View Full Version : Glad tirsdag fra Røros
Godmorgen fra Røros. Klar for dagens kontorering med noen innlagte møter med eksterne samarbeidspartnere i løpet av dagen. Kan vel vedde ganske mye på at køen i sikkerhetskontrollen her på Røros i ettermiddag er ca 54 minutter kortere enn gårsdagens kø på OSL…digger den lokale flyplassen vår som også har selvbetjent iskiosk etter sikkerhetskontrollen…ingen kø der heller med andre ord.
SudCaravelle
31-05-2022, 07:01
God morgen fra Knaus1. Her ble man pålagt morgen-levering på skolen som ble byttet mot å slippe Kina-SUV. Den er jeg temmelig lei nå og gleder meg veldig til ca 2.5 liter 98 oktan på mila igjen torsdag.
I kveld er det middag med en herlig kunde og Dragen på jentekveld. Da er det svigers som får passe de tre lovende :-)
Morn fra Kolsås. Her venter en heftig vaksine-cocktail på minstemann, er vel 7 sykdommer fordelt på to stikk det går i. Blir helt sikkert populært [emoji2957]
Mornings. Her rekker jeg en espresso i solveggen før man kan sparke i gang en dag som innebærer endel logistikk. Barn som må til tannlegen, barnehage, 2x frisør og fotballtrenings. Innimellom der må det jobbes litt, inkludert krangle med «partnere» hvor jeg i dag skal være «bad cop», og jammen må jeg få trent litt også. Ha en fin dag
God morgen fra Kongsberg
Jeg gjør meg klar for dagens blodprøver på sykehuset. De må alltid tas på morningen før medisinene inntas. Etterpå blir det trening med fysioterapeuten. Merker god fremgang av treningene med fysioterapeuten. Vi bruker en del mer belastning nå enn i starten. Jeg skal også prøve å få gått meg en tur i løpet av dagen slik at det blir litt kondisjonstrening også.
I ettermiddag bærer det avgårde til Kristiansand for et møte/seminar med jobben. Jeg har vært litt i tvil om jeg skulle dra eller ikke, men med tog som går nesten fra dør til dør samtidig som formen er fin, så bestemte jeg meg for å dra. Da blir type 73 materiell nedover langs Sørlandsbanen. Det er ikke bare i flyverden at en opplever merkelig prising. Prisen for å sitte i komfortavdelingen var eksakt den samme som på økonomi, så da var valget enkelt i grunnen selv om forskjellen ikke er veldig stor på disse togene.
God morgen fra Victoria Hotell på Flisa. Her utgjør jeg 50% av belegget, så ikke så store forhold[emoji3] Møte med en lokal bedrift her om litt. Retur med bil til hovedstaden etter lunch. Ha en finfin tirsdag!
Twin Otter
31-05-2022, 07:41
Mornings fra Forus. Tilbake på jobb etter seks dager fri. Begynner å få oversikt over ukens program, mailboksen er under kontroll og det har kommet kaffe i koppen. Satser på det blir en fin dag! Ha en fin en!
God morgen fra Stavanger. Her ruller NRK’s nyhetsmorgen på TV’n og en kaffe nytes. Om litt går turen til tannlegen for årlig kontroll. Videre blir det å putle med litt sikrings arbeider i hagen da plenklipperen har kjørt ned og kantret i trappen til leieboeren 4 ganger i år…. mot ingen de foregående 3 år.
Ha en fin fin tirsdag :)
ENGM RAMP
31-05-2022, 08:32
God morgen fra Romerikes Toscana :)
Fridagen nytes med et beist av en jordfreser, da detalj-nerden i meg har funnet ut av plenen look like shit (og vel så det) så både naboen og jeg skal frese opp plenene våre og så ny plen, som skal være JEVN og ikke som en berg-og-dalbane, etter at et firma som la ned jord og bergvarme-anlegg her for noen år siden ødela det som VAR en fin fin hage...Det er bare å brette opp ermene, drikke kaffe og sette i gang ! Eneste som er sikkert er at kroppen kommer til å være støl i morgen etter en hel dag med beistet av en diger jordfreser :P
Ha en flott dag alle !
God morgen fra Oslo øst. Disse buss for tbanegreiene kan ta seg en bolle, men men jeg har iallefall den friheten at jeg stort sett da kan avvente til etter rushtiden med å dra noe sted. SMSer plinger dog stadig inn om jeg kan ta vakter på sykehuset, blant annet hadde de behov for nattevakt i går kveld, men med noen commitments på dagtid i dag så var det temmelig uaktuelt for min del.
Ja så fikk jeg SMS om dagvakt etter at dagvakta hadde startet og, så den avdelingen der har jaggu bemanningskrise. Sånn er det å være halvveis studert innanfor helse, selv om jeg også er HELT utdanna innafor noe helt annet og som jeg nå kanskje søker meg tilbake igjen til da. Livets valg, men jeg tror jeg nok kan kombinere ting og fått kompetanse innafor det og er ikke unyttig definitvt.
God formiddag fra Forus II,
En fin dag på jobben her , de første morgen møtene er ferdig , jeg får herje litt med tastaturet videre ut over dagen.
Satser på at det fine været holder seg slik at det blir anledning til litt utvendig husarbeid i ettermiddag/kveld.
Ha en fin dag.
God dag fra TRD. Straks på vei hjemover med bolaget, og har brukt morgenen på å jobbe så tastene har sprutet. Ligger greit bakpå etter flere uker i praksis på veien. I kveld skal det krones med å ta i mot en haug med folk til kontoret for øl, pølser, høy musikk og
1001001011010111010010101110101011110010100
1010100101010101101110100110101001010101010
1010100101001001001010101001010100010111100
1100010010100111000010101010101001010101001
Og så i morgen begynner et par helseuker før sommerferien. Det blir rimelig greit det også.
Ha en stilig dag.
G’morra …. Da var det slutt på kosen. Tilbake i arbeid. Heldigvis har jeg fortsatt litt Hval marsipansjokolade igjen. Det demper sjokket.
Et elektrisk lysorkester synger om en fjern lykkeverden på radioen mens jeg sitter med beina på rekkverket og drikker kaffe. Vurderer en tur på dynga, men mulig jeg utsetter til i morgen. Bikkjemat er imidlertid under produksjon ….