PDA

View Full Version : Glad torsdag fra Røros

EB
09-06-2022, 06:22
God morgen fra selveste kontoret. Snart frokostmøte med et filmcrew som vil sette Røros på kartet neste år. Ellers fylles dagen opp med interne og eksterne møter før det blir en bedre middag på Vertshuset Røros. Ha en best torsdag!

Swedeline F28
09-06-2022, 06:42
God morgon! Idag blir det sommaraktivitet med jobbet och en segeltur ut i skärgården, blir säkert fint. Men att vara i Røros låter litt mer gøy :)

SK384
09-06-2022, 07:03
God morgen fra Kongsberg Sykehus. Her er dagens første målinger unnagjort. Første dose med antibiotika er også inntatt. De skal ta en MR nå 0830. Det er mest for å være på sikre siden. Det er ikke noe mistanke om at det er noe alvorlig galt. MR skulle vært tatt i går og planen var lagt for det. Men de hadde glemt en liten vesentlig ting og det var å informere pasienten. MR av lever skal tas fartende og siden jeg ikke visste noe spiste jeg meg en god frokost. Dermed ble det utsatt til i dag. Det har i det hele tatt vært mye rot og tull under oppholdet denne gang. Kontrastene til Riksen er enorme. Der opplever en aldri slikt surr som en opplever her. Forhåpentligvis blir det hjemreise i morgen.

Hickok
09-06-2022, 07:07
God morgen fra BOO. Nå blir det tur via TOS på vei hjem. Lunne vært verre. Kommer hjem tidsnok også, så det må være bra.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

SudCaravelle
09-06-2022, 07:13
Hei fra Knausen. Hamsterhjulet snurrer fremdeles i forteste laget men man er fattet.. Dragen og arving #2 skal kjøres til OSL hvor sete 2E og 2F på SK907 venter dem. Så er det tre møter og kun en tennis-hent og en fotball-hent i kveld.

Sofaen i morgen kveld blir episk.

TriStar
09-06-2022, 07:21
God morgen fra Grønland. Hektisk dag som starter på kontorkontoret. Siden kona allerede har stukket av med bilen blir det transport med MC. Tannlegebesøk i ettermiddag etterfulgt av «senior bransjetreff» på Aker Brygge. Må vurdere å droppe bedøvelsen, ellers må vel halvliterne nytes med sugerør… Ha en finfin torsdag[emoji3]

Someone
09-06-2022, 07:30
Mornings. Kontoret venter, inkludert både løpetur og kakespising med kolleger, som er fast torsdagskutyme. Dugnad i barnehage med kona er på jobbfest, så godt man fikk hostet opp en barnevakt. Ha en fin dag

Twin Otter
09-06-2022, 07:37
Glad torsdag fra Forus. I gang med siste skiftet før jeg tar meg en velfortjent ferie. Satser på reisen til sydligere strøk går passe knirkefritt. :)

Skal innom en liten bursdagsfeiring i kveld og spille noen sanger for gjestene. Satser på det går greit det også. Ha en fin dag forumister!

FQTV
09-06-2022, 08:57
God morgen fra Bergen.

Jobben kaller og WF stiller med forsinkelse. Da blir det krøll i dagens helikopter program i Florø. Venter enda i spenning på hvordan dette løses.

Ellers, har 4 uker fri gått fort. Vært i Asia og Bodø og fått logget 10 flighter på denne fri'en. Neste fri blir nok ikke like gøy, men men først jobb.

Desk pilot
09-06-2022, 08:57
Hei, kjenner dere Gol Linhas Aereas Intelligentes? Luftlinjene deres er kanskje intelligente, men websiden deres for billettkjøp er på motsatt ende av skalaen. Her er det brasiliansk byråkrati som har vært rettesnoren. Og alle som har vært borte i offentlige papirmøller i Brasil, vet at det er slett ingen spøk. Unødvendig informasjon skal fylles inn, samme informasjon skal fylles inn flere steder og websidene har det med å oppdatere seg under innlegging av data, slik at man må gå tilbake og legge inn informasjonen på nytt. På et tidspunkt ga jeg opp og sjekket ut Latam og Azul. Og Azul har jo en SUPER-intelligent webside, som funker kjapt og enkelt og som frister til billettkjøp. Men de hadde dessverre ingen flygninger som passet inn i reiseruta! Så da var det tilbake til Gol. Etter to dager fikk jeg endelig booket billettene i går kveld.

