Someone
18-05-2022, 20:33
ATR planlegger å lansere det man kan kalle en "neo" av deres maskin. I praksis er en hybrid variant planlagt som skal kutte drivstoffforbruket med 20% gjennom kombinere elektrisk- og konvensjonell drift
I tillegg skal den kutte gå på SAF, som dermed skal gi tilnærmet netto null utslipp av CO2
Planen er lansering i 2023 og i drift i 2030. Den skal forbedres aerodynamisk sammenlignet med dagens modell, men den mest synlige endringen er at de går fra 6 til 8 bladet propell
https://www.atr-aircraft.com/presspost/atr-paves-way-for-next-generation-of-its-best-selling-aircraft/
ATR, the world leader in regional aviation, today announced its plans for the next generation of its best-selling family of regional aircraft by 2030, the ATR ‘EVO’.
I tillegg skal den kutte gå på SAF, som dermed skal gi tilnærmet netto null utslipp av CO2
Planen er lansering i 2023 og i drift i 2030. Den skal forbedres aerodynamisk sammenlignet med dagens modell, men den mest synlige endringen er at de går fra 6 til 8 bladet propell
https://www.atr-aircraft.com/presspost/atr-paves-way-for-next-generation-of-its-best-selling-aircraft/
ATR, the world leader in regional aviation, today announced its plans for the next generation of its best-selling family of regional aircraft by 2030, the ATR ‘EVO’.