View Full Version : El Condor Pasa (If I Could)
Med relativt hoey Bongo Faktor er en paa vei til Lillestroem 15.01. Nytt flyselskap i boken, gammel Flytype 767-300ER, til en pris Whahoomene her inne har fortalt at kun Kjos og Norsewegian kan tilby. Billetten ble kjoept dagen foer avreise og er utrolig billig, maa vel tilbake til IKEA Prisene til SAS i 2006 som faktisk var USD 20.00 mer, men inkluderte Lakse Pastaen (den som loep i midtgangen).
Condor.com mente at det ikke fantes noe i dag 5 Mai, men Expedia.com funket bra. Fikk et Condor referanse nummer (ligner paa Amandus) og kunne logge inn paa Condor.com aa se at bestilligen finnes, saa stoppet allt - Total Bongo !!
Forsoekte aa bestille seter - allt gikk greit inntil jeg trykket paa Purchase (USD 60.00 + 50.00) - Sorry an Error has occured - try again later! Det ble forsoekt samme resultat, ringte Condor Kunde Service (2 Minutter vente tid) samme resultat, de fikk det heller ikke til, but do not worry, you can do this in your checkin tmw.
Saa forsoekte man aa bestille mat - MAKAN - det gikk heller ikke - saa null mat null sete What Can possible Go Wrong :p
Saa aapnet Online Checkin - Same Shit - new error message. Igjen en samtale til BongoCondors (2 minutter ventetid) og den tyske Dennis kunne lite gjoere annet enn aa si at jeg burde ta med Screenshot av feilene saa jeg slipper aa betale USD 25.00 for aa sjekke inn paa SEATAC.
Vel her er man klar for neste bolk - sjekkinn med Condor - to be continued (and Watch for the Live Report at Lillestroem 15.01 Loerdag
Sjekkinn gikk vel egentlig greit, positivt de aapnet sjekkinn 30 minutter tidligere enn annonsert - selv hadde jeg ikke store behov - bli kvitt en koffert og faa tak i et vindussete. Success paa begge fronter, de var mer interessert i Vaksine Status enn Passet. Neste steg er Africa Lounge - som ikke er Condor’s Lounge men Mac&Jack Brewery - mest fordi jeg er tvil om det blir noe mat i natt.
Ellers er det S-15 - et «Martin Fact» siste gang jeg floey fra S-15 var ogsaa med 767-300 dog en 767-383 uten oerelapper.
Africa Lounge, rett ved ‘min’ gate, A4. Trolig den eneste restauranten som er igjen fra åpningen av det nye området i 2004. Unntatt Hudson News da, men bare Elefanten som gir den Michelinstjerne. ;)
Ses i morgen!
Torsdag 05 mai 2022, DE 2033 SEA-FRA, Sete 33A (inntil Pushback) Sete 5G etter Pushback
Condor var langt bedre enn første inntrykket med diverse dataproblemer, kort sagt dette var meget god verdi for pengene.
Gate S15 er en test gate for boarding med “Face Recognition” - noe som virket svært bra, Condor ansatte tittet på Boarding Passet (de så faktisk på FRA-OSL uten å oppdage det) men ansiktet mitt ble gjenkjent og ombord bar det.
Lenge siden jeg har fløyet 767-300ER - trodde jeg at 33 var omtrent bakerst, men det var rett bak vingen. Det var OK benplass, setet var komfortabelt og jeg hadde vel blitt sittende om 33B hadde vært ledig.
Men rett før Pushback kom purseren med en melding først på tysk, noe jeg forstod omtrentsk - men på engelsk ble det klart at en kunne oppgradere til Premium Economy for EUR 199.00 (trodde jeg) eller Business Class for EUR 650.00 EUR. Tydelig er dette noe Crewet for Bonus av, hun jeg spurte tok ansvaret og jeg ble flyttet til 5G mens vi pushet ut. Lurt å ha lett håndbagasje.
Condor Premium Economy har samme antall seter i bredden 2+3+2 - men setene er litt bredere og benplassen er betydelig bedre.
Valg mellom 2 måltider, min Thai Curry var meget bra, noen hadde dog bommet så vi fikk Frokost brettet til hovedrett, så det var youghert, fersk frukt og en muffin - det skulle ha vært en forrett med reker, røkelaks og en kake (den fikk vi til frokost :p)
De kom 2 ganger med drikker varer, allt er gratis på Premium Economy, men igjen som med Lufthansa fra Vancouver i Februar var det ingen Cognac (side observasjon - ingen Cognac i Lufthansas Business Class Lounge her i Frankfurt heller).
Det beste med Condor’s 767 var overraskende luften og temperaturen ombord, frisk og kjølig - så med pledd ble det noen timer søvn også.
Vi dro på rute og landet en liten halvtime før tiden i Frankfurt.
