PDA

View Full Version : Glad fredag fra Ris

EB
29-04-2022, 04:56
God morgen fra loungen på Ris aka kjøkkenet med kaffe, aviser og nyheter på radio. Her skal gårsdagens friskmeldingen av ektemannen feires med gode venner. Nyt dagen og livet!

Someone
29-04-2022, 06:44
God morgen fra Hvalstad. Starter dagen med en mix av hjemmekontor, pakking og litt trening, før turen går til Tjøme for en urnenedsettelse. Men først må jeg få sendt minstemann i barnehagen, så jeg faktisk får gjort noe. Ha en fin dag

Ruby
29-04-2022, 07:05
God fredag fra Bangkok.
Etter en hyggelig kveld i går, våknet en frisk og rask ved 8-tiden.
Det lønner seg å mygge ut tidlig :D
Nå er ute på trim for å spasere på seg +10k skritt. Akkurat nå er det pause med en lett frokost og en iskaffe.
Når en er tilbake på hotellet blir det litt basseng tjeneste men en er også nøtt til å få booket en CT tur, og med et elendig utvalg av award er valgets kvaler er MS i Biz eller OS i eco……
Ha en glitters fredag :)

Henshaw
29-04-2022, 07:43
Morn fra Kolsås. Her blir det nok en dag i koffeinets tegn, da bursdagsbarnet ville starte dagen til samme tid som han ble født, så her startet dagen i 5-tiden...
Blir vel en tur ut etterhvert, så da skal støvsugeren få jobbe litt, så får jeg trå til med moppen etterpå. Kanskje blåse opp et par ballonger også.

fluxie
29-04-2022, 07:44
God morgen. På vei mot OSL for en liten flytur på 4 timer. Første gang man setter seg ombord en N0-flight, så det blir spennende. Får vel sette sammen en liten TR i løpet av dagen :)

SK384
29-04-2022, 07:58
God morgen fra Kongsberg.

Det var fantstisk å komme hjem i går og sove i sin egen seng. Sov til 0730 i dag. Ingen sykepleiere som vekket med 0600 for å ta prøver eller noe slikt. Nå skal jeg straks avgårde til fysioterapeut for å trene. De anbefaler sterkt trening hos fysioterapeut første par månedene så vi får prøve å få det til.

Jeg er veldig glad på EB sine vegne som fikk så hyggelige nyheter i går. Nyt helgen og feire de gode nyhetene.

Når en er tilbake på hotellet blir det litt basseng tjeneste men en er også nøtt til å få booket en CT tur, og med et elendig utvalg av award er valgets kvaler er MS i Biz eller OS i eco……

CT er forkortelse for flere ting gitt. Har vært gjennom mange CT'er siste året, men akk dessverre ingen av den typen som blir omtalt her på forumet. :D

LN-MOW
29-04-2022, 08:02
G’morgen fra et hjørne på Arlanda.
Kvelden og natten i hjulbrønnen i ex N620FF gikk greit. Ikke mye plass å boltre seg på, men jeg fikk gjort kontorarbeidet og sov relativt godt.
Nå venter et par dager i Oslo før jeg svinger nordover. Blir bra.

Kjerra er byttet til 321, så ingen NEO denne gangen heller. Satser på at jeg kommer frem likevel.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220429/57cbe1a8a2979ba1607707d4c714b7eb.jpg

SudCaravelle
29-04-2022, 08:06
Gjesp fra London. Ufattelig mye moro med kunder her og faktisk nydelig mat i går. Nå er det litt mere butikk og moro før kveldsflighten hjem til fire enda morsommere.

Nyt helgen.

Twin Otter
29-04-2022, 08:11
God morgen fra Sandnes. Oppe tidlig på en fridag for å komme meg til den årlige sjekken hos øyelegen. Ser ut som det blir en tur på jobb i noen timer også. Så helt fri blir det ikke. Men slapp hvertfall å stå opp klokken 0600. Ligger visst an til biff og The Voice i kveld. Ha en fin en!

Chriscross
29-04-2022, 08:29
God morgen fra kontoret. Joggetur med eldste arving ferdig 07.00. Angret på at jeg stilte inn fitbitklokken hennes så den kunne være med på tur. Den viste at hun hadde løpt 3 km da apple watch viste 2,2 km. Hun var med andre ord ikke veldig motivert for å fullføre.

Dagen går vel med til å bestille bil, vi gjør det nok på gamlemåten og kjøper istedenfor privatleie eller andre finansielle krumspring. Har vel landet på sølvfarge denne gangen.

Må også finne ut hvordan vi skal få tatt imot og gitt en nyutdannet en god start på arbeidslivet til høsten. Den der er litt tricky når så mange liker å sitte to-tre dager på hjemmekontor. Kombinasjonen bra sosial start med et grundig faglig innhold må løses.

Fnate
29-04-2022, 10:44
Trallabom fra Lillestrøm. Her er det full kontorering og litt lunch. I kveld skal jeg ut og spise med en kompis som jeg skal på "ekspedisjon" med til sommeren. Da står Shetland og Orkenøyene for tur, så litt planlegging må gjøres. Det gjøres best over en øl.

Og så fikk jo Bongos Tryllereiser full frihet til å booke en storbyferie for meg Storsmurf og Pellefant i sommer. Det var få begrensninger utover maks 1 mellomlanding og ingen flighter over ca 4 timer. Men det skal jeg si dere. Det gav vidunderlige muligheter. Så litt tweaking på denne blir det nok tid til i dag også.

Ha en SJUKT deilig fredag

Martin
29-04-2022, 10:54
Møkkafredag..

Startet dagen med en pen liten forsovelse. Vet ikke om det er et godt eller dårlig tegn at det ikke var noen tapte anrop fra sjefen.
Så fikk man kjeft for å etterlyse noe gods som ikke var der det skulle før klokka 9. Jeg sendte mailen 09:05 :rolleyes:
Nå ventes det på en mail som ikke kommer, og man prøver å multitaske fordi noen mener at alle biler kan sendes samtidig.

Ut på konsert etter jobb, men noe som muligens går under "guilty pleasure"-kategorien (bortsett fra at jeg mener at det ikke er noe som heter guilty pleasure, bare pleasure).

Ha en god en :)

Fnate
29-04-2022, 13:01
Møkkafredag..

Og ikke nok med det. Nå har jeg avslørt at du forsøker å etablere deg på Strømmen. Martin Frisør og Foss Sport ved siden av hverandre blir for åpenbart.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220429/799ceabb3349f8ed6cf5c906d031d96d.jpg

Sent fra min SM-F711B via Tapatalk

Martin
29-04-2022, 13:12
Og ikke nok med det. Nå har jeg avslørt at du forsøker å etablere deg på Strømmen. Martin Frisør og Foss Sport ved siden av hverandre blir for åpenbart.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220429/799ceabb3349f8ed6cf5c906d031d96d.jpg

Ja, for du ser for deg meg i både frisørbransjen og sportsbransjen?

OJB
29-04-2022, 13:13
God ettermiddag fra Forus,
Travel siste dag i uken , prosjektet har vokst noe med medfølgende merarbeid.
Det går rimelig greit.
Så er det etter hvert fredag og noe planlegging i ettermiddag for vasking av DC6ern vår på Flymuseet i morgen.
Lift og vaskemidler skal på plass ut på ettermiddagen idag.
Ha en fortsatt fin dag og god helg.

Fnate
29-04-2022, 13:41
Ja, for du ser for deg meg i både frisørbransjen og sportsbransjen?I aller høyeste grad. Som en under cover agent for the blues

learjet
29-04-2022, 14:22
God ettermiddag fra kontoret med utsikt på terminalen

17åringen greide å få aksept til å henge bittelitt med årets russekull i går kveld/natt... Etter hva jeg forsto så hadde de greid å skaffe noe å sprite opp saften med, så jeg holdt meg hjemme til jeg visste at frøkna var våken og på gang mot skolen. Og det skal hun ha, hun spratt opp til tid og kom seg pent avgårde. Tror kanskje hun har sin første "på skolen hangover" i dag. Men det er vel en del av dannelses reisen det også.

Ut med jobben i kveld, gocart og middag etterpå. Men selvsagt så må en av kollegaene håndtere en flight som ble forskjøvet på tid, så da blir det vel middag sånn ca samtidig som EB begynner å tenke på frokost i morgen tidlig. Men det skal vel gå greit. Blir hyggelig med litt sosialt også.

S

LN-MOW
29-04-2022, 14:43
Inni terminalbygget påFornebu for første gang siden 1998 ....
Litt rart, ja .....
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220429/de6d5661dd84a2c503a7446276cc8537.jpg

Hypern
29-04-2022, 16:06
God ettermiddag fra Ahus - neida det er ikke noe skummelt som har hendt , bare benytter meg av stedets bibliotek for å lese på noe greier. Så en murstein av en bok her kalt Gray's anatomy i sin 42 utgave. Nå skjønner jeg hva tv serien med nesten samme navn er oppkalt etter ja. Er visstnok en bibel blant leger den tjukke saken der ja. Men får vel snart komme meg av gårde - trenger ikke å bruke hele fredagskvelden på et bibliotek.

Fnate
29-04-2022, 16:24
Litt rart, ja .....

Den mezzaninen der er den man kunne gå opp en trapp uten noe sikkerhet eller noe, er det ikke?

Husker Pappa tok meg med dit (tror jeg) i blant i gamle dager så jeg kunne stå og glane på fly. Noe jeg var fullstendig oppslukt av. Men jeg var liten nok til at det er relativt vage minner. Husker bare at jeg stod en sånn plass ved et gelender, med bamsen min Wolfgang under armen, og stirret på fly så ofte han gadd å kjøre dit.

Eller er det en annen plass (eller for den saken skyld gamle Gardermoen) man kunne dette?

Martin
29-04-2022, 16:46
Den mezzaninen der er den man kunne gå opp en trapp uten noe sikkerhet eller noe, er det ikke?

Husker Pappa tok meg med dit (tror jeg) i blant i gamle dager så jeg kunne stå og glane på fly. Noe jeg var fullstendig oppslukt av. Men jeg var liten nok til at det er relativt vage minner. Husker bare at jeg stod en sånn plass ved et gelender, med bamsen min Wolfgang under armen, og stirret på fly så ofte han gadd å kjøre dit.

Eller er det en annen plass (eller for den saken skyld gamle Gardermoen) man kunne dette?

Så da var det bare en bamse, altså?

Man kunne spise is og glo på fly på gamle Gardermoen uten å ha flybillett, men det tror jeg var en "vanlig" annenetasje.

Fnate
29-04-2022, 16:52
Så da var det bare en bamse, altså?

Man kunne spise is og glo på fly på gamle Gardermoen uten å ha flybillett, men det tror jeg var en "vanlig" annenetasje.Wolfgang var primærbamse og bakgrunn for historier jeg løp rundt og fortalte til folk vi møtte. Wolfgang levde nemlig i en parallell verden og holdt på med masse ting. Foreldrene mine hadde flere runder der de måtte oppklare for folk at det ikke var sant det jeg løp rundt og fortalte, men at jeg heller ikke var spik spenna gal. Bare at jeg hadde en litt alternativ fantasi. :)

Fikk også skremt en dame på toget med at broren min var så uheldig å ha blitt født med hjernen opp ned og derfor ikke var helt som alle andre.

Litt sånt. Det har ikke forandret seg stort

dc-8-63
29-04-2022, 17:39
Glad fredag fra Stillehavet, foerste morgen tur med hundene ble ogsaa en «Low key whalewathcing» hvalene ute i havet, oss paa stranden, ingen Rib, ingen stoey, bare lyden fra det ikke saa Stille Havet.
Newport Oregon er «my kind of port» en skikkelig skjult perle, stor fiskeflåte gir fersk fisk og om man kun foelger Highway 101 ser man i grunn det vaerst USA kjeder kan by paa: Kroger, Walmart, Starbucks - mens minutter unna finner vi smaa bakerier med ferske bakevarer (sammenlignet med Starbucks som serverer 2-3 maaneder gamle «holdbare» scones - yuuuck og MAKAN).

Hickok
29-04-2022, 18:48
God kveld fra Comfort hotell Flesland. Noe snodig å bo på hotell i egen by, men flyavgang kl. 06:00 krever spesielle tiltak for å få en halvtime ekstra søvn! Skal videre med SK til LAX i morgen formiddag, og for et par dager siden ble A333 byttet med A359, noe betydde at det plutselig ble mange ekstra seter tilgjengelig i C. Dermed ble det minimumsbud for oppgradering, og kjapt akseptert bud. Tenker derfor det kan bli en fin tur over dammen.

LN-MOW
29-04-2022, 19:06
Her på Scandinavia er jeg i gang med kveldsvakten. Bare senga er større enn gårsdagens rom, så her skal det soves etterpå. Får besøk av en kompis også, så satser på en rolig vakt.
Var en tur på Fornebu også. Har ikke vært i terminalbygget siden 1998, men det var fortsatt enkelte gjenkjennelige områder. Bittersøtt.

SudCaravelle
29-04-2022, 20:27
Litt rart, ja .....

På restauranten der hadde de verdens beste sprøstekte kylling med kryddersmør. Ble ganske mange fine avreiser fra den plassen der.

Forøvrig fikk jeg hoppet på et tidligere fly fra LHR hjem og siter i en knallgul taxi nå forbi Kløfta og skjønner at man rekker en krukke vin med mor i sofaen. Nå er det null reising før tirsdag.

KnutW
29-04-2022, 22:31
Da står Shetland og Orkenøyene for tur

Da håper jeg verdens korteste rutefly mellom Westray og Papa Westray står på programmet?

Fnate
30-04-2022, 13:55
Da håper jeg verdens korteste rutefly mellom Westray og Papa Westray står på programmet?Søren. Den hadde jeg glemt.takk for tips.

Discus
30-04-2022, 14:40

Yepp - stemmer, den var på avgangsnivå landside.

...
Wolfgang levde nemlig i en parallell verden og holdt på med masse ting. Foreldrene mine hadde flere runder der de måtte oppklare for folk at det ikke var sant det jeg løp rundt og fortalte, men at jeg heller ikke var spik spenna gal. Bare at jeg hadde en litt alternativ fantasi. :)
...

Fikk plutselig Tommy&Tiger'n på netthinnen her :lol: