Tommy777
12-10-2006, 00:30
Hei alle sammen!
Akkurat kommet hjem til Chicago fra Hawaii. Tok en del bilder, her kommer rapporten:
UA3 Okt 2 10:00 AM ORD-OGG First Class sete 1E og F B777 Domestic Version
Etter en meget innholdsrik bryllupshelg med over 30 gjester fra Norge, våknet jeg klokka 0730 mandags morran. Hadde hatt mamma, brodern og en tante boende i over en uke og mamma er alltid først oppe, så når jeg skulle sette på kaffen, var den allerede ferdig :D
Muttern og tante skulle bo hos meg til lørdagen og leke turister i Chicago. Brodern skulle fly til LGA akkurat samtidig som vårt fly gikk til Maui, så vi delte taxi til ORD.
Taxien henta oss presis kl 0815, ingen trafikk, men elendig vær, regn og torden. Vel fremme på flyplassen tok vi farvel med brodern og gikk ut til C concoursen i terminal 1, gaten vår var C16. Tok med oss et par Bagels og et par Blueberry Muffins. Dette er jo en 8 timers tur som man bruker en innenriks versjon av 777 til, var litt bekymret for at servicen ombord i F var lik den man er vant til på andre innenriks fly, derfor provianten ^_^ . Det viste seg at min bekymring var bare tull. Til Hawaii har UA en helt spesiell service, inkludert Champagne i F.
Vel fremme ved gaten var det lett å se at denne avgangen skulle til en feriedestinasjon. Så ut som en skikkelig charter gate. Boarding startet 40 minutter før avgang, UA har pakket inn relativt mange seter på denne 777en, 348 totalt, hvorav 36 i F, 2+2+2
Vel ombord, fant vi våre 2 midtseter. Relativt mange "honeymoonere", vil vel tippe at 30% av alle passasjerer var nygifte, over 90% var par ombord.. Kjempehyggelig stemning om bord, meget bra crew.
Pushback på tid, Champagne i hånd og siden denne 777en var pakkfull av både pax og cargo, var det behov for en lang rullebane, hørte på Ch9 at kapteinen ønsket 32L. I det trafikkmønsteret flyplassen da var satt opp til betydde det konflikt med 2 rullebaner, en for take off, en for landing. Med andre ord, tårnet må forhandle med approach for å få rom for oss til å ta av, noe som er meget vanskelig. Etter at vi hadde ventet en god stund ble vi beordret å stenge av motorene på enden av rullebane 32L og vente i 40 minutter. UA 1 ORD-HNL i samme situasjon som oss, fikk samme beskjed og shutta ned rett bak oss. Mange restriksjoner grunnet vær gjorde at O'Hare var litt av et kaos...
Etter 40 minutter fyrte vi opp en av motorene, men vinden hadde snudd og både vi og UA1 fikk beskjed om å taxe til 14R, samme bane, men andre siden... Begge kapteinene var bekymret for drivstoff situasjonen. Kapteinen på UA 1 spurte forsiktig en meget stresset mann i tårnet om når man kunne regne med take off fra 14R. Svaret kom kontant "Tuesday" :colgate:
Vel fremme fikk vi klarert take off umiddelbart og UA 1 fulgte rett bak oss. Ble klarert til 35.000 som ble vår høyde den dagen.
På tide å legge fra seg kanal 9 og kose seg litt. Etter en runde med varme nøtter og valgfri drikke, inkludert Champagne og Maitai som kun serveres på flighter til Hawaii, var valget indrefilet eller Mahi Mahi. Det ble biff på oss begge. Forrett var en salat med vinaigrette. Biffen var mør og god. Det var overraskende god plass til bena på rad 1, men setene mangler fotstøtte.
På alle Hawaii flightene til UA blir alle passasjerene invitert til å delta på the halfway game. Du får vite motvind, fart etc. og leken går ut på å gjette når vi på sekundet passerer halveis. Jeg var 3 minutter unna.. Var faktisk en pax som gjetta på sekundet!!
Etter iskrem sundaen med pralines sausen var fortært, tok det ikke mange minuttene før fruen sovnet av. Jeg kikket litt på TV før jeg sovna, fikk kun sove ca. 1 time.