Jeg ser at oppgraderingen kostet EUR 99.00 - en meget god deal.
Midtiblinken
06-05-2022, 15:26
Torsdag 05 mai 2022, DE 2033 SEA-FRA, Sete 33A (inntil Pushback) Sete 5G etter Pushback
Condor var langt bedre enn første inntrykket med diverse dataproblemer, kort sagt dette var meget god verdi for pengene.
Gate S15 er en test gate for boarding med “Face Recognition” - noe som virket svært bra, Condor ansatte tittet på Boarding Passet (de så faktisk på FRA-OSL uten å oppdage det) men ansiktet mitt ble gjenkjent og ombord bar det.
Lenge siden jeg har fløyet 767-300ER - trodde jeg at 33 var omtrent bakerst, men det var rett bak vingen. Det var OK benplass, setet var komfortabelt og jeg hadde vel blitt sittende om 33B hadde vært ledig.
Men rett før Pushback kom purseren med en melding først på tysk, noe jeg forstod omtrentsk - men på engelsk ble det klart at en kunne oppgradere til Premium Economy for EUR 199.00 (trodde jeg) eller Business Class for EUR 650.00 EUR. Tydelig er dette noe Crewet for Bonus av, hun jeg spurte tok ansvaret og jeg ble flyttet til 5G mens vi pushet ut. Lurt å ha lett håndbagasje.
Condor Premium Economy har samme antall seter i bredden 2+3+2 - men setene er litt bredere og benplassen er betydelig bedre.
Valg mellom 2 måltider, min Thai Curry var meget bra, noen hadde dog bommet så vi fikk Frokost brettet til hovedrett, så det var youghert, fersk frukt og en muffin - det skulle ha vært en forrett med reker, røkelaks og en kake (den fikk vi til frokost :p)
De kom 2 ganger med drikker varer, allt er gratis på Premium Economy, men igjen som med Lufthansa fra Vancouver i Februar var det ingen Cognac (side observasjon - ingen Cognac i Lufthansas Business Class Lounge her i Frankfurt heller).
Det beste med Condor’s 767 var overraskende luften og temperaturen ombord, frisk og kjølig - så med pledd ble det noen timer søvn også.
Vi dro på rute og landet en liten halvtime før tiden i Frankfurt.
Jeg ser at oppgraderingen kostet EUR 99.00 - en meget god deal.
Ingen cognac? Jeg kan ikke leve under slike forhold!
Ingen cognac? Jeg kan ikke leve under slike forhold!
Tenkte akkurat det samme. Er det en glipp akkurat den dagen kan det til nøøød passere, er det sånn det er så skal det ikke være sånn. Da må noen ta seg sammen. Kraftig.
Fikk du sett litt på hvordan biz-klassen til Condor så ut? Full flatseng og 1-2-1 eller «angle flat» i 2-2-2 og klatre over sidemannen/damen ut fra vindussetet?
Fikk du sett litt på hvordan biz-klassen til Condor så ut? Full flatseng og 1-2-1 eller «angle flat» i 2-2-2 og klatre over sidemannen/damen ut fra vindussetet?
Deres 767 maskiner har vel gode gammeldagse 2-2-2 og "lenestoler", mens deres A330-200 har beholt 1-2-1 business class fra forrige bruker Etihad
A330-200
https://i0.wp.com/thetravelhappiness.com/wp-content/uploads/2022/03/Condor-A330-200-Business-Class-Sitz-Kabine-Etihad-3.jpg?fit=1024%2C683&ssl=1
Så gjenstår det å se hva slags kabin deres A330-900 vil bli levert med
Ingen cognac? Jeg kan ikke leve under slike forhold!
Tenkte akkurat det samme. Er det en glipp akkurat den dagen kan det til nøøød passere, er det sånn det er så skal det ikke være sånn. Da må noen ta seg sammen. Kraftig.
Jeg er helt enig med dere begge, mine oensker (etter 300+ turer over Atlanteren) er - Cocktail Hour - som avhengig av klasse er øl i turist, bobler lengre fremover + noen nøtter eller greier. Et glass vin til middag (ja det blir noen glass jo lengre frem man sitter:p ) så kaffe avec - helst en Cognac, har lite behov for Portvin etc (donerer gjerne til de som slikt :cool: )
De siste 10 aarene har det i hovedsak vaert Lufthansa, saa det var litt trist aa se at noettene var borte i Februar (Turist) og ingen Kaffe Avec.
Beste er jo at Condor fikk deg til Norge!!!
Naa som det naermer seg ny ForumBongoTur ser jeg jo at rent triprapport messig befinner jeg meg i Frankfurt ennaa, paa tide med en liten oppdatering inklusiv returen den 20 Mai som plutselig(tm) ble veldig anderledes inkludert bytte av flyselskap.
