PDA

View Full Version : Minirapport FLYR Flex OSL-NCE

Fnate
18-04-2022, 17:11
Tenkte å komme med en mini reiserapport fra FLYR på Europarute nå i Påsken. Mest fordi det ikke er så mange av dem her inne.

For noen uker siden booket vi tur/retur Nice i Påsken. Vi så på både SAS og Norwegian og vurderte frem frem og tilbake før jeg kom på FLYR. De dukker jo ikke opp på Expedia og sånne ting, så det er lett å glemme dem.

Men straks jeg kom på det var beslutningen egentlig tatt. Årsaken: ledig midtsete.

SAS kan lokke med Eurobonuspoeng herfra til evigheten, men ledig midtsete trumfer (nesten) alt og vi kan tjene flere Eurobonuspoeng på "leverpostei" uansett.

DY kan vel ikke lokke med noe som helst annet enn ekstremt stivbente og kukete bagasjeregler og masse tilvalg og gnag i bookingen.

Så vi booket Flyr. Først og fremst var det innmari enkelt. Du vil ha Fleks billett, ja. Da velger du det og betaler med Vipps.

BAM

Ferdig.

Alt er inkludert. Fast track, setevalg, bøttevis med bagasje innsjekket og håndbagasje på nivå med BA og andre flyselskap fra I-land.

Innsjekk er enkelt i appen. Klikk "sjekk inn". Velg hvem som skal sjekkes inn. Trykk og.

BAM

Ferdig

På Skjærtorsdag var det klart for avreise. De fleste har sett en 737-800 før. Også i regn.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220418/fa6f4acd3f0cc8276b3f240f93586dba.jpg

Setene på vei nedover til NCE var vel strengt tatt de samme som Norwegian, bare med grønt trekk. Vi satt på rad 3 og det var helt normal benplass. Det var også dette ledige midtsetet.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220418/2fd0d52d0e2067a2313940ff9e70bba9.jpg

Serveringen kom raskt i gang og vi gikk for tapastallerken. Forventet samme greiene som hos de andre, men dette var så innmari mye bedre og kan virkelig anbefales.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220418/41063c15e9f38c8f672e0f9cce855d31.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220418/cf1c92f395ea012bad603245bc208af4.jpg

Turen ellers var nogenlunde uneventful. Crew var litt "borte" og en av dem kjente visst noen på rad 1 og brukte mesteparten av tiden der. Men sånn er det jo i blant.

RETUR TIL OSLO

På returflighten fikk vi en helt ny balje. En 737MAX8 med det jeg trodde var Delta interiør. Spurte også det superhyggelige crewet om det var Delta maskin. Det kunne de bekrefte, og flere fremover skulle komme med det samme.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220418/75ffa479e5b7e8a9dce21d1c17fcfb3a.jpg

Imidlertid kunne @Someone avkrefte at det var Delta interiør. Det var nemlig Blue Air. Gode var de ihvertfall og med fin nakkeputer med flapper som kan bøyes for å gi hodestøtte.

På hjemturen var crewet riktig hyggelige og entusiastiske og gjorde en super jobb. Vi prøvde Calzone og baguette med ost og skinke på hjemveien. Baguetten var visst tipp topp, mens Calzonen var litt mer dvask.

Uansett var vi fortsatt enige i at kvaliteten på maten ombord var av vesentlig høyere kvalitet hos Flyr enn hos SK/DY.

Maten, kombinert med ledig midtsete på Fleks, gjør at vi kommer til å bruke FLYR mer i tiden som kommer. Enkelheten i booking, innsjekk og annet er bare en bonus.

Someone
18-04-2022, 17:31
Takk for rapport

Det stemmer vel at Flyr også bruker Terminal 2 på NCE?

Fnate
18-04-2022, 17:40
Takk for rapport

Det stemmer vel at Flyr også bruker Terminal 2 på NCE?

Det stemmer. Var ikke det helt store på serveringsfronten der inne etter security, forøvrig. Utelukkende baguetter og salater i plastboks.

Men de har en Hermes butikk om du sliter med å få brukt opp pengene. :)

Someone
18-04-2022, 17:42
Det stemmer. Var ikke det helt store på serveringsfronten der inne etter security, forøvrig. Utelukkende baguetter og salater i plastboks.

Men de har en Hermes butikk om du sliter med å få brukt opp pengene. :)

Nå vet jeg ikke hva status er post-Korona, men serveringen var nok noe bedre i T1 som SK/DY bruker. Dog er resten av T1 lite å skryte av med mange elementer av sør fransk effektivitet…

KnutW
18-04-2022, 23:47
Takk for rapport! Jeg bruker Flyr så ofte jeg kan, men litt dårlig med frekvenser og ruter til steder jeg er relativt ofte gjør at jeg dessverre ryker på SK og DY av og til. Besetningen til Flyr har hittil uten unntak vært svært bra, og kundeservice er helt topp. En norsktalende person tar telefonen etter få minutter og fikser problemet. Håper virkelig de får orden på finansene etter hvert og kan klare seg. Det hadde heller ikke gjort noe om de økte seteavstanden et par tommer på de første radene, jeg betaler gjerne noen hundrelapper ekstra for det.

