Log in

View Full Version : Spørsmål og svar om å reise med Norse (billetter, bagasje, innsjekk m.m.)

adressa
01-09-2022, 20:19
Hei.
Jeg skal reise med Norse fra Oslo til London og jeg kommer fra Trondheim samme dagen som jeg reiser videre.

Spørsmålet mitt er om jeg må gå ut og sjekke inn på nytt eller kan jeg gå direkte til utenriksterminalen når jeg kommer fra TRD ettersom jeg har kun håndbagasjen.

LN-MOW
01-09-2022, 20:30
Sjekk inn på nett (hvis mulig) og gå rett over.

LN-RTP
01-09-2022, 23:26
Sjekk inn på nett (hvis mulig) og gå rett over.

Det trodde vi også, men spurte Widerøe Ground Handling som fortok innsjekk og dem sa vi måtte sjekke inn, selv om vi bare hadde cabin bagasje: Så vi sto i kø i over en time selv om det var foran Premium skranken.
Gikk også fem på for vi trodde helt sikkert at Premium var Fast Track, men den gang ei.
Dårlig start på turen.
Hvis det er bedre nå hører jeg gjerne på oppdatering, håper det.

Discus
02-09-2022, 10:09
Det trodde vi også, men spurte Widerøe Ground Handling som fortok innsjekk og dem sa vi måtte sjekke inn, selv om vi bare hadde cabin bagasje
Sjekket du inn på internet og så måtte du gå i skranke? Eller var du sjekket inn på nett, og så måtte du i skranke?

LN-RTP
02-09-2022, 12:30
Sjekket du inn på internet og så måtte du gå i skranke? Eller var du sjekket inn på nett, og så måtte du i skranke?

Skekket inn på Internet 24 timer før avgang. trykket ut boarding kort og møtte opp på Gardemoen. Gikk til skranken 3 timer før avgang hvor det var
kø med 250 pax som var i samme ærend. Spurte om vi trengte dette og fikk JA til svar.
Stod i køen og sjekket inn nok en gang.
Nesten samme i Fort Lauderdale, sjekket inn 24 timer før avgang, skrev ut boarding kort, gikk IKKE til innsjekks skranken men gjennom sikkerhets kontrollen og til gate.
Ble der opplyst om at alle som IKKE hadde sjekket inn ved skranken måte stille seg i køen og ta en innsjekk der og da like før avgang. Derfor ble vi forsinket, mange som ikke gikk til skranken pga bare kabin bagasje så vi var vel 50-60 pax som sto i kø ved gaten i 20-30 minutter.
Dette var ren sikkerhetskontroll ble det opplyst, pass måtte vises og godkjennes og et klistre merket ble limt bakpå passet.
Håper det er bedre nå med TSA Pre-Check, Fast Track, samt rett til gate om man reiser uten bagasje. Eller kanskje ikke..:cry:

KnutW
02-09-2022, 13:11
Det kan virke som Norse har droppet ned et par hakk ift. Norwegian?
Premium på Norwegian inkluderte vel automatisk fast track?

Discus
05-09-2022, 08:00
Dette var ren sikkerhetskontroll ble det opplyst, pass måtte vises og godkjennes og et klistre merket ble limt bakpå passet.

Da virker det som de ikke gjør dokumentsjekk på gate, men kun vil ta det i skranken. Men det ser ut som man hvertfall kan slippe manuell skranke på OSL:

If you have checked in online and have checked bags to check in at Oslo airport, please proceed to the airport kiosks to print your bag tag prior to dropping it at the bag drop desks.

https://help.flynorse.com/articles/at-the-airport/checked-bags-to-check-in-at-oslo-airport/62e528068fe70020b0ae1402
Det kan virke som Norse har droppet ned et par hakk ift. Norwegian?
Premium på Norwegian inkluderte vel automatisk fast track?
Står ingen ting om det på sidene deres, og det er heller ikke tilvalg på OSL-JFK om man forsøker å booke vanlig eller premium.