Etter ankomst Frankfurt med Condor paa C-Pir hadde jeg et maal: en dusj ! Hadde lang (veldig lang) connection i Frankfurt og hadde funnet ut at en kan kjoepe seg inn i Lufthansa Lounger. Det ble en lang spaser tur fra C via B til A Piren, vel fremme ved LH Business Class Loungen var det korrekt at en kan kjoepe dags pass, fikk en QR Code og betalte 40 EUR og fikk Lounge Pass i Apple Wallet (noe som virket hele dagen) fikk tatt en god dusj og kunne slappe av med godt drikke og smaa mat.
Hadde den siste Lufthansa avgangen fra Frankfurt med ankomst OSL veldig sent, saa jeg hadde planlagt foerste natten paa Radisson Blue - sjekket inn paa Internett noe som var et sjakktrekk - sikkert 20 i koe mens jeg kunne plukke opp noekkel og var paa rommet 10 minutter etter landing. Med dagens hotell priser her i USA var Radisson Blue OSL betydelig billigere enn et slitent Motell 6 i hvorsomhelstUSA, langt bedre enn VY via Oslo S til Kolbotn midtpaanatten(tm).
Etter nesten 14 dager i Norge inkludert et meget hyggelig treff paa (i ?) Lillestroem hvor broder EB og jeg moette noen Aperol Spritz (de var veldig hyggelige).
Returen til Seattle var en liten bekymring, Condor Premium Economy var i grunn og bunn veldig greit (minus den manglende Cognac) - men min retur var satt opp med A330 som enn saa lenge ikke har Premium Economy (minsteApprovedByCnausenClass).
Rundt 16 Mai dukket det opp en e-post fra Aeroplan (Air Canada) som jeg i Februar paa en maate hadde dratt meg selv baklengs inn i. Uansett stod det i e-posten at for en Mile man kjoeper spanderte Air Canada 85% Mile, noe som plutselig medfoerte en billig Oslo Frankfurt (LH Business Class) videre med Air Canada 787-9 Business til Vancouver og en liten Q400 ned til Seattle, det hele tok 5 minutter paa iPaden saa var den BongoRerouting(BeforeTheNeBongoSupportByFax) paa plass med hjemreise 20 May.
Selv om jeg er en fyr som vaakner tidlig (veldig tidlig vil mange si) er det ikke lett aa komme seg fra Kolbotn til foerste Lufthansa avgang til Frankfurt, i tillegg den 20 mai maatte man fremdeles ta en Covid test hos Doctor Dyregod paa OSL. Saa jeg valgte igjen Radisson paa OSL, denne gangen var det Radisson Red som var gunstigst (jeg liker aa kunne spasere fra Hotell rom til avgangshallen - det aa styre med buss etc. for aa spare noen kroner er bare ikke noe for meg.
Kolbotn er noe Flytoget ikke skjoenner, saa jeg VY’et opp paa ettermiddagen, fikk tatt Covid Test. Radisson Red var svaert bra, fikk rom i den nye delen, noe som baade var elegant og trivelig. Derimot var mat tilbudet litt kjedelig hos Red, saa jeg tuslet over til Blue som hadde baade en god meny, god service og godt oel.
Morgenen etter var jeg omtrent foerst i Business Class innsjekk for Lufthansa, litt overrasket over at dette faktisk var mer komplisert og tidkrevende enn dengang jeg tuslet rundt paa Fornebu - hadde opplastet allt av dokumentasjon (og Air Canada fant det glatt i AC Loungen i Frankfurt) uansett var jeg paa plass i Kantinen og fikk meg norsk frokost.
Lufthansa Business er et godt produkt, liker ledig midtsete - et frokost brett og A320NEO er en god start paa dagen.
I Frankfurt fikk vi Gate - langt ute paa A Fingeren, men naar en skal sitte de naermeste 11 timene er en spaser tur fra A til B helt greit, en kort tur innom Tax-Free for en La Mer til den lille Italienerinnen foer Air Canada’s lounge ble besoekt.
