View Full Version : God onsdag fra Lillestrøm!
Concorde98
13-04-2022, 04:38
God morgen!
Da var det endelig siste arbeidsdag før påsken og den er to timer kortere noe som er helt innafor. :)
Innafor var turen jeg fikk være med på med en Piper fra Kjeller i går også. En spontan tur som ble en times tid i lufta. :)
Ha en fin onsdag og god påske! 51136511375113851139511405114151142
Sent fra min SM-G998B via Tapatalk
God morgen fra Rikshospitalet.
Dagens første målingen er unnagjort. Formen er fortsatt bra etter operasjonen. Alle prøvene og undersøkelsene i etterkant har også vært fine og legene er fornøyd med progresjonen. Jeg merker at formen blir bedre og bedre for hver dag så det er fint.
Lite på programmet i dag, så det blir vel mest avslapping og rusle litt turer i korridorene på Riksen samt skjøtte egentreningen fra fysioteraputen. Merker for øvrig at det er påske på sykehuset. Det er uvanlig rolig her for tiden.
Concorde98
13-04-2022, 05:33
God morgen fra Rikshospitalet.
Dagens første målingen er unnagjort. Formen er fortsatt bra etter operasjonen. Alle prøvene og undersøkelsene i etterkant har også vært fine og legene er fornøyd med progresjonen. Jeg merker at formen blir bedre og bedre for hver dag så det er fint.
Lite på programmet i dag, så det blir vel mest avslapping og rusle litt turer i korridorene på Riksen samt skjøtte egentreningen fra fysioteraputen. Merker for øvrig at det er påske på sykehuset. Det er uvanlig rolig her for tiden.Fortsatt god bedring og god påske!
Sent fra min SM-G998B via Tapatalk
God morgen fra Bangkok. Ferien nærmer seg slutten, hjemreise torsdag kveld. Mandag kveld var vi en tur i Chinatown og spiste på en av byens eldste restauranter, Tai Zheng. Ellers har det vært litt shopping, barbesøk og bassengtid. I går ble det bespisning i nærområdet. Verden er ikke stor, traff tilfeldigvis på Ruby i samme restaurant. Hyggelig[emoji3]
Bor som vanlig på Radisson Blu Plaza, men ser nå at standarden er litt på vei ned… Trøbbel med AC og wifi, bassengområdet kunne trengt litt shining og frokosten er fortsatt av en enklere «pandemitype» som serveres i resepsjonsområdet. Neste gang blir det nok tilbake til Sofitel eller kanskje det nye Carlton-hotellet på nabotomta. Men skybaren Brewski er heldigvis fortsatt i fin form. Ha en strålende onsdag[emoji3]
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220413/32e3203d91fe1d6477135a38772f11bc.jpg
God morgen fra kjøkkenbordet på Ris. Dagens første Nespresso er i k(r)oppen. Blir vel en tur ut til opphavet på Kolbotn før det blir handling på Holtet på vei tilbake. Ha en bra onsdag der du er!
God morgen fra Beitostølen. En kort tur innom innboksen, så kan jeg vel ta fullt ferie her og. Ut på ski i en eller flere former etterpå. Ha en fin dag
Morn fra Fevik. Nespresso i koppen her også, og ganske kjekt med besteforeldre som gjerne underholder minstemann så man kan nyte nevnte kopp i fred.
Bukseshopping i Arendal senere, da man har fått oljeflekk på eneste vanlige buksa jeg har tatt med, og gidder ikke gå i turbukse hele påsken
Bukseshopping i Arendal senere, da man har fått oljeflekk på eneste vanlige buksa jeg har tatt med, og gidder ikke gå i turbukse hele påsken
Trodde poenget med at du byttet ut Fiaten men en Tesla, var for at du skulle slippe sånt? :p
Trodde poenget med at du byttet ut Fiaten men en Tesla, var for at du skulle slippe sånt? :p
Derfor jeg nå kan skylde på alle andre og så slipper jeg å ta ansvar selv [emoji2]
Twin Otter
13-04-2022, 07:45
God morgen fra Forus. Ny arbeidsdag her på bruket er i gang selv om det det virker som de fleste har tatt seg påskeferie. Uansett er det kun halv dag på kontoret i dag så man er nok hjemme om et blunk eller sju. Skal bli greit med noen dager fri før man seiler inn og tar seg av noen helgesvakter i slutten av uka. Planen er å fyre opp en gryte med Chili con Carne i kveld. Det gledes. Ha en fin dag!
Heisann fra gjemmekontoret.
Ikke så mye å gjøre, men heller ikke noe å gjøre det med. Flott når software slutter å funke, og supportnummeret til leverandør går til mobilsvar :angry:
Noen fikk heldigvis tak i noen, så det sitter antageligvis noen og jobber i ferien sin.