Hypern
05-09-2022, 10:02
Skekket inn på Internet 24 timer før avgang. trykket ut boarding kort og møtte opp på Gardemoen. Gikk til skranken 3 timer før avgang hvor det var
kø med 250 pax som var i samme ærend. Spurte om vi trengte dette og fikk JA til svar.
Stod i køen og sjekket inn nok en gang.
Nesten samme i Fort Lauderdale, sjekket inn 24 timer før avgang, skrev ut boarding kort, gikk IKKE til innsjekks skranken men gjennom sikkerhets kontrollen og til gate.
Ble der opplyst om at alle som IKKE hadde sjekket inn ved skranken måte stille seg i køen og ta en innsjekk der og da like før avgang. Derfor ble vi forsinket, mange som ikke gikk til skranken pga bare kabin bagasje så vi var vel 50-60 pax som sto i kø ved gaten i 20-30 minutter.
Håper det er bedre nå med TSA Pre-Check, Fast Track, samt rett til gate om man reiser uten bagasje. Eller kanskje ikke..:cry:

Dette er vel en litt spesiell greie med USA flyginger at de vil ha en ekstra kontroll. Men vanligvis når jeg har reist med SAS på OSL har denne kontrollen funnet sted på gate enten på OSL eller CPH om jeg har reist via der.

Discus
08-09-2022, 11:16
Dette er vel en litt spesiell greie med USA flyginger at de vil ha en ekstra kontroll.
Pass skal scannes til og fra USA (og noen andre land) og noen gjør det i gaten, andre velger egne skranker/innsjekk for det.

LN-RTP
02-11-2022, 12:28
Får ikke trykket boarding kort på Norse lenger.
Må innom skranken enten man vil eller ikke.
Er det likedan i Norge også?
Lang kø ved skranken sist jeg var der..:cry:

andreas_a
02-11-2022, 13:15
Får ikke trykket boarding kort på Norse lenger.
Må innom skranken enten man vil eller ikke.
Er det likedan i Norge også?
Lang kø ved skranken sist jeg var der..:cry:

Ja, det er slik det er med Norse nå. Fant info om det til slutt på sidene deres når jeg var ute med dem for en måneds tid siden.

LGW og OSL opplevde jeg heldigvis ingen kø når kortet skulle hentes

LN-RTP
02-11-2022, 13:59
Ja, det er slik det er med Norse nå. Fant info om det til slutt på sidene deres når jeg var ute med dem for en måneds tid siden.

Ja, får bare være tidlig ute ved skranken da, men det skal visst være egen luke for premium og ifølge sete kartet var det litt under 50% belegg foran.

LN-RTP
03-11-2022, 14:24
Da er den flyturen overstått, det gikk stort sett på skinner..
Avgang 22:00, skrankenei FLL skulle åpne 18:00, men ble ikke bemannet før 18:10.
Det var 4-5 skranker ved Norse på skjermene, en av dem sto det Premium på.
Jeg var først i køen for en gangs skyld så det gikk kjapt.
(Damen bak skranken sa at ombordstigning begynner 22:00, jeg spurte om det var forsinkelser på gang, men hun sverget at flyet var i rute. Jeg sa at avgang var kl 22:00.
Fant ut at hun ikke skjønte 24 timers klokken og trodde 9pm var 22:00)
Pass kontrollen var det null kø 18:20, men sikkerhets kontroll gikk utrolig sakte, 20-25 minutter med bare 7-8 pax foran meg, dermed hopet det seg opp med folk og mye roping og kaos, som er vanlig på Florida flyplasser.
Det var god plass ved gaten siden flyet var bare halvfullt.
Fikk prøvd en Cubansk restaurant jeg ikke har sett før, rice and beans with fried plantains var innfor of kan anbefales.)
Boarding var kjapp og flyturen bra, men maten var bare noe tjafs i en pappeske.

