View Full Version : God mandag fra Ris
God morgen fra kjøkkenbordet på Ris. Kaffe og NRK Stor Oslo før arbeidsdagen starter om noen minutter. En del møter på teams før jeg håper på en tur i marka. Trening igjen i kveld - så da skulle jeg vel være klar for både en ny dag og en ny uke.
God mandag fra Hvalstad Stasjon. Straks dukker L1 opp for en god gammeldags møtestafett på kontoret. Deretter må barn hentes og settes i respektabel stand før vi drar i en bursdag. Ha en fin dag
God morgen fra Oslo - en dag som prøvevakt for vgs elever helt uti gokk i Bærum venter. Vet ikke hvilket klassetrinn dette er da, men er det vg3 har jeg en følelse av at oppmøtet kanskje blir så som så. Fraværsgrensa er jo borte og eksamen skal de ikke opp i. Men tentamen skal de ha.
Jeg har jo selv hatt en slik jobb for privatistkontoret i Oslo kommune i flere år så kan jo på en måte jobben. Fikk jobben via en kamerat av meg som er lærer på denne skolen som sa de trengte vakter denne våren. Så da meldte jeg meg bare da.
God morgen fra Kongsberg
Ser ut til å bli en fn dag her i dag med skyfri himmel og sol på morgenkvisten. Straks bærer det avgårde til sykehuset for å ta blodprøver. Dette er slikt jeg må gjøre to ganger i uken (noen ganger oftere) i første fase etter operasjonen. Formen kjennes forøvrig meget bra ut.
I kveld er det andre løp i Kongsberg karusellen som er et løp på stier på 3,5 km. Det er selvsagt helt uaktuelt for meg å løpe nå, men jeg skal nå bortom der og kikke litt på og gå gjennom løypen i rolig tempo før selve løpet begynner.
Twin Otter
09-05-2022, 07:30
God morgen fra Forus. :)
Da var helgen over og hverdagen i gang. Her er det te i koppen og utendørs ser det ut til å bli en nydelig dag. Hørte noe vage rykter om at grillen muligens skal fyres opp i kveld. Ha en fin en!
Chriscross
09-05-2022, 08:31
God morgen. Ser ut til at det blir hjemmekontor i dag. Barna har iallfall kommet seg greit avgårde.
SudCaravelle
09-05-2022, 10:46
God morgen fra Knausen. Rimelig hektisk på butikken og hjemme med en arving som skal på en liten udramatisk visitt til Riksen nede i høgget.
Masse håndtverkere, støv og kaos.. Ikke min favoritt.. Hvorfor skal nordmenn pusse opp hele tiden??
litt-amatør
09-05-2022, 11:04
Hvorfor skal nordmenn pusse opp hele tiden??
Har aldri skjønt det, kommer aldri til å skjønne det. Personer som ellers er opptatt både av å spare penger og miljø mister alle hemninger når det kommer til oppussing.:cry: Da spiller verken pris eller kaosperioder hjemme noen rolle. Hvem er det man flotter seg for?
De samme personene er samtidig veldig opptatt av å kjøpe det billigste rommet på det ikke alt for flotte hotellet, og for all del ikke spandere refunderbare billetter. Dagens lille hjertesukk!:)
God formiddag fra Oslo. Her jobbes det litt i byråkratiet med noen gamle saker, mens EK 216 tar litt oppmerksomhet der den flyr LAX-DXB rett over Oslo sentrum nå.
Med helgen har jeg kikket litt på kommende turer og noen spørsmål har meldt seg:
- Hoteller i London er fortsatt fryktelig dyrt, men inntrykket er at prisforskjellen på moderate 3/4 stjerners hoteller og luksus ikke er all verden, 2-3000 for tre netter.
- Kommer danske Sun-Air noen gang i luften igjen? Siden pandemiens start i mars 2020 har de kun hatt noen få ruteflyvninger høsten 2020. Siden det har de ikke hatt noen ruteflyvninger, det er snart to år! Alt personale har vel funnet nye jobber og flyene vet jeg ikke.
Jeg ønsker alle en god dag!
God formiddag fra Forus II,
Her har uken startet greit i prosjektet , som vanlig blir mai måned rimelig travel på grunn av fridagene under veis.
Mye som skal gjøres denne uken østpå og nordpå denne uken i prosjektet.
Ha en fin dag folkens.
God morgen fra bortekontoret. Bare innom en kjapp tur for å hente litt remedier til morgendagens Danmark tur. Og så rekke lunchen i kantina så klart. Dette er maksimalt tima og tilrettelagt.
Ingen store planer for dagen utover å jobbe og ellers være sunn og frisk.
Ha en stilig dag
Home sweet home.
Ferden hjem gikk problemfritt, med unntak av gatebytte fra A25 til C84 på Newark. Men da fikk man testet terminalbussen også. Siste leg var i 1A i en bokstavelig talt stappfull E175. Men fin tur.
Nå er frokost for både meg og bikkjer unnagjort og ting er i ferd med å komme tilbake til normalen. To fridager, som skal brukes til å rydde opp i kaoset etter to ukers reise.
Tralla-bom, dynga here I come!
God kveld fra SQ-loungen på LHR. Bare ny bekreftelse på at det går an å få et skikkelig godt måltid i en lounge. Måtte riktignok bort til United for å få en dusj i dag. Ellers ble jeg heller ikke lei meg da jeg så SAS-flyet fra Oslo taxe inn til B-terminalen.
Uansett ferdig med London for denne gangen. Heldigvis for beina mine.