View Full Version : God mandag morgen fra Ris
God morgen fra kjøkkenbordet på Ris. Snart ut døren for å gå ned til sentrum og et lite frokostmøte. Formiddagen, ettermiddagen og morgendagen går med til å besvare et større anbud… Ha en bra start på uken du også.
God morgen fra L1. Kontoret kaller, dog er planen en litt amputert dag da jeg må få kjørt et lass hageavfall avsted. Dessuten skal det lages podcast i kveld. Ha en fin dag
Twin Otter
23-05-2022, 07:13
God mandag fra Forus. Som varslet var det regn i luften i dag. Men humøret er på topp likevel. Satser på at smilene sitter løst hele dagen. Sånn blir det god stemning av og det liker både kundene og jeg. Ha en strålende dag forumister. Karpe diem!
God morgen fra Kongsberg.
Her starter dagen med litt rutinemessig prøvetaking ved Kongsberg sykehus. Deretter går ferden til Notodden og jobben. Jeg skal være med på et møte der med noen kollegaer. Blir kjekt å treffe dem igjen,
Morn fra Kolsås. Sov nesten til 7, med resultatet at noen har skyhøyt energinivå i dag så må nok finne på noe for å aktivisere oss litt
God morgen fra Hellas, deilig med en liten vår-time out ved Middelhavet
Litt innenriksflyvning mellom øyene; Sky Express ATR-72, Aegean A320, Volotea A319, og etter planen Condor 757-300 hjemover til helgen. Basert på tidligere erfaring hadde jeg all baggasjen (ryggsekk/instrument) med ombord, det gikk veldig fint hos Sky Ex. og Aegean, mens Volotea kjørte full Norwegian pre-covid opplegg i gaten med 50 euro pr.kolli som ikke var innafor´/registrert på rett måte osv, så vet en det til en annen gang. :cool:
Så denne på Kos/KGS, synes den var veldig forfriskende, litt Calder Dc-8 feel :)
SudCaravelle
23-05-2022, 10:04
Hei fra bortekontoret.. Fikk prøvd den kinesiske SUVen som har stått på gårdplassen siden torsdag.. Utrolig hvor mye bil du får hvis du gir f... i hva som står bak på koffertlokket.
Masse møter og moro i dag.
Solen skinner over Skaun, og temperaturen er i ferd med å bikke 20 grader!
Det var mandagen sin det! :) Da skal det skiftes til sommerdekk og en podcast skal gjestes utpå ettermiddagen.
Fikk akkurat hyggelige nyheter med at vaksinasjonskontoret i Trondheim hadde oversikt over alle mine reisevaksiner fra 90-tallet, og dermed slapp jeg å ta en ny gulfeber-vaksine og får i morgen påfyll på alt det andre jeg trenger en booster-dose av. Så er det unnagjort med varighet livet ut!
Hjemmeuke frem til torsdag her, da skal det flys til Oslo, båtes til København, og nyte en vårhelg i Tivoli med fruen. Smørrebrød på Restaurant Kronborg er bestilt, samt (selvsagt) en wienersnitzel i Grøften!
På med solbrillene folkens, god mandag!
Kim
Twin Otter
23-05-2022, 12:16
Søker opp en reise Stavanger - Manchester, 15-16 sep.
Finn.no Foreslår SVG-RIX med BT, RIX-MAN med FR. DY direkte på returen. Sjekker neste alternativ: SVG-ABZ med WF. ABZ-MAN med LM. Og DY på returen igjen.
Får litt sånn Bongo-vibber av det her.
Du store alpakka. God morgen fra baksetet på en fjong bil på vei ut til MUC.
Endelig på vei hjemover etter 5 helt ville dager med program fra 09 til 00 hver dag. Blir ekstra best å komme hjem til Storsmurfen nå.
Ha en fjong dag
God ettermiddag fra Forus,
Fullt trøkk fra tidlig idag i prosjektet. For jeg vet ordet av det så er dagen halvveis.
Uker med røde dager har en tendens til å bli hektiske.