I Air Canada’s Lounge hadde jeg en liten oppgave, drikke en Weissbeer for en god Svensk venn og tidligere kollega (med bilde bevis)
https://live.staticflickr.com/65535/52530795580_85d47f87f3_b.jpg (https://flic.kr/p/2o2Y4o5)239EB380-8F85-4822-BD4F-5A959C10F659 (https://flic.kr/p/2o2Y4o5) by Finn Erik Edvardsen (https://www.flickr.com/photos/195091691@N07/), on Flickr
Etter et lite kantine stopp var det klart for ombordstigning i AC 847, en 787-9 som skulle ta meg videre til Vancouver:
https://live.staticflickr.com/65535/52530603794_3cf172cb81_b.jpg (https://flic.kr/p/2o2X5nq)F738B561-98DD-4EF7-9187-32CC7A55739E (https://flic.kr/p/2o2X5nq) by Finn Erik Edvardsen (https://www.flickr.com/photos/195091691@N07/), on Flickr
4G var mitt Kontor denne formiddagen, en helt grei arbeidsplass:
https://live.staticflickr.com/65535/52529853667_3711d394d4_b.jpg (https://flic.kr/p/2o2Teoc)629414DE-1377-451E-B889-C15E9A11A872 (https://flic.kr/p/2o2Teoc) by Finn Erik Edvardsen (https://www.flickr.com/photos/195091691@N07/), on Flickr
Det ble noen bobler mens vi taxet ut og fortsatte med de samme boblene etter Take Off:
https://live.staticflickr.com/65535/52529854047_cf7b460ee1_b.jpg (https://flic.kr/p/2o2TeuK)8045A287-C8BD-4D18-9144-404CC0F69686 (https://flic.kr/p/2o2TeuK) by Finn Erik Edvardsen (https://www.flickr.com/photos/195091691@N07/), on Flickr
Her er hva Air Canada hadde planlagt paa vei til Vancouver:
https://live.staticflickr.com/65535/52530856960_2a8805e110_b.jpg (https://flic.kr/p/2o2YnCm)E0E26900-9103-4610-9E39-2A36C12B85B5 (https://flic.kr/p/2o2YnCm) by Finn Erik Edvardsen (https://www.flickr.com/photos/195091691@N07/), on Flickr
Og noe aa drikke til:
https://live.staticflickr.com/65535/52530926888_89c8d0532a_b.jpg (https://flic.kr/p/2o2YJq1)856482A3-8AD9-429A-8D31-C515C2CDAD3E (https://flic.kr/p/2o2YJq1) by Finn Erik Edvardsen (https://www.flickr.com/photos/195091691@N07/), on Flickr
Forretten som var god saa slik ut:
https://live.staticflickr.com/65535/52530796530_2bf9cfba47_b.jpg (https://flic.kr/p/2o2Y4Es)4FAFD0BD-6B46-4E77-91E6-2E5303411039 (https://flic.kr/p/2o2Y4Es) by Finn Erik Edvardsen (https://www.flickr.com/photos/195091691@N07/), on Flickr
Hovedretten gikk ned paa hoeykant og jeg rakk ikke bilde - saa litt pause»musikk»
https://live.staticflickr.com/65535/52530795765_1420844de2_b.jpg (https://flic.kr/p/2o2Y4rg)586B8178-2677-46A3-8F74-7E6635E5D405 (https://flic.kr/p/2o2Y4rg) by Finn Erik Edvardsen (https://www.flickr.com/photos/195091691@N07/), on Flickr
Som tidligere antydet liker dette forummedlemmet Kaffe Avec, som plutselig har blitt innsparings offer - Lufthansa hadde ikke Avec(bare kaffe) fra Vancouver til Muenchen i Februar, Condor hadde det heller ikke i Premium Economy - saa man maatte jo ta noen Bongo grep for aa FaaTingPaaPlass - noe som virket:
https://live.staticflickr.com/65535/52530604174_473464a654_b.jpg (https://flic.kr/p/2o2X5tY)A25A7A0D-EE6F-4DD9-A6FA-0F62FA6BEF1E (https://flic.kr/p/2o2X5tY) by Finn Erik Edvardsen (https://www.flickr.com/photos/195091691@N07/), on Flickr
Ellers var baade sete og luftkvalitet helt perfekt - hyggelig besetning (dette var ingen Fluxie Flight - fullt maske paabud som ble strengt overholdt), hadde egen underholdning paa iPad saa Inflight Movies ble ikke testet.
Cirka en time foer Vancouver ble det servert nok et godt maaltid:
https://live.staticflickr.com/65535/52529854402_d59ff592af_b.jpg (https://flic.kr/p/2o2TeAS)9088E7B7-0BAA-4DE2-8FF1-593986E93A96 (https://flic.kr/p/2o2TeAS) by Finn Erik Edvardsen (https://www.flickr.com/photos/195091691@N07/), on Flickr
Innflyvning fra Frasier Valley (betydelig raskere og helt innafor naar en sitter ved vinduet) maskinen skulle tydelig brukes innenriks saa det ble litt spasertur til USA Connections, som ikke var bemannet - men etterhvert kom det en fyr og slapp oss inn til en meget effektivt US Immigration and Customs.
En time senere knatret en videre med en Q400 ned til Seattle, Air Canada’s US Departure Kantine er ikke akkurat spennende. Men man kom seg hjem.
Og snart er det ut paa tur igjen med Bongo, allerede mere spennende enn KLM som ikke byr paa Vulkanutbrudd (BongoSpecial)