PDA

View Full Version : Ut av pre-Covid i første klasse.. BOS, JFK, ZRH

SudCaravelle
06-12-2022, 10:20
Dette er vel en av de turene man husker mest av.. Tittelen er blant annet fordi avreise til Boston var 20FEB 2020 i det Coviden begynte virkelig å gi full gass.. Nabohotellet i Boston hadde en av de største utrbuddene i USA to dager ett vi dro, vi var i NY hvor det ulmet enda verre – og ikke nok med det kjære kunde – vi fløy via Zurich (merk i vinterferien) på vei hjem sammen med en gjeng fyllesyke alpinister som hadde danset på seg litt av hver..

Jeg skal ikke være breial i rapporten, ikke sammenligne LH med SAS, og jeg skal ikke vise bilder av jeg har bena på ottomanen eller skottveggen. Jeg kommer dog til å sladde ansiktet til Sud Junior og konsekvent trykke submit uten korrektur.

SudCaravelle
06-12-2022, 10:27
Det er jo ikke alt en husker og den forrige rapporten ble slettet – men jeg tar det jeg husker.
Vi prøvde å orme oss til gratis First Class transport til og fra OSL, men denne gangen ble det Oslo Taxi. Ca 50/50 gir Lufthansa beng i hvordan man skaffer seg billettene sine og har noen gange blitt hentet av ganske staselige sleder. Junior og undertegnede gledet oss noe inni hampen til denne turen og var ganske enige om at utover flyturen så var det tre planer i Boston: Legoland, hummer og Harvard – eller som vi alle kaller det - "The LLH".

Husker innsjekken på OSL og at paret foran oss var tydeligvis på førstereis med First, og han var like nerd som meg og var veldig opptatt av First mappen rundt billettene og riktig tagg på kofferten – jeg tenke ikke på det, men han gikk jo opp løypa og så rart på oss da jeg sa «samme stæsjet på oss også er du snill»

Fra du gikk om bord på første maskinen så merker du igjen hvor fett Lufthansa behandler unger i alle reiseklasser.. Det hjelper sikkert også at seksåringen er svært høflig og snakker bedre engelsk enn sin far.
Ser at han fikk et nydelig måltid og at far fikk en skikkelig BM.

52432

52433

52434

SudCaravelle
06-12-2022, 10:40
Så.. Dette var første gangen (tror jeg) at jeg skulle prøve First Loungen på MUC.. Den var nesten tom og vi ble overfalt av tre nydelige vertinner som behandlet oss som royale (ikke øgle-varianten). De var mye yngre enn venninnene på FRA så litt ustødige, men desto blidere.

Her var det bare helt fantastisk å sitte og jeg erindrer at her hadde de Pommery Louise som er helt klart min favoritt av de dyre merkene – den scorer litt lavere enn Dom Perignonen av proffene – men jeg er ikke proff. Her ble det ender, schnitzel og de serverte noen fantastiske hjemmelagede pølser til junior. Rart med det.. Selv om man gleder seg som en (to) unge til å boarde luftens Bridget Hall så kunne man fint klart et par timer til i loungen.

To ting jeg kom på nå når jeg skriver er at utenfor vinduet landet en liten jet hvor tre politifolk fulgte en tjukkas ut i håndjern noe som vi begge synes var ufattelig kult, og at vi bøllebestilte blomster til Dragen med hilsener fra 40.000 fot da vi ikke var sikre på om det var Wifi. Her scoret vi big-time og hun sippa sikkert da de kom på kontoret hennes.

52435

52436

52437

52438

52439

SudCaravelle
06-12-2022, 11:58
Så var det ombord på dette vakre vesenet av et fly (legger ut bildet igjen).. Synes A346en er helt utrolig (Junior fikk faktisk en modell av den nå for en måned siden). Her var det ingen fancy bil eller lignede, men ufattelig hyggelig å gå om bord for det. Her fikk Junior svært fort en fanklubb og jeg tror de syntes jeg bare var i veien.. Her poppet Pommery Louisen allerede før avgang og det oste Montrachet med kullsyre lang vei..