LN-RTP
09-11-2022, 11:20
På flytoget i Drammen nå, på vei til FLL med Norse.
Tidlig ute for å komme først i innsjekks køen, som vanlig bare
kabin bagasje.
Håper dem får et bedre system etter hvert så man slipper det tullet..:cry:

Orkan på vei til Florida, det er meldt side vind på opptil 35 knop i kastene
og med pøsregn og våt bane kan det lett bli alternate airport.

Oppdatering:
Det gikk greit å sjekke inn på Gardemoen: 4 skranker for Norse: 2 Premium
og 2 for economy. (Skrankene var betjent av Widerøe folk)
Jeg var Nr. 3 i køen for Premium, ventet 15 minutter før det ble min tur, da hadde
systemet satt seg fast så det tok 10-12 minutter å få boarding kort.

Så for å oppsummere: På Gardemoen åpner skrankene 3 timer før avgang, i Fort Lauderdale
4 timer før og alle må til skranken selv uten bagasje.

LN-RTP
10-11-2022, 03:22
Snipp Snapp Snute så var den ferien over og nå må man tilbake til striskjorte og havrelefse i Florida.
Landet med Norse 787-900 i FLL for litt over en time siden.
Vi kom inn før tiden til tross for at en orkan/sterk storm var i området og vi måtte fly omvei over Tampa.
(Personlig hadde jeg en lite veddemål om at vi kanskje måtte lande i Miami siden Fort Lauderdale hadde TAF på 35 knop side vind i regn og mørke.)
Været var litt bedre enn meldt og jeg syntes (synse i fortid?) at flygerne gjorde en veldig bra jobb, det gikk nesten som på skinner, med en meget fornuftig touch-down og full revers på motorene. (Har aldri hørt så mye revers på en 787 før)
Jeg satt ved vindu sete foran vingen og tok video av short final og landing, kanskje laster jeg opp til you tube og lenker her, men det var ikke noe dramatikk, bare litt risting.

Mat på turen var også 200% bedre enn forrige FLL-OSL-FLL tur i Juni 2022.

Denne turen med Norse får derfor terningkast 6 på VG skalaen: Jeg var rimelig imponert og det skal mye til..:rolleyes:

LN-RTP
10-11-2022, 22:36
Her er video og landingen på FLL like før orkanen Nicole kommer på besøk.
Lite dramatikk og normal landing, skjønt det ser ut som vi treffer hardt, men gjorde det ikke.
(På våt bane bør man ikke prøve å smøre flyet på, det kan bli vann planing, derfor skal man la flyet treffe godt, men ikke hardt)
Ikke tvil om at B-787 har et avansert auto landings system, aner ikke om det var auto eller manuelt men i denne bransjen er det resultatet som teller.
Det ble full revers som seg hør og bør, men det høres ikke på videoen, muligens et støy filter på iPhone 14 som dekker over sterke lyder.
Som sagt, meget bra utført, Norse kan være stolt selv om det så ut som rutine. (Orkan er dog sjelden rutine) :cry:

Norse 787-9 Landing FLL just before hurricane Nicole makes landfall
https://youtu.be/5UCXF1ebQSI

KnutW
10-11-2022, 23:50
Tror du skal prøve å legge ut videoen en gang til. Både her på forumet og ved copy+paste i YouTube kommer den som «Not available»

Martin
10-11-2022, 23:54
Tror du skal prøve å legge ut videoen en gang til. Både her på forumet og ved copy+paste i YouTube kommer den som «Not available»

Han må endre innstillingen til noe annet enn privat.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221110/117cfba96ce962a83e9b5af0935cd335.jpg

Fnate
11-11-2022, 09:32

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221110/117cfba96ce962a83e9b5af0935cd335.jpg

For vår superhelt LN-RTP må vel endringen bli til "Pirat"?

