PDA

View Full Version : Glad mandag:-)

EB
01-08-2022, 05:39
God morgen fra gate 1 på Ris. Klar for Alfa Romeo full flex til herregården i Orkanger. Nyt ny måned:-)

dc-8-63
01-08-2022, 06:10
God mandag fra oss i vest, som i loepet av uken drar lengre vest vekk fra de som ikke liker astmatikere, vi maa finne en oey et samfunn hvor alle er velkomne - uansett hvilke utfordringer vi er foedt med.

fluxie
01-08-2022, 06:34
God morgen fra Mjøndalen. Her er alle velkomne uansett hva man sliter med. Uansett, første dagen tilbake på jobb etter ferien, det skal bli deilig. Siste jeg gjorde før ferien var månedsavslutning for juni, og i dag blir det månedsavslutning for juli. Sikkert tegn på at man har hatt en lang nok ferie er at man gleder seg til å komme inn på kontoret igjen.

Ønsker alle en flott dag, og en fantastisk august!

Someone
01-08-2022, 06:58
God morgen fra Tourrettes sur Loup. Litt utendørs hyttekontor på morgenkvisten, mens en AF A318 på vei til Lyon gikk over her. Får vel etterhvert ta lokket av bassenget. Fin tur ned med SAS i går, med nok plass til ledig midtsete bak hos oss. Og eneste sted med mye kø var for å kjøpe kanelboller på Bit på OSL. Selv bagasjeutlevering og leiebil på NCE gikk raskere enn pre-korona. Ha en fin dag

SK384
01-08-2022, 07:27
God morgen fra Kongsberg.

Jeg fikk dessverre feber i går kveld og i min situasjon er det ensbetydende med en tur til sykehuset. Prøvene som ble tatt i går kveld var heldigvis ikke så ille, så legene har forespeilet meg et kort opphold denne gang. Det blir antibiotika intravenøst et par dager og deretter er planen å fortsette med tabelleder hjemme. Sønnen og meg skal jo prøve oss på en ferietur på lørdag til Danmark og Sverige og om det ikke dukker opp noe uforutsett så skal jeg da det greit

Twin Otter
01-08-2022, 07:55
God morgen fra Forus. Ny uke nye muligheter. Merker på morgentrafikken at fellesferien er over for denne gang. Etter jobb blir det en date med kona siden vi feirer bryllupsdag i dag. Ha en fin en!

Henshaw
01-08-2022, 08:01
Morn fra Kolsås. Arbeidsledigheten er her, men varer bare en uke. Innen den tid skal minstemann i barnehagen så man får vel sjekke om man har det nødvendige av klær og matbokser

TriStar
01-08-2022, 08:17
God morgen fra kontorkontoret. Sakte tilbake til normalen, men fortsatt litt feriestille både på kontoret og i kalenderen. Men en liten jobbreise på gang, SAS til Sola i ettermiddag. Ønsker alle en finfin uke[emoji3]

Ruby
01-08-2022, 08:48
Gooood morgen fra hula i Bergen. Her sitter en å blomstrer fremfor et par dusinvis skjermer. Rolig, enn så lenge. Ute er været ganske fint, men selvfølgelig litt for kaldt, men friskt og fint er det.
Teller ned til en liten sensommer-tur og er kommet til T-18
Ha en nydelig mandag :)

SudCaravelle
01-08-2022, 08:57
God morgen fra bortekontoret hvor man har hoiet siden 07.30. Denne sommeren gikk jaggu fort.. Finalen på sørlandet ble en klisje av norsk sommer med vannski, svaberg, griskjøring i båt og noen fantastiske sjømatmiddager.

Mye brune, trøtte og fine mennesker i gatene i dag tidlig som sikkert har opplevet litt av hvert.

Nå ser det ut som tidsklemma snart er på vei igjen.

learjet
01-08-2022, 09:23
God morgen fra bortekontoret.

Godt å være tilbake her etter en uke på hjemmekontor og covid.
Med full ferieavikling på flere av kontorene, så var det liksom ikke noe alternativ å melde seg syk. Så hjemmekontor og paracet var en knall kombinasjon.
Konkluderte med at det var greit å bli smittet først når man er trippelvaksinert. Kjenner at det ikke hadde vært gøy med denne hvis man hadde fått full effekt....

