PDA

View Full Version : God tirsdags morgen

SK384
13-12-2022, 06:57
God morgen fra Kongsberg sykehus. Dagens første målinger er tatt og dagens første dose med antibiotika har jeg også fått. Da er det bare å vente på dagens blodprøver og resultatet av dem. Håper jo på hjemreise i dag, men frykter at det fort kan bli en dag eller to til. Vi får se. I kveld er det semifinale mellom Kroatia og Argentina som må sees. Ønsker alle en fin dag.

Someone
13-12-2022, 07:04
God morgen fra Hvalstad. I holding for å vente på at barnehagen skal åpne, nok en effektiv morgen som gjør vi ligger langt foran rutetid. Tilbake i barnehagen i ettermiddag for å synge om hun Santa Licia som dreit oppi lia, og spise lussekatter. Ha en fin dag

Chriscross
13-12-2022, 08:06
God langt på dag fra et bikkjekaldt Trondheim. Kapteinen meldte om -14 da vi landet i går kveld og det har nok ikke blitt noe varmere i løpet av natten.

Litt stusselig med frokost på møterom på Radisson Blu TRD så kom meg avgårde med tog 06.30 mot noe mer siviliserte strøk. Blir endel møtevirksomhet her utover dagen også jobbing mot kvelden. Natten tilbringes i Stordalen land siden der er fin plassering mtp på tog.

Ganskefornøyd med at vi er ferdige med Luciastyret på hjemmebane, men det går rykter om Luciatog her på huset fra en barnehage der jeg vet det går omgangsyke om dagen. Sikkert greit å holde litt avstand.

SudCaravelle
13-12-2022, 08:22
God morgen fra innenrikskantina. Er på vei til Bergen og håper de får måkt og gjort det klart før det kommer fintfolk fra hovedstaden.

Martin
13-12-2022, 08:33
God dag fra bortekontoret.

Elsker at vi har garasje på jobben. Eneste ulempe er at den krever adgangskort. Det pleier å ligge i passasjersetet. Det gjorde det visst ikke i dag. Kom en rett bak meg, som skjønte tegninga da jeg kjørte sakte fram. Også flaks at sjefen dukket opp rett etter meg, så man kom seg inn i hovedbygget og opp i etasjene. Får satse på at man får timet hjemreisen med noen andre så man kommer seg ut igjen.

Ellers er det visst en kake her i dag.

Ha en god en :)

Fellowship
13-12-2022, 08:58
God morgen fra 0970, denne dagen er "baktung" for å si det slik, det går fint an å ha full arbeidsdag selv om man ikke starter før kl 12. Jeg rekker ikke hjem igjen før etter at fotballen starter. Vet at elever fra Gamlebyen skole kommer til Bispegården idag for å synge for biskopen, men jeg ankommer nok etter at de har gått tilbake over veien, og det er alltid noen "lusekatter" igjen, og de er i grunnen ganske gode :)

Ha en god dag!

learjet
13-12-2022, 09:20
God dag fra bortekontoret.

Elsker at vi har garasje på jobben. Eneste ulempe er at den krever adgangskort. Det pleier å ligge i passasjersetet. Det gjorde det visst ikke i dag. Kom en rett bak meg, som skjønte tegninga da jeg kjørte sakte fram. Også flaks at sjefen dukket opp rett etter meg, så man kom seg inn i hovedbygget og opp i etasjene. Får satse på at man får timet hjemreisen med noen andre så man kommer seg ut igjen.

Ellers er det visst en kake her i dag.

Ha en god en :)

Husker fra tidligere når jeg hadde kontor der, at det skjedde innimellom at vakta glemte å slå på varmen i bakken, så da var det alltid noen som sklei ned bakken og i porten....
En av selgerne hadde akkurat fått seg ny BMW som firmabil og seilte rett i porten 3 el 4 dagen med bilen, han var ikke spesielt happy...

Henshaw
13-12-2022, 09:24
Morn fra kontoret. Passelig friskt ute, men Mitsubishi'en på veggen hjemme holder stand, selv om man nok ikke er helt på en COP på 4,7 om dagen. Blir også litt tidlig hjemreise for å spise lusekatter i barnehagen, men slipper unna sang for i år.

SudCaravelle
13-12-2022, 09:25
God morgen fra innenrikskantina. Er på vei til Bergen og håper de får måkt og gjort det klart før det kommer fintfolk fra hovedstaden.

Ser ut som man blir litt lengre i innenrikskantina enn ventet.. Da får man mer tid til å observere.. Tre observasjoner så langt:

- Folk snakker fremdeles veldig høyt med fulle navn og firmanavn sammen med småsensitiv i formasjon eller "baksnakking" - at de tør.

- Nå har de metrofile jålekoppene sluttet med skjerfene sine, ikke en eneste - og nå er det jo minus fjorten??

- De samme mennene med hår har farget det, og da i unaturlige farger som ikke matcher resten?? Sier ikke kona i fra?

Nok Jan Thomas for i dag.

Chriscross
13-12-2022, 10:26
Ser ut som man blir litt lengre i innenrikskantina enn ventet.. Da får man mer tid til å observere.. Tre observasjoner så langt:

- Folk snakker fremdeles veldig høyt med fulle navn og firmanavn sammen med småsensitiv i formasjon eller "baksnakking" - at de tør.