LN-RTP
11-11-2022, 12:14

Da er det endret fra privat til For Allmuen

Også godkjent for barn. Prøv igjen :cool:

andreas_a
11-11-2022, 12:29
Innstilling på UTube eller på forumet?
Har lagt ut videoer før som funket fint, skal lete litt og se hva som har skjedd med denne.

På Youtube :)

LN-RTP
11-11-2022, 12:50
New and improved settings:

Norse 787-9 Landing FLL just before hurricane Nicole makes landfall
https://youtu.be/5UCXF1ebQSI

Futura
08-01-2023, 13:09
Er det noen som skjønner hvorfor sete 11H, som er midten på fremste 3 seter, på høyre side i Economy og 27D, som er venstre sete i midtre 3seter på første rad i bakre Economy. alltid er reservert?

Dersom vi hadde bestilt det samme i dag, som vi bestilte i romjulen, 2pax i premium T/R FLL så ville vi i dag betalt 11000kr+ mer en det vi betalte. Av 56 premiumseter, er nå 25 reservert på til FLL 18.01 og 15 på returen 27.01.

Someone
24-03-2023, 14:16
Norse flytter til T7 på JFK fra kommende helg

https://twitter.com/flynorse/status/1639240616931360769

Futura
14-06-2023, 21:51
I anledning Norse's 1 års dag i dag har de en ukes salg. Ser ut som om tilbudene starter i august. Bangkok 2974,- per veg 5959,- i Premium, selvfølgelig utenom ferier. LA: 2188/4631, fra LA 2081/4392 NYC:1491/3194 retur:1417/3186 FLL/Miami: til 1867/4277 retur 1638/3960

LikerFlyturer
18-06-2023, 17:57
Slo til på BKK i november!

Noen andre som har flydd med Norse i det siste? Har de fortsatt ikke mobilt boardingkort?

Noen som har flydd med de, og vet hvor strenge de er på håndbaggasje på OSL? Er det måling, eller er de like fraværende som gateagentene til Norwegian?

Futura
19-06-2023, 19:55
Slo til på BKK i november!

Noen andre som har flydd med Norse i det siste? Har de fortsatt ikke mobilt boardingkort?

Noen som har flydd med de, og vet hvor strenge de er på håndbaggasje på OSL? Er det måling, eller er de like fraværende som gateagentene til Norwegian?
Min erfaring er at man alltid må innom innsjekkings skranken, for å få nytt boardingkort. Man kommer seg gjennom security med selvprintet, men det stopper ved boarding.
Jeg synes de har vært overraskende slappe med å sjekke bagasjemengden pax tar med ombord, i forhold til hva folk har betalt. Nå har jeg bare flydd fra OSL 2 ganger. Åpningsturen til FLL for 366 dager siden som var litt spesiell, med snorklipping og servering før avgang og de 3 andre har jeg i Premium, dog har jeg boardet litt sent, sammen med Economy. Det var også dårlig belegg, spesielt på turene i Januar, med ca 1/3 belegg i Eco.

Chriscross
12-09-2023, 21:21
Endel datoer i vinter med LAX-LGW Premium $318 OW. Fikk epost fra flyertalk.

Futura
19-09-2023, 11:43
Jeg følger som vanlig litt med på setereservasjonene hos Norse. Når vi skal hjem fra BKK, 04.02 er det 11 reserverte seter i Premium inkludert våre i 2G og J men for de som skal til BKK før jul er det reservert:19 desember: 12, 21.12: 5 og 23.12 er det bare 4 reserverte. Merkelig lite på 21 og 23 desember. Og merkelig at folk som betaler 12-15k for en billett, ikke tar seg råd til setereservasjon.
På den annen side synes vi det var såpas billig at vi tok det med og kom opp i 11k totalt for vår reise.

