PDA

View Full Version : Austrian til Wien

Staralliance
25-11-2022, 22:36
Førjulstur til Bratislava denne helgen. Starter turen med Austrian airlines direkte fra OSL til VIE. Flybillettene ble kjøpt for lenge siden og vi fikk gode priser på våre businessclass-billetter. Noen dager før avreise fant jeg at det var mulig å velge seter på første rad, så valgte flytte oss en rad frem. Virket som alle setene på første rad var holdt av, og så fristilt en stund før avreisedato.

Fakta:
Austrian airlines OS336
Dato 25.nov 2022, gate E13
Airbus A321-211 (OE-LBF)
Avgang 1430, med take off 1443
Ankomst 1636, som var 14 min før rutetid

Trangt ved gaten på OSL. Flyet var fullt og det var også litt trangere ved E13 da noe av venteområdet var tatt for å lage en passasje til E15.
Prioritert ombordstigning. Hyggelig mottakelse av smilende crew på flyet. Ingen predeparture drikke. Ledig midtsete i businessclassen, som ble fysisk atskilt med gardiner. Etter avgang ble det informert om at wifi nå var tilgjengelig. Fant ut at Austrian airlines tilbyr 30 min gratis wifi. Neste pakke kostet 3€ og mener den var for 1, eller 3 timer. Det ble også annonsert at WC foran kun var til businessclass, og at det var 3 WC i bakre del av flyet.
Først ble det servert drikke. Jeg ønsket tørr hvitvin. De hadde to valg, og fikk tilbud om å prøvesmake begge før jeg bestemte meg, overraskende hyggelig.
Deretter ble det servert varm middag. Den bestod av kalkunpølse, stekt poteter og kremet spinatstuing og varme rundstykker. Det var stålbestikk og servering i ordentlige glass. Til dessert ble det servert en fantastisk sjokoladetrøffel-kake med sterk kaffe i kaffekopp med gullhanke. Kabinpersonale var hele tiden frempå og ryddet bort etter hvert som vi ble ferdig å spise og drikke. Flere ganger tilbud om mer å drikke. Ble en GT etter maten i ordentlig glass med isbiter og sitron.
Informasjon om connections ble gitt over høyttaleren og kom også opp automatisk om en var tilkoplet wifi. Når vi forlot flyet fikk som vanlig til ud om sjokolade.
Synes Austrian helt klart har et sterkt businessclass-produkt. Opplever at de også slår Lufthansa på servering og service. Det som trekker litt ned er at det ikke er mulig å lade mobil/nettbrett ombord. Har flydd med dem flere ganger i A320, Embraer 195 og A321, uten å finne ladepunkter ombord.