View Full Version : God lørdag
Chriscross
16-07-2022, 05:52
Da ønskes det god lørdag etter at dagen er dobbeltsjekket til tross for vacation mode. På godtland hr de fluer som suser rundt 05.00 i tillegg til kaier utenfor vinduet som også er skravlete og fornøyde. Litt sukker på hva dagen bringer utover kubb-spill og hamburgere. Må vel også finne en måte å komme oss hjem på etterhvert. DY er faktisk et alternativ siden vi nok kommer oss innenfor 40 kg (10kg pr pers) om vi fordeler bagasjen på fire personer. Bagene er for store for Ryan air så de utgår.
God morgen fra Ris - hjem kjære hjem. Nok en flott tur med Lufthansa hjem i går - med crew som tydeligvis elsker jobben sin. Drøy time forsinket ut av Roma, 20 minutter forsinket ut av München - men aldri har vi fått koffertene raskere på OSL - så en time etter touch-down var vi hjemme her på Ris. Nå blir det morgentur til fots fra Ljabru til Kolbotn…helt greit med norsk temperatur etter 9 dager med over 30 grader. Ha en bra lørdag du også.
God morgen fra Kongsberg. Godt å være utskrevet og slippe å dra til sykehuset 0630. Formen kjennes fin ut i dag og været er også bra så det ser ut til å bli en bra dag. Sønnen og jeg har planlagt en liten tur til Notodden og Gvarv i dag for å kjøpe litt bær og eplejuice. Et stopp på Statsjonen Cafe på Notodden hører også med, siden de har noen utrolig gode cibattaer og brødvarer ellers også.
God morgen fra Lillestrøm . Herlig å høre om LH. Første tur på 3 år blir med LH business neste månedL !!
Morn fra Kolsås, hvor jeg er førstemann opp om morgenen??? Luksus altså. Planen for i dag er my lik som i går, kaaanskje blir man ferdig med gulvlegging?
God morgen fra OBC på Granka. Sol, 25 grader og badebasseng dekker det vesentligste i dag. Selv om det vel blir en kort løpetur på utsiden. Ha en fin dag
jcnorway
16-07-2022, 09:34
God lørdag fra Clarion Hammer i Lillehammer.
Et lite familiebesøk i helgen før arvingen parkeres hos svigermor for en uke. Mor og far skal hive seg inn i hetebølgen som er varslet i London på mandag. Første utenlandstur med fly på nesten 3 år - heldigvis SAS Connect som står for transporten. Meldt 40-41 grader midt på dagen på mandag - meget mulig man da finner et avkjølt vannhull med tilhørende avkjØLende drikke.
Ha en finfin lørdag!
God morgen fra tidligere Odda kommune, nå Ullensvang. Meldt fint vær i Røldal i dag, så blir en del utearbeid. Vi har noen dekar med skog som begynner å bli temmelif gammel, så vi får vel vurdere om man skal felle noen trær. Ellers ingen andre planer enn å fange sin egen middag, blir vel noe ørret til middag i kveld.
Ønsker alle en flott dag!
God morgen fra Crown Plaza , CPH.
Rimelig fint vær her på Amager idag. Det blir en tur opp til Helsingør nå på formiddagen og en tur innom Flyvergrillen på ettermiddagen før returen til SVG i kveldingen.
Ha en fortsatt god helg.
god dag fra Oslo, etter å ha gjort alle standard prosedyrer som å starte router på nytt, pc på nytt etc venter jeg i telefonkø hos Telia. Får en nedlastingshastighet på 0.2 mbits og det har det vært siden i går kveld etter jeg kom hjem fra jobb. Rare greier. På eftan blir det en kveldsvakt på sykehuset.
Får en nedlastingshastighet på 0.2 mbits og det har det vært siden i går kveld etter jeg kom hjem fra jobb. Rare greier.
Har du glemt å betale regningen ;)
Har du glemt å betale regningen ;)
Veldig morsomt du - har ingen ubetalte regninger.
Veldig morsomt du - har ingen ubetalte regninger.
Å sette ned hastighet til snegle er noe teleselskaper ofte gjør når de tror regning ikke er betalt. Kan fort skje feil selv om du har betalt i tide.
Sol på Hvasser og kun deilige 22 grader etter Spania sine 30+ Jeg skal aldri klage på norsk sommer igjen :cool:
Concorde98
16-07-2022, 13:05
God dag fra Lillestrøm! [emoji846]
Rolig hjemmehelg meldes herfra. Kun en uke igjen å jobbe før sommerferie. Deilig!
Kos dere alle som reiser her og der! [emoji846]
Hvis været er okay får jeg meg en tur med Tiger Mothen i morgen kveld. Gleder meg til åpen cockpit igjen! [emoji106] Flyging er herlig!
Ha en ekstra best innafor en.
Sent fra min SM-G998B via Tapatalk
Å sette ned hastighet til snegle er noe teleselskaper ofte gjør når de tror regning ikke er betalt. Kan fort skje feil selv om du har betalt i tide.
Sol på Hvasser og kun deilige 22 grader etter Spania sine 30+ Jeg skal aldri klage på norsk sommer igjen :cool:
Ja nei Telia support nekta som vanlig for at noe var feil, men de skulle sende et nytt modem da. I følge dem var det jo ingenting som skulle tilsi at jeg skulle ha sånn treg hastighet. Hadde ikke noen store forventinger til dem, de har hatt en lei tendens til å egentlig ikke finne ut av det. Forrige gang jeg fikk nytt modem funka ikke internettet i det hele tatt og jeg måtte gå mange runder med dem før de endelig fant ut at det var noe de hadde glemt å fikse på deres side. Det er litt irriterende når du kommer til kundebehandler nr 3, reset modemet, ta ut kontakta. Av og til lurer jeg på om support tror alle kundene er dumme.
Ja nei Telia support nekta som vanlig for at noe var feil, men de skulle sende et nytt modem da. I følge dem var det jo ingenting som skulle tilsi at jeg skulle ha sånn treg hastighet. Hadde ikke noen store forventinger til dem, de har hatt en lei tendens til å egentlig ikke finne ut av det. Forrige gang jeg fikk nytt modem funka ikke internettet i det hele tatt og jeg måtte gå mange runder med dem før de endelig fant ut at det var noe de hadde glemt å fikse på deres side. Det er litt irriterende når du kommer til kundebehandler nr 3, reset modemet, ta ut kontakta. Av og til lurer jeg på om support tror alle kundene er dumme.
Ergelig. Har selv slitt med support som ikke har peiling. Nå pleier jeg å legge på helt til noen overfører meg til en tekniker og ikke en support medarbeider.
Meldt 40-41 grader midt på dagen på mandag - meget mulig man da finner et avkjølt vannhull med tilhørende avkjØLende drikke.
I 40 grader bør man kun tilføre kroppen vann i form av vann, men det er kanskje ikke "mannlig" nok?
Glad for å ha aircondition i huset, planlegger så smått aircon på rommene til kidsa for somrene blir jo ikke akkurat mindre ekstreme i framtiden :drunk: Enn så lenge blåser en kald bris såpass at vi skal ta på oss vindtett fleece når vi susler ned til en nabogrillings om en stund.
Alt med måte og det er fullt mulig å gjøre begge deler. ;)
G'morgen .. føles som at jeg er overkjørt av en dampveivals etter gårskveldens eventyr med svigerbeistet. Topp start på ferien.
Nå blir det en runde med litt forskjellige gjøremål. Som fylling av bensin. Syke forskjeller, ligger mellom 3.64 og 5.20 selv på nærliggende stasjoner.
OK temperaturer .. stort sett mellom 20 og 30, men det kommer nok flere hetebølger.
I 40 grader bør man kun tilføre kroppen vann i form av vann, men det er kanskje ikke "mannlig" nok?
Ingen dør av å kose seg litt på ferie.
jcnorway
16-07-2022, 15:56
Takk for helseråd. Tenker også å snike inn noe feminint Aperol Spritz i tillegg til vanlig vann, for å balansere ut macho-ølet [emoji14]
Takk for helseråd. Tenker også å snike inn noe feminint Aperol Spritz i tillegg til vanlig vann, for å balansere ut macho-ølet [emoji14]
…og du kler Aperol - hilsen en som har greie på mannfolk;-)
Ingen dør av å kose seg litt på ferie.
Føkk sorry glemte at det kun går an å kose seg med øl, my mistake :)
Vel, å sitte kose seg med et glass vann….tja, jeg sliter litt med det [emoji2957]
Påstod ikke det.
