PDA

View Full Version : Sandaker-Nielsen går til Flyr

C130
01-08-2022, 11:54
Hopp og sprett mellom flyselskapene :-)

Fra E24:
Lasse Sandaker-Nielsen slutter seg til gamle Norwegian-kolleger når han nå blir strategisk rådgiver for Flyr-sjefen.

https://e24.no/boers-og-finans/i/7dbW1K/tidligere-norse-topp-gaar-til-flyr

Someone
02-08-2022, 07:16
Tittelen er litt sånn "Minister uten portefølje"...

zeffen
02-08-2022, 22:40
Tittelen er litt sånn "Minister uten portefølje"...

Mer sånn "nyttig fyr å få med på laget" tror jeg -- og strategisk rådgiver lukter jo litt som noen som får litt å si.

Det som er mest informativt om dette er at jeg vil anta han har bedt om innsikt i finansene og fremdriften/planene før han tok denne jobben og at det så trolig foreligger en plan og et prosjekt han kan tro på.

For det er mange selskaper som ville hatt denne mannen i firmaet sitt -- det må ha vært noe som lokket, tror ikke han var desperat etter muligheter.

Sånn sett tolker jeg denne ansettelsen som et meget positivt signal fra Flyr.

LN-RTP
03-08-2022, 00:14
Mer sånn "nyttig fyr å få med på laget" tror jeg -- og strategisk rådgiver lukter jo litt som noen som får litt å si.

Det som er mest informativt om dette er at jeg vil anta han har bedt om innsikt i finansene og fremdriften/planene før han tok denne jobben og at det så trolig foreligger en plan og et prosjekt han kan tro på.

For det er mange selskaper som ville hatt denne mannen i firmaet sitt -- det må ha vært noe som lokket, tror ikke han var desperat etter muligheter.

Sånn sett tolker jeg denne ansettelsen som et meget positivt signal fra Flyr.

Eller han gadd ikke pendle til Arendal lenger..?
Som når jeg jobbet for Evergreen, dem insisterte på å ha hovedkontor langt ute i ødemarken i McMinnville, Oregon.
Veldig langt unna flybasene som JFK, FRA og utestasjoner som Jakarta og Jeddah.
Vi dro til McMinnville på tekniske kurser og re-current trening men det var ikke enkelt å komme seg dit, hverken tog, buss eller fly gikk dit.
Isteden satte dem en mini-buss (Van) på flyplassen i Portland, Oregon og en av oss kjørte til McMinnville og vi disponerte denne mini-bussen så lenge kursene varte, så kjørte vi selv tilbake til Portland, parkerte bussen og fikk flybillett hjem eller til base stasjon. (Jeg var i FRA på DC-8-73 kontrakt for Air India Cargo, og senere JFK på B-747-100/200 for Air France Cargo og andre wet lease selskaper)
Dette var helt greit til det kom inn klager til selskapet at denne mini-bussen med EVERGREEN malt med store grønne bokstaver på hver side var som regel parkert utafor en strippe sjappe like ved McMinnville hver kveld.
Da fikk vi skrape og ble strammet opp ja, huttetu.
(Det er vel ikke derfor Sandaker-Nielsen slutter i Norse, men man vet aldri :cry:)

zeffen
03-08-2022, 09:02
Eller han gadd ikke pendle til Arendal lenger..?
Som når jeg jobbet for Evergreen, dem insisterte på å ha hovedkontor langt ute i ødemarken i McMinnville, Oregon.
Veldig langt unna flybasene som JFK, FRA og utestasjoner som Jakarta og Jeddah.
Vi dro til McMinnville på tekniske kurser og re-current trening men det var ikke enkelt å komme seg dit, hverken tog, buss eller fly gikk dit.
Isteden satte dem en mini-buss (Van) på flyplassen i Portland, Oregon og en av oss kjørte til McMinnville og vi disponerte denne mini-bussen så lenge kursene varte, så kjørte vi selv tilbake til Portland, parkerte bussen og fikk flybillett hjem eller til base stasjon. (Jeg var i FRA på DC-8-73 kontrakt for Air India Cargo, og senere JFK på B-747-100/200 for Air France Cargo og andre wet lease selskaper)
Dette var helt greit til det kom inn klager til selskapet at denne mini-bussen med EVERGREEN malt med store grønne bokstaver på hver side var som regel parkert utafor en strippe sjappe like ved McMinnville hver kveld.
Da fikk vi skrape og ble strammet opp ja, huttetu.
(Det er vel ikke derfor Sandaker-Nielsen slutter i Norse, men man vet aldri :cry:)

Good old Mr. Gammal Nok ;) Nei, har vært i tilsvarende situasjoner selv og er gammal nok selv også til å ha opplevd en del ting.

Poenget mitt var mer at noen som Sandaker-Nielsen nok er attraktiv utenfor flybransjen også -- i kraft av sine erfaringer -- slik at det ikke handler så mye om hvor han beveger seg fra (det lå vel litt i kortene) som hvor han velger å bevege seg til. Kunne lett se ham ta opp en rådgiver-rolle i et kommunikasjonsselskap, et annet reiserelatert selskap eller hvasomhelst som trenger en litt erfaren businessmann...

LN-RTP
03-08-2022, 15:02
Good old Mr. Gammal Nok

Ha, der tar du feil ja, ikke bare er jeg i min beste alder, men ser også
mye yngre ut.
Clean living..

Radiv
03-08-2022, 17:20
Eller han gadd ikke pendle til Arendal lenger..

Hvorfor skal han pendle til Arendal, han burde ha flyttet til Arendal, og sluppet å bo i Oslo. Det er jammen verd mye penger å slippe Oslo kaoset!

EB
03-08-2022, 17:43
Nå er han jo en godt gift mann - så her vant kanskje kjærligheten:-)

BU662
05-08-2022, 10:06
To ting irriterer med denne personal-sak.

1. Hvorfor kommuniserte man ikke denne overgang da han gikk fra Norse?
2. Flyr ledelsen blir fremstillt som en Club-of-Experts. Hvorfor trenger disse mange eksperter nå enda en nytt rådgiver? Det ene eller det andre kan ikke stemme.

Det virker fra utsiden som man har skapt en bra betalt jobb til en god gammelt venn.
Eller er han hyrt inn for å forklare de skuffende tallene og hvorfor man ligger langt bak alle sine reviderte business planer???Help me, jeg bare lurer...

storg
05-08-2022, 11:21
To ting irriterer med denne personal-sak.

1. Hvorfor kommuniserte man ikke denne overgang da han gikk fra Norse?
2. Flyr ledelsen blir fremstillt som en Club-of-Experts. Hvorfor trenger disse mange eksperter nå enda en nytt rådgiver? Det ene eller det andre kan ikke stemme.

Det virker fra utsiden som man har skapt en bra betalt jobb til en god gammelt venn.
Eller er han hyrt inn for å forklare de skuffende tallene og hvorfor man ligger langt bak alle sine reviderte business planer???Help me, jeg bare lurer...

Når det gjelder punkt 1. så kan det vel være så enkelt som at det ikke var avtalt. Men at det ble avtalt etterpå.

Sent from my iPhone using Tapatalk