Så. Det var dagens rant. Men flyturen blir sikkert bra. Har gode erfaringen som passasjer på flygningene deres. Ha en god dag alle dere som slipper å kjøpe billetter hos Gol. :)

Fnate
09-06-2022, 09:02
Makan fra toget. Fikk melding fra Flyr om kansellert hjemreise fra EDI og guttetur i juli. Litt kjedelig da jeg, Elefanten og Storsmurfen skal ut igjen på tur 06.30 morgenen etter jeg skulle komme hjem. DY har en flight, men den lander 23.30 og hvis noe går galt da så finnes det ingen back up. Så her trengs det en alvorlig justering av hjemreise og kansellering av formiddag i Edinburgh. Må muligens vurdere å reise hjem fra Aberdeen eller noe.

Ja ja. Bongos Tryllereiser finner alltid en måte. :)

Ha en stilig dag

Nevnte jeg makan?

Martin
09-06-2022, 09:13
Fikk melding fra Flyr om kansellert hjemreise fra EDI og guttetur i juli.

Bare kansellering, og ingen ombooking? Fikk selv mail fra de i går kveld om at min hjemreise fra Stockholm som skulle vært på en fredag, ble flyttet til søndag. Småfunderer litt på hva jeg skal finne på, men ender nok opp med å kansellere hele greia. Er noen ikke-fleksible togbilletter der som gjør det knotete å evt. flytte turen, og to ekstra netter... Vel, det koster litt mer enn jeg føler for å bruke.

Ellers god dag fra bortekontoret. Dag to av to denne uka. Gleder meg til å slippe den køen som har vært de to siste dagene.

Ha en god en :)

SudCaravelle
09-06-2022, 10:05
Hei fra Knausen. Hamsterhjulet snurrer fremdeles i forteste laget men man er fattet.. Dragen og arving #2 skal kjøres til OSL hvor sete 2E og 2F på SK907 venter dem. Så er det tre møter og kun en tennis-hent og en fotball-hent i kveld.

Sofaen i morgen kveld blir episk.

Forøvrig lite til kaoset på Gardermoen. Fra adjø til lounge tok 18 minutter for jentene. Værre med køen fra OSL inn til byen igjen.. Hmf.

Fnate
09-06-2022, 10:05
Bare kansellering, og ingen ombooking? Fikk selv mail fra de i går kveld om at min hjemreise fra Stockholm som skulle vært på en fredag, ble flyttet til søndag. Småfunderer litt på hva jeg skal finne på, men ender nok opp med å kansellere hele greia. Er noen ikke-fleksible togbilletter der som gjør det knotete å evt. flytte turen, og to ekstra netter... Vel, det koster litt mer enn jeg føler for å bruke.

Jo, ble booket om til 2 dager tidligere, men da er vi etter alle solemerker på Stromness :)

UPDATE: Ser de nå ikke tillater at man avbestiller online eller i appen, men må kontakte dem. Selv om jeg hadde Flex billett. Så de strammer tydeligvis inn etter den glade starten.

Hypern
09-06-2022, 10:09
God morgen fra Kongsberg Sykehus. Her er dagens første målinger unnagjort. Første dose med antibiotika er også inntatt. De skal ta en MR nå 0830. Det er mest for å være på sikre siden. Det er ikke noe mistanke om at det er noe alvorlig galt. MR skulle vært tatt i går og planen var lagt for det. Men de hadde glemt en liten vesentlig ting og det var å informere pasienten. MR av lever skal tas fartende og siden jeg ikke visste noe spiste jeg meg en god frokost. Dermed ble det utsatt til i dag. Det har i det hele tatt vært mye rot og tull under oppholdet denne gang. Kontrastene til Riksen er enorme. Der opplever en aldri slikt surr som en opplever her. Forhåpentligvis blir det hjemreise i morgen.

