PDA

View Full Version : Gode råd ifm mulig SAS streik

Cloudmaster
15-06-2022, 13:49
Jeg og familien har billetter med SAS OSL-PMI 2/7 og retur PMI-OSL 11/7. OSL-PMI skal flys av "gamle SAS" med 7378, mens retur går med SAS Connect A320N.

Jeg anser faren for streik som overhengende og vurderer å kjøpe back-up billetter med Widerøe TRF-BGO-PMI. I og med at returen går med SAS Connect, så regner jeg med at den går som planlagt.

Spørsmålet til de kyndige her inne blir da: Dersom utreisen blir kansellert pga streiken, vil da også våre billetter på returen bli kansellert / strøket eller vil vi fortsatt ha gyldig retur?

Twin Otter
15-06-2022, 14:02
Dersom OSL-PMI-OSL er på samme booking ryker returen dersom du ikke møter opp på utreise.

Someone
15-06-2022, 14:15
Å ha en backup 2 juli tror jeg uansett er lurt. Har selv det for en booking 3 juli. Returen ville jeg ikke vært så bekymret for. Blir det streik varer den neppe i flere uker

Dersom OSL-PMI-OSL er på samme booking ryker returen dersom du ikke møter opp på utreise.

Det var ikke det han spurte om, men hva skjer hvis kanselleringen skyldes SAS streik.

Man da ryker den ikke, da det det SAS som selv avlyser

LN-MOW
15-06-2022, 14:33
Spørsmålet til de kyndige her inne blir da: Dersom utreisen blir kansellert pga streiken, vil da også våre billetter på returen bli kansellert / strøket eller vil vi fortsatt ha gyldig retur?

SAS selger vel bare enveisbilletter til Spania, så det burde ikke være noe problem.