Ca. halvannen time før landing, fikk vi servert måltid nr. 2, et fruktfat med ost og en sandwich etterfulgt av UAs varme Chocolate chip cookie og Starbucks kaffe
Flyturen gikk meget raskt, vi landet bare ca. halvtimen sen.
Vel fremme sto vår røde Mustang Cab. og ventet på oss, etter et lite pit stop på Costco for å plukke opp øl, vann og snacks, bar det rett til hotellet, Westin Maui Hotel and Spa. Vi ble oppgradert til et premium deluxe ocean view rom og det sto en flaske Champagne og ventet på oss. Utsikten fra balkongen var fantastisk!!
AQ63 Okt 6 9:00 AM OGG-HNL en klasse, sete bak vingen B737-200
AQ224 Okt 6 16:00 PM HNL-OGG en klasse, sete på siste rad B737-200
Ahh, en flydag med en 732! Ikke et vindpust da vi sto opp 0700 for å stikke på en dagstur til Honolulu og Pearl Harbor. Etter en kjapp dusj, tok vår kjøretur til flyplassen ca. litt over halvtimen. Grunnen til vi valgte Aloha, var først og fremst UA poeng, deretter at de opererer disse flightene med 732. Har ikke flydd 732 på mange år og gledet meg til det.
Krigen om Hawaii foregår mellom Hawaiian, Aloha og Go! Det sistnevnte selskapet er jo relativt nytt og bruker 50 seter CRJs. De selger setene meget billig, noe som har senket prisene betraktelig for alle selskapene.
En CRJ fra Go! landet mens vi spiste frokost. De snudde flyet på 12 minutter! Fullt fly både inn og ut!
Vel fremme ved vår gate, er det vel trygt å si at interiøret på flyplassen OGG har behov for en skikkelig make over.. (se bilde)
Inne i flyet virket det større enn de 737ene vi vanligvis reiser med, dette grunnet de små baggasjehyllene over oss.
Flyet var ca. 50% fullt, fant en plass rett bak motoren slik at jeg kunne få med meg reverse thrusten :D
Pushback på rute, tok av mot nord. Take off som en gammel 727, brukte lang tid på å stige :D
Fantastisk utsikt på turen, vi fikk servert en kopp kaffe og guava juice på en 25 minutters tur.
Landet mot øst på HNL på rute. Fikk tatt flere bilder igjennom et meget slitt glass...
Etter en meget innholdsrik dag, var det på tide å returenere kl 1600. På returen var det helt fullt og vi fant oss seter på siste rad, eneste rad med ledig vindusplass. Returen også på rute.
Var tilbake på hotellet tidsnok til å få med oss solnedgangen.
UA3 Okt 9 14:56 PM ORD-OGG First Class sete 1H og J B777 Domestic Version
7 netter går fort, det var klart for å komme seg hjem til høstvær i Chicago. I motsetning til vanlig, har UA valgt å kalle returen også for UA3...
Vi hadde også rad 1 på returen, men 2 seteren ved vinduet, 1H og J. Igjen, mye mer plass til bena på rad 1, mye mer enn på de andre radene i F.
Etter en 20 minutters flytur, var det klart for en mellomlanding på Kona for å slippe av og ta på flere passasjerer. Grunnen til dette er vel først og fremst at rullebanen på Maui kun er på 7000 fot, noe som gjør det umulig for en 777 å ta av med fullt hus og 50.000 kilo drivstoff. Rullebanen på KOA er over 10.000 fot lang.
Hawaii Big Island er det stikk motsatte av Maui. Rullebanene er omringet av lava og landskapet jeg kunne se så ut som ei vulkanøy, mens Maui er meget frodig. Flyplassen KOA er utendørs, ingen docking, du går ned den lange trappa, de fleste fikk for første gang se hvor mektig stor 777en med motorer er. Vi måtte alle gå av for cleaning, glemte dessverre kameraet ombord.....
Vel oppe i lufta igjen var det klart for mat. Middagen var flyndre eller biff. Det ble biff igjen, denne var ikke akkurat god, så jeg skippa den, men koste meg med salaten og røsti potetene. Fruen synes det smakte ok, så hun spiste den faktisk :p . Etterpå var det Sundae is igjen, tv titting og en lur før vi landet i Chicago kl 05:34 i god tid før rute.