Maten var god, ikke super – men god. Mine favoritt-måltider på LH First måltider er alltid det du kan bestille når som helst som er ifte burger, club sandwich eller lignende – men her tror jeg det «bare» var tapas. En av hovedrettene var i alle fall Norsk skrei som ble skylt ned med tysk rødvin.
Junior ble hele tiden spurt om hva han ville ha, og det virker som de har my mat på lager i byssa, for det poppet opp mye snasen mat til han også – blant annet pølser.

Det var rett og slett god stemming om bord og kun to andre passasjerer på Erste Klasse. Gund und Gunda var på plass hele tiden og overøste junior med alle typer gaver. De lurte på hva i alle dager sneipen skulle i Boston å gjøre, hvor han på fisefint engelsk svarte «We are visiting Harvard – have you heard of it?»

52440

52441

52442

52443

52444

52445

52446

52447

52448

52449

52450

52451

52452

52453

52454

52455

SudCaravelle
06-12-2022, 12:42
Så.. dessverre måtte vi etter hvert lande, men heldigvis i selveste Amerika.. Vi var aller først av flyet, men var faktisk blant de aller siste ut av imigration. Irriterer meg faktisk ennå.. Vi bel vist bort til en lang k; fra forrige fly, og etter 25 minutter i den så ble den oppløst og plutselig var vi bakerst i en annen kø. Tror vi holdt på slik i nesten to timer.. Men så var vi der og så var det første av maaaaange tøffe Uber-Turer. Første raiden var med en nesten ny sort Suburban som rett fra Norge alltid er herlig.. Blandingen av en hybel og en day-cruiser.

Valget av hotell ble InterContinental, det begynte da allerede å bli relativt dyrt med hotell i USA og dette var vel eneste fem-stjernersen til en sum som Dragen ikke ville sperret kortet mitt for. Super velkomst, igjen – ha med hyggelig unge på tur er skikkelig sjekketriks. Her var det kaker på rommet og skikkelig frokost «on the house».

Vi fikk med oss masse Lego, masse Harvard, tilstrekkelig med hummer og 5-6 Uber turer med minimum Tahoe – skikkelig guttetur. Eneste.. Det var virkelig kaldt hele tiden – sånn surt kaldt som blåste gjennom ribbena. På vei ut av hotellet første dagen kom en som jobbet der ut med en virkelig fin lue med logoen for det lokale hockey/fotball/basket eller baseball laget. Amerikanere ass..

52456

52457

52458

52459

52460

52461

52462

52463

52464

52466

LN-MOW
06-12-2022, 13:33
Bare å begynne å spare hvis poden har ambisjoner on Harvard ..

Lua er forøvrig Patriots, det mest mislikte laget i NFL .. ;)

Henshaw
06-12-2022, 13:35
Herlig!
PS: Du har glemt å klippe bort trynet til junior der dere muncher hummer

SudCaravelle
06-12-2022, 14:25
Herlig!
PS: Du har glemt å klippe bort trynet til junior der dere muncher hummer

Takk.........

SudCaravelle
06-12-2022, 14:28

Ha ha.. Vi la fra oss den planen når vi så hele regnestykket og ikke minst hvilket liv de lever fa de går inn den døra og de neste 40-50 årene.. Grøss.

Patriots sier du.. Fin lue da.

Hypern
06-12-2022, 14:47

Norske Lånekassa finansierer faktisk ganske mye av disse amerikanske prestisjeuniversitetene. Harvard står vel på en tilleggsstipendliste tror jeg. Men jeg tror ikke det er verdt å sette seg i så stor studiegjeld for det der.

Someone
06-12-2022, 15:04
Norske Lånekassa finansierer faktisk ganske mye av disse amerikanske prestisjeuniversitetene. Harvard står vel på en tilleggsstipendliste tror jeg. Men jeg tror ikke det er verdt å sette seg i så stor studiegjeld for det der.

