PDA

View Full Version : Fredag!

Henshaw
17-12-2021, 08:28
God morgen fra Kolsås. Gjestene fra Italia ankom Sandvika 00:12, sånn ca 10 timer senere enn planlagt, så det ble sent i går.
Jeg fikk lov til å stå opp med bølla i dag, men han er allerede avlevert til tante og onkel, så jeg kan nyte kaffen i fred og mor kan sove. Burde egentlig ha gjester oftere.
Satser på lite trafikk i ettermiddag når man setter snuten sydover mot Sandefjord for å spise litt kjøtt på pinne sammen med litt pottit og mos laget av det omtrent billigste i grønnsaksavdelingen.

SudCaravelle
17-12-2021, 08:36
Hei fra Kollen. Første møtet med Singapore er unnagjort og hjemmeskolen for alle tre barna begynte nu! Dragen snek seg forsiktig og dagen er i gang.

Dragen smiler litt av dresskoden, men på hjemmekontoret her er det full business med nystrøket skjorte og mengder av hårgele.

Litt forsiktig hangover etter et lite syltejulebord i går og det var vel 16nde året på rad med Love Actually.. Det er faktisk en ganske så deilig film.

Someone
17-12-2021, 08:47
God morgen fra Hvalstad. Hjemmekontor og hjemmeskole er i gang, så da får jeg diskutert både med vrange kunder i "nabolandet" til SudCaravelle som skylder penger og forsøke fikse ymse tekniske problemer på 7 åringens chromebook. Ja ja, godt det egentlig er en rolig dag, så jeg etterhvert får gjort typiske hjemmekontoroppgaver, som dra til frisøren, sette en pizzadeig og tatt meg en løpetur. Ha en fin dag

Twin Otter
17-12-2021, 09:41
Hei fra Forus. Ukens tredje og siste annerledesdag er i gang. Føler meg heldig som får komme på jobb i stedet for å sitte permitert hjemme. Ha en fin dag forumister!

SK384
17-12-2021, 09:53
God morgen fra Bergen.

Grå og trist dag her i dag, noe som ikke er helt ukjent i Bergen. Jeg satser på det letter litt etterhvert slik at jeg kan ta trimturen min i oppholdsvær. Formen kjennes bra ut heldigivs så det er fint.

Ellers blir det nok en rolig dag her i dag. Kanskje en lite tur for å se etter julegaver nå på formiddagen.

Bizflyer
17-12-2021, 10:06
TGIF!
Endelig går en drittuke seg mot slutten, og øllet står kaldt......
Skal bli dritdeilig med helg nå.
Så er det visst jul snart, så får prøve å finne frem noe julepynt her. Juleøl må jo være god julepynt vel?

God helg!

Fnate
17-12-2021, 10:23
God torsdag fra Lillestrøm. Vi hadde fredag i går, så da er det torsdag i dag.

Ingen store planer, bortsett fra å se sjefen pynte videre på juletreet og kontorere videre.

Ha en stilig dag

Martin
17-12-2021, 10:49
Altså... Makan!

Begynner dagen med å våkne av at telefonen ringer. Panikken brer seg. Har jeg forsovet meg? Klarer så vidt å få opp øynene nok til å se at det ikke er teamleader (som neppe ville merket noe før jeg allerede hadde forsovet meg en halvtime), men en kunde.... Klarer så vidt å se at klokka bare er halv åtte.. Makan..

Står opp, og føler at jeg har god tid, og det er ikke noe som jinxer så mye som å føle at man har god tid.

Har så langt blitt forstyrret av Citrix, kunder som må ha inn med teskje hvordan de skal gjøre det de gjør hver uke, og en kunde som ikke skjønner "jammen, hvorfor ikke...?" Sistnevnte er litt som å prøve å forklare en kunde i billettskranken til Flyr hvorfor han ikke kan få kjøpt en F-billett til Tokyo: Produktet finnes ikke.

Anyway. Colaen ligger og kjøler seg, og den har begynt å smake enda bedre etter at jeg begynte å drikke den bare i helgene. Kanskje man kjøper noe sterkere på butikken etterpå, kanskje ikke. Hvis det jeg ikke blir seende ut som Bambi i forsøket på å komme meg dit.

