Someone
26-02-2022, 17:43
Etter to år uten en eneste utenlandstur var det endelig fint å kunne gå til høyre etter sikkerhetskontrollen på OSL. Som flere ganger dekket i trip reports her på forumet, skulle turen gå til Lech. Som vanlig var det da mest praktisk å fly OSL-ZRH og få en bil til å hente oss på ZRH og kjøre de 2 timene til Lech
Utreise med SK841, hvilket var langt fra første gangen. Booket før høstferien og opprinnelige satt opp med 737 (husker ikke om det var -700 eller -800) men 10 uker før avreise ble det endret til A319 og avgangen flyttet fra 9:20 til 11:30. Sistnevnte passet jo egentlig veldig bra når man skal dra en søndag. Var fortsatt en A319 da jeg sjekket inn lørdag, men ble endret til en A320 en eller annen gang mellom da og avgangen.
Parkering var booket på P10 og det tok ikke lange tiden levere fra oss våre 5 kolli, og komme oss gjennom sikkerhetskontrollen. Dog med innsjekk på område 1-3, er der plutselig en liten omvei når man kommer fra P10. En tur innom loungen for litt føde og 2 stykk gullkort klarte jammen få inn 3 generasjoner, med totalt 6 voksne og 4 barn.
Siden det var lenge siden forrige utenlandstur, så var det greit med litt oppfriskningsmateriale så undertegnede ikke hadde glemt hvordan ting funker
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220226/7b2b90bda155d24e5e75886e5041fe0f.jpg
D3 var gaten og ved 11 tiden hadde trafikken som vanlig roet seg såpass at det var mye plass i D-piren så noen kunne få løpt fra seg før avgang
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220226/44a849e0002ffb37c7459fc4fb7b2089.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220226/612f50e3f4017b711b375770fc17b067.jpg
Med barn, valgte jeg som vanlig å være sist ombord. Slik at vi på et litt mer rojalt vis kunne gå ombord blant de siste i OY-KAW. En litt over 15 år gammel A320.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220226/762358c8f20cdaf91d9ee68d8ee7a2be.jpg
Godt belegg på denne formiddagsavgangen til ZRH. 11 rader pluss, med vel 80% belegg. Og ikke veldig langt unna fullt hos oss i de bakre gemakker. Vi spredde oss ut på 22A-D. Og siden det var jeg som tok meg av barna hele turen nedover satser jeg på å kunne spare opp noen bonuspoeng.
Ellers lite å melde fra turen. Arvingene oppførte seg eksemplarisk, godt hjulpet av hver sitt nettbrett og kanelsnurrer fra Samson.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220226/b33bf863029afec977230d72e5f90df4.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220226/554cde1f72cfc62a0dbf1a0b37cd1cdc.jpg
En liten forfriskning til far. Øl til glutenbakst er undervurdert
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220226/9c06ed942cc901448def1368793501bc.jpg
Ankom ZRH på tid, etter en mer eller mindre hendelsesløs flytur. Og ikke mine unger som vrælte i 10 minutter under nedstigningen heller. Bagasjen kom sånn rimelig kjapt, selv spesialbagasjen. Og alle de totalt 14 kolliene til reisefølget kom med. Utenfor stod 2 sjåfører med hver sin Mercedes minibus klare for å kjøre hele banden to timer østover
TBC……
Utreise med SK841, hvilket var langt fra første gangen. Booket før høstferien og opprinnelige satt opp med 737 (husker ikke om det var -700 eller -800) men 10 uker før avreise ble det endret til A319 og avgangen flyttet fra 9:20 til 11:30. Sistnevnte passet jo egentlig veldig bra når man skal dra en søndag. Var fortsatt en A319 da jeg sjekket inn lørdag, men ble endret til en A320 en eller annen gang mellom da og avgangen.
Parkering var booket på P10 og det tok ikke lange tiden levere fra oss våre 5 kolli, og komme oss gjennom sikkerhetskontrollen. Dog med innsjekk på område 1-3, er der plutselig en liten omvei når man kommer fra P10. En tur innom loungen for litt føde og 2 stykk gullkort klarte jammen få inn 3 generasjoner, med totalt 6 voksne og 4 barn.
Siden det var lenge siden forrige utenlandstur, så var det greit med litt oppfriskningsmateriale så undertegnede ikke hadde glemt hvordan ting funker
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220226/7b2b90bda155d24e5e75886e5041fe0f.jpg
D3 var gaten og ved 11 tiden hadde trafikken som vanlig roet seg såpass at det var mye plass i D-piren så noen kunne få løpt fra seg før avgang
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220226/44a849e0002ffb37c7459fc4fb7b2089.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220226/612f50e3f4017b711b375770fc17b067.jpg
Med barn, valgte jeg som vanlig å være sist ombord. Slik at vi på et litt mer rojalt vis kunne gå ombord blant de siste i OY-KAW. En litt over 15 år gammel A320.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220226/762358c8f20cdaf91d9ee68d8ee7a2be.jpg
Godt belegg på denne formiddagsavgangen til ZRH. 11 rader pluss, med vel 80% belegg. Og ikke veldig langt unna fullt hos oss i de bakre gemakker. Vi spredde oss ut på 22A-D. Og siden det var jeg som tok meg av barna hele turen nedover satser jeg på å kunne spare opp noen bonuspoeng.
Ellers lite å melde fra turen. Arvingene oppførte seg eksemplarisk, godt hjulpet av hver sitt nettbrett og kanelsnurrer fra Samson.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220226/b33bf863029afec977230d72e5f90df4.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220226/554cde1f72cfc62a0dbf1a0b37cd1cdc.jpg
En liten forfriskning til far. Øl til glutenbakst er undervurdert
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220226/9c06ed942cc901448def1368793501bc.jpg
Ankom ZRH på tid, etter en mer eller mindre hendelsesløs flytur. Og ikke mine unger som vrælte i 10 minutter under nedstigningen heller. Bagasjen kom sånn rimelig kjapt, selv spesialbagasjen. Og alle de totalt 14 kolliene til reisefølget kom med. Utenfor stod 2 sjåfører med hver sin Mercedes minibus klare for å kjøre hele banden to timer østover
TBC……