Ellers ser man frem til en langhelg.
Ha en god en :)
SudCaravelle
13-04-2022, 10:01
Hei fra Villa 6. Slapper litt av ved villa-bassenget i dag. De 40 meterne til hovedbassenget eller sjøen ble for tøft etter dragens morgen-shopping. Hun gikk bananas i hotellets diamant-sjappe og både de som jobbet der og undertegnede datt av helt på prute-konseptet.
Nå er det snart opp av solstolen og dasse ned for en 12 øl på stranden.
51143
Heisann fra Gaustad.
Utrolig deilig å være helt alene på kontoret. Bare meg, dørstoppergrisen og Pellefanten. Startet dagen med karbonade fra Mega på Vinderen (den er veldig mye bedre enn de på Meny Lillestrøm) og kaffe. Nå skal det fortsettes å kontoreres så tastene spruter mens det drikkes mer kaffe og spises Plum in Madeira.
Ha en ytterst deilig dag!
God onsdag fra Budapest. Frokost inntatt og mens jeg gjorde det så var houskeeping innom rommet. Effektivt må jeg si. Nå lytter jeg på påskelabyrinten - noen påsketradisjoner må jeg jo ivareta selv om jeg er i utlandet.
God formiddag fra Madrid,
Flott , men litt kjølig vær så langt på morgenkvisten etter overraskende tordenvær i går ettermiddag/kveld.
Feriedag og avslapping , en tur på byen og ny tur ned til posisjon 7 og 8 på kartet til planespotter i ettermiddag/kveld.
Ha en fin dag
Bizflyer
13-04-2022, 11:12
Formiddag fra det Sørlandske!
Straks går turen til legevakten for EKG sjekk etter søndagens innleggelse med hjerteflimmer. De siste par dagene har jeg slitt med svimling. Sannsynligvis pga blodtrykksfall. Greit å få det sjekket. Har følelsen av at dette blir en relativt kjip påske helsemessig....
Ha en bedre dag enn meg der ute...
SudCaravelle
13-04-2022, 11:26
Hei fra Villa 6. Slapper litt av ved villa-bassenget i dag. De 40 meterne til hovedbassenget eller sjøen ble for tøft etter dragens morgen-shopping. Hun gikk bananas i hotellets diamant-sjappe og både de som jobbet der og undertegnede datt av helt på prute-konseptet.
Nå er det snart opp av solstolen og dasse ned for en 12 øl på stranden.
51143
Turen ned til den persiske gulfen var lang, men ble belønnet med edle nederlandske dråper.
51144
Heisann fra Gaustad.
Utrolig deilig å være helt alene på kontoret. Bare meg, dørstoppergrisen og Pellefanten. Startet dagen med karbonade fra Mega på Vinderen (den er veldig mye bedre enn de på Meny Lillestrøm) og kaffe. Nå skal det fortsettes å kontoreres så tastene spruter mens det drikkes mer kaffe og spises Plum in Madeira.
Ha en ytterst deilig dag!
Du har vel selskap av en Jif Universal flaske også….
Formiddag fra det Sørlandske!
Straks går turen til legevakten for EKG sjekk etter søndagens innleggelse med hjerteflimmer. De siste par dagene har jeg slitt med svimling. Sannsynligvis pga blodtrykksfall. Greit å få det sjekket. Har følelsen av at dette blir en relativt kjip påske helsemessig....
Ha en bedre dag enn meg der ute...
Ønsker deg riktig god bedring. Jeg håper de finner ut av det og at du får god oppfølging og behandling.
Du har vel selskap av en Jif Universal flaske også….
Bra du følger med på detaljene! :)
Startet dagen med karbonade fra Mega på Vinderen (den er veldig mye bedre enn de på Meny Lillestrøm) og kaffe.
Ååååh .. karbis med speilegg .. rart det ikke har slått til her. Super veikromat. Mulig noe av årsaken er at det er dårlig med veikroer .. Ikke vet jeg.
Men det blir det første på menyen når jeg kommer til Mosjøen om et par uker. Det og pølse med lompe. Og brød. Og rekesalat. Og sennep og ketsjup. mmmmmmmmm ....
Velvel - dagens digresjon. Proppful morgen uten tid til forum. Men nå har jeg fått hjem gressklippertraktoren og tømt innboksen, så nå kan jeg trekke pusten før jeg invaderer det svenske skrivebordet for å herje litt med Paypal-kundene..
La dagen rulle videre ....
Ååååh .. karbis med speilegg ..
Men det blir det første på menyen når jeg kommer til Mosjøen om et par uker. Det og pølse med lompe. Og brød. Og sennep og ketsjup. mmmmmmmmm ....