B747-8
19-04-2022, 07:28
Tusen takk for rapport! Flyr sier at de er lavprisselskap, men jeg syns ikke de virker som det, de er en bra konkurrent til SAS veldig bra.

Var maten gratis (inkludert i prisen) når du har Fleks billett?

Fnate
19-04-2022, 10:03
Tusen takk for rapport! Flyr sier at de er lavprisselskap, men jeg syns ikke de virker som det, de er en bra konkurrent til SAS veldig bra.

Var maten gratis (inkludert i prisen) når du har Fleks billett?

Takk.

Maten var ikke gratis. Vann, te og kaffe var derimot gratis.

OttoL
19-04-2022, 10:08
Takk for den. Velger Flyr når jeg kan og tidene passer. Ellers morsomt det du skrev om innsjekking. Sjekket inn hos Ryanair i går og det var jo en prosess i seg selv :headbang. Fikk forresten et inntrykk på MAX at det er bedre seteavstand på høgre enn venstre side da jeg fløy MAX for noen dager siden. (https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=155293)

Fnate
19-04-2022, 12:13
Takk for den. Velger Flyr når jeg kan og tidene passer. Ellers morsomt det du skrev om innsjekking. Sjekket inn hos Ryanair i går og det var jo en prosess i seg selv :headbang. Fikk forresten et inntrykk på MAX at det er bedre seteavstand på høgre enn venstre side da jeg fløy MAX for noen dager siden. (https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=155293)

Takker. Det hører med at appen til Flyr sa at "du må sjekke inn på flyplassen" kvelden før avgang hjem fra Nice. Køen foran innsjekk var monumental, for å si det sånn.

Men åpnet appen igjen mens vi stod i køen. Da kunne vi sjekke inn og spaserte fornøyde ut igjen av køen. :)

OttoL
19-04-2022, 12:21
Takker. Det hører med at appen til Flyr sa at "du må sjekke inn på flyplassen" kvelden før avgang hjem fra Nice. Køen foran innsjekk var monumental, for å si det sånn.

Men åpnet appen igjen mens vi stod i køen. Da kunne vi sjekke inn og spaserte fornøyde ut igjen av køen. :)

Liten bug der ja. Fikk den selv til BGO, men funket fint å gjøre det på njetet. Skrev til de på face og fikk klassikeren "vi er fortsatt et nytt flyselskap" :colgate:

B747-8
20-04-2022, 09:06
Vi prøvde Calzone og baguette med ost og skinke på hjemveien. Baguetten var visst tipp topp, mens Calzonen var litt mer dvask.

Var Calzonen varm, eller selger Flyr bare kald mat ombord?

Fnate
20-04-2022, 09:21
Var Calzonen varm, eller selger Flyr bare kald mat ombord?Calzonen var varm og fin.

Men pizza er muligens best flat på fly. Synes SAS sin pizza er nokså crunchy og god. Denne blir litt stor og slapp. Men masse fyll og grei på smak.

Sent fra min SM-F711B via Tapatalk

Chriscross
20-04-2022, 11:12
Calzonen var varm og fin.

Men pizza er muligens best flat på fly. Synes SAS sin pizza er nokså crunchy og god. Denne blir litt stor og slapp. Men masse fyll og grei på smak.

Sent fra min SM-F711B via Tapatalk

Takk for rapport. Det med midtsete er jeg enig i er viktig. Sas hadde vel en fantastisk Calzone da de startet med BOB.

B747-8
20-04-2022, 19:36

Ja, jeg er enig at SAS sin pizza er nokså crunchy og god. Jeg har vært i Plus noen ganger og da har flyvertinnen sagt at varm pizza kun er til SAS Go.

Når jeg er på fly da ønsker jeg bare varm mat, og jeg betaler gjerne for den. Det er derfor jeg graver i hvordan den varme maten er hos Flyr.

jb1
20-04-2022, 21:25
Strålende rapport. Håper Nice leverte også. Har kun fløyet Flyr en gang, men det var en fin tur ned god service fra en ende til annen. Jeg håper det fører til generelt bedre service, særlig hos SAS, det er umulig å få hjelp i før det er for sent om det blir noe krøll. Sist jeg ringte fikk jeg bare «vi har ingen løsning» etter endeløs venting.

Sent from my iPhone using Tapatalk

EB
22-04-2022, 06:40
Takker…gleder meg til å prøve Flyr. Håper de snart kommer opp som et alternativ til oss som fortsatt bruker reisebyrå.