Bryllupsreisen var over
Nå til bildene
Akkurat kommet hjem til Chicago fra Hawaii. Tok en del bilder, her kommer rapporten:
UA3 Okt 2 10:00 AM ORD-OGG First Class sete 1E og F B777 Domestic Version
Etter en meget innholdsrik bryllupshelg med over 30 gjester fra Norge, våknet jeg klokka 0730 mandags morran. Hadde hatt mamma, brodern og en tante boende i over en uke og mamma er alltid først oppe, så når jeg skulle sette på kaffen, var den allerede ferdig :D
Muttern og tante skulle bo hos meg til lørdagen og leke turister i Chicago. Brodern skulle fly til LGA akkurat samtidig som vårt fly gikk til Maui, så vi delte taxi til ORD.
Taxien henta oss presis kl 0815, ingen trafikk, men elendig vær, regn og torden. Vel fremme på flyplassen tok vi farvel med brodern og gikk ut til C concoursen i terminal 1, gaten vår var C16. Tok med oss et par Bagels og et par Blueberry Muffins. Dette er jo en 8 timers tur som man bruker en innenriks versjon av 777 til, var litt bekymret for at servicen ombord i F var lik den man er vant til på andre innenriks fly, derfor provianten ^_^ . Det viste seg at min bekymring var bare tull. Til Hawaii har UA en helt spesiell service, inkludert Champagne i F.
Vel fremme ved gaten var det lett å se at denne avgangen skulle til en feriedestinasjon. Så ut som en skikkelig charter gate. Boarding startet 40 minutter før avgang, UA har pakket inn relativt mange seter på denne 777en, 348 totalt, hvorav 36 i F, 2+2+2
Vel ombord, fant vi våre 2 midtseter. Relativt mange "honeymoonere", vil vel tippe at 30% av alle passasjerer var nygifte, over 90% var par ombord.. Kjempehyggelig stemning om bord, meget bra crew.
Pushback på tid, Champagne i hånd og siden denne 777en var pakkfull av både pax og cargo, var det behov for en lang rullebane, hørte på Ch9 at kapteinen ønsket 32L. I det trafikkmønsteret flyplassen da var satt opp til betydde det konflikt med 2 rullebaner, en for take off, en for landing. Med andre ord, tårnet må forhandle med approach for å få rom for oss til å ta av, noe som er meget vanskelig. Etter at vi hadde ventet en god stund ble vi beordret å stenge av motorene på enden av rullebane 32L og vente i 40 minutter. UA 1 ORD-HNL i samme situasjon som oss, fikk samme beskjed og shutta ned rett bak oss. Mange restriksjoner grunnet vær gjorde at O'Hare var litt av et kaos...
Etter 40 minutter fyrte vi opp en av motorene, men vinden hadde snudd og både vi og UA1 fikk beskjed om å taxe til 14R, samme bane, men andre siden... Begge kapteinene var bekymret for drivstoff situasjonen. Kapteinen på UA 1 spurte forsiktig en meget stresset mann i tårnet om når man kunne regne med take off fra 14R. Svaret kom kontant "Tuesday" :colgate:
Vel fremme fikk vi klarert take off umiddelbart og UA 1 fulgte rett bak oss. Ble klarert til 35.000 som ble vår høyde den dagen.
På tide å legge fra seg kanal 9 og kose seg litt. Etter en runde med varme nøtter og valgfri drikke, inkludert Champagne og Maitai som kun serveres på flighter til Hawaii, var valget indrefilet eller Mahi Mahi. Det ble biff på oss begge. Forrett var en salat med vinaigrette. Biffen var mør og god. Det var overraskende god plass til bena på rad 1, men setene mangler fotstøtte.
På alle Hawaii flightene til UA blir alle passasjerene invitert til å delta på the halfway game. Du får vite motvind, fart etc. og leken går ut på å gjette når vi på sekundet passerer halveis. Jeg var 3 minutter unna.. Var faktisk en pax som gjetta på sekundet!!
Etter iskrem sundaen med pralines sausen var fortært, tok det ikke mange minuttene før fruen sovnet av. Jeg kikket litt på TV før jeg sovna, fikk kun sove ca. 1 time.