.
God´ fra OSL, i dag er det faktisk karbis (med sennep!) i lounge-utland, god var den og.
Før det ble det svidd av en sjelden krone her for ganske så god sushi og en av min favoritter i rimelig prisklasse, Mud House (NZ).
Og rett før det min første innenlands A319 i forrige Sas-innpakning, nesten litt eksotisk. Munchen neste, påskeferie, muligens en kjøretur ned til Middelhavet etterhvert.
Ååååh .. karbis med speilegg .. rart det ikke har slått til her. Super veikromat. Mulig noe av årsaken er at det er dårlig med veikroer ..
Nei det er en gåte, faktisk. Det er faktisk nokså strålende hjemmelunch også. Men på kontoret ble det desverre kun brød og karbis. Jeg har fått sneket inn pølsekoker på kontoret, men stekepanne har jeg fremdeles ikke ved pulten. :(
Før det ble det svidd av en sjelden krone her for ganske så god sushi og en av min favoritter i rimelig prisklasse, Mud House (NZ).
Mud House er skikkelig god. Enig med deg der. I fjor sommer kjøpte jeg fryktelig mye forskjellige hvitvin på flaske og begynte å skrive notater og sånt. Mud House fikk veldig bra score, men ganske snart gav vi heller opp og bare drakk opp alt sammen. Det var mye mer stas en å stulle med kulepenn.
Karbis med speilegg og sylteagurk!
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220413/32be9e010fd29b86d305a14b681bc715.jpg
Bare meg, dørstoppergrisen og Pellefanten.
Hvor mange dørstoppergriser har Elefanten?? Det høres ut som du har dørstoppergriser på aller dører både hjemme og på jobb.
Ikke så mye å gjøre, men heller ikke noe å gjøre det med. Flott når software slutter å funke, og supportnummeret til leverandør går til mobilsvar :angry:
Noen fikk heldigvis tak i noen, så det sitter antageligvis noen og jobber i ferien sin.
Når et program på datan din ikke funker som det skal, da skal du bare slappe av og nyte livet.
Hvorfor skal du på liv og død mase på oss i IT-avdelingen??
Om det tar oss 1 eller 10 timer å fikse problemet, er sånn det er :colgate:
Tenk å ødelegge ferien for oss i IT :colgate:
Når et program på datan din ikke funker som det skal, da skal du bare slappe av og nyte livet.
Det var programmet vi bruker til å gjøre klar omtrent alt av papirer på bilene som skal krysse grensen. Det var ikke vår IT-avdeling, men de som leverer programmet vi bruker. Vi er rett og slett avhengig av at det funker for å få gjort jobben vår.
Det "datt ut" litt etter klokka 9, og begynte å virke igjen i 15-tiden. Ikkje bra.
Det er denne type innstilling som får meg til å fråde rundt munnen, plukke opp et balltre, og tasse over til IT ..... :angry:
Og ikke prøv å få meg til å tro at det var en spøk, for jeg har sett dette altfor mange ganger ...
Det er denne type innstilling som får meg til å fråde rundt munnen, plukke opp et balltre, og tasse over til IT ..... :angry:
Og ikke prøv å få meg til å tro at det var en spøk, for jeg har sett dette altfor mange ganger ...
120% enig (og jeg jobber innen IT, har sett denne holdningen gruse mange store prosjekter selv innenfor meget store Firmaer).
Ellers er det lite som minner om ferie, sol etc her i vest, saa langt har jeg jobbet 36 timer denne uken og det blir nok nesten 60 foer uken er slutt - i tillegg til at kunden vaar ble foerste side oppslag i NYT i dag.
Men fredag blir det Stillehavet og laaange turer langs stranden i Newport (OR) denne helgen.
Det var programmet vi bruker til å gjøre klar omtrent alt av papirer på bilene som skal krysse grensen. Det var ikke vår IT-avdeling, men de som leverer programmet vi bruker. Vi er rett og slett avhengig av at det funker for å få gjort jobben vår.
Det "datt ut" litt etter klokka 9, og begynte å virke igjen i 15-tiden. Ikkje bra.
Jada, jeg vet det. Selvfølgelig skal det virke.
Jeg måtte bare smile når jeg så deg skrive det :)
Det er helt sant som du sier, og det er veldig mange innleide konsulenter i en IT-avdeling.
Men jeg er i den stillingen at jeg er både på brukerens side og IT sin side. Så jeg forstår veldig godt hva du mener.
Har dere sett denne fra SVT? De har laget en reportasje fra en IT avdeling i Sverige. :D
https://www.youtube.com/watch?v=hWV9is6ClWk