LikerFlyturer
13-10-2023, 02:55
Noen som har flydd med Norse i det siste og vet om man fortsatt må igjennom manuelle innsjekkingsskranker? Flyr fra Bergen via Oslo til Bangkok, så hadde jo vært greit å slippe å gå igjennom sikkerhetskontrollen i Oslo.

bihaeng
13-10-2023, 06:47
Men hva skjer med flytiden (14t15min) ? Fikk samme melding, og nå spøker det for videreforbindelsen (som heldigvis er fleksibel). Flyr de på en motor, eller er det bug i systemet?

Futura
14-10-2023, 13:29
Men hva skjer med flytiden (14t15min) ? Fikk samme melding, og nå spøker det for videreforbindelsen (som heldigvis er fleksibel). Flyr de på en motor, eller er det bug i systemet?Jeg synes det høres mye ut med 14:15. Har de allerede beregnet å fly rundt midtøsten, etter oppblomstringen i Israel-PLO konflikten? Nå vet ikke jeg hva som er "normal" flytid BKK-OSL. Men den skal vel ikke være så veldig mye mer enn Norwegian hadde pre corona, når de nå også må utenom Ukraina.
Det er fremdeles 3,6 måneder (04Feb) til jeg skal fly strekningen, så jeg blir ikke overrasket om flytiden kan bli endret enda en gang innen det. Så er jeg enda mer glad jeg skal reise i Premium. 14:15 på turistklasse i en 787 er lenge.
14:15 kurerer vel all glede ved å fly for en god stund. Dette vil være feriens 11 til 14tende flight(ikke alt booket enda) Blir det også siste flytur i 2024?

LikerFlyturer
15-10-2023, 01:43
Jeg synes det høres mye ut med 14:15. Har de allerede beregnet å fly rundt midtøsten, etter oppblomstringen i Israel-PLO konflikten? Nå vet ikke jeg hva som er "normal" flytid BKK-OSL. Men den skal vel ikke være så veldig mye mer enn Norwegian hadde pre corona, når de nå også må utenom Ukraina.
Det er fremdeles 3,6 måneder (04Feb) til jeg skal fly strekningen, så jeg blir ikke overrasket om flytiden kan bli endret enda en gang innen det. Så er jeg enda mer glad jeg skal reise i Premium. 14:15 på turistklasse i en 787 er lenge.
14:15 kurerer vel all glede ved å fly for en god stund. Dette vil være feriens 11 til 14tende flight(ikke alt booket enda) Blir det også siste flytur i 2024?

Jeg bestilte til BKK med avgang i november, og da var det 12 05 østover og 13 timer vestover, men nå er det endret til 12 30 østover og 14 15 vestover. De har også endret avreisetid med nesten 3 timer tilbake fra oppsatt originaltid. Det er jo ikke helt heldig for alle, og ikke fikk jeg noe melding om det heller...

bihaeng
04-11-2023, 09:26
Og da var første tur BKK-OSL unnagjort. Flytid på 12:14, ganske nøyaktig 2 timer mindre enn rutetid. Hva er hensikten med dette?

KnutW
04-11-2023, 10:56
Og da var første tur BKK-OSL unnagjort. Flytid på 12:14, ganske nøyaktig 2 timer mindre enn rutetid. Hva er hensikten med dette?

Ikke bland sammen rutetid og flytid. Rutetiden er block-block, og enkelte steder er det ikke uvanlig med opptil 30-40 minutter på bakken i travle perioder.
To timer er et stort avvik, men på såpass lange strekninger kan vindforholdene utgjøre opptil én time forskjell i flytid.

bihaeng
04-11-2023, 16:07
Ikke bland sammen rutetid og flytid. Rutetiden er block-block, og enkelte steder er det ikke uvanlig med opptil 30-40 minutter på bakken i travle perioder.
To timer er et stort avvik, men på såpass lange strekninger kan vindforholdene utgjøre opptil én time forskjell i flytid.

Den er grei. Men sammeligner man eks. snitt flytid hos Thai på BKK-CPH med rutetid, er marginene betydelig mindre. Snitt flytid (fra FR24) er 11:36, rutetid 12:05. SIN-CPH med SIA er hhv. 12:50 og 13:45.

Nå gjenstår snitt flytid for Norse å se an, men kan det være for å redusere evt. EU-kompensasjon ved forsinkelser? Eller er det bare manglende erfaring som gjør at de tar i på rutetiden?

KnutW
05-11-2023, 00:08
Hvor mange flyvninger og i hvilken periode bruker de til å betegne snittet?

geha
05-11-2023, 12:56
Har en følelse av at Norse priser seg høyt. Skal en tur til Bangkok fra midten av januar med retur første uke i februar. Har søkt en del både på Finn og selskapenes egne sider. Legger til grunn innsjekket bagasje, håndbagasje, måltider og setereservasjon. Kan være litt fleksibel på datoene, likevel ende jeg på 15-16 000 på Norse, 13-14 000 SAS, litt rimeligere på Finnair enn SAS, rundt 11 000 Qatar og drøye 10 000 Emirates.

Det er bildet akkurat nå. Det kan selvfølgelig endre seg.

Ja, jeg vet det er kun Norse som flyr direkte, men likevel gitt at de profilerer seg som lavpris tar de frisker priser. Men klarer de fylle flyene med disse prisene, så er det vel bare fryd og gammen for dem.

Jeg endte hos Emirates.

Hypern
05-11-2023, 13:03
Har en følelse av at Norse priser seg høyt. Skal en tur til Bangkok fra midten av januar med retur første uke i februar. Har søkt en del både på Finn og selskapenes egne sider. Legger til grunn innsjekket bagasje, håndbagasje, måltider og setereservasjon. Kan være litt fleksibel på datoene, likevel ende jeg på 15-16 000 på Norse, 13-14 000 SAS, litt rimeligere på Finnair enn SAS, rundt 11 000 Qatar og drøye 10 000 Emirates.

Ja, jeg vet det er kun Norse som flyr direkte, men likevel gitt at de profilerer seg som lavpris tar de frisker priser. Men klarer de fylle flyene med disse prisene, så er det vel bare fryd og gammen for dem.

Jeg endte hos Emirates.

Bangkok er en destinasjon hvor prisene har blitt veldig stive. HUsker de dagene hvor man kan kunne få en businessbillett med Qatar ned mot 10-15 lapper. Det er det bare å drite i nå for å si det sånn selv om prisene nå er noe lavere enn de var for bare et år siden hvor det var helt galematias priser til BKK. Nå er jo selvsagt kostnadene gått opp til Bangkok pga Russland er stengt så det er jo en del av bildet selvsagt. Men for Qatar og EK er jo ikke Russland stengt (men usikker på om de flyr over Russland fra europeiske destinasjoner likevel)

bihaeng
14-11-2023, 05:37
Hvor mange flyvninger og i hvilken periode bruker de til å betegne snittet?

Usikker, ser ut til å gå en tid tilbake. Men nå har Norse igjen endret flytiden. Ny flytid satt til 13t 30min.

Futura
14-11-2023, 10:35

Jeg endte hos Emirates.
Står man på mailinglista dems, får man beskjed om når de har salg, som er ca hver 45 dag. Dog har de hatt lite salg til BKK, det har stort sett vært over Atlanteren. Vi betaler 11208,- for 2 i Premium, med sete reservasjon når vi fly hjem fra BKK 04 Februar. Vi har foreløpig ikke betalt for innsjekket bagasje, da vi muligens klarer oss med 10kg cabinkoffert + ca 5kg liten veske/sekk

Hansa
16-11-2023, 11:46
OSL-BKK snart. 30 min kø for å sjekke inn 3 og en halv time før avgang. Vi har bestilt uten håndbaggasje, og man måtte nedi kassen for å måle.
Jeg slapp å betale, partner ikke. Hyggelig mann i innsjekk, men det var jo fra Widerøe Handling.