Ellers er det greit mye å gjøre. Månedsavslutning, og med litt lett hjernetåke forrige uke, så blir det litt ekstra i dag.

S

Hypern
01-08-2022, 09:45
God morgen fra Clarion Collection Folketeateret. Hadde noen bonuspoeng til overs så mens jeg satt på Valdresekspressen bestemte jeg meg for å skjemme bort litt meg selv. Nå har jeg akkurat tatt frokost også henger jeg vel litt på rommet før jeg sjekker ut og drar med tbanen hjem. Fint hotell egentlig, kan anbefale dette om man trenger et hotell sentralt i Oslo med ikke altfor halvgærent prisnivå. Også har de jo et kveldsmåltid som en del av pakka. Ikke noe fancy men funker.

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

OJB
01-08-2022, 10:24
God morgen fra Tourrettes sur Loup. Litt utendørs hyttekontor på morgenkvisten, mens en AF A318 på vei til Lyon gikk over her. Får vel etterhvert ta lokket av bassenget. Fin tur ned med SAS i går, med nok plass til ledig midtsete bak hos oss. Og eneste sted med mye kø var for å kjøpe kanelboller på Bit på OSL. Selv bagasjeutlevering og leiebil på NCE gikk raskere enn pre-korona. Ha en fin dag

Fin plass , ta deg en tur opp dalen til Gourdon og spis lunsj eller middag. Ute restauranten der oppe med utsikt over Nice/Cannes har god mat. Kan anbefales. Ellers mange fine plasser oppe i fjellsidene vestover.

OJB
01-08-2022, 10:31
God formiddag fra Forus II,

Ny uke og ny måned i Prosjektet , frisk og uthvilt etter en fin helg.
Kolleger begynner å komme tilbake fra ferie her og aktivitene drar seg til.
I ettermiddag og kveld må solbærbuskene i hagen høstes. Mye bær i år også.
Never a dull moment!
Ha en fin dag

Someone
01-08-2022, 11:21
Fin plass , ta deg en tur opp dalen til Gourdon og spis lunsj eller middag. Ute restauranten der oppe med utsikt over Nice/Cannes har god mat. Kan anbefales. Ellers mange fine plasser oppe i fjellsidene vestover.

Mye av det er på planen [emoji6]

Fnate
01-08-2022, 13:09
God dag fra Lillestrøm. Ferieuke hjemme er det lenge siden jeg har hatt, men det er utrolig deilig. Bare subbe rundt og gjøre det man vil. I dag vil jeg for eksempel sykle en tur, og så vil jeg på polet og forsøke å bytte en vin som var sur. Det presser egentlig selvfortroendet litt å gjøre det.

Ellers blir det å kose seg med oversmurfadormesteren.

Ha en stilig dag

SK384
01-08-2022, 17:49
@LN-MOW. Det ser ur som du kan avslutte prosjektet med å rydde plass på kontoen til supergevinsten.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2022/07/30/195861626/gigantgevinst-i-amerikansk-lotteri

Martin
01-08-2022, 18:09
@LN-MOW. Det ser ur som du kan avslutte prosjektet med å rydde plass på kontoen til supergevinsten.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2022/07/30/195861626/gigantgevinst-i-amerikansk-lotteri

For å få utbetalt hele summen, må vinneren velge å få den betalt i årlige avdrag over 29 år.

Mao. trenger man ikke plass til mer en ca. 46 mill. dollar i året.

LN-MOW
01-08-2022, 18:26
For å få utbetalt hele summen, må vinneren velge å få den betalt i årlige avdrag over 29 år.

Nei, man kan få hele summen utbetalt, men skattefogden tar rundt halvparten først. Men skulle nok klart meg uansett. ;)

Får satse på Powerball istdeden ... potten dr er på beskjedne 187 mill, men de holder vel til noen timer i en BBJ likevel.

G'lunch fra et fuktig 30040 .. Bensinen er nede i $3.33/gal så det hjelper litt. Dollaren er også på vei nedover. Så får vi se hva som skjer hvis Pelosi er dum nok til å dra til Taiwan....

Martin
01-08-2022, 19:01
Nei, man kan få hele summen utbetalt, men skattefogden tar rundt halvparten først. Men skulle nok klart meg uansett. ;)

Også er jo 29 år en god stund. Hadde jo ikke fått alt før jeg var nesten 70 om jeg skulle ha fått pengene på den måten :drunk: