PDA

View Full Version : Flyr

Staralliance
15-04-2022, 17:35
Flyr
Avgang Oslo - Harstad/Narvik 15.04.22 kl 1110-1255.
Flightnr FS452
Flytype B737-800
Regnr: LN-FGA

Bestilte billetten en uke før avgang. Prisen for Fleks-billett var ikke avskrekkende og valgte dette alternativet for å få fast track og ledig midtsete.

Innsjekk i appn var en lek og fort gjort. Fast track fungerte fint og var kjærkomment når jeg så køen i sikkerhetskontrollen. Ikke mange sluser åpne denne Langfredagen.
Avgang fra A22 som er helt ytterst på innenlandspiren. Ombordstigningen startet 30 min før avgangstid. Det virket ikke som flyet hadde vært i bruk tidligere denne dagen. Hyggelig mottakelse ved flydøren av kabinsjefen (Kristian), som delte ut vannflasker til alle som ønsket.
Satte meg ned i sete 2F. Det var kun 8 passasjerer på de første 6 radene. Totalt vil jeg anslå at kabinfaktoren var ca 60%, kanskje ikke overraskende siden det var Langfredag. Til informasjon hadde Norwegian 2 avganger til EVE i dag, SAS hadde ingen.
Avgang mot sør før vi snudde nesen nordover. Pilotene opplyste om litt motvind, men flytid på 1t 30 min, noe som skulle vise seg medførte at vi landet 10 min før rutetid.
Crewet kom rundt med salgsvogner og gratis kaffe/te. Jeg hadde kjøpt med meg en baguett fra Gardermoen. Ekstra hyggelig at de kom en ekstra runde med kaffe til oss. Som vanlig er jeg imponert over stemningen hos de ansatte. Godt humør og serviceminded. Liker at crewet ikke drar ut gardinen og holder seg i galley det meste av turen, noe jeg dessverre synes virker være regelen hos f.eks. SAS.

Jeg reiser gjerne mer med Flyr. Hadde de i tillegg kunne tilby wifi og på noe mer mat på turene nordover hadde det vært enda bedre. Litt lei at chips og sjokolade er det eneste som er mulig å kjøpe (dette gjelder forsåvidt både SAS og Norwegian også). For å kunne bli et ende mer aktuelt alternativ for mange reisende må de nok øke antall avganger. 1 daglig avgang mellom OSL-EVE holder dessverre ikke til å tiltrekke seg mange reisende. Håper de kommer sterkere tilbake til høsten.

jb1
16-04-2022, 20:20
Fin rapport. Enig at dette er et selskap med hyggelig service. De har selvsagt færre utfordringer driftsmessig enn SAS for tiden, men SAS er helt på trynet.

Sent from my iPhone using Tapatalk