PDA

View Full Version : God onsdag! :)

Concorde98
14-12-2022, 06:48
God morgen! Onsdag og midt i uka alt. :) Et hvitt fint dryss har lysnet opp ute og den lette snøen gir en fin stemning. :)
Ingen flyplaner sånn umiddelbart, kanskje småflytur i helga hvis været er bra, men det er trøblete med været nå for tiden. Piloten jeg skal fly med forskyver naturlig nok turen når forholdene er dårlige.
Ellers bestilte jeg en tur til Shetland for litt siden. Ikke med fly men med vår store flotte bark Statsraad Lehmkuhl. Nordsjøen skal krysses i mai måned. Var med Sørlandet til Middlesbrough i 96 så husker en fin tur. Naturligvis er det en aktiv ferie, men minner som for eksempel en rorvakt midt på havet utendørs tidlig en morgen med niser i kjølvannet var jo fint. :)
Ønsker alle en riktig fin vinterdag! 52527

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

TriStar
14-12-2022, 07:04
God morgen fra et litt forsinket og stappfullt Flytog. Dagstur til Trondheim i dag, og sannsynligvis årets siste flytur. En kollega meldte om 20 blå i går, men ser heldigvis litt bedre ut i dag. Men dunjakke og topplue er montert[emoji846] Hjem igjen med SK i ettermiddag, og rekker forhåpentligvis fotballkampen. Ha en gullende god onsdag!

Ruby
14-12-2022, 07:20
God morgen fra Stavanger.
Her kan det meldes om 6 blå og følgelig grisekaldt for meg. Ovnen er fyrt opp og dagens første kaffe nytes mens forum leses og nyheter ruller på TV’n.
Driver å monterer ny baderoms innredning hos avkommet, så turen går opp dit utpå formiddagen.
Ha en bra onsdag :)

Fellowship
14-12-2022, 07:30
God morgen fra Romsås, skal snart bevege meg mot sentrale strøk i byen for møter både vest og øst for Akerselva, og så begi meg ut mot Fornebu for julemøte på museet vårt kl 18:00.

Ha en god dag

SK384
14-12-2022, 08:01
God morgen fra Kongsberg. Godt å komme hjem til eget hus og egen seng. Kaldt her på morgenkvisten med -12 grader. I dag blir det et Zoom møte med jobben på formiddagen. I ettermiddag drar jeg en tur til Notodden for å spise middag med de jeg skal samarbeide med på et av kursene jeg skal ha til våren. Det kommer til å bli bra.

SudCaravelle
14-12-2022, 08:10
God morgen fra Opus XVI i Bæægen. Så langt temmelig underwhelming. Ser ikke helt hvorfor dette skal ligge på førsteplass i byen.

500 kalorier er svidd av på tredemøllen så nå får vi se om den beryktede a la carte menyen retter opp.

Hjem i kveld og muligens ta med junior ut og slædde.

Someone
14-12-2022, 08:16
God morgen fra kontoret. Gårdeier stod utenfor med gløgg og kanelsnurrer i dag. Da mangler det bare de fikser taket som i blant lekker. Etter jobb skal både oppkjørselen måkes og en kjøres til hockey. Ha en fin dag

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221214/319c3d6e8b55c574a68672f76606326d.jpg

Chriscross
14-12-2022, 08:19
God morgen fra Trd, tenkte å skeie ut med Taxi til kontoret etter en litt for god frokost hos Clarion (takk Rica for at dere satte frokost på kartet i denne byen for 15 år siden), men det var plutselig 50 min ventetid så da ble det tog. Lenge siden jeg har kommer dassende 08.30 på jobb.

Satser på en lang dag her før siste fly tar meg til Oslo.

SudCaravelle
14-12-2022, 09:13
God morgen fra Opus XVI i Bæægen. Så langt temmelig underwhelming. Ser ikke helt hvorfor dette skal ligge på førsteplass i byen.

500 kalorier er svidd av på tredemøllen så nå får vi se om den beryktede a la carte menyen retter opp.

Hjem i kveld og muligens ta med junior ut og slædde.

De hentet seg litt inn igjen, men ikke noe Knausen eller Stortingsgata 24.

