PDA

View Full Version : Meget god onsdag fra langt i vest…

dc-8-63
13-07-2022, 04:38
…2 12 timers dager paa jobb i prosjektet, godt med hjemme kontor saa en kan ta SUP pauser. Haaper paa en litt kortere dag i morgen slik at jeg kan klemme inn en Bellingham tur - paa jakt etter ny bil for den lille italienerinnen. En sjappe der oppe har 2 meget gode kandidater, enten FnatMobil -4 eller FnatMobil -2 den siste er hva vi er meget interessert i.

Det finnes en joker i nabolaget - vel nesten nabolaget, i Port Orchard staar det en Alfa Romeo Stelvio - identisk til den broder EB venter paa - men denne har motor og ikke saann dieselgreie en finner i sjekta til TOS !

SK384
13-07-2022, 06:57
God morgen fra Kongsberg Sykehus

Da ble det et forlenget opphold på ferieresidensen min og ikke tur til Danmark og Sverige. Ene prøven er fremdeles litt høy og vi må kontroll på den før jeg kan dra noen plass. Det blir antagelig MR en av de aller nærmeste dagene. Nå har de fått ny fin MR maskin i Kongsberg så jeg får tatt den her. Jeg har heldigvis frigang så jeg kan dra hjem hår jeg vil og også sove hjemme så lenge jeg er her når jeg skal ha antibiotika kurene. Det gjør oppholdet vesentlig enklere.

Vi gjør et nytt forsøk på Danmark og Sverige turen om et par ukers tid tenker jeg. Forhåpentligvis er jeg ute av sykehuset da.

Someone
13-07-2022, 07:34
God morgen fra OSL. Nok en gang gikk alt her for smooth, så nå har vi alt for god tid før SunClass tar oss til LPA. Bank i bordet, så lenge de har fått spruta på litt WD-40 og tatt en runde med gaffateip på gode gamle OY-VKI, etter den kom fra PMI i natt, så den er klar for nok en hardøkt. Ha en fin dag

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220713/647deaa5657ca853d51f4cd3978a8001.jpg

TriStar
13-07-2022, 07:45
God morgen fra Grønland. Arbeidsuke igjen etter noen feriedager i forrige uke. Fortsatt noen kolleger på jobb, så blir en tur på kontoret i dag. Var litt turist i byen i går, med bl.a Fish & chips på Vulkanfisk og et par øl i Torggata og Brugata. I dag blir det omsider kinobesøk for å sjekke ut Top Gun: Maverick. Ha en strålende onsdag[emoji3]

Twin Otter
13-07-2022, 07:56
God morgen fra Stavanger. Himmelens sluser har virkelig åpnet over Forus i morges. Heldigvis slo det ikke inn før etter man var kommet seg inn på kontoret. Kaffe i koppen og godt er det. Ha en fin dag forumister!

Fnate
13-07-2022, 09:56
God tur til @Someone og lykke til med bilkjøp @dc-8-63. Det er helt klart fnatmobiler som gjelder altså. Husk det. Ikke hør på hva broren din sier, Jens.

God morgen fra Lillestrøm. Litt kontorering herfra før fnatmobilen rettes mot bortekontoret. På veien skal vi nok prøve å få handlet litt bobler for en annen forumist. Bobler som, pussig nok, kun finnes på Lillestrøm. Morgenen er underlig god med tanke på at jeg var ute med kollegaer på Dubliner og Cafe Skansen i går.

Ha en stilig dag

Discus
13-07-2022, 10:08
God morgen herfra. Selv om det må bli noe justeringer i ferieplaner så er humøret helt greit i heimen. Her er plan B og C lagt så får man se hva som skjer #sasstreik

Må si jeg blir litt matt over hva pressen skriver om rundt SAS-streiken - enkelte tror nok at det står mange ledige fly rundt om kring:

– Apollo peker bare på SAS, de har ingen plan B. De burde ordnet fly til oss via enten Norwegian, Flyr, British Airways eller hva det måtte være – de må ha en avtale med andre flyselskaper også.

Ja, MAKAN, kan ikke bare Apollo ringe til BA eller Flyr og be dem fly noen rundturer???

Ut over det ser jeg at det fremdeles er folk som er overrasket over at flyet deres plutselig blir kansellert også...

FQTV
13-07-2022, 10:13
Morn fra Esbjerg.

Hektiske dager med transportetapper på dagtid og litt pub tjeneste på kveldene.

Siden lørdag har vi vært i Ålborg, Flensburg og Hamburg.
Nå, Esbjerg og i morgen er vi tilbake til Bergen.

Så blir noen km bak rattet i dag også for vedkommende som kjører. Ny fartsrekord på Autobahn kan noteres og ny rekord i toalettbesøk etter en kebab på Reeperbahn.

Godt det går hjemover nå.

FQTV

Ruby
13-07-2022, 11:35
God formiddag fra hula i Bergen. Merker at folk er kommet i feriemodus og følgelig er det relativt meget rolig her. Snart blir det å mekke seg noe lunsj før de siste 3-4 timer skal legges bak oss. På eftan blir det avslapning.
Ha en glitters onsdag :)

Henshaw
13-07-2022, 11:58
Halla fra Kolsås. Dagens fritid venter og den blir delvis brukt til å fikse sommersveisen. Er såpass spenstig at jeg går for det samme som alltid. Ut å fly på tirsdag, men det er LH som står for transporten så satser på at det går i orden, selv om jeg ikke nødvendigvis gleder meg til FFP2-maske-styret som gjelder både der og på kollektivtrafikk der nede men sånn er det

SK384
13-07-2022, 12:02
Så blir noen km bak rattet i dag også for vedkommende som kjører. Ny fartsrekord på Autobahn kan noteres.