- Nå har de metrofile jålekoppene sluttet med skjerfene sine, ikke en eneste .

Når ble metrofil et ord? Hørte snakk om metrosexuelle på starten av 00-tallet. :colgate::colgate:

Hilsen han som gikk for tjukk ullgenser og hals (som på et eller annet tidspunkt skiftet navn til buff) fra den tiden en snakket om metrosexuelle på tur til Trondheim. Kledd for -14.

PS: Det er forresten trippelpoeng om du booker hotell på Choice dot no i dag.

SudCaravelle
13-12-2022, 11:11

- Nå har de metrofile jålekoppene sluttet med skjerfene sine, ikke en eneste - og nå er det jo minus fjorten??

- De samme mennene med hår har farget det, og da i unaturlige farger som ikke matcher resten?? Sier ikke kona i fra?

Nok Jan Thomas for i dag.

Der kom karmaen.. godt rigget ned i sete 1A, med 1B og 1C ledig, nydelig safety-demo og bare gledet meg til en real de-icing med masse damp og spetakkel… så blir man pælmet av med denne og neste avgang kansellert. Så da sitter man i loungen igjen. Nå er det faktisk fem/seks stykker her med skjerfet knyttet på den Bentasil måten. En av dem har til og med sånn skikkelig dyrt skotsk mønster. Tror disse innovative moteløvene står opp senere.

OJB
13-12-2022, 12:07
God formiddag fra Tranby,
Inn fra sørvest i morges med SK4008 , de tidligere avgangene var innstilt som resultat av mindre reising de siste par ukene før jul.
Eneste fordel her var at jeg ikke måtte ut av køya fullt så tidlig som vanlig , ulempen er at sen ankomst på prosjektkontoret tilsier sen retur vestover fjellet i kveld.
Så satser man på at snøvær ikke skaper fullt så mange forsinkelser denne dagen.
Ha en fortsatt fin dag.

SudCaravelle
13-12-2022, 13:10
Venninnene foreslo at jeg tok meg litt sprudlevann i utenriks-kantina hvis det ikle ble noe møter, og da må man jo høre på de… Føler meg som Tom Hanks i "The Terminal"

52525

SK384
13-12-2022, 13:50
Blodprøvene i dag var fine og jeg ble "løslatt" fra sykehuset nå i formiddag. Det blir antibiotika i pilleform ut uken, med tidligere nevnte Flagyl og Bactrim. Godt å komme seg ut av sykehuset igjen. Det var stille og fredelig denne gangen så det var ikke så ille som det har vært noen ganger tidligere.

Hypern
13-12-2022, 14:04
Venninnene foreslo at jeg tok meg litt sprudlevann i utenriks-kantina hvis det ikle ble noe møter, og da må man jo høre på de… Føler meg som Tom Hanks i "The Terminal"

52525

Men hvis du da skal til BGO er det jo litt styr å komme over igjen til innenriks. Må vel ut gjennom tollen og opp igjen. ^_^

Men sprudlevann høres jo ikke ut som en dum ide på generell basis så enig med venninnene dine /eller skulle det stå vertinner kanskje?

God ettermiddag fra Oslo øst. Her har det begynt å snø, rydda og ordna litt og en handletur har jeg tatt og.

SudCaravelle
13-12-2022, 14:35
Men hvis du da skal til BGO er det jo litt styr å komme over igjen til innenriks. Må vel ut gjennom tollen og opp igjen. ^_^

Men sprudlevann høres jo ikke ut som en dum ide på generell basis så enig med venninnene dine /eller skulle det stå vertinner kanskje?

God ettermiddag fra Oslo øst. Her har det begynt å snø, rydda og ordna litt og en handletur har jeg tatt og.

Jeg vil nesten si venninner - de er så sabla hyggelige. Har aldri tatt det "Buskerud-trikset" før og følte meg litt rebell. Fra utenriks-kantine til ferdig innsjekket på innenriks igjen var maks 12 minutter.

Nå er det Groundhog day og nytt fly med nye muligheter. "Boarding completed" og stappfull fly med ledig midtsete må jeg si redder dagen. :up:

Twin Otter
13-12-2022, 15:56
Hei fra Sandnes. Registrerer at det har snødd igjen. Tygger smertestillende og håper på en bedre dag i morra. Skål!

LN-MOW
13-12-2022, 16:25
En blek sol skinner gjennom skyene her vestsørøstpå. VPN-tunellen er smurt, og snart skal jeg over 'broen' videre til en kjeller i Stockholm og se hva Paypal-trollet har funnet på siden sist.

Apropos Troll .. Den var artig. Og en god cliffhanger for oppfølgeren. Men da får de legge Trondheim i grus isteden, synes jeg. Eller Bergen.

Mangler bare en julegave nå ... den ble sendt med DHL Express fra Israel i morges, så får vi håpe 'Express' holder ord. Det betyr nok at den må gjennom postens systemer, og det er en blandet opplevelse .. Krysser fingra.

WIZRD har fått åpne Spotify-dagen .. Bob Dylan er neste, deretter Beckstrøm. Roll on!