Log in

View Full Version : Om Billund lufthavn (flyplass, transfer etc)

Someone
03-05-2022, 17:48
Hva er enkleste måte å komme seg fra Billund Lufthavn og bort til hotellene ved Legoland? Ser det går buss relativt ofte, og det tar 5-6 minutter, men er det da nødvendig å kjøpe billett på forhånd, hvis man ikke har en eller annen dansk reiseapp?

Og hva med taxi? Blir det dårlig stemning hvis man bare plukker opp en taxi for den korte turen, slik man opplever på OSL?

Bll spotter
03-05-2022, 22:40
Hvis jeg var dig/jer ville jeg bare tage en taxa. Bliver de sure er det deres problem. Ellers er der rejseplanen.dk til busserne. Den er rimelig nem og bruge, jeg tror du kan betale i bussen, er dog ikke helt sikker.
Normalt er der gratis bybus i Billund også fra lufthavnen, men det er kun i højsæsonen den kører desværre.
God ferie til dig:DEN

https://www.visit-billund.com/

Maltwhisky
04-05-2022, 02:18
Du kan betale på bussen i Billund, men kun med kontanter (24 DKK)

Har tatt taxi mellom flyplassen og Lalandia (og tilbake) uten sure miner fra sjåførene.

Er vel begrenset hvor mange særlig lengre turer de får.

Someone
15-05-2022, 21:52
Du kan betale på bussen i Billund, men kun med kontanter (24 DKK)

Selv om jeg tok samme bussrute (23) begge veier, så kunne jeg betale med kort da vi dro fra BLL. Vi rakk akkurat en buss, så fikk aldri somlet meg til å fikse noe annen betaling. Antok da de tok kort på returen, men det gikk ikke, men funket med en hvit løgn

Ellers var det jo raskt og effektivt selv med buss den korte turen der

ToreD
15-05-2022, 22:41
Har tatt taxi fra BLL til hotellene og retur flere ganger. Aldri vært en sur mine.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Scandinavien_Airlines
16-05-2022, 17:25
Selv om jeg tok samme bussrute (23) begge veier, så kunne jeg betale med kort da vi dro fra BLL. Vi rakk akkurat en buss, så fikk aldri somlet meg til å fikse noe annen betaling. Antok da de tok kort på returen, men det gikk ikke, men funket med en hvit løgn

Ellers var det jo raskt og effektivt selv med buss den korte turen der

Der flere busruter mellem Billund Lufthavn og Billund by. Den bus med størst frekvens er linje 43 der kører mellem vejle og Billund. Turen koster 24kr, og der kan betales i App. Kontant og i visse busser også med betalingskort.

Afgange og rejse kan ses på rejseplanen.dk, eller på sydtrafik.dk (Der ingen buslinje 23 i Billundområdet)