Gratulerer med fartsrekord på autobahn. :) Bare pass på å ikke sette fartsrekord i Danmark. Det kan bli dyrt.
Blir kjøringen klassifisert som vanvidskjørsel konfiskerer de bilen i tillegg til bot og fengsel. Vanvidskjøring defineres blant annet som

1. Fart på over 200
2. Dobbel hastighet av fartsgrensen samt og at hastigheten er minst 100.
3. Over 2 i promille.

Bizflyer
13-07-2022, 12:19
God midt på dagen fra det Sørlandske!

Etter litt regn i morges skinner nå solen og jeg har fått lunsj. Før det var jeg transportoffiser og kjørte de gamle til vaksinasjonssenteret for sin fjerde dose covidvaksine. Dagens gode gjerning.

Og mens jeg var der fikk jeg en hyggelig melding fra min utskremte medarbeider, polfareren på Lillestrøm som hadde fått kjøpt inn en flaske Special Club som bare fantes på polet på Lillestrøm. Takk og takk! Da kan man bare glede seg til den finner veien sydover.

Ellers satser jeg på full pott i vikinglotto i kveld så jeg kan kjøpe opp hele polet på Lillestrøm. Sånn for eksempel...

Fortsatt god onsdag ønskes!

LN-MOW
13-07-2022, 13:20
Hau hau …
Lite spennende som skjer her. Ikke skal jeg reise noe sted og ikke skal jeg kjøpe ny bil. Min gamle gode Tacoma har 23 miles igjen til 120.000 og viser ingen tegn til svakhet.

Men snart ferie her også…

OJB
13-07-2022, 14:34
God ettermiddag fra Forus,
Her har det vært nok en grei dag i Prosjektet og jeg begynner å bli ajour med det meste. God følelse når sakslisten begynner å bli kort.
Har sjekket inn med SK ned til CPH i morgen ettermiddag for et par døgn der nede. Det blir business og pleasure denne gangen.
Ha en fortsatt fin dag.

Polaris
13-07-2022, 15:29
Med mengden turistas og baustellen er det jo nesten «vanviddskjøring» å klare å finne en åpen strekke autobahn lang nok til å komme over 100km/h mellom Hamburg og Flensburg. Om man kjører på natten er det eneste jeg klarer å se for meg kanskje muliggjør 100km/h+?

SudCaravelle
13-07-2022, 15:46
God morgen fra tropene. Det ble 9 varme timer i Busch Gardens i går med noen velge utrolige rides som har jobbet hardt med magemusklene. Tror faktisk det nesten var morsomst for mor og far.

Vi kjørte forbi flyplassen på vei hjem og svingte innom Sixt, der sto de klare til å ta imot bilen men jeg sa vi ville ha noe bedre enn riskoker. Syv (jeg overdriver ikke) minutter senere kjørte vi ut i en speller ny Cadillac Escalade 600, 6.2 liter V8. Nå snakker vi mye leiebil for pengene. Betaler for en rabattert X1 og Sixt mente de skulle ha en svensk årslønn for noen måneder siden.

Så bar det til den originale Hootersen i Clearwater som var fantastisk. Nydelig mat og ryddig klientell.

51616

51617

51618

TriStar
13-07-2022, 17:09
Cadillac og Hooters… Kjenner jeg savner USA litt nå[emoji1]

EB
13-07-2022, 18:06
God kveld fra Santa Marinella - en søvnig badeby nord for Roma. Fike en bonus når vi var innom Alfa Romeo i Viterbo…full visning og omvisning av nye Tonale. Herlig bil..men glad vi nok en gang valgte storebroren - for man skal da ikke slanke seg inn i en bil. Akkurat badet - nå er vi klare for Aperitivo. Dolcevita:-)

storg
13-07-2022, 19:40
Morn fra Esbjerg.

Hektiske dager med transportetapper på dagtid og litt pub tjeneste på kveldene.

Siden lørdag har vi vært i Ålborg, Flensburg og Hamburg.
Nå, Esbjerg og i morgen er vi tilbake til Bergen.

Så blir noen km bak rattet i dag også for vedkommende som kjører. Ny fartsrekord på Autobahn kan noteres og ny rekord i toalettbesøk etter en kebab på Reeperbahn.

Godt det går hjemover nå.

FQTV

Styret unna kebaben på Reeperbahn. Valgte noe italiensk i ei bakgate. Virker som et lurt valg.

Sent from my iPhone using Tapatalk

FQTV
14-07-2022, 00:20
Gratulerer med fartsrekord på autobahn. :) Bare pass på å ikke sette fartsrekord i Danmark. Det kan bli dyrt.
Blir kjøringen klassifisert som vanvidskjørsel konfiskerer de bilen i tillegg til bot og fengsel. Vanvidskjøring defineres blant annet som

1. Fart på over 200
2. Dobbel hastighet av fartsgrensen samt og at hastigheten er minst 100.
3. Over 2 i promille.

Denne har vi notert oss før vi begynte å kjøre. Så holdt oss under 200 i Danmark.

Min nye rekord var fra vi passerte grensen til Tyskland og til avkjøringen til Skandinavia Park i Handewitt, så akkurat utenfor de Danske reglene

FQTV