View Full Version : God tirsdag fra Røros
God morgen fra Røros Hotell. Nyheter og kaffe foran peisen før det blir litt kontorering slik at jeg er klar for gjenfly med Widerøe til Oslo. Ha en fin tirsdag der du er.
God morgen fra Konsberg sykehus.
Her er de første målingene unnagjort og første kur med intravenøs antibiotika er satt. Formen kjennes bra ut nå på morgenkvisten. Jeg har også sovet godt. Nå er det bare å fyre opp TV'en og gjøre seg klar til nok en OL maraton. Jeg skal prøve å gjøre litt jobbting også innimellom. Jeg har en tekst jeg skal lese gjennom for en kollega og hjelpe han med å strukturere. Så lenge formen er ok er det bare hyggelig å holde på med.
God morgen fra L1. Jobben kaller, og lenge siden jeg fikk sneket meg ut for 06:54 avgangen. Så få folk at man ikke trenger tenke på noe meter. Podcastproduksjon i kveld
Wow. God natt fra Seattle. Veldig rart å dra hit igjen. På den ene siden var det innmari rart å dra hjemmefra i en hel uke. På den andre siden var det utrolig befriende å rusle ned i lobbyen på hotellet og så bare var "alle sammen" der igjen. De samme satt i baren og hadde unaturlig høy promille til at det var kl 19, lurer på hvorfor i heiteste jeg har sluttet å røyke og alt var som det skulle være.
Beklager om jeg har vært litt sentimental her på forumet de siste par dagene, men det er virkelig litt spes. Det har vært drit-trist å reise hjemmefra. Samtidig var det utrolig koselig å møte alle de jeg har jobbet og vært så mye sammen med i opptil 12 år igjen. De er koko, men "vår koko".
Ha en superb dag. Andy out.
God morgen fra Flytoget mot OSL, ingen flytur i dag, det får vente til i morgen. Litt business og møter på OSL på formiddagen i dag, også får man kanskje klappet noen fly også i løpet av dagen???
Ønsker alle en flott dag!
Morn fra Kolsås.
Tror godeste Fnaten begynner å bli voksen???
Her er planene begrenset, men blir vel å spasere en tur eller to i dag også, Yr truer med 8 grader og sol så blir nok en runde i solveggen i dag også
God morgen fra Flytoget mot OSL, ingen flytur i dag, det får vente til i morgen. Litt business og møter på OSL på formiddagen i dag, også får man kanskje klappet noen fly også i løpet av dagen???
Ønsker alle en flott dag!
Klapper du ved ankomst fra Røros?
Twin Otter
08-02-2022, 08:54
Hei fra Forus. Tilbake på jobb etter langhelg og arbeidsdagen er allerede to timer gammel. Fortsatt litt gruff i halsen etter å ikke ha vært helt i vater de siste dagene. Men div. tester har vært negative og smak og luktesans har vært i god behold så det er vel antakeligvis bare en "vanlig" forkjølelse.
Ligger an til litt alenetid i mancave'n i kveld da kona skal ha damebesøk. Ha en fin en!
God morgen fra Flytoget mot Lysaker,
Grei tur over fjellet i morgentimen , møter på Fornebuporten før returen vestover sent i ettermiddag. Forholdsvis lite folk "on the airways" fortsatt. Håper det bedrer seg.
Ha en fin dag.
SudCaravelle
08-02-2022, 09:17
God morgen fra Kollen. Uforskammet god form og fikk en fin nitimers tross soving på flyet. Så jeg gjentar meg til det kjedsommelige med at jetlag er en myte de fant opp i Bærum på syttitallet for å kunne nevne i lunsjen at de hadde vært i New York. Nå et sykebesøk, en tur i marka, henting på tennis og kokkelering.
God dag fra bussen mot Sortland og Narvik. Noen dager jobb her oppe nå kan bli interessant, da det er meldt regn. Da kommer det til å bli glatt!
Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
God morgen fra Kollen. Uforskammet god form og fikk en fin nitimers tross soving på flyet. Så jeg gjentar meg til det kjedsommelige med at jetlag er en myte de fant opp i Bærum på syttitallet for å kunne nevne i lunsjen at de hadde vært i New York. Nå et sykebesøk, en tur i marka, henting på tennis og kokkelering.
Eller så er alt det der som så mye annet helt individuelt. ;)
Hola fra Madrid - trodde jeg skulle komme meg hjem i dag, men så er det veldig typisk at spanske bakterier kan ta over fordøyelsesystemet litt. Natta var ikke så bra for å si det sånn uten å gå i noe mer detalj. Ser ut til å ha roa seg litt nå da, så får vel kanskje ta en Paracet mot smertene som fortsatt sitter i.
Har tømt minibaren for vann, det er nok noe jeg ellers ikke ville gjort nei. Håper alle har en bedre dag enn meg!
Chriscross
08-02-2022, 13:21
God ettermiddag fra der de landet og fant opp jet-lag på 70-tallet. (Personlig har jeg alltid vært skeptisk til hva folk som ikke er plaget et snev av jet-lag dytter opp i nesa, det er iallfall ikke snø fra Norge.:stir). Men håper på en trip report.:love
En usedvanlig ineffektiv arbeidsdag så langt, men da er det jo
God ettermiddag fra der de landet og fant opp jet-lag på 70-tallet. (Personlig har jeg alltid vært skeptisk til hva folk som ikke er plaget et snev av jet-lag dytter opp i nesa, det er iallfall ikke snø fra Norge.:stir). Men håper på en trip report.:love
En usedvanlig ineffektiv arbeidsdag så langt, men da er det jo
Tja jeg tror de som jobber tredelt turnus er en del plaget med jetlag. Det som er vanlig i helsevesenet etter nattevakter er en fridag den påfølgende dagen etter nattevakta er slutt for å komme seg ovenpå igjen. Hvis ikke tror jeg det hadde gått i ball. Men kveld-dag komboen er verre enn natt skal jeg si deg, det er min erfaring. Slutt på jobb kl 2230 og møt på jobb kl 730.