Ca. halvannen time før landing, fikk vi servert måltid nr. 2, et fruktfat med ost og en sandwich etterfulgt av UAs varme Chocolate chip cookie og Starbucks kaffe
Flyturen gikk meget raskt, vi landet bare ca. halvtimen sen.
Vel fremme sto vår røde Mustang Cab. og ventet på oss, etter et lite pit stop på Costco for å plukke opp øl, vann og snacks, bar det rett til hotellet, Westin Maui Hotel and Spa. Vi ble oppgradert til et premium deluxe ocean view rom og det sto en flaske Champagne og ventet på oss. Utsikten fra balkongen var fantastisk!!
AQ63 Okt 6 9:00 AM OGG-HNL en klasse, sete bak vingen B737-200
AQ224 Okt 6 16:00 PM HNL-OGG en klasse, sete på siste rad B737-200
Ahh, en flydag med en 732! Ikke et vindpust da vi sto opp 0700 for å stikke på en dagstur til Honolulu og Pearl Harbor. Etter en kjapp dusj, tok vår kjøretur til flyplassen ca. litt over halvtimen. Grunnen til vi valgte Aloha, var først og fremst UA poeng, deretter at de opererer disse flightene med 732. Har ikke flydd 732 på mange år og gledet meg til det.
Krigen om Hawaii foregår mellom Hawaiian, Aloha og Go! Det sistnevnte selskapet er jo relativt nytt og bruker 50 seter CRJs. De selger setene meget billig, noe som har senket prisene betraktelig for alle selskapene.
En CRJ fra Go! landet mens vi spiste frokost. De snudde flyet på 12 minutter! Fullt fly både inn og ut!
Vel fremme ved vår gate, er det vel trygt å si at interiøret på flyplassen OGG har behov for en skikkelig make over.. (se bilde)
Inne i flyet virket det større enn de 737ene vi vanligvis reiser med, dette grunnet de små baggasjehyllene over oss.
Flyet var ca. 50% fullt, fant en plass rett bak motoren slik at jeg kunne få med meg reverse thrusten :D
Pushback på rute, tok av mot nord. Take off som en gammel 727, brukte lang tid på å stige :D
Fantastisk utsikt på turen, vi fikk servert en kopp kaffe og guava juice på en 25 minutters tur.
Landet mot øst på HNL på rute. Fikk tatt flere bilder igjennom et meget slitt glass...
Etter en meget innholdsrik dag, var det på tide å returenere kl 1600. På returen var det helt fullt og vi fant oss seter på siste rad, eneste rad med ledig vindusplass. Returen også på rute.
Var tilbake på hotellet tidsnok til å få med oss solnedgangen.
UA3 Okt 9 14:56 PM ORD-OGG First Class sete 1H og J B777 Domestic Version
7 netter går fort, det var klart for å komme seg hjem til høstvær i Chicago. I motsetning til vanlig, har UA valgt å kalle returen også for UA3...
Vi hadde også rad 1 på returen, men 2 seteren ved vinduet, 1H og J. Igjen, mye mer plass til bena på rad 1, mye mer enn på de andre radene i F.
Etter en 20 minutters flytur, var det klart for en mellomlanding på Kona for å slippe av og ta på flere passasjerer. Grunnen til dette er vel først og fremst at rullebanen på Maui kun er på 7000 fot, noe som gjør det umulig for en 777 å ta av med fullt hus og 50.000 kilo drivstoff. Rullebanen på KOA er over 10.000 fot lang.
Hawaii Big Island er det stikk motsatte av Maui. Rullebanene er omringet av lava og landskapet jeg kunne se så ut som ei vulkanøy, mens Maui er meget frodig. Flyplassen KOA er utendørs, ingen docking, du går ned den lange trappa, de fleste fikk for første gang se hvor mektig stor 777en med motorer er. Vi måtte alle gå av for cleaning, glemte dessverre kameraet ombord.....
Vel oppe i lufta igjen var det klart for mat. Middagen var flyndre eller biff. Det ble biff igjen, denne var ikke akkurat god, så jeg skippa den, men koste meg med salaten og røsti potetene. Fruen synes det smakte ok, så hun spiste den faktisk :p . Etterpå var det Sundae is igjen, tv titting og en lur før vi landet i Chicago kl 05:34 i god tid før rute.
Bryllupsreisen var over
Nå til bildene