Helsevesenet kan være en gåte ja - alltid like morsomt å si til pasienten som venter på tredje dagen på operasjon at det ikke blir i dag heller så nå kan du spise, men du må faste fra midnatt igjen så håper vi det skjer i morra! Skjedd et par ganger det når jeg har vært på jobb som assisterende vikarassistent til assistentene ja noe i den dur. Da får man ofte en del oppgitte blikk ja forståelig nok selv om de som avgjør dette er laangt unna pasientene det er snakk om (dvs egentlig er det mer akutte ting som sniker seg inn for Dr K.irurg og co).

Sist gang det der skjedde var det i det minste mulig å få middag så de pasientene var iallefall happy med å få et ordentlig måltid. Ja apropos det , er det et sted i helsevesenet som "tvangsfôrer" "pasientene" så er det Blodbanken. Jeg hadde akkurat spist lunch i det jeg skule donere litt edle dråper i går, men sykepleieren insisterte nærmest på at jeg skulle ta et rundstykke til der. Måtte være helt 100% sikker på at det ikke var tom mage jeg gav blod på. Ja så blir man nesten tvangsfôret med brus og, men hyggelige folk som jobber der, men det gikk jo fint det og opplevde heller ikke noe ubehag i ettertid.

Jaja god formiddag fra Oslo - har et par avtaler i dag og det er det. Ser at jeg har fått feriepenger fra i fjor på konto. Trodde jeg ikke ville få dem før 28 siden Oslo kommune lønner da, men nei de kom nå. Så nå kan skattepengene komme og synes jeg.

OJB
09-06-2022, 11:50
God formiddag ,

Her er det travelt før feriestart for vårt vedkommende på lørdag. Da settes kursen til huset i Provence.
Men nå avsluttes dagen idag og det blir sommerfest i Prosjektet resten av dagen.
Ha en fin dag.

Henshaw
09-06-2022, 12:44
Morn fra Kolsås, hvor man har svidd av en litt for fet bunke tusenlapper på flybilletter til langhelg i München, men når man skal i bryllup er det vanskelig å være veldig fleksibel på datoer. LH ble billigst, tett fulgt av DY mens SAS for tredje gang i år har priser som er helt hinsides.

Det soves på verandaen, men kanskje man tar elsykkelen til en kafé etterpå. Kan umulig bli så feil.

TriStar
09-06-2022, 13:16
Hei, kjenner dere Gol Linhas Aereas Intelligentes? Luftlinjene deres er kanskje intelligente, men websiden deres for billettkjøp er på motsatt ende av skalaen. Her er det brasiliansk byråkrati som har vært rettesnoren. Og alle som har vært borte i offentlige papirmøller i Brasil, vet at det er slett ingen spøk. Unødvendig informasjon skal fylles inn, samme informasjon skal fylles inn flere steder og websidene har det med å oppdatere seg under innlegging av data, slik at man må gå tilbake og legge inn informasjonen på nytt. På et tidspunkt ga jeg opp og sjekket ut Latam og Azul. Og Azul har jo en SUPER-intelligent webside, som funker kjapt og enkelt og som frister til billettkjøp. Men de hadde dessverre ingen flygninger som passet inn i reiseruta! Så da var det tilbake til Gol. Etter to dager fikk jeg endelig booket billettene i går kveld.

Så. Det var dagens rant. Men flyturen blir sikkert bra. Har gode erfaringen som passasjer på flygningene deres. Ha en god dag alle dere som slipper å kjøpe billetter hos Gol. :)

Jo da, kjenner til Gol og har også flydd med de. Men da var det www.reisebazaar.no som ordnet billetter. Det er riktig nok noen år siden, men tipper de fortsatt kan være behjelpelige.

ClassOne
09-06-2022, 15:59
God ettermiddag fra Esbjerg Bryghus, ingen kanselleringer eller ombookinger her, bare jevn flyt fra tappetårnene.

Skål

Chriscross
09-06-2022, 17:43
God ettermiddag fra Værnes. Du vet du er på en norsk flyplass når du går av toget, går til sikkerhetskontroll og rekker å bli litt utålmodig for å se at det hele tok tolv minutter når bagen er ferdig pakket.

Nå blir det Mikkeller

B747-8
09-06-2022, 20:32
God morgen fra selveste kontoret. Snart frokostmøte med et filmcrew som vil sette Røros på kartet neste år.

Spennende! Er det reklamefilm eller spillefilm?