Vel, å sitte kose seg med et glass vann….tja, jeg sliter litt med det [emoji2957]
Det går fint det, i frossen tilstand. Men da heller jeg gjerne litt skotsk myrvann over for smakens skyld. :stir
God aften, kranglefanter! Her i Jerevanbygda har vi faktisk ikke vært utenfor hotellrommet enda, og nå er den reviderte planen at vi faktisk ikke skal ut før i morgen.
Det er også forbausende billig med mat. 262 kroner for room service suppe, hovedrett og alkoholfri drikke for 2 på rommet er jo ikke galt. Så planen er faktisk å spise middag en gang til i dag.
Alkohol derimot... det er ikke billig. Armensk "champanskij" koster 650,- for en flaske og Moet... er nærmere 2000,-.
Mange vurderinger må gjøres. Heldigvis er det veldig maskulint med øl.
Ha en fin en!
Mange vurderinger må gjøres. Heldigvis er det veldig maskulint med øl.
Det er kanskje ikke så varmt der heller?
For noen av oss er det fremdeles uaktuelt å kose seg med øl eller skotsk myrvann. Men fra rundt 1. oktober blir det mulig igjen i meget begrensede former. I mellomtiden blir det faktisk å kose seg med et glass isvann og av og til alkolfritt øl. Det går fint det også. :)
Det går fint det, i frossen tilstand. Men da heller jeg gjerne litt skotsk myrvann over for smakens skyld. :stir
Bjørge Lillelien hadde jo en berømt kommentar om skotsk whisky og is i OL i 1980. Eric Heiden hadde akkurat gått inn til sitt femte OL gull og verdens rekord på 10000 meteren. Lillelien som var på langrennstadioen forlangte å komme inn i sendingen og kom med følgende kommentar:
Eric Heiden er det beste som har skjedd isen siden skotsk whisky!
SudCaravelle
16-07-2022, 21:41
Hei fra Sørstatene og en som sverger til komboen av leskedrikk og lett promille med Miller Lite når nåla bikker 30. Aperol er forøvrig ganske så mandig, en av gutta i nabolaget hjemme bøtter Aperol og han er en nesten to meter lang hønk ;-)
Her går dagene drit-fort og vi koser dritten av oss. Ble middag på Hooters igjen i går og man begynner å få dreisen på den kjeden - ufattelig forskjell på kvaliteten. I LA var det grusomt med klissete gulv og fylliker, mens i området her glir det familier inn i tyske biler og servitrisene er nydelige.
Naboen Bob på 78 som bor i et tre etasjers mansion kommer stadig innom med is til barna og gode lokale restaraunt tips. Han humrer godt at vi bytter ut ganster-sledene og konsekvent slenger på norske flagg på ruten.
I dag skal vi på han siste anbefaling som er Bascoms Chop house.. mmm - gleder oss.
Nå er det kun 7 dager igjen på kåken før vi måker ned til gode gamle Lagomar i Fort Lauderdale for litt ferie.
51627
51628
51629
51630
51631
Aperol er forøvrig ganske så mandig, en av gutta i nabolaget hjemme bøtter Aperol og han er en nesten to meter lang hønk ;-)
Bor ikke du i samme strøk som EB? Det der kunne hørtes ut som han.
SudCaravelle
16-07-2022, 22:08
Bor ikke du i samme strøk som EB? Det der kunne hørtes ut som han.
He he.. Stemmer det - fin fyr.
For noen av oss er det fremdeles uaktuelt å kose seg med øl eller skotsk myrvann. Men fra rundt 1. oktober blir det mulig igjen i meget begrensede former. I mellomtiden blir det faktisk å kose seg med et glass isvann og av og til alkolfritt øl. Det går fint det også. :)
You and me. Regner med det drøyer et godt år før jeg får tatt mitt første vinglass eller gin. Gleder meg til en shot bareksten gin, uten tonic. Håper det går raskere før du får frie tøyler, videre god bedring!!
Har faktisk aldri prøvd Aperol, usikker på hvorfor. Usikker på om man har gått glipp av noe.
Nor-Tech båter lages i Florida av en Nordmann, skal visst være god kvalitet.
SudCaravelle
17-07-2022, 02:30
Nor-Tech båter lages i Florida av en Nordmann, skal visst være god kvalitet.
Stemmer.. og denne jolla hadde de hengt på 1800 hester.. det er jo helt ville greier.
Lett salongberuset takket være Woodinville whiskey og denne på høyt volum på hodetelefonene.
Livet er godt på terrassen. Da kan det være samma faen med verden utenfor.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220717/07d659856a00f96317e62edbc4879e24.jpg