View Full Version : BA innstiller en del avganger 2022
BA innstiller alle innenriksruter og mange internasjonale avganger idag 28. april p.g.a. mannskapsmangel.
Mange er visst allerede ombooket de siste 14 dager.
https://www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/cancelled-flights-updates-british-airways-heathrow-b2067225.html
Sent from my iPhone using Tapatalk
BA instiller alle innenriksavganger i UK i dag, 28 april, samt noen utenriksavganger. Så vidt jeg kan se er en t/r Oslo kansellert, og det har den vært lenge. BA har tre t/r OSL i dag.
Jeg tror de har justert rutetilbudet generelt frem til juni eller noe sånn.
(Fagnbladet har også den som clickbait)
Det står 78 utenriksruter, men Dagbladet skriver at alle fly står på bakken, det skulle jo bety at alt er innstilt. Justér gjerne overskriften.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det står 78 utenriksruter, men Dagbladet skriver at alle fly står på bakken, det skulle jo bety at alt er innstilt. Justér gjerne overskriften.
Ja, Dagbladet klipper og limer og oversetter dårlig fra andre som også skal ha klikk ser det ut som. Det er 78 utenriksavganger som er kansellert så vidt jeg ser. Det er vel ca 10% så et stykke igjen til "alle", men det gir jo ikke like god overskrift.
Men alt innenriks er kansellert?
Men alt innenriks er kansellert?Ja, alt Innenriks og noen få utenriks
BA instiller alle innenriksavganger i UK i dag, 28 april, samt noen utenriksavganger.
Ja, alt Innenriks og noen få utenriks
Virker ikke sånn.
BA1325 fra Newcatle til LHR landet for ti min siden.
Ting ser ut til å gå normalt med BA her på GLA så langt
Sent fra min SM-G781B via Tapatalk
Så hvor mye innenriks er egentlig innstilt?
Ser at Independent har oppdatert artikkelen nå:
"The Independent calculates 32 domestic flights have been grounded, including departures to and from all eight of BA’s domestic routes. "
Så de har moderert seg fra "all flights" til "all domestic" til "some flights" ser det ut som
Og Dagbladet har moderert seg fra "Alle" til "British Airways (BA) innstiller 110 avganger i dag, inkludert en Oslo-avgang fra Storbritannia."
Ilg. en "BA-innsider" på flyertalk har det vært konstant justering av kapasitet siste 2 mnd pga problemer med mannskap både i kabin og på bakken. Særlig på bakken har det vært veldig store utfordringer. Tidvis har det vært problemer med å få tømt bags fra fly og det har naturlig nok fått store konsekvenser. Så nå er det kapasitetsreduksjon for å komme ajour
Ser det meldes i pressen om 100 kansellerte avganger for BA i dag
Nå kuttes 8000 rundturer i sommer etter som BA allerede nå ser de ikke vil ha nok ansatte på plass
https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/111105
Det har ført til at selskapet må kutte tilsvarende 8.000 flyvninger tur-retur, skriver Financial Times.
Ifølge næringsavisen kutter selskapet ti prosent av sine flyavganger mellom mars og oktober.
Planlagte reduksjoner i juli på shorthaul
For OSL sin del blir det en reduksjon fra 20 til 16 ukentlige flighter
https://aeroroutes.com/220509-bajul22lhrsh
British Airways in late-April 2022 filed frequency changes on short-haul routes from London Heathrow. This post focuses on frequency variations for the week of 10-16JUL22, as general indication for the month of July 2022 (certain weeks may see selected variation). Frequency comparison is based on schedule listing 10APR22 vs 08MAY22.
OH-LZO er forresten første A321 fra Finnair i tjeneste for dem. Ser den er "overalt" på rutene deres fra T3, blant annet på vei til OSL as we speak
Ser det nevnes 140 kansellerte flighter til/fra London i dag
MountainDew
30-05-2022, 13:26
Fløy via LHR i mai. Kø kø kø…
Hold dere unna. Fly mest mulig direkte.
British Airways annonserte i går at over 10.000 avganger innstilles frem til oktober. Forstår jeg det rett tilsvarer det ca 1/8 av totalprogammet. Så det er litt mer enn bare noen prosenter
Jeg skal reise OSL-LHR-YYZ 6. oktober. Jeg fikk akkurat melding om at utreise er endret (for andre gang).
BA er jo helt ute og kjøre. Jeg og en kompis skulle hatt dem til ABZ om 2 uker. Først ble LHR-ABZ kansellert. Booket om til senere på dagen
Så ble den også kansellert. 2 dager senere ble også OSL-LHR kansellert.
Og det har allerede vært svært dårlig med connections ut fra LHR lenge, så jeg klarer normalt ikke finne long haul løsninger med dem overhodet lenger. Så jeg har bøttevis med vouchere som jeg ikke begriper hvordan jeg skal bruke.
Min avgang til LHR i slutten av september er også kansellert.
Virker som det er knyttet veldig usikkerhet til å bestille noe som helst hos BA for tiden.
BA er det nye KLM!
Ikke det nye SAS?
Generelt har vel store deler av flybransjen i Europa og delvis i USA fått en melt-down etter covid