Selv tilleggstipend og maks støtte så mangler du ennå over 300.000kr per år. Såvidt jeg kan se av Lånekassen kalkulator

Og dette er bare i skolepenger, så man man jo faktisk leve ved siden av.

SudCaravelle
06-12-2022, 15:29
Selv tilleggstipend og maks støtte så mangler du ennå over 300.000kr per år. Såvidt jeg kan se av Lånekassen kalkulator

Og dette er bare i skolepenger, så man man jo faktisk leve ved siden av.

Og etter å ha hørt på de som har gått der så er det livet utenom minimalt.. Og jobben de får etterpå er jo sjeldent 0800-1600.

Nei, folkehøgskole med fordypning i norsk fauna er nok bedre.

LN-MOW
06-12-2022, 15:35
Ha ha.. Vi la fra oss den planen når vi så hele regnestykket og ikke minst hvilket liv de lever fa de går inn den døra og de neste 40-50 årene.. Grøss.

Patriots sier du.. Fin lue da.

Får heller satse på University of Georgia. Fyll og fest hele tiden og nasjonens beste college-fotballag. (sånn oval ball, altså).

SudCaravelle
06-12-2022, 16:07
Så begynte del en av hjemreisen som ble en liten rosin i pølsa.. Vi ble enige om å kjøre fra Boston til New York og researchet litt enveis-leie av bil som kostet langt mer enn forventet, Avis kom rimeligst ut og da var enveisgebyret så høyt at man likevel kunne ta ut det største de hadde der. Avis lå 3 minutter gange unna InterContinental og der sto det en GMC Yukon Denali XL og ventet – en deilig skute.

Vi var relativt enige om playlisten som var laget hjemme, og da var det alt fra Willie Nelson til MGP junior. Fantastisk kjøretur, og vi la ruten så vi kom lengst nord på Manhattan og fikk heles stripen ned. Planen var Hooters NY og Brooklyn Bridge, men etter en 16 punkts vending i en mikro-garasje med en parkeringsvakt som klikket, fant vi ut at NYC er ikke stedet for spontan parkering.

Da ble vi enige om First Class Lounge og fikk snudd skuta mot Brooklyn Bridge som i og for seg også var temmelig gjevt syntes nå vi da.. Hele kjæreturen gikk veldig smooth og det går vel ikke en uke uten at vi mimrer tilbake til den.

52468

52469

52470

52471

52472

52473

52474

52475

52476

52477

52478

52479

KnutW
06-12-2022, 16:23
Steike! A340-600 er bare…oohhhhh.
Rent objektivt er det likt mellom den og A380 på Knuts «verdens nest beste fly-liste» Men jeg tror jeg lar 346’en vinne pga utseendet og lekkerhet.

Hmm. Nå begynte det å friste skikkelig med en 346-tur igjen. Er det bare LH som flyr de fremdeles?

LN-MOW
06-12-2022, 16:55
fly-liste» Men jeg tror jeg lar 346’en vinne pga utseendet og lekkerhet.

Hmm. Nå begynte det å friste skikkelig med en 346-tur igjen. Er det bare LH som flyr de fremdeles?

Med mindre du tar sjansen på Azerbadjan, Iran eller Nigeria .. ja.

KnutW
06-12-2022, 17:25
Med mindre du tar sjansen på Azerbadjan, Iran eller Nigeria .. ja.

Takk. Da blir det Lufthansa!

SK384
06-12-2022, 18:00
Takk for strålende rapport. :) Dette var noe annet enn min siste reise på GO til BGO for et par uker siden.

Ansiktet til junior er fremdeles synlig i post 5 på bildene som ligger under Attached Thumbnails

oy-viv
06-12-2022, 18:30
Tak for rapport, Sud! Men, jeg undrer mig lidt over, at en verdensmand og
gourmet som dig tilsyneladende IKKE spiste New England clam chowder
(skaldyrssuppe), da I var i Boston?! Man kan få clam chowder på
næsten alle matrikelnumre i Boston! ;)
( jeg eelllskeeer clam chowder, hvis nogen er i tvivl! :colgate:)

Endvidere maximum point til din unge gutt, som ud over at være velopdragen også var ubetalelig morsom
med sin Harvard replik! Jeg ville godt ha set Gund og Gundas ansigter, haha!

Fnate
06-12-2022, 19:28
Rent objektivt er det likt mellom den og A380 på Knuts «verdens nest beste fly-liste» Men jeg tror jeg lar 346’en vinne pga utseendet og lekkerhet.

Halloooooo, sniker ikke jumbo seg inn over 346 og 380???? MAKAN

SudCaravelle
06-12-2022, 19:56
Takk for strålende rapport. :) Dette var noe annet enn min siste reise på GO til BGO for et par uker siden.

Ansiktet til junior er fremdeles synlig i post 5 på bildene som ligger under Attached Thumbnails

Takker og takker.

SudCaravelle
06-12-2022, 19:58
Tak for rapport, Sud! Men, jeg undrer mig lidt over, at en verdensmand og
gourmet som dig tilsyneladende IKKE spiste New England clam chowder
(skaldyrssuppe), da I var i Boston?! Man kan få clam chowder på
næsten alle matrikelnumre i Boston! ;)
( jeg eelllskeeer clam chowder, hvis nogen er i tvivl! :colgate:)

Endvidere maximum point til din unge gutt, som ud over at være velopdragen også var ubetalelig morsom
med sin Harvard replik! Jeg ville godt ha set Gund og Gundas ansigter, haha!

Takker så mye.. Da har vi en god grunn til å dra tilbake ^_^

SudCaravelle
06-12-2022, 20:02

Det er virkelig noe spesielt med den maskinen der.. Den er fryktelig lang og elegant. Vi fikk den sedvanlige "grand tour" fra 1A helt bak til stjerten og det e jo nesten så du får cred på skritt-telleren.

KnutW
06-12-2022, 21:43
Halloooooo, sniker ikke jumbo seg inn over 346 og 380???? MAKAN

Nei. Ikke i det hele tatt.

KnutW
06-12-2022, 21:49
Det er virkelig noe spesielt med den maskinen der.. Den er fryktelig lang og elegant. Vi fikk den sedvanlige "grand tour" fra 1A helt bak til stjerten og det e jo nesten så du får cred på skritt-telleren.

Oh yes. Lufthansa er jo altfor tyske til å gjøre noe humoristisk ut av det. Virgin derimot..:

Chriscross
06-12-2022, 22:05
Takk for fin rapport. Jobber beinhardt her i huset for at en arving skal forstå at det er på MIT de lærer virkelig kunnskap og ikke Harvard. (Dessuten er det ett stopp nærmere Boston på t-banen).

Var det GMC Yukon Denali XL NL-MoW mente var gangster en gang? Og hva er forskjellen fra Suburban? Har booket en X7 i julen, men mulig den er litt for liten.

dc-8-63
06-12-2022, 22:27
Takk for fin rapport. Jobber beinhardt her i huset for at en arving skal forstå at det er på MIT de lærer virkelig kunnskap og ikke Harvard. (Dessuten er det ett stopp nærmere Boston på t-banen).

Var det GMC Yukon Denali XL NL-MoW mente var gangster en gang? Og hva er forskjellen fra Suburban? Har booket en X7 i julen, men mulig den er litt for liten.

GMC Yukon XL og Suburban er samme bilen - den ene er (var ?) bygget i Canada (GMC = GM Canada) - om dere er 7 + Bagasje er nok X7 litt snau, Suburban omtrent like lang og stor som en A340-600 :p

Ellers takk for en flott rapport - gleder meg til Swiss delen ogsaa

Fnate
06-12-2022, 22:40
Nei. Ikke i det hele tatt.

Si sånt og så ikke komme på julebordet så jeg kan få lært deg om skapnplassering altså. Det er uhørt. :)

Og for øvrig takk for super rapport! Lufthansa F er veldig kult

KnutW
06-12-2022, 22:52
Si sånt og så ikke komme på julebordet så jeg kan få lært deg om skapnplassering altså. Det er uhørt. :)

My list, my rules. Vi setter skapet på plass ved neste fly og øl. :D

SudCaravelle
07-12-2022, 08:44
Så var det den berømte JFK da.. Fremdeles litt perplekse etter denne kjøreturen ned 5th Avenue med Frank på spellern.. Det ble veldig mye New York på kort tid og er vel en opplevelse man husker til man legger på røret.. Jeg har aldri kjørt bil på Manhattan før, og da dette slagskipet som kjøretøy. Det rare er at det gikk ganske radig, og junior mente han hadde telt 5 kvalifiserte passeringer av rødt lys.

Her fikk vi vel oppleve ytterpunktet av JFK og kanskje det motsatte av helvetet vi hadde der nå 10 timer nå i sommer. Da lærte jeg av de andre passasjerene man ble kjent med at dette var en temmelig møkka-flyplass.
Det var den ikke nå.. I det vi kom til First skranken så ringte Spiros på en kollega og de lagde ett overraskende voldsomt «First fuzz» av dette og fulgte oss begge hele veien. Da valgte ikke fast-track, men vi ble sluset gjennom en slags diplomatluke – de var veldig opptatt av på fortelle andre passasjerer som var bittelitt i veien at her kom det VIPs – nesten som når de overdriver på BKK.

Så var det inn i loungen der de var veldig høylytte over at her var det First på gang – så var det heis rett opp til den dedikerte First loungen hvor det satt en arabisk letter korpulent fyr og det var det. Det jobbet vel 5-6 stykker der og vår vertinne var filippinsk, tydeligvis ikke vanlig i USA at kritthvite seksåringer kommer med filippinske gloser – men hun knakk sammen da junior pekte på meg og ropte «mataba» som betyr feiten.. Jeg kalte han pattegris (baboy lechon) så da var begge heltene i First-Kantina (mulig ikke det var så tøff konkurranse med han andre).

Menyen var svært kort – men hadde akkurat det man var ute etter.. Husker ikke champagnen, men den var helt midt på treet. Suppen var utsøkt, biffen var ikke S&W - men langt bedre enn Big Horn. Forvirret seg faktisk en nordmann opp i Kantina, men ble straks pælmet ut av Rosa-Lynn.

Spiros kom etter hvert og hentet oss (Vet at de kule kommer om bord seeeeent.. Men jeg vil makse tiden min i 1A – men la gå). Siste lille knuffing med VIP-styret før vi ble geleidet inn på denne luftens Gisele Bundchen..

52481

52482

52483

52484

52485

52486

52487

Dag Viking
07-12-2022, 13:24
Nydelig! Spot on om LH på alle plan.
346 er jo den kjerra i dag som har mest sjarm, sammen med 748. 380 er ikke i nærheten.

Begynner i klø i bonuskontoen kjenner jeg.

SudCaravelle
07-12-2022, 14:31
Nydelig! Spot on om LH på alle plan.
346 er jo den kjerra i dag som har mest sjarm, sammen med 748. 380 er ikke i nærheten.

Begynner i klø i bonuskontoen kjenner jeg.

Takker så mye.. Klør bra her også. 346 ser jo litt ut som fly så ut når man skulle tegne ett i gamle dager.

SudCaravelle
07-12-2022, 14:34
Så var det ombordstigningen på denne luftens svar på Malin fra Saltkråkan. Denne må ha vært litt nyere enn den vi hadde til, da den virket langt freshere innvendig (og det var jo mørkt ute da). Gundaene (som da ikke var klar over en massiv pandemi som seg inn og ut av flyet) klappet om kapp på junior og jeg var som vanlig rimelig andreprioritet.

