadde en 4G router med tvilling SIM liggende. Så nå funker både TV og kontor PC igjen. Lysene derimot... de er av/på og kan ikke justeres. Men det overlever vi vel med.
Ha en stilig fredag
Morn fra hjemmekontoret. Har pipe men ingen ovn, så oppvarming er heller en Mitsubishi som står i underetasjen og puster og peser. Den gjør nytten selv med tosifret minus.
Dessuten har Stormurfen sitt første hjemmekontor idag. Så jeg måtte ut uansett. :)
Må innrømme jeg ble litt nysjerrig, siden du alltid sier at du kjører henne i "barnehagen". Fikk et bilde av en "hjemmebarnehage" i hodet. :drunk:
Ellers god dag fra gjemmekontoret. Det kontoreres, og om noen timer er det visst helg.
Ha en god en :)
Må innrømme jeg ble litt nysjerrig, siden du alltid sier at du kjører henne i "barnehagen". Fikk et bilde av en "hjemmebarnehage" i hodet. :drunk:
Ikke sant... det kan jo nokså sikkert argumenteres for at klientellert hjemme hos oss også tilsier barnehage. Men altså nei. Men samtidig... nei. Men bortekontoret hennes er jo også "interessant". Derav barnehagen. Men nei. Ikke barnehage som sådan
Andy-Out
Ikke sant... det kan jo nokså sikkert argumenteres for at klientellert hjemme hos oss også tilsier barnehage. Men altså nei. Men samtidig... nei. Men bortekontoret hennes er jo også "interessant". Derav barnehagen. Men nei. Ikke barnehage som sådan
Andy-Out
Jeg har også tenkt dyrehage.
Jeg har også tenkt dyrehage.
.. bortekontoret er på Gaustad. Just sayin’ ….. ;)
G’morgen. Her i semitropiske strauk er det akkurat null i dag. Men tørt. Heldigvis. Nå må det preppes for bøtteballetten. Deretter barrikaderer jeg meg inne på hjemmekontoret.
Klarte å hisse på meg Elon i går ved å poste et screenshot av jet’en hans fra ADS-B Exchange. Han har sparket halve arbeidsstokken, men de som trykker på suspensasjonsknappen er tydeligvis beholdt. :lol:
Sånn går no dagan.
God ettermiddag fra Oslo. Blir et julebord i kveld og den lille kriblingen i halsen i går er helt borte så var nok bare ingenting. Det har vært nokså kjølig i området rundt hovedstaden i dag, men over helga blir det mildvær. Ja så er det snart bare en uke igjen til julaften og. Litt synd å lese om akvariet i Radisson hotellet i Berlin som sprakk. Heldigvis ingen alvorlige personskader, det der kunne gått langt verre.
SudCaravelle
16-12-2022, 14:36
Heldigvis ingen alvorlige personskader, det der kunne gått langt verre.
Jeg er redd det er en del fisk som ikke får feiret julen i år..
God ettermiddag fra L2 paa vei til lille Santa Cnaus, hvor en skal hjelpe til med aa snu sola. Det er sikkert komplisert uten en elefant. I morgen kveld er man endelig hjemme paa verdens beste oey hos verdens beste lille Italienerinne - 2x 4A (mye bedre enn L2x)
God ettermiddag fra Tananger,
En begivenhetsrik dag , innlevering av 10 PUD'er til O&E ministeren i formiddag. Historisk begivenhet der intet privat selskap har overlevert søknad for feltutbygginger til en verdi av 200 milliarder før.
Full feiring i "butikken" idag. 3 av prosjektene har jeg en finger med i.
Dette lover godt for industrien , AS Norge og Europa når prosjektene er ferdig og gass eksport kan starte fra de nye feltene.
I kveld blir det en liten markering for dette i heimen også.
Men først må jeg ut å spa vekk våt snø etter at desember mildværet slo til som vanlig.
Ha en god helg.