I kveld er det møte og foredrag i LMS-Rogaland på Quality Airport Hotell på Sola 18.30.
Møtet er åpent for alle , kveldens tema er : «Maritim overvåking i Nord? En operatørs perspektiv rundt P-3 ORIONs suverenitetshevdelse » ved kaptein Kristoffer Erga-Johansen .
Ha en fin dag.
G’morgen, folkens. Her ved kysten er dagen i full gang og frokost er allerede overstått. I dag skal det vel fiskes litt og kanskje kjører vi en tur?
Været er vanlig mønster. Stort sett pent på dagen, men bulder og brak på kvelden. Gutta og jeg fikk et skikkelig lysshow i går kveld etter at resten av banden hadde lagt seg.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220523/bcb7453182e31814e34fa13a6f9c586f.jpg
Og akkurat nå over meg ... En B-29A på vei fra Brunswick .. (sorry, mobilbilde)
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220523/a75d997fcfa8f32084332dece73e0206.jpg
Søker opp en reise Stavanger - Manchester, 15-16 sep.
Finn.no Foreslår SVG-RIX med BT, RIX-MAN med FR. DY direkte på returen. Sjekker neste alternativ: SVG-ABZ med WF. ABZ-MAN med LM. Og DY på returen igjen.
Får litt sånn Bongo-vibber av det her.
En klassisk KIWI.COM routing. Har ikke tall på hvor mange som har blitt smått lange i fjeset når de står på Ryanair innsjekk og får følgende beskjeder
1. Du har ikke betalt for innsjekk, det blir NOK 605,- pr snute, tusen takk
2. Bagasjen, nei den må du ta ut igjen i VNO og sjekke inn på nytt, ja jeg forstår du har små barn, og barnevogn og ca 38 minutter connection. Men du skjønner det kjære passasjer, du har handlet en billett på KIWI.COM og da snakker vi ikke om de med grønne klær borti gata her.
Kiwi.com pleier å fikse innsjekk og sende boarding kort til kunden, men det er ikke alltid det fungerer, og da blir det liv i leiren....
Selv Bongos har noe å se opp til her :p
God ettermiddag fra kontoret
Her har dagen rast avgårde, ruslet inn litt over 7:30 og har holdt på siden.
Ser nok ut som det blir en økt i kveld også for å komme sånn passe ajour.
Men det er jo litt gøy når lang tids jobbing begynner å bære litt frukter, så da er det enklere å stå på.
Må få spikret sommerferien, hele familien har pass og ID kort, så da står man friere, men merker det er populørt å reise i år. Greit dyrere i år enn tidligere på en del destinasjoner, så er får se hva vi ender med. Vurderer litt by loffing sydover. Så får en se hva og hvor man ender. Må sys litt sammen med flypriser som ikke er helt på jordet og muligheter til å komme i mellom.
Nå er det på tide med en bøtte med påfyll av kaffe, og siste innspurt.
S
Twin Otter
23-05-2022, 15:14
En klassisk KIWI.COM routing. Har ikke tall på hvor mange som har blitt smått lange i fjeset når de står på Ryanair innsjekk og får følgende beskjeder
1. Du har ikke betalt for innsjekk, det blir NOK 605,- pr snute, tusen takk
2. Bagasjen, nei den må du ta ut igjen i VNO og sjekke inn på nytt, ja jeg forstår du har små barn, og barnevogn og ca 38 minutter connection. Men du skjønner det kjære passasjer, du har handlet en billett på KIWI.COM og da snakker vi ikke om de med grønne klær borti gata her.
Kiwi.com pleier å fikse innsjekk og sende boarding kort til kunden, men det er ikke alltid det fungerer, og da blir det liv i leiren....
Selv Bongos har noe å se opp til her :p
Kiwi.com ja. Det var den siden jeg kom innpå etter å ha trykket på linken. Har ingen planer om å booke noe der i gården. Potensielle konsertbilletter slippes fredag. Får regne litt på det da. Kanskje det blir KL eller SK.