Ha en god en :)

LN-MOW
17-12-2021, 13:34
Hau hau .. 17-18 grader her på terrassen og deilig t-skjorte temperatur. Men slik temperatur trekker ofte uvær med seg, så venter litt rokk og rull til kvelds.
Men først skal man en runde i vpn-tunellen og en tur på dynga.

Amazon-nissen var her i går med ny BOSE qc45 til far, og i dag kommer’n med gummisegl til kjøleskapsdøra. Flere greier på vei i posten fra Norge. Tar veldig lang tid nå ….

storg
17-12-2021, 13:41
God fredag fra et solfylt sørlandske. Her er det et regneark som skal oppdatere og en e-post som skal sendes til langtvekkistan før det er juleferie.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Polaris
17-12-2021, 13:57
Fredag! Kaffekopp, kjeks, ungen sover... Mannen gjør julehandel og tror jeg rydder hjemme :colgate: Får vel gjøre et skippertak snart... kremt kremt.

learjet
17-12-2021, 13:59
God ettermiddag fra bortekontoret ved en flyplass på øvre Romerike

Her har man fått grei kontroll på dagen. Dagens europabil gikk som den skulle, og man har håp om at den kommer greit frem uten større problemer. Så har en bare en del ræl som har gått i feil retning i Brasil, et land som får norsk byråkrati til å fremstå som rimelig enkelt. Så da blir det fest når en sending ikke går via Brasilia, men via Recife. Eller at man må sette opp en truck mellom Brasilia og Sao Paulo. Da skulle en tro at man måtte sende en komite for å forhandle.... men ser ut som det meste order seg og ting kommer frem når det skal sånn innenfor noen dager ish.
Ingen store planer for helgen, annet enn litt familielogistikk og julepynting i heimen.

Måtte helgen komme raskt

S

roger
17-12-2021, 18:27
God kvelden frå Trondheim. Jalla-veke dette, ja (men har bestilt bonusbillett til Oslo i tilfelle not-korona i mars). Elles går det i øydelagd turbo på bilen (vurdera å prøve ein "kvikkfix" på det), meget rolege dagar fordi eg datt på rygg på isen på tirsdag og konka ut rimeleg greitt, og lekk vannlås på badet. Nok no? Heimekontor er jo ok, driv å førebur noko rimeleg nervepirrande rett over nyttår, og alt er jo på data, i skya etter Aust-Europa.

God helg!

Forøvrig, her er jo mykje lydfolk her inne som treng julegåvetips til seg sjølv? https://www.tomshardware.com/news/ethernet-switch-for-audiophiles

LN-MOW
17-12-2021, 18:48
God helg!

Forøvrig, her er jo mykje lydfolk her inne som treng julegåvetips til seg sjølv? https://www.tomshardware.com/news/ethernet-switch-for-audiophiles

Har'n Dolby?

Takk det samme!

Concorde98
17-12-2021, 19:43
God kveld fra Lillestrøm. Her i Deltabyen begynner ting å kjennes bedre ut enn i dag tidlig. Da våknet man med 38,5 grader feber og hodepine etter dose 3 i går. Vel, det går seg til. Planen i morgen er og fly tur retur TRD og sikre diamant kort. Hvis ikke flyturen regner og blåser bort i morgen kveld. Vi får se. ;) Ellers, igjen hvis været spiller på lag, blir det småflytur på søndag fra Kjeller. Vi krysser fingrene for det. God helg folkens! :)

Fnate
17-12-2021, 21:29

Saft suse. Har veldig lyst til å teste en sånn (det er flere som lager tilsvarende) men sliter veldig med å tro på det.

roger
17-12-2021, 22:26
Saft suse. Har veldig lyst til å teste en sånn (det er flere som lager tilsvarende) men sliter veldig med å tro på det.Det er jo berre å finne fram Amxen! :D

B747-8
18-12-2021, 11:02
Saft suse. Har veldig lyst til å teste en sånn (det er flere som lager tilsvarende) men sliter veldig med å tro på det.

Ja, det var akkurat det samme jeg som jeg tenkte. Sliter veldig med å tro på det jeg også.

Det er ingen butikker i Norge som selger det.
Så jeg håper at jeg kan få dette demonstrert neste gang jeg reiser til USA (når det en blir).