5 timer layover i Bangkok for connection til Hanoi. Stay tuned.

Hansa
17-11-2023, 04:11
Pros:
Veldig hyggelig betjening
Helt OK seter
Lademulighet for USB

Cons:
Hovedmåltidet var en scam. 322 kroner for noen kyllingbiter i saus og en liten sjokolademousse. Og et lite glass cola. Kjøp heller mikrobølgeovnmaten deres for halve prisen.
Middels underholdning, dårlig utvalg i filmer

Someone
09-01-2024, 19:00
Er det nytt at man nå kan bestille fra setet og skjermen, eller har de alltid hatt dette?

https://twitter.com/flynorse/status/1744771038104158267

Order food and drink from the comfort of your own seat? 🥪 🍷 Yes, please! 👍 We’re thrilled to be the first airline in Europe to join with @PanasonicAero and launch Panasonic's Marketplace, now allowing customers to order in-flight food and beverages through the seat back screen. This new service, designed specifically for the aircraft cabin, means no more waiting for the trolley to pass and adds an additional level of comfort and ease to our customers’ travel experience. Try it now across our fleet.

TG923
09-01-2024, 20:19
Var i alle fall bestilling via skjerm i premium da maskinene gikk for Norwegian

MountainDew
09-01-2024, 20:47
De har vekket Norwegian sitt system til live igjen med andre ord... :)

Var ikke bestilling i skjerm når jeg fløy Norse i okt 22.

LN-MOW
09-01-2024, 22:13
Selv om systemet er installert, er det ikke sikkert de hadde lisens. Men det har de tydeligvis fått seg.

Padda
24-01-2025, 14:24
Hei. Har vår første reise med Norse i februar. Normalt sett reiser vi med SAS interkontinentalt, men dette ble en impulsbestilling.

Innsjekket bagasje. Ser at H+B+D ikke kan være mer enn 158 cm.

Vet de er strikte på håndbagasje, men måler de innsjekket også, eller tar de det på "øyemål"? Har en koffert som er 160 cm nemlig.

Futura
25-01-2025, 02:29
Hei. Har vår første reise med Norse i februar. Normalt sett reiser vi med SAS interkontinentalt, men dette ble en impulsbestilling.

Innsjekket bagasje. Ser at H+B+D ikke kan være mer enn 158 cm.

Vet de er strikte på håndbagasje, men måler de innsjekket også, eller tar de det på "øyemål"? Har en koffert som er 160 cm nemlig.Jeg har aldri sett de har målt innsjekket bagasje. Den legges jo på vekta og så nøyer de seg med det er min erfaring. Dog har jeg ikke fått stått så lenge i kø og studert dette da jeg ikke har flydd annet en Premium med dem de siste årene, så da har det vært rett til skranken. Men som du skriver, nøye med vekt og mål på håndbagasje, også i Premium, selv om de har økt hva da kan ha i cabinen betraktelig fra i fjor, uten å betale ekstra. Om 15 dager skal jeg fly dem for 4 år på rad og da skal vi prøve Economy igjen, noe vi ikke har gjort siden juni 22. Heldig vis dagflight hjem fra BKK. De har økt prisene på enveis billetter såpas at det ble Economy, så skal vi heller kjøpe litt ekstra mat og drikke ombord, for det vi sparer.

Someone
25-01-2025, 07:25
Jeg har aldri sett de har målt innsjekket bagasje.

Kun lengden, den måles automatisk når man leverer fra seg bagasje på OSL nå.

Jeg har en stor bag som tidligere gikk fint med det gamle bagasjeanlegget, da brukte de øyemål. På dagens er det laser. Og den er 2cm for lang. Dog er det ikke verre jeg bare må tusle bort til spesialbagasje og sende den der, sammen med barnevogner og slikt, uten å betale ekstra med de selskapene jeg har testet den med: SK, DY, LX.