Tror godeste Fnaten begynner å bli voksen???
Nei, det er uaktuelt. Hvorfor skal han bli voksen før meg?? MAKAN!
Slutt på jobb kl 2230 og møt på jobb kl 730.
.. som var normalskiftet for oss som jobbet på FBU på åttitallet. Rett på by'n etter jobb og maks to timers søvn. Hadde kanskje ikke orket det kjøret i dag, men moro var det ...
G'morgen .. Dypt inne i VPN-tunellen og har sett meg ut en svensk desktop sim jeg skal invadere så fort jeg er ferdig her.
Var i butikken på morran .. dopapir og tørkeruller finnes det masse av for tiden, men CREAMCHEESE ... Blåst .. borte vekk. Tomme hyller.
Men generelt merker vi at det er logostikkproblemer. Nå truer de til og med med å gi 18-åringer CDL (kommersielt førerkort) og la dem kjøre de store rigs'ene. Ellers merker vi at det er mye ledige jobber der ute. 'Now hiring' står det overalt og mange restauranter/serveringssteder har begrensede åpningstider.
Velvel .. så lenge vi fortsatt får kaffe skal jeg nok klare meg.
SudCaravelle
08-02-2022, 18:21
God ettermiddag fra der de landet og fant opp jet-lag på 70-tallet. (Personlig har jeg alltid vært skeptisk til hva folk som ikke er plaget et snev av jet-lag dytter opp i nesa, det er iallfall ikke snø fra Norge.:stir)
Ha ha.. lite i nesa, men et par runder men en halv Imovane hjelper veldig på tidsjusteringen. Alt er individuelt, men det jo folk som står opp 0600 hverdager og sover til 10 i helgen - bare der har vi bo fire timer. Prøver jo også å ille snu døgnet alt for mye på så korte turer og står tidlig opptog går tidlig til kvelds.
Men tror mye er mind settet og man må brette opp ermene, det er slike turer verdt.
God morgen fra SEATAC - etter 0 flyvninger i 2020 og 1 i 2021 starter 2022 ganske anderledes, kom hjem i fra Maui med Red-Eye i tidlig i gaar morges, naa tilbake paa SEATAC i gaten hvor en Air Canada Jazz Dash-8 tar meg opp til Vancouver, videre i kveld med Lufthansa A350 til München og til Oslo (sikkert ikke med A350). Bestilling av Flybillett 3 Minutter - papir arbeide (Helse Norge, eTa Canada, innreise Norge) tok litt lengre tid. TIMATIC var ikke oppdatert med Test krav Norge hos Air Canada - men det gikk jo det ogsaa. Natt 2 denne uken sovende i et flysete - jippi
Skulle egentlig lufte litt frustrasjon over Codeshare paa foerste strekning paa en Longhaul - det sperrer for bruk av Appen til Lufthansa (liker aa bytte sete) - Air Canada appen maa vaere for spesielt interesserte - i grunn svaert lite brukbar til noe som helst - ikke lar den meg sjekke inn fordi jeg har LH flightnummer i bestillingen (litt Makan!), ikke lar den meg endre innsjekket sete heller.
I Lufthansa appen dukket det opp en teaser - Upgrade starting at USD 49.00 - hmmm det viste seg aa vaere returen - USD 49.00 for Business OSL-FRA - ikke saa galt men jeg trykket videre og saa at det var mulig aa oppgradere FRA-SEA - til Premium Economy USD 300.00 begynner aa ligne paa noe, litt lenger ned til Business Basis USD 409.00 solgt !!! tast tast tast og plutselig er det 4K paa vei hjem - saa naa maa jeg finne en maate aa hacke meg inn Lufthansa sete valg YVR - MUC ;-)
150 ledige bak der, så du overlever nok ....
150 ledige bak der, så du overlever nok ....
Skranke er så 1989 Fornebu - MAKAN !!!
Skranke er så 1989 Fornebu - MAKAN !!!
The golden years .... Telefonsjekkin, sjømannskranke .....
Wow. God natt fra Seattle. Veldig rart å dra hit igjen. På den ene siden var det innmari rart å dra hjemmefra i en hel uke. På den andre siden var det utrolig befriende å rusle ned i lobbyen på hotellet og så bare var "alle sammen" der igjen. De samme satt i baren og hadde unaturlig høy promille til at det var kl 19, lurer på hvorfor i heiteste jeg har sluttet å røyke og alt var som det skulle være.
Beklager om jeg har vært litt sentimental her på forumet de siste par dagene, men det er virkelig litt spes. Det har vært drit-trist å reise hjemmefra. Samtidig var det utrolig koselig å møte alle de jeg har jobbet og vært så mye sammen med i opptil 12 år igjen. De er koko, men "vår koko".
Ha en superb dag. Andy out.
Det var akkurat det samme som jeg opplevde når jeg reiste til LAX i desember.
Så jeg forstår veldig godt hva du mener.
Det var utrolig moro å reise til LAX, men det var veldig, veldig, veldig rart.