Her var det kun en person til som satt styrbord rad 1 og resten var vårt.. Virkelig vårt – vi krangler alltid om sete 1A så det byttet vi på mens Gundax3 reide opp til oss på 2A og C.

Husker ikke helt detaljene av turen, men det ble en 2-3 timer med spising og drikking, samt resten ble soving som virkelig er deilig i de sengene. Biffen var faktisk en skikkelig god fly-biff i form av en klassisk surf&turf.

Dette var den trettende og så langt siste flyturen med Lufthansas First og man har prøvde de fleste variantene.. Synes det er to-delt,, da er det jo hvordan flyet som en teknisk dings/er og ser ut, også er det jo interiøret. Selve opplevelsen om bord er jo nesten utelukkende nydelig. Har opplevd moroa i 747-400 (kjipest interiør, men kult mad andra våningen) A330 (flott innvendig og det er det) A346 (Vakker utvendig og flott innvendig) A380 (denne synes jeg er temmelig kul på First og gir skikkelig følelse av skip, og ikke minst meget beleilig med de store badene man lett kan snike seg inn med mor på :cool:) og selvfølgelig 747-8 – Den er jo bare herlig på alle måter, og får man både babord og styrbord på rad en der så er det jo privat jet.

52488

52489

52490

52491

52492

52493

52494

52495

52496

52497

52498

52499

52500

52501

52502

TriStar
07-12-2022, 22:17
GMC Yukon XL og Suburban er samme bilen - den ene er (var ?) bygget i Canada (GMC = GM Canada) - om dere er 7 + Bagasje er nok X7 litt snau, Suburban omtrent like lang og stor som en A340-600 :p

Ellers takk for en flott rapport - gleder meg til Swiss delen ogsaa

Dessverre feil dc-8… GMC = General Motors truck Corporation. Har ikke noe med Canada ø gjøre[emoji846] GMC Yukon er litt dyrere og mer premium enn Suburban, særlig topputgaven Denali.

dc-8-63
08-12-2022, 00:23
Dessverre feil dc-8… GMC = General Motors truck Corporation. Har ikke noe med Canada ø gjøre[emoji846] GMC Yukon er litt dyrere og mer premium enn Suburban, særlig topputgaven Denali.

Saa feil kan man ta ;) Er jo litt mere opptatt av de Engelske bilene P38, L322 og L405 - GM er og forblir leiebiler for oss (dog har den Lille Italienerinnen nedlagt totalforbud mot Suburban - etter en uke med 2022 modell som leie bil - «it’s» like driving a Semi (Not Hemi)

SudCaravelle
08-12-2022, 08:09

Stemmer.. Også har de jo i tillegg samme skuta med Cadillac-logo.. Nydelig sleder alle tre. Ca 2.5 så har du en grei en på norske, hvite skilter :p

Hadde de hatt amerikanske priser så hadde jeg med stor glede hatt en slik hjemme.

SudCaravelle
08-12-2022, 14:42
Så for å avslutte dette reisebrevet.. Vi landet trygt på MUC med denne luftens svar på Don Johnsen (trakk denne referansen her til dere om ikke har så dilla på jenter) og tilbake på First Class loungen som om vi var der for noen timer siden.. Nå var det mer eller mindre helt tomt der (og nå var vel i og for seg verden på vei under) og mange smørblide vertinner som vartet opp, hun ene var den samme som forrige gangen og hun fant virkelig tonen med junior.

Nydelig mat og nydelig oppvarting, men litt annen stemning når man vet man skal hjem.. Frokosten i loungen var langt dårligere enn Knausen - men de var langt rausere på råvarene til mimosaen. Så var det Helvetic fra MUC til ZHR.. Junior synes det var et fantastisk navn på et flyselskap og var nøye på å nevne dette i annenhver setning da Dragen nekter stygg munnbruk hjemme. Husker ikke denne turen så godt, men junior fikk mye stæsj og sjokolade, mens jeg sparte meg til First loungen på ZRH.

