PDA

View Full Version : Glad lørdag fra København

EB
28-05-2022, 05:52
God morgen fra Islands brygge. Snart kaffe og danske wienerbrød - før kursen settes mot Gavnø Slot og litt senere en dansk kro i området ved Gavnø. Alltid dejlig å være norsk i Danmark.

Someone
28-05-2022, 06:53
God morgen fra Asker. Med eldstemann på overnattingsbesøk, så var det ingen som kunne hjelpe minstemann med å skru på skjermen nå han våknet. Så da var det opp 6:15, og skru på både skjerm, skaffe mat og fyre opp nespressomaskinen. Lite planer denne dagen, nesten så jeg vurderer en middagslur, før det i kveld skal spises crispy duck. Noen ganger må man få litt rotasjon på hermetikken. Ha en fin dag

Henshaw
28-05-2022, 07:41
Morn fra Kolsås. Her startet dagen én time tidligere enn på Hvalstad da noen tydeligvis synes det er stas med besøk av tante og kusine fra Tyskland. Heldigvis ikke min tur til å stå opp i dag så kunne halvsove litt videre. Målet for dagen er en stue i marka med servering, noe som sjeldent er feil.

SK384
28-05-2022, 08:04
God morgen fra Kongsberg. Kona har dradd på jobb og ungene purker og sover, noe de antagelig kommer til å gjøre en god stund til. Ikke mye på tapetet her i dag. Jeg har imidlertid planer om en liten fjelltur til en liten lokaltopp like i nærområdet. Fysiske formen har kommet seg såpass at jeg tror jeg skal prøve meg på den.

Ellers er det masse sport på fjernsynet i dag med CL finalen som det store høydepunktet. Men det er både Golf med Hovland, tennis med Ruud samt formel 1 og 2 helg i Monaco så det blir nok noen timer foran skjermen ja.

Futura
28-05-2022, 09:05
God morgen fra Lommedalen. Brødbakemaskinen har levert ett deilig grovbrød i løpet av natten, som nytes med røkelaks og gravlaks saus.
Senere i dag skal vi i konfirmasjon på Ringerike men før det blir det en snartur til Åros på Hurumlandet for å få start på en motor.
Ha en trivelig dag alle sammen.

Desk pilot
28-05-2022, 10:12
God formiddag. Da er den hektiske mai-måneden snart over. Her har det gått i et med helligdager, ekstraarbeid på jobb, fotballcup, konfirmasjon, fotballkamp, dugnad(er), besøk fra et-eller-annet-sted i Amerika, fotballtrening, bursdag med mere. Alt sammen er skrekkelig hyggelig, men det blir som med godteri (eller børst), det kan bli for mye på en gang av alt det gode. Så denne helga skal jeg ha produksjonsvakt og skal gjøre nix og null mere. Hvis jeg da ikke får et eller annet innfall, da jeg har skrekk for å kjede meg foran TV'en. Ha en god lørdag alle forumister, enten det er i høyt eller lavt tempo.

Chriscross
28-05-2022, 10:26
God siste lørdag i mai. Enig med siste innlegg angående litt mye opplegg i mai, og juni blir vel ikke mye bedre ser det ut til. Mgpjr i kveld, må vel være fornøyd med at det er sykkel/sparkesykkelavstand. Har ellers fått printet ut siste tre billag så kona kan ta årsregnskapet mitt.

SudCaravelle
28-05-2022, 12:19
Da var frokosten ferdig.. For et race ute i går.. Våknet så lå dressen min krøllet i et hjørne - med meg inni.

Kan bekrefte at Brasserie Blanche fremdeles er en av landets beste restauranter og at Dragen er et kupp. Var hjemme tre i natt og så vekker hun meg med et smil, egg, bacon og avocado-toast. Tror det hadde vært færre skilsmisser hvis koner ikke støvsuger surt rundt fyllesyke menn. I tillegg så er hun ganske komfortabel å hvile øynene på.

