PDA

View Full Version : Weltstadt-Verbindung!


MD90
12-10-2004, 09:08
Fra Berliner Morgenpost:

With effect from 3 May 2005, US airline company Delta Air is to offer again daily direct flights between Berlin and New York.

----

Tre millioner berlinere er sulteforet på nonstops interkont. LH prøvde seg med brask og bram på Berlin-Washington for noen år siden, men det gikk i vasken. Nå skal altså Delta prøve seg og vil helt sikkert stjele pax som shippes med Scandinavian Airlines via CPH. Delta flyr forøvrig også direkte Stuttgart-Atlanta - et gedigent irritasjonsmoment for LH.

FBU
12-10-2004, 12:17
Jeg har aldri helt forstått hvorfor ingen har sattset på Berlin før?
En by med 3 millioner innbyggere, og en enkkelt skarve avgang til NYC?

Burde det ikke her være plass til mye mer, eller er alle innbygerene så lojale med LH at de flyr via FRA?

MD90
12-10-2004, 12:48
Originally posted by FBU


Jeg har aldri helt forstått hvorfor ingen har sattset på Berlin før?
En by med 3 millioner innbyggere, og en enkkelt skarve avgang til NYC?

Burde det ikke her være plass til mye mer, eller er alle innbygerene så lojale med LH at de flyr via FRA?


De er i alle fall ikke lojale med LH. Mange velger korteste vei med SK via CPH.

BEF
12-10-2004, 12:59
Hvilken Berlin flyplass er aktuell?

Fly billig til SXF med Norwegian og videre med Delta. En reiserute som må prøves! :)

FBU
12-10-2004, 22:54
Originally posted by BEF


Hvilken Berlin flyplass er aktuell?

Fly billig til SXF med Norwegian og videre med Delta. En reiserute som må prøves! :)Skal man da legge inn ett døgn transfer tid? Eller ta sjansen på at Norwegian ikke er forsinket?

:spin:

BEF
12-10-2004, 23:46
Nei, det er vel litt unødvendig å natstoppe i Berlin for å reise videre dagen der på.

Jeg var ikke klar over DEP tid på Delta da jeg postet innlegget.

Men for de som er særdeles interessert i fly og flyplasser kan det jo være en idê. ;)

Savipix
12-10-2004, 23:49
Delta verkar vara på korståg genom Europa nu igen. Nice-JFK är en linje som enligt uppgift går strålande med till största delen cruisepax. Om allt går enligt planen, kommer de att få en utmanare i slutet på 2005.