52528

Henshaw
14-12-2022, 10:30
Morn fra jobb, hvor det heldigvis er passe trivelig innetemperatur.
Ut for et halvveis tradisjonelt førjulstreff med en kamerat, og siden asiatisk mat er digg endte man opp med bord på Honsan, nesten vegg i vegg med Mayahana.
Mistenker at det blir en øl eller to etter maten også

Fnate
14-12-2022, 13:14
Ellers bestilte jeg en tur til Shetland for litt siden. Ikke med fly men med vår store flotte bark Statsraad Lehmkuhl. Nordsjøen skal krysses i mai måned.

Det hørtes veldig kult ut. I mai er vel sjøen noenlunde rolig også, ellers er det jo nokså friskt oppi der til tider vil jeg tro. I lugaren vår på fergen til Shetland i sommer stod det skilter om å bevege seg minst mulig i lugaren når det blåste, og alle løse gjenstander var lenket fast over alt. Men fint var det. :)

God dag fra Gaustad. Uken her ble ikke helt så silkesmud som planlagt, men vi kommer oss nå igjennom på et vis.

Ha en stilig dag

SK384
14-12-2022, 13:23
Ellers bestilte jeg en tur til Shetland for litt siden. Ikke med fly men med vår store flotte bark Statsraad Lehmkuhl. Nordsjøen skal krysses i mai måned. Var med Sørlandet til Middlesbrough i 96 så husker en fin tur. Naturligvis er det en aktiv ferie, men minner som for eksempel en rorvakt midt på havet utendørs tidlig en morgen med niser i kjølvannet var jo fint. :)

Det blir helt sikkert en fin tur. :) Jeg har ikke reist med båten selv. Det nærmeste jeg kommer er at jeg var på et fyllekalass ombord der i studietiden en gang, men da lå båten fast til kaien. Det var nok like greit med tanke på alkoholkonsumet blant deltakerne. Moderen, min søster og en niese har imidlertid tatt den to ganger. Første gangen var til Island og neste gangen var til Brest. De stortrivdes på Statsraaden ute på havet.

OJB
14-12-2022, 13:54
God ettermiddag fra Forus,
Litt sein ut idag til en forandring på jobb etter sent hjemkomst igår kveld fra OSL med siste kjerra.
Siste innspurt idag før PUD'en leveres inn til O & E dept. fredag.
Det blir nok noe ståhei i media da vil jeg tro når en del prosjekter leveres inn for godkjennelse.
Rett over utpå nyåret går vi over i execute fasen med full fart i feltutbyggingene.
Det trenger Norge og Europa nå i den energi situasjonen vi befinner oss i ut dette tiåret.
I kveld er det juleforberedelser i heimen med flokken vår.
Ha en fin dag.

LN-MOW
14-12-2022, 13:57
G’morgen herfra og .. Er nok slutt på flyvningene for i år for meg og .. stopper på 19, som ikke er imponerende men best siden 2018. Men har et par turer til nærflyplassen skedulert, så satser på en skikkelig fotoavslutning på året ihvertfall.

Men nå skal bikkjene luftes, matvarer handles inn og kaffe kokes. Så jobb.

Concorde98
14-12-2022, 14:16
Det hørtes veldig kult ut. I mai er vel sjøen noenlunde rolig også, ellers er det jo nokså friskt oppi der til tider vil jeg tro. I lugaren vår på fergen til Shetland i sommer stod det skilter om å bevege seg minst mulig i lugaren når det blåste, og alle løse gjenstander var lenket fast over alt. Men fint var det. :)

God dag fra Gaustad. Uken her ble ikke helt så silkesmud som planlagt, men vi kommer oss nå igjennom på et vis.

Ha en stilig dagJa mai skal være litt roligere. Men Nordsjøen varter nok gjerne opp med en kuling eller to. Akkurat det har jeg lyst til å oppleve faktisk ombord i et seilskip under seil. :)

Concorde98
14-12-2022, 15:08
Det blir helt sikkert en fin tur. :) Jeg har ikke reist med båten selv. Det nærmeste jeg kommer er at jeg var på et fyllekalass ombord der i studietiden en gang, men da lå båten fast til kaien. Det var nok like greit med tanke på alkoholkonsumet blant deltakerne. Moderen, min søster og en niese har imidlertid tatt den to ganger. Første gangen var til Island og neste gangen var til Brest. De stortrivdes på Statsraaden ute på havet.Høres bra ut! :)