Hypern
28-05-2022, 12:33
God lørdag ettermiddag har det blitt fra biblioteket til Ahus. Har vært en nokså produktiv lørdag egentlig med trening kl 8 og rydding og vasking av leiligheten etter det. Mine foreldre insisterte på å male i leiligheten min så da har jeg kasta meg selv ut noen timer mens de holder på.
Og da er vel ikke et bibliotek det verste stedet man kan tilbringe noen timer, særlig når været ute er litt så som så. Ja så er det CL finale i kveld da. Planen er noen halvlitere med en kompis til kampen ja.

LN-MOW
28-05-2022, 12:57
G’morgen …. Da sitter man her i morgensolen og forum’erer …. Bikkjene er foret og ‘noen’ romsterer inne i huset bak meg. Er vel kona ved kaffetrakteren ..
Muligens en liten utflukt i løpet av dagen. Hjem i morgen.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220528/c2e7c135698c28a6d77a295221d71640.jpg

OJB
28-05-2022, 13:29
God ettermiddag fra Tananger,
Det blåser "stikker og strå" fra nordvest idag , så første del av dagen har gått med til litt jobb og indretjeneste. Nå tid for ytretjeneste på DC-6ern vår på museet. Isolering av skroget innvendig skal planlegges og isolasjonen skal klargjøres.
For mye vind til å sette ut båten på vannet idag også, prøver igjen i morgen.
Ha en fin lørdag og god helg videre.

SK384
28-05-2022, 14:18
Da var Bomåsen besteget for første gang på snart et år. Selve turen er på 3,8 km tilsammen med 180 meter høydestigning. Jeg er veldig fornøyd med å komme meg til toppen, men det var et skikkelig slit. Det er bare å konstatere at det ennå må trenes en del før jeg er tilbake der jeg var. På den annen side merker jeg solid fremgang fra jeg ble skrevet ut etter operasjonen.

Fnate
28-05-2022, 16:17
Hællæ fra Lillestrøm. Skikkelig daff dag her så langt. Men har fått vært ute og gått en tur, og fått handlet inn litt kunstige stimuli i flytende form. Storsmurfen på sin side har handlet bøttevis med grillmat, så da er det duket for super lørdag i heimen.

Blir nok å spise på balkongen og så se på PIG i stua. Storveis etc

Ha en like strålende lørdag alle sammen

dc-8-63
28-05-2022, 17:48
Da var frokosten ferdig.. For et race ute i går.. Våknet så lå dressen min krøllet i et hjørne - med meg inni.

Kan bekrefte at Brasserie Blanche fremdeles er en av landets beste restauranter og at Dragen er et kupp. Var hjemme tre i natt og så vekker hun meg med et smil, egg, bacon og avocado-toast. Tror det hadde vært færre skilsmisser hvis koner ikke støvsuger surt rundt fyllesyke menn. I tillegg så er hun ganske komfortabel å hvile øynene på.

Er du sikker paa at du har mottatt et stk. drage ? Med kald øl ved inngangsdøren, midlifecrisescarcabriolet, avocadotoast med mere - hoeres det ut som en solid oppgradering fra Drage - mer paa linje lilleitalienerinnener(tm) og storsmurfer - kanskje dreier det seg om en solid feilmerking ?

Har selv for lenge siden forsoekt Drage 3.0, oppgradert til 3.1 og 3.11 - mye BlueScreenOfDeath der i gaarden :p

Her borte paa verdens beste lille oey er SUP sesongen i full sving - en sel lekte seg rundt brettet i gaar. Langhelg (sjelden vare her) - som blir brukt til «Kickoff» paa prosjekt Nytt Kjoekken, det meste er bestillt og er i produksjon, men det gamle maa demonteres etter en plan saa man fortsatt kan lage mat - midlertidige loesninger er paa plass, slik at parketten kan bli slipt ned og nylakkeres neste uke. Nydelig med hjemmekontor slik at vi kan flytte opp til San Juan Islands, strandlinje ved Roche Harbor - lite forsinkelser paa L1 der ;) (hjemmekontor er faktisk en del av firmaets sertifisering Net Zero 2.0 Scope 3 (Carbon Noeytralitet) slik kan vil holde liv i OJB’s bransje samtidig :D