Så var vi på ZRH og tok kubjelle-toget over til peeren med First Class loungen.. Der sa det stopp gitt. Her var Gunda ganske stram og mente at vi som kom med Business Class og skulle videre med Business Class umulig kunne slippe inn på det aller helligste.. Det var helt nekt, og jeg fortalte henne reglene. Hun nektet og jeg måte kjøre den dårlige «let me speak to you manager», hvor Uber-Gunda kom over til oss og faktisk også måtte ringe for å sjekke. Da fant hun ut at vi hadde skikkelig adgang og plutselig var det «Yes Zir, yes Zir» og det var ikke måte på.. Vi fikk vårt eget rom og ble henvist til restauranten. Her har jeg aldri rukket å dra innom, og det angrer jeg på nå. Denne var ufattelig smooth og som en steril high-end restaurant.. ALL maten var nydelig (til og med barnematen), nydelige viner og helt fritt for bunus-jegere (bare to fra Heming). Klientellet var spisst, og veldig kostbart sveitsisk - lite Seiko-klokker og Rimowa.

De nå smørblide Eva Braunene hadde til og med booket bil til oss, noe som gledet junior sterkt da vi ikke hadde fått det på MUC – men ble tilsvarende skuffet da han mente det var en Uber istedenfor Porsche. Siste legget var smooth med nydelig service og så var denne turen dessverre over..

Er det ikke kjedelig å henge med en 6 åring i fire dager? Nei, faktisk ikke – har hatt fem slike turer nå med kun barna og har aldri kjedet meg et sekund – sabla moro, og god kvalitetstid. Alltid artig å se deres syn på ting, som ofte er langt dypere en jeg stikker.

Tror jeg var flink nå og ikke tråkket på noen sosialdemokratiske tær, ei heller snakket stygt om andre selskap - så denne reporten regner jeg med vår forum-venn ikke legger ut på kvinneforum :colgate:;)

Danke schön

52503

52504

52505

52506

52507

52508

52509

52510

52511

52512

52513

52514

52515

52516

52517

Henshaw
08-12-2022, 15:29
Takk for rapport, artig å lese som alltid.

Er det ikke kjedelig å henge med en 6 åring i fire dager? Nei, faktisk ikke – har hatt fem slike turer nå med kun barna og har aldri kjedet meg et sekund – sabla moro, og god kvalitetstid. Alltid artig å se deres syn på ting, som ofte er langt dypere en jeg stikker.

Gleder meg selv "som en unge" til poden er stor nok til å ha utbytte av å bli med på pappatur, selv om oss fra de litt mer shabby strøkene i Bærum nok må ta til takke med turer lenger bak i maskinen

SudCaravelle
08-12-2022, 15:34
Takk for rapport, artig å lese som alltid.

Gleder meg selv "som en unge" til poden er stor nok til å ha utbytte av å bli med på pappatur, selv om oss fra de litt mer shabby strøkene i Bærum nok må ta til takke med turer lenger bak i maskinen

Ha ha og takker..

Gled deg.. Og tror ikke Trumf kundeservice ser på postnummeret når de pælmer poeng etter deg..

LN-MOW
08-12-2022, 15:47
Å ha med 6-åring på tur er helt opp det. Man får selv mye oppmerksomhet fra damene også, det er som å ha med seg en liten 'damemagnet' ... :p

Hypern
10-12-2022, 15:14
Skjønner ikke hvorfor folk skal legge ut om dette på Kvinneguiden. Så jo at posten på Kvinneguiden ble slettet da så det var nå bra. Det er litt av et forum det der, men har samtidig svar på livets store problemer. Bytte en lyspære? Null problem, kvinneguiden har svaret...

Robbiedeluxe
26-12-2022, 23:48
Strålende TR! Jeg kan ikke annet enn å bøye meg i støvet som de beste F loungevertinnene i BKK.